Milloin on sinusta ärsyttävää olla nainen?
Tänään oli lapsella joulujuhlat koulussa. Siinä ei ollut mitään vikaa. Laitoin luonnollisestikin mekon päälle ja sukkahousut pitää olla mekon kanssa. Normaali homma, eikö? Matkalla koululle mekko tahtoi nousta polvipituisesta minimekoksi, koska kannoin nuorimmaista välillä. Vaikka normaalipainoinen olenkin, en enää 35-vuotiaana oikein kehtaa julkisesti esiintyä minimekossa. Joten kävellessä kiskoin mekkoa alas ja mietin kuinka pitkä se takana oleva pieni halkio olikaan...
Juhlasalissa olin helpottunut. Penkit olivat tummat ja ilman pehmusteita. Kuukautisten runsain päivä ja kahden tunnin istuminen on stressaava yhdistelmä. Mitkään superpaksut vaipat eivät onnistuneet niiden kamppeiden takia. Ja ne sukkahousut! Jalkojen kanssa piti olla tarkkana. Ei saanut istua jalat harallaan, mutta piti muistaa ettei riko sukkahousuja kenkien soljella.
Loppujen lopuksi selvisin ilman noloja tahroja ja reikäisiä sukkahousuja. Ilman niitä sukkiksia, kuukautisia ja mekkoa olisin ollut rentoutuneempi. Jos olisin ollut mies, ainoa stressinaiheeni olisi varmaan ollut jotain tyyliin: "tiukkanutturaisen rehtorin katsominen aiheuttaa erektion, jota pitää peitellä".
Olkaa kilttejä ja kertokaa omat "kauheaa olla nainen" kokemuksenne. En kai ole ainoa, jota ärsyttää välillä?
Kommentit (161)
Kuukautiset on aina ärsyttävät, mutta viä ärsyttävämpää on saada junttimiehiltä vislauksia ja se on ärsyttävää kun miehet on todellakin tyhmempiä ja pinnallisempia kun naiset.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:16"]
Oletko mies vai muuten vain tyhmä? Kaikki eivät vain pysty niitä käyttämään! Kaikkia ei ole siunattu sellaisella hehtaaripillulla, jonne sen voi vain "työntää" ja jotkut ovat saattanut oikeasti vammautua jostain syystä niin, ettei tamponien käyttö oikeasti ole mahdollista.
[/quote]
Ihan oikeasti, silloin ongelma on kyllä korvien välissä jos ei tamponi mahdu. Eri asia jollain 15-vuotiaalla ja/tai neitsyellä, mutta jos aikuisella naisella ei muka mahdu se tamponi niin sitten se on kyllä ihan takuulla päänsisäinen juttu eikä fyysinen. Aika hervotonta edes vihjata, että tamponin käyttäminen edellyttäisi jotain hehtaaripillua :D Kertoo aika paljon asennoitumisesta koko asiaan.
Sen uskon, että joillekin tamponi ei vaan jostain muusta syystä käy. Jotkut esim. sanovat sen tuntuvan aina. Useimmiten tuokin kyllä johtuu siitä, että se ei ole riittävän syvällä, mutta on kai se uskottava että joillakin se voi tuntua muutenkin.
ohis
[/quote]
Minulla ei ole mitään asennoitumista tamponinkäyttäjiä vastaan, ärsyttää vain kun oletetaan että kaikille ne ne noin vain humahtavat sisään. Enkä tietenkään tarkoita, että kaikki niiden käyttäjät ovat hehtaaripilluja, mutta on sekin kohtuutonta että sinun mielestäsi ongelma on vain korvien välissä kun joku ei yksinkertaisesti vain pysty niitä käyttämään. Ihmiset ovat syystä tai toisesta johtuen fyysisiltä ominaisuuksiltaan erilaisia.
Onneksi siteet on keksitty niin ei elämä tähänkään kaadu!
[/quote]
Aika valikoivasti näköjään sisäistin viestini. Mähän totesin, että joillekin tamponi ei vaan käy. Sun hehtaaripillukommenttisi sen sijaan kertoi aika paljon siitä, miten sä suhtaudut asiaan. Jos pystyy yhdyntään, niin ei varmasti ole mitään fyysistä estettä siinä etteikö saisi tamponia sisään. Se on sitten toinen juttu jos on ihan koskematon, silloin voi olla tietysti tiukka immenkalvo tiellä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:16"]
Oletko mies vai muuten vain tyhmä? Kaikki eivät vain pysty niitä käyttämään! Kaikkia ei ole siunattu sellaisella hehtaaripillulla, jonne sen voi vain "työntää" ja jotkut ovat saattanut oikeasti vammautua jostain syystä niin, ettei tamponien käyttö oikeasti ole mahdollista.
[/quote]
Ihan oikeasti, silloin ongelma on kyllä korvien välissä jos ei tamponi mahdu. Eri asia jollain 15-vuotiaalla ja/tai neitsyellä, mutta jos aikuisella naisella ei muka mahdu se tamponi niin sitten se on kyllä ihan takuulla päänsisäinen juttu eikä fyysinen. Aika hervotonta edes vihjata, että tamponin käyttäminen edellyttäisi jotain hehtaaripillua :D Kertoo aika paljon asennoitumisesta koko asiaan.
Sen uskon, että joillekin tamponi ei vaan jostain muusta syystä käy. Jotkut esim. sanovat sen tuntuvan aina. Useimmiten tuokin kyllä johtuu siitä, että se ei ole riittävän syvällä, mutta on kai se uskottava että joillakin se voi tuntua muutenkin.
ohis
[/quote]
Minulla ei ole mitään asennoitumista tamponinkäyttäjiä vastaan, ärsyttää vain kun oletetaan että kaikille ne ne noin vain humahtavat sisään. Enkä tietenkään tarkoita, että kaikki niiden käyttäjät ovat hehtaaripilluja, mutta on sekin kohtuutonta että sinun mielestäsi ongelma on vain korvien välissä kun joku ei yksinkertaisesti vain pysty niitä käyttämään. Ihmiset ovat syystä tai toisesta johtuen fyysisiltä ominaisuuksiltaan erilaisia.
Onneksi siteet on keksitty niin ei elämä tähänkään kaadu!
[/quote]
Aika valikoivasti näköjään sisäistin viestini. Mähän totesin, että joillekin tamponi ei vaan käy. Sun hehtaaripillukommenttisi sen sijaan kertoi aika paljon siitä, miten sä suhtaudut asiaan. Jos pystyy yhdyntään, niin ei varmasti ole mitään fyysistä estettä siinä etteikö saisi tamponia sisään. Se on sitten toinen juttu jos on ihan koskematon, silloin voi olla tietysti tiukka immenkalvo tiellä.
[/quote]
Voi mitä jankkausta. Kaikki eivät niitä voi vain käyttää, vaikka eivät olisikaan teinejä tai neitsyitä. Ja oikeasti, immenkalvo ei ole ainoa este tamponin käytölle. Yhdyntä ja tamponin laitto ovat myös melko erilaisia toimituksia. Jotkut käyttävät siteitä, yritä nyt vain elää sen kanssa.
Naiseudessa todellakin ärsyttää se, että kaikkien naisten oletetaan olevan samanlaisia ja toimivan samalla tavalla.
Menkat alkoi, ja maha on kuin ilmapallo. Turvonnut ja kipeä. Vatsa on kuralla ja väsyttää.
Toisinaan häpeän sukupuoltani, kun katson näitä pissisbimboja (viidakon tähtöset tms.). Miksi naiset alentavat itse itsensä? Se ärsyttää.
Hei tiiän kyllä minulla alko kerran menkat kun olin työmatkalla no käytin vaippaa no eiköhän huone kaverit ala nauraa ja kysyy mikset käytä siteitä siis tosi ärsyttävää
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:53"]
Miksi naisten pitää tehdä numero kaikista omaan vartaloon liittyvästä? Yhyy, kukaan ei ymmärrä mua, kun mulla on rinnat ja kuukautiset!
[/quote]
Kuule, jos miehillä olisi kuukautiset he olisivat jo aikoja sitten järjestäneet niin, että joka kuukausi saisi pitää sairaslomaa menkkojen vuoksi. Odotusajasta puhumattakaan! Kyllä ne on miehet, jotka aina tekevät elämää suuremman asian kaikista vaivoista ja haavereista. Naisten pitää vaan kestää ja kestää.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:00"]
Naiseudessa kuukautiset ei ole oma valinta, mutta newsflash: epämukavia vaatteita, kenkiä tai meikkejä kenenkään ei ole pakko käyttää.
[/quote]
No niin niin. Mutta samassa henkäyksessä sinäkin varmasti tuomitset epämukavia vaatteita, kenkiä ja meikkejä käyttämättömät naiset rumiksi tuulipukusuomalaisiksi ja miten muualla naiset näyttävät naisilta jne...jne...
Menkat ja se kipu + paskantaminen. Ensimmäinen päivä on pahin. Sitten se onneksi helpottuu. Kaiken turvotuksen, siteiden käytön jne. kestän mutta se kipu on helvettiä.
Vituttaa olla nainen mutten missään nimessä haluaisi olla mies...
stressaavinta naisena olemisessa on lasten saamisesta huolehtiminen, jo 25-vuotiaana alkaa miettiminen ja stressaaminen ja biologisen kellon tykytys. Miehillä on tässä suhteessa paljon helpommat oltavat! Työn, lasten saamisen ja perheen yhdistäminen on muutenkin naisilla vaan aika paljon vaikeampaa :/
Baarissa vituttaa joskus olla nainen, saa osakseen ihme kähmintää ja alatyylisiä juttuja joutuu kuuntelemaan.
Menkat on pahinta. Tulevat liian usein, kestävät liian pitkään ja rajoittavat kaikkea elämää ja ovat myös liian runsaat.
No minun elämässäni ainakin se suuri halu saada oma tytär kumpuaa jossain määrin siitä kun olen nainen. Voi kun olisin mies, niin olisin varmastikin onneni kukkuloilla näiden 3 pojan kanssa.
Opiskelijana rahaa menee kamalasti meikkeihin, kosteusvoiteisiin, uusiin vaatteisiin, hiustuotteisiin ja kampaajalla käyntiin. Jos olisin mies, mulla voisi olla pari mukavaa asua ja hyvät kengät. Voisin hankkia hiustenleikkuukoneen ja pitää tukkani siilinä, eikä tarvitsisi meikata. Aamuisin lähteminenkin olisi helpompaa, tarvitisi vain syödä ja vetäistä vaatteet niskaan ja menoksi.
Saan aina kylmiä väreitä, kun kaverin poikaystävä tapaa sanoa kaverilleni: "Syöhän niitä (e-)pillereitä, niin ei synny Pikku-Samuleita". Toki lienee kaverin oma päätös käyttää pillereitä, mutta itse en ikinä tunkisi kehooni ylimääräisiä hormoneja ja en haluaisi, että poikaystävä painostaisi siihen edes huumorin varjolla. Miehillä on niin paljon helpompaa, kun ei tarvitse välttämättä ollenkaan huolia ehkäisystä tai käydä missään gynekologin tarkastuksissa. Saavat vain olla ja mennä sen heppinsä kanssa ja paneskella ympäriinsä ilman paheksuntaa.
Mun menkkapaskat on kyllä ihan niin kuin jostain huonosta komediasta! Kun ne iskee, niin vapaan vessan on paras olla todella lähellä että sinne ehtii jolkottaa ajoissa mahakivun takia koko kroppa kaksinkerroin. Vaippoja en ole vielä kokeillut, mutta onneksi tuo ei kestä koko kuukautisten ajan.
Ja sinulle, joka ihmettelit miksi naiset (muka) tekevät kuukautisista suuren numeron: jos kokisit samanlaista kipua ja paskatusta joka kuukausi, niin eipä tarvitsisi enää sinunkaan ihmetellä.
Olenko mä ainoa, jota menkat ei ärsytä yhtään? Mulla on tosi runsaat ja kestää viikon, kipuja ei onneksi enää ole kuin päänsärkyä (ennen lapsia oli ihan hirveät selkä- ja vatsakivut, että koettu on sekin), mutta ei mua menkat siltikään ärsytä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:25"]
Olenko mä ainoa, jota menkat ei ärsytä yhtään? Mulla on tosi runsaat ja kestää viikon, kipuja ei onneksi enää ole kuin päänsärkyä (ennen lapsia oli ihan hirveät selkä- ja vatsakivut, että koettu on sekin), mutta ei mua menkat siltikään ärsytä.
[/quote]
Kyllä mä tietysti mieluummin olisin ilman sitä kuukausittaista kokemusta, mutta en mäkään voi sanoa että varsinaisesti ärsyttäisi. Ei enää, kun löysin kuukupin ja kun menkat muutenkin ovat inhimillistyneet sitten teinivuosien.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:25"]
[/quote]
Ei muakaan kauheasti ärsytä, mutta mulla onkin helpot menkat. Vuoto kestää n. 4 päivää ja ekojen päivien helvetillsiin mahakipuihin auttaa särkylääke. Kiusallisinta on hirveät ilmavaivat, jotka mulla on menkkojen aikaan. Ei ärsytä, ainoastaan, jos särkylääkettä ei ole saatavilla, niin silloin on helvetti irti.
Pari kertaa on ärsyttänyt, kun ihmiset automaattisesti olettavat kaikkien naisten haluavan lapsia. Jos sanoo, ettei halua lapsia, saa osakseen väheksyntää tai ylenkatsetta.
Tämä jankutus menkoista voisi siirtyä omaan ketjuunsa, kiitos. Hyvä esimerkki siitä, miten nainen ei vaan saa olla ja KOKEA, vaan jonkun pitää tulla sekin vähä mitätöimään: "miten te aikuiset naiset kehtaatte...siis ei todellakaan mene noin...hihhih, kyllä minä tiedän...no eikä oo..." jne.