Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
581/814 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kävi myös. Oltiin vuokrattu peräkärry avuksi ja kun tulimme kantamaan tavaroita, tyhjät pahvilaatikot odottivat. Lisäksi uudessa kodissa ei purkanut mitään vaan me laitoimme tavarat kaappeihin ym. Oli täysin käsittämätöntä.

Meni aamusta seitsemästä ilta kymmeneen. Pikkasenkö tuli jo nälkäkin. Ei tullut edes tuparikutsua jälkeenpäin.

Miksi ihmeessä teitte noin? En minä olisi jäänyt sinne kämppään mitään purkamaan. Ja miksi te olette vuokranneet mitään vai oletteko nuoren muuttajan vanhemmat tai joku isoveli puolisoineen?

Vierailija
582/814 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuttanut kolme kertaa. Eka hoidettiin minä veljeni ja äitini kanssa työpäivän jälkeen. Toka ja kolmas mieheni ja hänen muutaman työkaverunsa kanssa.

Mulla meni toki eniten aikaa, kun loppusiivosin kämpät ja pakkasin ja vein sen vähän "sälän" mitä ei oltu ehditty / pystytty pakkaamaan valmiiksi. Muutoin kaikki oli valmiiksi pakattu banaanilaatikoihin (toimi meillä tosi hyvin) tai jätesäkkeihin joissa luki huone mihin ne piti purkaa. Yksi iso autokuorma muuttokohteeseen riitti. Eli miehet paikalla kantamassa raskaat huonekalut ja kaikki pakatut olivat n 1 tunti lähtö päässä ja toinen tunti kohteessa.

Samoja kantajia molemmilla kerroilla, joten eivät ainakaan kammoa saaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/814 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmettelevät miksei ei enää saa muuttoappua. Näissä jutuissa siihen vastaus. Lisäksi talkooporukalle tarjottava kunnon ruuat. Ei mitään "tarjoon joskus kaljat tai kahvit", jotka sitten "unohdetaan". Muuttaminen on rakasta ja aikaa vievää hommaa josta kuuluu saada korvaus, oli sitten miten hyvä kaveri tai sukulainen kyseessä. 

Vierailija
584/814 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille kävi myös. Oltiin vuokrattu peräkärry avuksi ja kun tulimme kantamaan tavaroita, tyhjät pahvilaatikot odottivat. Lisäksi uudessa kodissa ei purkanut mitään vaan me laitoimme tavarat kaappeihin ym. Oli täysin käsittämätöntä.

Meni aamusta seitsemästä ilta kymmeneen. Pikkasenkö tuli jo nälkäkin. Ei tullut edes tuparikutsua jälkeenpäin.

Miksi ihmeessä teitte noin? En minä olisi jäänyt sinne kämppään mitään purkamaan. Ja miksi te olette vuokranneet mitään vai oletteko nuoren muuttajan vanhemmat tai joku isoveli puolisoineen?

Niin, nuorta kuuluu perheen auttaa. Samoin jos joku hirveä elämöntilanne, tyyliin potkut, ero, läheisen kuolema ja syöpädiagnoosi samaan syssyyn, siinä menee monellakin toimintakyky joksikin aikaa. No, yksikin noista riittää toisinaan.

Tuo, että olette alkaneet purkaa toisten muuttolaatikoita ja sisustaa kotia on ihan hirveää. Hän on saattanut lamaantua että mitä hittoa, enkö saa itse eikä ole kehdannut myöskään kieltää, kun kerran auttavaisina olette ja on kiitollinen, että ootte olleet siihen saakka mukana.

Jos tas tää tarina on ihan tavallinen aikuisten keskeinen juttu, ett ette ole lähisukua ja muuttaja on ihan perusterve aikuinen ja on vaatinut/pyytänyt teitä tekemään kaiken, niin käsittämätöntä ja väärää on, mutta teidän suostumisenne siihen on yhtä käsittämätöntä. Ihan jopa kohteliaasti voi tuosta liueta sanomalla, nyt meidän on mentävä, moi. Tai jopa epäkohteliaasti, nyt kuule olemme auttaneet sinua tosi kauan, sinun on hoidettava itsekin muuttoasi.

Vierailija
585/814 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoporukan kanssa kaikki on hyvä sopia etukäteen. Meillä muuttoavuksi tuli mun työkaveri miehineen. Kaikki oli pakattu. Sovittiin että tilataan ruokaa kun saadaan tavarat uuteen asuntoon. Kiitokseksi annettiin vielä 100€ lahjakortti hyvään ravintolaan.

Meni vuosi niin autettiin heitä muutossa ja kaikki meni hienosti, sovitusti.

Vierailija
586/814 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ikivanhalle äidilleni useita muuttoja. Olisin toivonut että hän pysyisi sohvalla istumassa kun näytti että sydän sprakaa millä hetkellä hyvänsä. Mutta ei siinä täytyi pyöriä jaloissa ja kertoa tarkkaan mihin huoneeseen vien minkin tavaran. Ikinä en ole ollut paremmin organisoiduissa muutoissa. Kaikki tavarat oli pakattu oikeisiin muuttolaatikoihin ja vaatteet isoihin jätesäkkeihin hengareissa. Niistä tavaroiden poistaminenkin kävi sukkelaan. Niin ja paku oli vuokrattu ja se oli maksettu. Puolessa päivässä yksin tein muutot. Hautaan saakka hänen asiat oli vimpan päälle kunnossa. Jopa muistolehto oli varattu. Näin sata vuotta sitten syntyneiden asiat on olleet muillakin. En aivan samaan pääse millään. Ja nuoret ei edes yritä. Huonoin muutto missä olin mukana kun isäntä lähti hakemaan kissaansa ja haku kohdistui läheiseen juottolaan. Ei tietoa löytyikö. Enään huumorintaju kestänyt osaaottavasti kysellä.

Vierailija
587/814 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne, kun muutin. Syynä oli se, että muuttoapu toi ne laatikot tullessaan 😅

Ei junalauta taas tätä uusavuttomuutta, et sitten itse voinut niitä laatikoita hommata? Sano nyt vielä että ne apulaiset siivos vanhan/uuden kämpän ja laitto tavarat paikoilleen?

Vierailija
588/814 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta on omistaa pakettiauto.

Lupaat lähteä kuskiksi kaverin muuttoon. Menee siihen yksi lauantai mutta mitäpä tuosta. Ajattelet että heitetään muutama keikka siihen tapaan, että vahdit alaovella autoa ja tavaroita kun muuttoporukka lastaa valmiiksi pakatut kamat autoon, sitten pärtsätään kohteeseen ja tehdään sama käänteisesti, ja toistetaan homma tarpeeksi monesti. Välillä syödään luvatut safkat jossain huoltsikalla muuttajan piikkiin. Ja paskat.

Todellisuudessa peruuttelet pakun sinne alaovelle ja soitat kaverille, että saa alkaa kantamaan. Tämä käskee tulla ylös odottelemaan kun puoliso on vielä jossain kaupoilla hakemassa laatikoita ja teippiä. Kaveri on siemaillut jo muutaman muuttokaljan ja katsoo mäkihyppyä tai jotain painia telkkarista puoliksi pakattujen laatikoiden keskellä. Yrität jouduttaa pakkaamalla avuksi, mutta ei voi tuota vielä laittaa ja tämä vasta sitten, katsotaan odotellessa tää kisa loppuun.

Kohta tulee joku naapurikyylä valittamaan pelastustielle pysäköinnistä.

Ajat pakun kauas kadunvarteen, koska vieraspaikat täynnä jotain mopoja.

Joudut pakkaamaan pitkän odottelun jälkeen ja kantamaan melkein kaiken kun puoliso samalla lajittelee koriste-esineitä ja hopeita perimysjärjestyksessä laatikoihin käörien ne yksilöllisesti kuplamuoviin = h I d a s t a. Kaljaveikkokaveri katselee nyt formula-aika-ajoja. Klo 14 mennessä olet ihan yksin lastannut autokuormallisen. Kotiväki ei ehtinyt sua auttaa eikä muuta talkooporukkaa ollutkaan. Ihme ettei mitään kai pöllitty, kun kaikki oli auki ilman vartijaa alhaalla.

Koska kotiväki vielä pakkaa, ajat ekan kuorman yksin kohteeseen. Lupaavat tulla perässä. Saat osoitteen paperilapulla sekä avaimen, voit halutessasi jo aloittaa kantamisen odotellessa. Eksyt koska osoite on väärä. On nälkä jano ja hiki. Vituttaa. Muuttajat soittelevat vihaisena uudelta asunnolta. Viimein löydät perille. Muuttajat tukkivat ovenedustan sedan-autollaan, koska viherkasvit piti saada nopeasti paleltumatta lämpimään. Niillä on kuulemma kylmä ja ovat vihaisia kun sulla oli ainut avain. Mies on tuhannen jurrissa nyt jo. Säätää enemmän kuin tekee. Kannat siis melkein kaiken taas yksin ylös. Helppoa sinänsä mutta suututtaa. Seuraavassa kuormassa vasta on huonekaluja ja hankalia tavaroita. Juot vettä hanasta, koska astiat on pakattu ”johonkin” tai vanhalla kämpällä. Ruokaa tai muuta juomaa ei ole, paitsi isännän kaljat, mutta sinähän olet kuski.

Kun sitten pitäisi raahata joku saatanan käärmeterraario asukkaineen kolmannen kerroksen kierreportaikosta alas jo lähes jalattomaksi juopuneen kaverin kanssa, kellon ollessa yli kahdeksan, koko päivänä mitään syömättä paitsi kioskilta itse ostamasi pari suklaapatukkaa, loppuu huumori. Auto olisi helpompi myydä kuin hävittää ruumis, mutta et ole vielä päättänyt.

Tästähän saisi tehtyä elokuvan.

Vierailija
589/814 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kerran ollut tällaisessa muutossa apuna. Ei koskaan enää. Jos tietää jonkun henkilön olevan epäjärjestelmällinen ja aikaansaamaton, niin kannattaa keksiä syy, miksi ei pääse muuttoavuksi.

Vierailija
590/814 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo toi voin tulla 4 tunniksi.

Taidanpa käyttää sitä seuraavaksi.

Itse sain taas joulun aikaan käytyä muutaman kaapin läpi.

Jos joskus muutetaan, ei suuri urakka ole

Vierailija
591/814 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutostani aikaa kaksi vuotta, säilytyslaatikot edelleen täällä, en ole luopunut, hankin uuden jätesäkkirullankin.  Mukava ketju ja kannattaisi luetuttaa kaikille muuttaville.

Vierailija
592/814 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellista. Vanha nainen muutti ja saatiin avaimet omaa muuttoa varten. Auto oli tulossa pihalle, kaikki pakkamatta. Hain jätesäkkejä ja sinne mätin kaikki astioista myöden ja tohtorinhattua myöden. Kanahäkkiin ei ollut edes avainta. Onneksi oli pieni asunto.  Ei edes kiitosta sanottu.

Vierailija
593/814 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö täällä jauhetaan tätä paskaa?

Vierailija
594/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän oli hauska lukea muuttoa suunnitellessa. Nosto siis!

Vierailija
595/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa muuttoa suunnitellessa luin tätä ketjua välttääkseni pahimmat virheet, ja hyvin meni! Muuttofirma kyllä hoiti kantamisen ja kuljetuksen, sillä arvelin tuttujen olevan muuttoapuna juuri yhtä luotettavia kuin ketjun tyypit.

Vierailija
596/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, yli 10 v sitten, olin äitiyslomalla, harrastin kirppismyyntiä.

Muistan vieläkin, kirppis nimeltä Vihreä käsi, jossa oli Coop Arposen kaksoisolento omistajana, antoi kotiäideille provikkavuokralla kirppispaikan.

Mä vein kerran kk tavaraa myyntiin ja 1.5 v päästä kotona ei ollut mitään tarpeetonta.

Kun sanoin nyt ei enää löydy myytävää, olivat ihmetelleet jo pitkään kauanko löytyy.

Luulen vielä tänäkin päivänä pakkaaminen menisi vuorokaudessa

Vierailija
597/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen puolen vuoden sisään ollut kaksi muuttoa. Varsinaiseen muuttoautoon ei laitettu "sälää" koska ne ehtii sitten tuoda myöhemmin eikä ole paljoa. Kummassakin muutossa paljastui sitten, että sitä sälää todellakin on, ja ainoana auton omistavana jouduin sitä sitten kuskaamaan erinäisiä kuormia. Ei tällaista enää ikinä!!

Vierailija
598/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan pakkaamaan vasta muuttopäivää edeltävänä iltana. En kestä olla sotkun keskellä tai siten, etten löydä tavaroitani. Jokaiseen lootaan vain yhdestä huoneesta tavaraa ja huonekalut muutetaan ensin suoraan paikalleen. Sitten laatikot oikeisiin huoneisiin. Vaatteetkin pakkaan laatikoihin viikattuna. Muuttopäivänä sitten kannetaan ja illalla puretaan. Viimeksi saimme avaimet kaksi tuntia ennen sovittua, eikä muuttoapu ehtinyt edes avuksi, kun olimme kantaneet miehen kanssa kaksin. Oltiin kerrankin aloitettu pakkaaminen kaksi päivää ennen muuttoa. Edeltävän päiväl iltana olikin niin tylsää, että lähettiin olkkarin lattialla laatikoiden keskellä patjalla syömässä pitsaa ja katsomassa leffoja. No, melkein tuparit päästiin sitten pitämään muuttopäivänä, kun muuttoavun kanssa vaan keiteltiin kahvit ja syötiin pullaa ja vaihdettiin kuulumisia.

Vierailija
599/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävi näin. Piti mennä broidille muuttoavuksi eivätkä olleet tehneet MITÄÄN. Siis yhtään mitään asian eteen. No silloin olin vielä kiltti nössykkä ja aloin kasata kamoja.

Nyt tekisin uukkarin. Tai no, en edes menisi avuksi lainkaan. Muuttofirmat on keksitty.

Vierailija
600/814 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä muutan reilun viikon päästä ja jo nyt on 4/5 osaa asunnosta pakattuna, matot rullattuna, laatikot laputettu, ulkovarasto pakattuna, terassilla aurinkotuolit, varjot, kukkatelineet yms. nätissä rivissä odottamassa pois viemistä. Viikonloppuna pakkaan sitten melkein kaikki loput, viimeiseksi jää vain sellainen näillä pärjäät 3-4 päivää setti + petivaatteet erikseen jotta saa ekana päivänä sängyn nukkumiskuntoon. Ja siivoskelen myös sitä mukaan tyhjentyneitä kaappeja, saunaa, vaatehuonetta jne, jottei ole sitten liikaa hommia lopuksi siivoamisen kanssa. 

Ex-miehen siskon perhe oli aivan kamala tapaus muutoissa. Ja he muuttivat kaiken lisäksi tosi usein. Lapsia oli 4 ja perheen isä oli täysin uusavuton pakkaamisessa ja muuttamisessa. No ei äitikään kaikkein kätevin ollut, mutta ymmärrän häntä, että meni aika paljon paukkuja perheen arjen pyörittämisessä. Lauantaina oli tarkoitus muuttaa (sunnuntaina piti olla pois vanhasta asunnosta) ja kun menin katsomaan makuuhuoneita, niin kaikki tavarat olivat vielä kaapeissa. Vaatteet, petivaatteet, lelut kaikki. Nuo muutot olivat sellaisia, että yleensä minä pakkasin tavaroita hulluna 12 h putkeen ja ex-mieheni ja ex-appiukkoni katoivat tavaroita pakettiautoon ja veivät uuteen paikkaan.  Perheen isä pyöri ympyrää ja esti hanskojaan tai pipoaan.... oli ilmeisen pakko olla koko ajan joku pipo päässä ja kun tuli kuuma laski sen jonnekin ja sitten etsi sitä. Jossain kohden päivää ärjäsin hänelle, että älä hei laita sitä pipoa ollenkaan päähän, JOOKO. Ulkona oli + 5 astetta lämmintä. Ja joka kerta jäi vanha asunto karmeaan kuntoon, kun kenelläkään ei enää ollut voimia siivota sitä. No, useimmiten oli kyllä myös uusi asunto myös siivoamatta, eli aika moni jättää asunnon aika paska kuntoon.

Muutot olivat ihan karmeita ja sitten kun meille tuli muutto, niin arvannette, että he eivät tulleet auttamaan koskaan. No me kyllä osasimme ihan itsekin sellaiset hoitaa ja muutama luottoystävä tuli avuksi, koska autoimme aina heitä muutoissa myös.