Onko hyvä idea hankkia vauva?
Tiedän että tyhmä kysymys. Tässä vain pohdin kun tylsää perjantai iltana tänään. Nyt olisi hyvä hetki. Jään työttömäksi. Saisin ensin äitiys ja vanhempainrahaa ja sitten ansiosidonnaista vielä vähän aikaa ja voisin näillä tuilla lasta hoidella.
Olen viimeiset ainakin 3 vuotta ajatellut että sitten kun on vakituinen työpaikka mutta nyt olenkin jäämässä määräaikaisuudesta työttömäksi ja todennäköisesti en saa ainakaan lähiaikoina vakituista työtä..
Yksi lapsi on jo ja kaikin puolin olisi varmaan mut oikea hetki... ei tosin ole mitään vauvakuumetta eikä ole koskaan ollutkaan. Vaikka vielä joskus toisen lapsen haluankin. Iän puolesta olisi syytä asia ottaa niin sanotusti tehtäväksi viimeistään 4 vuoden sisällä joka tapauksessa...tämä ikäkin on osin mielipide kysymys mutta näin ajattelen.
Noh voi olla että omistusasunto lykkääntyy tässä mahdollisesti samalla vuosilla. Tämmöistä tylsää järkeilevää analyysiä asiasta. Varmaan tunteella pitäisi nämä valinnat tehdä?
Kommentit (19)
Jos lapsen haluat, niin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Ihan sisarussuhteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻
Itkuntuhruisia silmiä 😍
Oikein hyvä hetki viettää kotiäitinä vaikka 3v kotona. Minä nautin kun sai toisen lapsen ja voin olla silloin 3v kotona.
Mulla on ihana mies joka hellii mun raskausmasua ja mua
Tää on niin ihanaa aikaa
Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös
Kuten tämäkin julkaisu todistaa:
Tutkimus:
Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women
But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.
https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…
Eli olet työtön ja asutte vuokrakämpässä. Sinulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, mutta kuitenkin haluat toisen lapsen, ja ajattelet nyt olevan hyvä hetki taloudellisestikin. Ymmärsinkö oikein?
Ei ole, tukien varassa kahden lapsen elätys ei ole helppoa. Lisäksi työllistyminen on vaikeampaa kun sulla on pitkä äitiysloma takana.
Millainen suhde sinulla on? Et kai sä nyt lapsia tee ihan random tyyppien kanssa?
Kyllä jos mies on tummaihoinen, lapsi saa paremmat geenit.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsen haluat, niin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Ihan sisarussuhteen vuoksi.
Kyllä sisaruksille aina suhde muodostuu, jos ikäeroa on vähän niin leikitään yhdessä, jos paljon niin vanhempi sisarus monesti hoivaa ja huolehtii nuorempaa.
Nainen. Ootko valmis poppaamaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos mies on tummaihoinen, lapsi saa paremmat geenit.
Geeneistä en tiedä ehkä paremmat tuet sossusta voi saada 🤣
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Suomessa pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin suomalaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1 800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat Suomessa tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Kyllä, anna mennä vaan!
Ei se aika ole ikinä sopiva tai täydellinen. Biologian puolesta nyt on parempi aika kuin myöhemmin.
Ja vaikka omistusasuntojen hinnat ovat nyt alhaalla, niin kyllä sen ehtii hankkia myöhemminkin.
Riippuen alastasi, voit pitää ammattitaitoasi yllä keikkailemalla välillä, jos mahdollista, tai käydä jotain kursseja.
Mutta tietysti teet, kuten parhaaksi näet.
Kyllä