Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketjuravintolaan illalliselle, joku vitsi? Muut paikat "liian hienoja"..

Vierailija
16.12.2013 |

Tarkoitus olisi järjestää illallistapahtuma kaveriporukalla. Pitkästä aikaa tavataan, ajatuksena seurustella viihtyisässä ympäristössä, syödä ja juoda hyvin.

Erään toisen porukkaan kuuluvan kaverin kanssa pitäisi päättää paikka ja tehdä pöytävaraus jne. Itse jotenkin automaattisesti ajattelin, että s-ketjun paikat ym. ovat poissuljettuja ja mennään ihan oikeaan illallisravintolaan. Ei mitään fine diningia, mutta ei nyt sentään mitään ketjuruokalaakaan.. Kaverin mielestä kuitenkin miltei kaikki muut kuin amarillot ja vastaavat ovat hienoja ravintoloita ja hän ei sellaisiin halua.

Itse en taas osaa ajatella, että paikka, josta saa hamppariannoksia ja lehtipihviä ja taustalla soi nrj:n listahitit lujalla, olisi varteenotettava illallispaikka.

Asiasta tuli melkein riita, sillä minusta ketjupaikat ovat epäviihtyisiä ruokaloita ja kaverin mielestä taas kaikki amarillosta ylöspäin ovat liian hienoja ja häntä ahdistaa sellaiset. Tuskinpa muutakaan seurueen jäsenet kovin ketjupaikasta ilahtuisivat. Olisi kiva istua iltaa viihtyisästi ja oikeasti hyvän ruoan ja viinin parissa.

Osaatteko te ajatella noita ketjuravintoloita ihan oikeasti illallispaikkoina? Minusta tuo ajatus, että muut paikat olisivat liian hienoja, on jotenkin outo..

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, C, Näsinneula ja Bertha ovat tosi hienoja ravintoloita ja mielellään käyn niissä nautiskelemassa miehen kanssa kaksistaan. Mutta eivät ne mun mielestäni kyllä ole paikkoja, joihin mentäisiin kaveriporukalla viihtymään ja seurustelemaan ja istumaan iltaa. Niissä nautitaan ne upeat ruuat ja lähdetään sitten pois.

Seurusteluravintolaksi valitsisin vaikka Saludin, Plevnan, Natalien, Haraldin, Grillin, Franklyn, onhan niitä vaikka kuinka paljon.

t. Tamperelainen

Vierailija
42/123 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paikan "hienous" haittaa mutta rahanmeno kyllä. En omalla rahalla mielellään syö Chicosia kalliimmissa paikoissa. Firman piikkiin kyllä...

Heti tulee mietittyä mitä kaikkea silläkin rahalla saisi kaupasta ja valmistaisi kotona. Harvemmin on kalliskaan tarjoilu ollut parempi kuin mieheni tekemä ruoka kotona. Onkohan oikeastaan ikinä..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy ikinä ketjuravintoloissa syömässä, koska suuri osa vain lämmittää ruokaa asiakkailleen. Jos haluan nauttia pakastettuista lisäkkeistä ja ulkomaalaisesta halpalihasta teen sitä mielläni itse.

Joka kylässä on reilusti edullisia "oikeita" ravintoloita, joita kannattaa tukea taistelussa s-ryhmän syöttölöitä vastaan.

Vierailija
44/123 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta lukiessani ihmettelin myös ap:n kaveria. Ketjua eteenpäin lukiessani tajusin kuitenkin, miten ravintoloissa syöminen ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys kaikille. Ei minunkaan perheeni lapsuusaikaani käynyt ravintoloissa, joku kerran, pari vuodessa Hesellä ja aivan hyvin harvoin, hyvin spesiaaleina juhlahetkinä jossain kohtuu perusravintolassa. Irtojätskillä tai munkkikahvilla ehkä pari kertaa kesässä.

Nykyään käyn ravintolassa välillä useamminkin, yleensä ystäviä nähdessä tai miehen kanssa. Jotenkin en ole ikinä oppinut käymään missään kalliimmissa ravintoloissa, jotenkin tuo ajattelu siitä, että se on ylimäärästä ja joku kotoa tarttunut piheys elää sitkeässä. Sama kun vaikka ajattelen, että miksi kulkisin jotain matkaa taksilla, kun ei kyseessä ole hengenhätä ja minulla on kautta matkakortillani. Ja seison kylmissäni odottamassa sitä bussia miettien, että nyt säästää :)

Minulla olisi hyvin varaa käydä ainakin välillä kalliimmissa paikoissa syömässä, mutta olen aivan tyytyväinen niihin, missä pääruoan saa alle 20 euron, samoin talon viinipullon. Jos jossain Hesellä tai Mäkissä pitää käydä, en sielläkään yleensä isoa ateriaa ota, yleensä jonkun pienen hampurilaisen ja ehkä jotain ekstraa.

Vierailija
45/123 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat ruuat on kaikissa s-ketjun paikoissa

Vierailija
46/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo teillä on isompi porukka niin kannattaa harkita paikkoja, joissa on kabinetti ryhmiä varten. Valkoisten liinojen paikoissa on yleensä hiljaisempaa ja seurueet pieniä (kaksin, nelisin), jolloin teidän tarkoitukseen voisikin parempi olla Amarillo, jos tarkoitus on seurustella pidempään.

Vierailija
47/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:45"]

välttämättä kaikilla ei ole rahaa laittaa rahaa jotain 50-100 euroa siihen omaan illlalliseen. Sitä on tietysti ikävä myöntää ja kaikilla täällä palstailevilla on rahaa laittaa vaikka kolme sataa perheen yhteen ruokaan. Tuota on hankala paljastaa kavereille. Joku saattaa ajatella että saisin lapselle kivan joululahja mutta joudunkin viemään sen satasen omaan ruokaani.

[/quote]

Heh. Miksi hankkia niitä lapsia, jos ei ole edes rahaa hyvään ruokaan? Kummallisia arvojärjestyksiä joillakin ihmisillä.

Vierailija
48/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:45"]

välttämättä kaikilla ei ole rahaa laittaa rahaa jotain 50-100 euroa siihen omaan illlalliseen. Sitä on tietysti ikävä myöntää ja kaikilla täällä palstailevilla on rahaa laittaa vaikka kolme sataa perheen yhteen ruokaan. Tuota on hankala paljastaa kavereille. Joku saattaa ajatella että saisin lapselle kivan joululahja mutta joudunkin viemään sen satasen omaan ruokaani.

[/quote]

Heh. Miksi hankkia niitä lapsia, jos ei ole edes rahaa hyvään ruokaan? Kummallisia arvojärjestyksiä joillakin ihmisillä.

[/quote]

Niin, kun se satasien ravintolaruoka onkin jokaisen lapsiperheen pakollinen meno. :)

Vierailija
49/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala mikä ketju.. :D

Vierailija
50/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valotan asiaa omalta osaltani. Minua ahdistavat kaikki paikat, joissa on 'hieno' ilmapiiri. Olen maalta, ja lapsuudessani ulkona syömistä pidettiin hulluutena. Juomistakin tajuttiin paremmin. Aikuisenakin ulkona syöminen tuntuu minusta luonnottomalta. Ketjuravintolassa olemisen vielä jotenkin kestää, kun se ei niin paljon tunnu 'oikeasti' ulkona syömiseltä. Tästä syystä en myöskään osaa käyttäytyä ravintolassa luontevasti, enkä nauti vaan kärsin. Niin, ja nuorempana totuin lisäksi siihen, että ulkona syöminen on niitä asioita, joihin ei kerta kaikkiaan ole varaa, enkä ole osannut jättää sitä taakseni.

Tulipa monta syytä. Ja joo, olen akateeminen Espoosta ja ihan aikuinen. Ihminen voi lähteä maaseudulta, mutta maaseutu ei lähde ihmisestä. 

Vierailija
51/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina jaksattaa naurattaa tää Suomen "kahden kerroksen väkeä" Täällä yläluokka syö laivalla ala cartea(salli mun nauraa) ja alaluokka seisovasta pöydästä : D Oikeesti, avartakaa nyt pikkasen maailmankuvaanne, tai olkaa rehellisesti juntteja!

Vierailija
52/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näsinneulan ja jonkun perus amarillon väliltä löytyy Tampereella aika paljon tarjontaan. Jos koittaisitte sopia jonkun suht edullisen ei-ketjuraflan. Esim sieltä plevnasta saa vaikka pyttipannua, niin ei tarvitse kenenkään pelätä turhaa hionestelua :-)

Vierailija
53/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko suostutella kaveriasi kokeiluillalliselle johonkin sopivan rentoon mutta ketjuravintoloita parempaan ravintolaan? Parhaassa tapauksessa hänen ennakkoluulojaan ja pelkojaan saisi vähän hälvennettyä. Jos taas hän kokemuksen jälkeen edelleen vierastaa muita kuin ketjutason paikkoja, ei kai auta muu kuin sopeutua ja keskittyä ruoan sijaan loistavaan seuraan.

Vierailija
54/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:05"]

Minä valotan asiaa omalta osaltani. Minua ahdistavat kaikki paikat, joissa on 'hieno' ilmapiiri. Olen maalta, ja lapsuudessani ulkona syömistä pidettiin hulluutena. Juomistakin tajuttiin paremmin. Aikuisenakin ulkona syöminen tuntuu minusta luonnottomalta. Ketjuravintolassa olemisen vielä jotenkin kestää, kun se ei niin paljon tunnu 'oikeasti' ulkona syömiseltä. Tästä syystä en myöskään osaa käyttäytyä ravintolassa luontevasti, enkä nauti vaan kärsin. Niin, ja nuorempana totuin lisäksi siihen, että ulkona syöminen on niitä asioita, joihin ei kerta kaikkiaan ole varaa, enkä ole osannut jättää sitä taakseni.

Tulipa monta syytä. Ja joo, olen akateeminen Espoosta ja ihan aikuinen. Ihminen voi lähteä maaseudulta, mutta maaseutu ei lähde ihmisestä. 

[/quote]

Tämä oli todella kiinnostava kommentti! En oikeasti tiennyt, että vieläkin on olemassa tällaisia ihmisiä. Saanko kysyä, minkä ikäinen olet?

Vierailija
55/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustaa kolme on nykyään ihan kiva, suosittelen :) myöskin villisika toimii ja plevna :) ei liian hienoja mut ei mitään Abc:täkään

Vierailija
56/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustaa kolme on nykyään ihan kiva, suosittelen :) myöskin villisika toimii ja plevna :) ei liian hienoja mut ei mitään Abc:täkään

Vierailija
57/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:05"]

[/quote]

Tämä oli todella kiinnostava kommentti! En oikeasti tiennyt, että vieläkin on olemassa tällaisia ihmisiä. Saanko kysyä, minkä ikäinen olet?

[/quote]

45 v. Enkä ole ajatellut, että taustani nyt mitenkään poikkeuksellisen takapajuinen olisi. Mutta vaikka raha periaatteessa riittäisikin, en voi olla miettimällä, että yhden aterian hinnalla saisi ruuat koko perheelle useammaksi päiväksi.

Vierailija
58/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

C, Bertha ja Näsinneula tarjoavat mun(kin) mielestäni Tampereen parasta ruokaa. Ovat tyylikkäitä fine dining -paikkoja, on valkoiset liinat ja chefit ja hovimestarit. Niissä myös keskipisteenä on se ruoka ja viini, asiakkaina paljon pariskuntia ja yritysvieraita. 

Jos haluaisin mennä viihtymään ja juttelemaan kaveriporukalla, en menisi noihin hiljaisiin ja arvokkaisiin tähtipaikkoihin, vaan valitsisin astetta vähemmän hienon mutta viihtyisän ja tunnelmallisen paikan. Sellaisia on Tampereella pilvin pimein, ja erittäin hyvää ruokaa niistäkin saa, jos ei ihan Michelin-tasoa edellytä. Eikö mikään niistä todellakaan kelpaa sille kaverillesi? Mitä hän ehdottaa? Kirjaimellisestiko Amarilloa tai Kotipizzaa?

Vierailija
59/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveriporukassa tulee yleensä päädyttyä johonkin hiukan rennompaan paikkaan, koska syömään lähdetään enemmänkin ravintolaillan etkoille, joten menokin voi olla aavistuksen äänekästä hienompaan ruokapaikkaan. Myöskään pukeutumiseen ei silloin tarvitse kiinnittää niin paljon huomiota.

Mutta kaveriporukoita on monenlaisia ja illan suunniteltua ohjelmaakin. Niin myös tässä ehdotettuja paikkoja, joten siitä vain listaamaan ja yhdessä valkkaamaan.

Yleisenä sääntönä pitäisin kuitenkin sitä, että valitkaa sellainen paikka joka ei vaikuta illan tunnelmaan, sen pitäisi kuitenkin olla mielestäni tärkeintä eikä se, onko tarjolla vuosikymmenen ruokailuelämys?

Vierailija
60/123 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:21"]

45 v. Enkä ole ajatellut, että taustani nyt mitenkään poikkeuksellisen takapajuinen olisi. Mutta vaikka raha periaatteessa riittäisikin, en voi olla miettimällä, että yhden aterian hinnalla saisi ruuat koko perheelle useammaksi päiväksi.

[/quote]

Kiitos. Ajattelinkin, ettet varmaan ihan parikymppinen ole. Olen itse 25 ja maalta kotoisin, enkä käy koskaan ketjuravintoloissa, koska täällä on niin paljon oikeasti hyviä ravintoloita, mistä valita.

On totta, että ravintola-aterian hinnalla voisin ruokkia itseni vaikka koko viikon, mutta en näe näitä vaihtoehtoisina tapoina käyttää rahaa. En minä kotona jaksa syödä sen enempää, vaikka laittaisinkin Farangiin kantamani rahat ruokakauppaan. Johonkin muuhun sen rahan täytyy mennä, ja ravintolaelämysestä nauttiminen on minusta mitä parhain käyttökohde!