Milloin on sinusta ärsyttävää olla nainen?
Tänään oli lapsella joulujuhlat koulussa. Siinä ei ollut mitään vikaa. Laitoin luonnollisestikin mekon päälle ja sukkahousut pitää olla mekon kanssa. Normaali homma, eikö? Matkalla koululle mekko tahtoi nousta polvipituisesta minimekoksi, koska kannoin nuorimmaista välillä. Vaikka normaalipainoinen olenkin, en enää 35-vuotiaana oikein kehtaa julkisesti esiintyä minimekossa. Joten kävellessä kiskoin mekkoa alas ja mietin kuinka pitkä se takana oleva pieni halkio olikaan...
Juhlasalissa olin helpottunut. Penkit olivat tummat ja ilman pehmusteita. Kuukautisten runsain päivä ja kahden tunnin istuminen on stressaava yhdistelmä. Mitkään superpaksut vaipat eivät onnistuneet niiden kamppeiden takia. Ja ne sukkahousut! Jalkojen kanssa piti olla tarkkana. Ei saanut istua jalat harallaan, mutta piti muistaa ettei riko sukkahousuja kenkien soljella.
Loppujen lopuksi selvisin ilman noloja tahroja ja reikäisiä sukkahousuja. Ilman niitä sukkiksia, kuukautisia ja mekkoa olisin ollut rentoutuneempi. Jos olisin ollut mies, ainoa stressinaiheeni olisi varmaan ollut jotain tyyliin: "tiukkanutturaisen rehtorin katsominen aiheuttaa erektion, jota pitää peitellä".
Olkaa kilttejä ja kertokaa omat "kauheaa olla nainen" kokemuksenne. En kai ole ainoa, jota ärsyttää välillä?
Kommentit (161)
No ensinnäkään, viesti ap:lle En koskaan laita mekkoa päälleni, varsinkaan jos kuukautisten runsain päivä. Silloin täytyy olla housut ja siihen päälle vielä tunika. Oikeassa olet menkat ja juhlat eivät ole kiva yhdistelmä. Enkä kyllä tykkää olla töissäkään silloin, koska menkkani ovat välillä todella runsaat. Eli yli saattaa tulvia, vaikka olisi kuinka iso side. Vaippaa en sentään ole halunnut käyttää. Mutta eniten mua ehkä häiritsee naisena olossa karvoitus. Olen karvaista sorttia ja en jaksaisi olla alituiseen säärikarvoja olla ajelemassa. Enkä tykkää vahakäsittelystä tms. Se ärsyttää, koska jos yhtäkkiä tulee kesällä lämmin päivä, en voikaan mieheni lailla vaihtaa sortseihin tuosta vaan, koska saattaa olla etten juuri samana tai ed. päivänä ole ajellut sääriä..
Mua ei ärsytä kuin silloin, kun olen ostamassa vaatteita. Etenkin kenkiä ja siis nyt tarkoitan sellaisia arkivaatteita/-kenkiä. Tykkään naisten juhlavaatteista, mutta ne arkivaatteet... Ärsyttää, kun miehille on niin hienoja paitoja, takkeja ja varsinkin niitä kenkiä ja naisille ei mitään. Jopa rannekellot on miehille ihanan massiivisia, kun naisille vain jotain pikkusievää. Olen aina tykännyt miesten rennostalookista ja nuorempana käytinkin ihan sujuvasti ja luontevasti veljeni paitoja. Nyt aikuisena se ei tunnu enää niin hyvältä idealta. Turhauttaa kierrellä naistenvaateliikkeissä ja etsiä jotain muuta kuin sitä ohutta trikoorättiä.
Myös silloin inhoan olla nainen, kun on menossa suuret urheilukisat, etenkin jalkapallon MM-kisat. Naisia ei oteta "kisastudioihin" eikä (muita) naisia ne paljoa kiinnostakaan, joten jään kaikesta hauskasta paitsi.
No kai nyt siteen kanssa menkat onkin kauheat! Mä en ymmärrä miksi kukaan käyttää siteitä "vapaaehtoisesti", eri asia tietenkin jos sisäiset suojat eivät vaan syystä tai toisesta sovi. Kumminkin niitäkin tuntuu olevan, jotka eivät muuten vaan vaivaudu käyttämään sisäisiä suojia ja sitten kauhistelevat, miten hirveää on kun verta holahtaa siteeseen ja saa pelätä tuleeko ohi. No onhan se hirveää, toden totta, mutta siitä pääsee käyttämällä tamponia tai kuppia. Niiden kannalta tietenkin sääli jotka eivät voi kuppia tai tamponia käyttää jostain syystä.
Kivut menkoissa onkin sitten isompi ongelma, jos niitä on. Mulla oli nuorempana niin pahoja, että oksensin kivusta ja olin ihan toimintakyvytön. Nykyään ei onneksi tarvi välttämättä särkylääkettäkään ollenkaan koko menkkojen aikana.
No just tamponin kanssa mua ainakin pelottaa, että milloin tulee housuihin. Siksi käytänkin aina vain siteitä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:55"]
No kai nyt siteen kanssa menkat onkin kauheat! Mä en ymmärrä miksi kukaan käyttää siteitä "vapaaehtoisesti", eri asia tietenkin jos sisäiset suojat eivät vaan syystä tai toisesta sovi. Kumminkin niitäkin tuntuu olevan, jotka eivät muuten vaan vaivaudu käyttämään sisäisiä suojia ja sitten kauhistelevat, miten hirveää on kun verta holahtaa siteeseen ja saa pelätä tuleeko ohi. No onhan se hirveää, toden totta, mutta siitä pääsee käyttämällä tamponia tai kuppia. Niiden kannalta tietenkin sääli jotka eivät voi kuppia tai tamponia käyttää jostain syystä.
Kivut menkoissa onkin sitten isompi ongelma, jos niitä on. Mulla oli nuorempana niin pahoja, että oksensin kivusta ja olin ihan toimintakyvytön. Nykyään ei onneksi tarvi välttämättä särkylääkettäkään ollenkaan koko menkkojen aikana.
[/quote]
Mä kun olen sitä mieltä, että tamponi ei pidä yhtä hyvin kuin side kuitenkaan. Se on hankala laittaa ja pahimmillaan joudun vaihtamaan siteen 2 krt. tunnissa, joten en jaksaisi tamponin kanssa äheltää niin usein. Jos sitä käyttäisin, joutuisin silti laittamaan siteen varmuuden vuoksi.
Saan pienempää palkkaa kuin samaa työtä tekevä miespuolinen kollegani.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:59"]
No just tamponin kanssa mua ainakin pelottaa, että milloin tulee housuihin. Siksi käytänkin aina vain siteitä.
[/quote]
Pikkuhousunsuoja tuo turvaa noissa tilanteissa. Kuppi on myös semmoinen että ainakaan minulla se ei holahda ohi. Öisin minäkin käytän ihan vaan rentoutuneen mielen saavuttamiseksi kupin lisäksi sidettä, ihan vaan siksi että jos sattuu täyttymään ja tulemaan yli niin ei tule ongelmia. Ei kyllä ole kuin ehkä kerran vähän tullut siteeseen.
Tottakai jos on ihan superrunsaat menkat niin mikään suoja ei välttämättä ole riittävä. Ei mullakaan kuitenkaan mitkään niukat ole, ja Luneten isommalla kupilla pärjään. Toisaalta jos on niin runsaat menkat, että iso kuukuppikin tulvii hetkessä yli niin olisi ehkä syytä yrittää tehdä asialle jotakin, koska se luultavimmin aiheuttaa myös anemiaa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:59"]
[/quote]
Ennen kuppia, kun käytin tamponeja, mä pidin ohutta sidettä vielä varmistuksena. Paljon paremmalta sekin tuntui verrattuna pelkkään siteeseen, kun kaikki holahti voimalla siteeseen ja aina sai pelätä että tulee ohi. Side oli lähinnä semmoisena varmistuksena siinä, eihän se tietysti varsinaisesti kivalta tuntunut kuivanakaan mutta miellyttävämmältä kuitenkin kuin se että valahteli pitkin poikin.
Joku tuossa puhui tamponin kanssa äheltämisestä. En kyllä ymmärrä mitä hankaluutta tai äheltämistä siinä sen enempää on kuin siteenkään kanssa.
Ärsyttää kun tunnen olevani vääränlainen. Olen vähän poikatyttö arkena, eli tennarit jalassa, meikkivoidetta ja ripsaria vaan naamassa ja tukka pikaponnarilla. Tiedostan varsin hyvin etten ole mikään Gisele Bundchen enkä edes miss Helsinki ja koko ajan vastaan lappaa kauniimpaa ja huolitellumpaa ja tyylikkäämpää naista. Itse en ole koskaan kokenut enkä varmasti tässä iässä tulekaan kokemaan sitä millaista on olla ihailtu, haluttu ym. Toisaalta olen tavallaan ylpeä etten ole lähtenyt täysillä naiseilemaan, kaiken maailman akryylikynsi- ja muoviripsihömpötyksiin. Toisaalta maailma pistää minun kaltaiseni naiset nopeasti ja napakasti paikoilleen, olen ilmaa sekä naisille että miehille, sellainen harmaa mitätön hiirulainen. Kun taas kauniita tai ainakin huoliteltuja naisia palvotaan, heitä pidetään hirrveän hauskoina, säkenöivän älykkäinä ym, heidän seurastaan ja huomiostaan kilpaillaan.
Jos olisin mies, asia olisi aivan eri. Saisin jo kertomalla ammattini ympärilleni pyörimään jos minkänäköistä vosua ja vaikka olisin kuinka itsekeskeinen m*lkku, olisin vastakkaisen sukupuolen suosiossa. Nyt olen näkymätön. Ja pienikokoisuuteni ja introverttiyteni vuoksi vielä enemmän.
Ärsyttää myös fyysisen voiman puute. Vaikka treenaisin kuinka (en treenaa), kuka tahansa eläköitymisiässäkin oleva mies tai varhaisteinipoika voittaisi painiottelussa mut nanosekunnissa.
Menkat ei ärsytä, koska MYRKYTÄN itseäni HORMOOOOONEILLA. Viimeksi ollut menkat joskus v. 2010. Toisaalta ärsyttää kun pitäää muistaa aina ottaa pillerit joka paikkaan enkä voi spontaanisti vaikka jäädä kaverin luo hengailemaan illaksi, koska pitää käydä ottamassa pilleri. (Mirena ei mulle sopinut, laukaisi karmean aknen.)
En halua lapsia, en osaa kokata, en jaksa tuhertaa tunteja jonkun suoristusraudan kanssa, en ole kiinnostuntu siivoamisesta, tykkään käydä baareissa, poltan tupakkaa, nauran alatyylisille jutuille. Nillä aik mainituilla mökkireissuilla minäkin mieluummin kannan vettä saunan pataan tai haen halkoja kuin istun keittiössä nykertämässä kurkkua viipaleiksi. Tuntuu, että olen monien perinteisten miesten ja naisten mielestä vähän säälittävä, epäonnistunut teinin tasolle jäänyt epänainen. Olin sinkkuna pitkään, yli 5v ja sain kyllä sellaista viestiä, että oma moka, mitäs en kokkaile ja silitä pyykkiä ja lässytä vieraille lapsille ym ym. Annettiin ymmärtää etten ole niin hyvä kuin perinteiset naiset. (No en minä kyllä jaksaisikaan heidän perinteisiä suhteitaan, joissa nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset ja äijä vaan juo terdellä kaljaa ilman paitaa ja käy vieraissa heti kun silmä välttää..).
Ärsyttää se kun ei oikein tiedä miten milloinkin käyttäytyä. Ei viitsisi aina herättää pahennusta vaikka sillä että bileissä mieluummin istuu ulkona polttamassa tupakkaa ja juomassa ja juttelemassa sen sijaan että laittelee tiskejä koneeseen tai huolehtii siitä, että kaikilla on viiniä lasissa. Koen, että naisena, ja muitten silmissä, mun vähän kuuluu aina autella emäntää kotitöissä ym. Mutta äijät vaan istuvat, ei kukaan oleta että Make tai Pete pyyskisivät rätillä pöytää kesken juhlien tai kuluttaisivat aikaansa siivoamalla ravunkuoria roskikseen. Itse en muuten ole koskaan mitään juhlia pitänytkään. Koska naisen oletetaan aina valmistavan tarjoilut viimeisen päälle. Jossain miestupareissa taas tilataan pizzaa, ei siellä kukaan nykerrä mitään lohirullia ja mokkapaloja.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 03:20"]
Olen monesti törmännyt miehiin, joilla on ollut hirveä tarve todistaa olevansa fiksumpia tai osaavampia kuin minä. Naisiin kohdistuva älyn, osaamisen ja saavutusten mitätöinti ärsyttää yleisestikin.
Joskus kuulee joitakin miehiä nimitettävän "ämmiksi" tai "neitimäisiksi" jne. Se jotenkin osoittaa, että naismaisina/feminiinisinä pidettyjä asioita pidetään halveksuttavina tai huonoina.
[/quote]
Joo, ja kun tajuaa tilanteen ja päättää kävellä tilanteesta pois (esim. illanvietossa tai muussa tilanteessa jossa on mahdollista äänestää jaloillaan), ihan neutraalisti, saa kuulla olevansa pikkusieluinen, takakireä ja huumorintajuton, "mistä se nyt loukkaantui, onkohan sillä menkat höhö".
Kuukautiset. Vaikka mulla ei oo niin pahat kuukautiset, ku monella muulla täällä, en silti voi mennä pahimpina päivinä esim. jumppaan. Mikään side tms. ei pidä siinä riehumisessa. Muutenki isoin side vaihdettana n. tunnin välein muutaman päivän ajan. Mulla oli jotain lääkettäki tähän runsaaseen vuotoon aikanaan, mutta ei se mitään auttanu.
Raskaus oli ihan kamala. Miehellä on lapsen hankkimisessa niin helppo rooli. Ei enää toista lasta meille. En kestä uudestaan sitä lähes vuoden mittasta helvettiä. Imetyskään ei oo kivaa. Koko ajan rintsikat päällä (myös yöllä), ku muuten maito tursuu minne sattuu. Kovin kauas ei yksin pääse, ku pitää olla vauvan saatavilla koko ajan. No, tähänki vois joku sanoa, että oma valinta, ku ei halua korviketta antaa..
Mä en oikeestaan meikkaa, enkä omista korkkareita. Aika vähän mekkojakaan. Myös kaikenlaiset ihon- ja hiustenhoitotuotteet on minimissä. Sitten on kuitenki semmonen olo, että ei oo "kunnon" nainen, ku ei "huolehdi itsestään". Että ei välttämättä oo hyvä tämäkään (ku jotku piti pahana sitä, että niitä meikkejä ym. vastaavia tuotteita on paljon).
Minäkin olen miesvaltaisella alalla ja oman tiimin miehet kohtelee kyllä äärettömän hyvin. Välillä tosin olen huomaavinani sellaista, että jos onnistun neuvottelemaan vaikka hyvän sopimuksen niin miesporukka ylistää ja juhlii suoritustani. Jos taas mies neuvottelee vastaavan tai paremman, niin ei siinä nyt ole mitään ihmeellistä. Mitä muuta häneltä voisikaan odottaa. Voi olla että ylitulkitsen asiaa tai tiimini miehet haluavat että kokisin olevani ihan oikeasti hyvä ja osaava tyyppi ja siksi liioitellusti joskus kannustavat.
Sidosryhmistä löytyykin sitten näitä epäilijöitä. Vuosi sitten meillä oli projektissa hankala tilanne ja jouduin viemään "kentälle" tavallaan ikäviä mutta perusteltuja uutisia ja korvaavan toimintasuunnitelman. Työnjohtaja jolle asiasta kerroin ja tilanteen perustelin, huusi kaikkien läsnäollessa että hän ei minua usko ja sylki naamalleni. :D Mieskollegani tullessa apuun työnjohtaja rauhoittui, katsoi tätä kollegaani ja kuunteli häntä vaikka minulla oli asiasta laajempi käsitys. Mieskollegani säästyi raivolta ja tämä työnjohtajakin oli lopulta tyytyväinen muutossuunnitelmiin ja ymmärsi tilanteen. Vastaavia juttuja sattuu aina silloin tällöin. Se ottaa päähän. Nuori nainen on joillekin pahin mahdollinen yhdistelmä. Puhumattakaan jos tällä naisella on miestä enemmän osaamista ja mies itse sen huomaa.
Illanvietoissa ja pariskuntana kyläillessä minua ärsyttää myös naisen rooli. Muutamasti on käynyt niin että minut ja mieheni on kutsuttu "Pentin ja Oilin" luokse kylään. Istumaan päästyäni Oili tulee huhuilemaan minua kyökkiin puuhailemaan vaikka minulla on keskustelu mieheni ja Pentin kanssa kesken. Tämä ärsyttää myös miestäni. Viimeksi hän sanoikin minulle, että jää sinä juttelemaan Pentin kanssa kun ette ole aikoihin nähnyt niin minä hoidan sen piirakan uuniin Oilin kanssa. Oili nakkeli niskojaan mutta Pentille tämä oli ihan ok ja hän tuntui olevan mielissään. Tässä tilanteessa siis nainen ruokki itse näitä sukupuolirooleja.
Meillä minä olen se joka tietää enemmän "miesten hommista". Mieheni ei varmaan tiedä mitä tarkoittaa jakotukki tai kokoojaviemäri tai millä perusteella valaisimeen valitaan 40 watin lamppu tai miksi kaupasta haetaan juuri 10 ampeerin sulake. Kuitenkin vaikkapa rautakaupassa myyjä myy usein miehelleni. Minä esitän kysymyksen ja myyjä kertoo vastauksen miehelleni. Hitto että sekin ärsyttää välillä. :D
Ärsyttää, kun minulla on kahden tonnin custom-pc ja miehelläni 500€ arvoinen kaupan kyhäelmä, niin miehen kaverit luulevat hienomman koneen olevan automaattisesti mieheni. Kerran koneeni oli auki ja atk-alalla ollut miehen kaveri pyysi päästä katsomaan koneen tehoja tarkemmin. Suostuin. Hetken päästä mies huokaili osittain ihastuksesta, osittain turhautuneisuudesta: "siis näin törkeän hyvät tehot MENEE SULLA HUKKAAN". Ärsytti; mistä hitosta tuo mies olisi tiennyt, mitä minä sillä koneella TEEN? Varmaan ajatteli, että pikkusievästi käytän Facebookkia ja ehkä päivitän jotain turhanpäiväistä sisustusblogia.
Tähän liittyen, sekin ärsyttää että kun mieheni ei tiedä koneista juuri mitään (eikä häntä pahemmin kiinnosta), mutta on luonteeltaan sellainen että ns. huutelee arvauksia, niin pääsee sitten huomion keskipisteeksi kun kavereidensa kanssa pohtivat, mikä siihen kaupan kasaamaan romuun nyt tällä kertaa tuli, kun näyttö pimeni. Minä yritän sanoa sivusta, että mistä voisi olla kysymys, mutta kukaan ei kuuntele. Äijät sitten aikansa säätävät koneen kanssa ja pätevät tiedoillaan ongelman suhteen. Kukaan ei saa konetta korjattua. Kun porukka lähtee, tarkistan onko näytön johto varmasti hyvin kiinni, koska sillä on taipumus löystyä- ja kas vaan, näyttö toimii taas.
(Jos mies olisi kirjoittanut tämän, hän saisi 10 yläpeukkuja ja peesausta, nyt tulee miinusta koska naisena tämmöinen mielipide + kirjoitustapa on "ylimielinen". :D )
Kivuliaiden kuukautisten aikaan ja silloin kun yöside pitää vaihtaa päivällä puolen tunnin välein ja siltikin pikkuhousut on yltä päältä veressä ja kolmen tunnin sisään tulee _kourallinen _ kudosklönttejä toosasta ja saa pelätä henkensä edestä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:41"]
No ensinnäkään, viesti ap:lle En koskaan laita mekkoa päälleni, varsinkaan jos kuukautisten runsain päivä. Silloin täytyy olla housut ja siihen päälle vielä tunika. Oikeassa olet menkat ja juhlat eivät ole kiva yhdistelmä. Enkä kyllä tykkää olla töissäkään silloin, koska menkkani ovat välillä todella runsaat. Eli yli saattaa tulvia, vaikka olisi kuinka iso side. Vaippaa en sentään ole halunnut käyttää. Mutta eniten mua ehkä häiritsee naisena olossa karvoitus. Olen karvaista sorttia ja en jaksaisi olla alituiseen säärikarvoja olla ajelemassa. Enkä tykkää vahakäsittelystä tms. Se ärsyttää, koska jos yhtäkkiä tulee kesällä lämmin päivä, en voikaan mieheni lailla vaihtaa sortseihin tuosta vaan, koska saattaa olla etten juuri samana tai ed. päivänä ole ajellut sääriä..
[/quote]
Olet onnekas, jos vain sääresi ovat karvaiset. Minulla on hyvin kalpea iho ja navasta alaspäin tummaa karheaa karvaa reidet, sääret, perse ja alaselkä täynnä ja vielä ylävartalossakin yksittäisiä tummia karvoja, jotka näkyvät selkeästi. Rinnatkin karvaiset, yök.
Tunnen oloni karvaiseksi apinaksi ja menee monta tuntia jos haluan itseni karvattomaksi. Pelkkien säärten ajelu olisikin helppoa, ne yleensä epiloin ja silloin pysyy karva monta päivää poissa. Yritä siinä nyt sitten nauttia elämästä ja mennä vaikka uimaan, kun karvaa rehottaa joka raosta vaikka kuinka ajelisi (ja jos ajelee, niin helvetillinen kutina).
Inhottaa, jos olisin mies niin olisin seksikäs nallekarhu näine karvoineni. Näin naisena karvaa ei saisi olla kuin päässä, muuten pidetään epäsiistinä vaikka muuten huolehdinkin hygieniastani hyvin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:28"]
Ärsyttää, kun minulla on kahden tonnin custom-pc ja miehelläni 500€ arvoinen kaupan kyhäelmä, niin miehen kaverit luulevat hienomman koneen olevan automaattisesti mieheni. Kerran koneeni oli auki ja atk-alalla ollut miehen kaveri pyysi päästä katsomaan koneen tehoja tarkemmin. Suostuin. Hetken päästä mies huokaili osittain ihastuksesta, osittain turhautuneisuudesta: "siis näin törkeän hyvät tehot MENEE SULLA HUKKAAN". Ärsytti; mistä hitosta tuo mies olisi tiennyt, mitä minä sillä koneella TEEN? Varmaan ajatteli, että pikkusievästi käytän Facebookkia ja ehkä päivitän jotain turhanpäiväistä sisustusblogia.
Tähän liittyen, sekin ärsyttää että kun mieheni ei tiedä koneista juuri mitään (eikä häntä pahemmin kiinnosta), mutta on luonteeltaan sellainen että ns. huutelee arvauksia, niin pääsee sitten huomion keskipisteeksi kun kavereidensa kanssa pohtivat, mikä siihen kaupan kasaamaan romuun nyt tällä kertaa tuli, kun näyttö pimeni. Minä yritän sanoa sivusta, että mistä voisi olla kysymys, mutta kukaan ei kuuntele. Äijät sitten aikansa säätävät koneen kanssa ja pätevät tiedoillaan ongelman suhteen. Kukaan ei saa konetta korjattua. Kun porukka lähtee, tarkistan onko näytön johto varmasti hyvin kiinni, koska sillä on taipumus löystyä- ja kas vaan, näyttö toimii taas.
(Jos mies olisi kirjoittanut tämän, hän saisi 10 yläpeukkuja ja peesausta, nyt tulee miinusta koska naisena tämmöinen mielipide + kirjoitustapa on "ylimielinen". :D )
[/quote]
Jes! Mulla kanssa kallis itse koottu pc :) Osat ostettu tosin jo 2009, ja uudemmat himottaisi (heti kun vaan saa sen verran rahaa kasaan...). Haluan taas päästä pelaamaan pelejä parhaimmilla grafiikka-asetuksilla!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:06"]
Naisena olemisessa ärsyttää moni muukin juttu: rinnat (aina tiellä), karvoitus (jossain päin liikaa ja toisessa liian vähän), tunteilu ja se, että työpiireissä nainen on aina se kakkonen esim. keskustelet miespuolisen kollegan kanssa ja huoneeseen saapuu toinen mies, jolloin keskustelu loppuu välittömästi ja "kato kato mitä jätkä!"-huudahdukset raikaa. Ja olet kuin ilmaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 00:19"]
Sitten ärsyttää se että miesporukassa olen kuin minua ei olisi olemassa. Jos lohkaisen hauskan jutun, kukaan ei edes kuule sitä. Sitten kun joku porukan miespuolinen sanoo ihan saman jutun hetkeä myöhemmin, muut räjähtävät nauramaan! Sama eräässä miesvaltaisessa työyhteisössä: sain (hyvät) ideani läpi vain ja ainoastaan syöttämällä ne kahden kesken miespuoliselle kollegalleni, joka sitten esitti ne pomolle ominaan. Minun esittäminäni niitä ei pidetty minään.jättänyt väliin.
[/quote]
Voi helvetti että vihaan tätä itsekin! Olen miesvaltaisella alalla ja näin käy joka jumalan kerta kun juttelen kahvitauolla mieskollegoiden kanssa. Ja huolimatta siitä että olisi mielenkiintoinenkin keskustelu menossa, aina toisen jätkän saapuessa muutunkin yhtäkkiä näkymättömäksi. Minun jutuilleni nostellaan vain kulmia, ja kun mies selittää aivan samat asiat tai heittää samat läpät niin johan tapahtuu. Ja kun nainen on lujaotteinen ja ottaa ohjat käsiinsä, tämä on vittumainen puutteessa elävä narttu, kun taas miespuoleista kehutaan oma-aloitteisuudesta ja hyvästä johtajuudesta.
Tämän lisäksi rautakaupassa käydessä sattuu 50% varmuudella miesmyyjä, joka ei ota tosissaan ja epäilee osaamistani, vaikka ostaisin jotain ihan yksinkertaista ja tavallista. Seuraavalla kerralla laitan tekoviikset- ja parran naamaan.
Ja menkat kyllä ovat pahempia kuin mitä miehet luulevat. Olen pari kertaa herännyt yöllä niihin järjettömiin kramppeihin, eikä henkeä meinaa saada. Suolisto menee sekaisin, rinnat ovat kipeät ja kaikki turvoksissa. Mielialat heittelevät ja kaikki itkettää tai suututtaa. Joka kerta menkat eivät tietty ole näin rajut, mutta tarpeeksi usein että niistä on vaivaa.
Samoin se, että työnantajat katsovat 25-30-vuotiasta naista työmarkkinoilla vinoon, koska saattaa saada lapsia ja jäädä sitten äitiyslomalle.
Sitten se, että jos haluaa pysytellä hoikkana, joutuu koko ajan laskemaan syömisiään ja mitään herkkuja ei saa ottaa kuin harvoin. Miehillä ei koskaan ketään haittaa pieni mahanpoikanen, mutta naisilla minimaalisinkin kumpu tuntuu olevan heti läskiyttä ja laskee ulkonäköpisteitä ja täten uskottavuutta muiden silmissä.
Ja vielä viimeiseksi se, että jotkut naiset tuntuvat muuttuvan toisilleen uskomattomiksi kilpailijoiksi ja kyräilijöiksi, kun mukana on mies.
Joskus nuorempana, kun vein autoa huoltoon ja selitin, missä vika, sain hyvin alentavaa kohtelua muutaman kerran, mutta kun osoittautui, että tiedän, mistä puhun, alkoi suhtautuminen muuttua asialliseksi.
Autoon liittyy toinenkin ärsytys. Nykyisissä henkilöautoissa on sen verran isot ja painavast renkaat, että en selkäkipuisen pysty enkä jaksa nostella niitä. Onneksi on keksitty rengashotellit!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:04"]
Se, kun muut naiset kiroavat kuukautisiaan ja minä olen vaikeana, kun en keksi mitään asiallista sanottavaa. Jonain päivänä sanon vielä sen, mitä oikeasti ajattelen, eli: "Mä en osaa auttaa, menee lääkäriin jos on noin vaikeeta" Mikä vittu siinä kuukautissuojien käytössä on niin saatanan vaikeaa?
[/quote]
Taisi kolahtaa, kun noin paljon tullut miinusta. Minusta olisi hirveää, jos jokin normaali ruumiintoimintoni aiheuttaisi minulle erityisen paljon vaivaa/huolta/inhotusta. Ei miehilläkään mitään sellaista ole.
[/quote]
Ei miehillä olekaan! Siksi pääsevätkin niin helpolla. Onpa logiikkaa sinulla: ei naisilla voi olla elämää vaikeuttavia vaivoja, koska standardi-ihmisillä eli miehilläkään ei ole.
Eniten päänvaivaa tuottavat isot tissit. En voi mitään sille, että minula sellaiset ovat. Olen normaalipainoinen ja isoista tisseistä on vain haittaa. Liivit ovat kalliita, epämukavia, rinnat aiheuttavat hartiakipuja ja pahin on se että aina ukot tuijottaa. En koskaan esittele tissejäni avonaisissa vaatteissa, mutta kesällä ja uimassa ne vaan ovat enemmän näkyvillä. Lopetin uimahallissa käymisen kun kyllästyin siihen ukkojen tuijotukseen. Haluan vaan olla rauhassa! Asiaa ei auta se, että välillä uimahallissa kylmyyden takia nännitkin loistaa kilometkin päähän oli uimapuku minkälainen tahansa. Nyt olen vielä raskaana ja rinnat entistä turpeammat, aaargggh! Harlitsen vakavasti rintojenpienennystä lastenteon jälkeen.