Saako miehellä olla yksityinen laatikko?
Olen pyytänyt ettei tyttöystäväni mene luvatta kirjoituspöytäni laatikolle. Tyttöystäväni ei tällaista ymmärrä, vaan syyttää minua salailusta. Tämä nakertaa kuulemma parisuhteemme luottamusta.
Minulle kyse on lähinnä siitä periaatteesta, ettei toisen yksityisiä tavaroita pengota. Olen säilyttänyt siellä tupakkatuotteita, lääkkeitä, tärkeitä papereita, vanhoja muistoja sekä valokuvia yms, eli juttuja, joita en ole halunnut levittää toisen silmien eteen. Nyt(kään) siellä ei ole mitään pahaa tai kiellettyä.
Laatikko on siis lukoton ja käytännössä hänellä on päivittäin mahdollisuus käydä siellä niin halutessaan.
Tiedän, että asia on vaikea ottaa asiana, jos parisuhteessa on muuten epäluottamusta tms, mutta mitä te näin periaatteessa tuumaatte?
T: Mies 31v
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 14:37"]
Kyllä oma laatikko saa olla, mutta haluaisin tietää mitä siellä on. Esim. työsopimuksia, pankkiasiakirjoja tms ja jättäisin tottakai rauhaan. Mutta olisi tosi väärin, jos siellä olisi esim. exän kuva.
[/quote]
Hä? Mikä siinä olisi väärin? Valaise.
Aplle on kyllä nyt pakko esittää kysymys, että miksi säilytät siellä arkisia kuvia entisistä rakkauksista? Miksi olet tehnyt niistä pyhän alttarin ja miksi vielä tuot asian kiusauksena esille, vaikka et halua loukata ja pahoittaa mieltä?
Teet siis nykyiselle kumppanillesi hyvin selväksi sen, että nämä entiset naiset ovat sinulle tärkeitä, ja että kumppanisi on asian ulkopuolella täysin. Ei mahda saada häntä tuntemaan itseään tärkeäksi?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 14:21"]Teinisuhteet erikseen mutta miten voi olla aikuisilla kotonaan laatikoita mihin ei saa katsoa?? Sairasta........[/quote]
Juu, esimerkiksi päiväkirjat ja sähköpostit/kirjeet/tekstarit ystäviltä pitäis laittaa julkisille ilmoitustauluille kenen tahansa luettaviksi. Todella sairasta, jos näin ei toimita.
[/quote]
Sulle puolisosi saattaa olla kuka tahansa, mulle ei, ja asiat jaetaan, ei salailla.