Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että on sellaista rakkautta kuin romanttisissa elokuvissa?

Vierailija
02.10.2020 |

Sellaista että molemmat on ihan hullun rakastuneita toisiinsa ja se kestää kaiken? Ja että miehet oikeasti on sellaisia kuin leffoissa. Itse olen vähätellyt tuota, ajatellut että se on vain romanttista hömpötystä eikä sellaista pidä jäädä odottelemaan. Vasta nyt nelikymppisenä ymmärrän että se onkin ihan todellista, eikä mihinkään muuhun olisi ikinä pitänyt tyytyä. Sellaisia miehiä ihan oikeasti on. Kaikki ei olekaan niitä ei puhu eikä pussaa -tyyppejä, joilla kaverit menee kaiken edelle ja nainen on jotain tiskikoneen ja jääkaapin välistä. Näen tuollaista rakkautta ympärilläni nyt ja vasta nyt ymmärrän että voisin itsekin kokea sen.

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, mutta en siihen, että se kestää koko loppuelämän. Muuttuu kaverilliseksi rakkaudeksi ilman varsinaista intohimoa. Uskon että luonnollisin rakkauden muoto ihmiselle on sarjapariutuminen.

Ajattelen aivan samoin.

Vierailija
22/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä romanttista rakkautta kestää yleensä muutaman vuoden, mutta on onnekkaita joilla se kestää loppuelämän, harvinaista kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä romanttisessa elokuvassa on köyhä mies naisen rakkauden kohteena?

Mitään elokuvaa ei kyllä tule mieleen. Titanic-elokuvakin oli yksi maailman menestyneimmistä elokuvista, mutta sekin kertoi vaan sen laivan uppoamisesta.

Mutta siinä kuitenkin oli köyhä mies naisen rakkauden kohteena. Vai onko nyt niin, että mikään esimerkki ei nyt kelpaa, koska haluatte todistaa, ettei sellaisia romanttisia tarinoita yksinkertaisesti ole, eli jos elokuvassa tapahtuu yhtään mitään muuta kuin rakkauden kuvailua, niin se ei kelpaa esimerkiksi? 

Vierailija
24/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla tuntuu usein olevan unelmana rakkaus, joka kestää mitä tahansa. Suhde, jossa nainen täysin ehdoitta hyväksytään omana itsenään vikoineen päivineen. Jossa ei epävarmimmankaan tarvitse tuntea jätetyksi tai petetyksi tulemisen pelkoa.

Vaan kun sellaista ei ole olemassa. Yksi lyönti tai vieraissavirkistäytyminen kuin voi tuhota kaiken. Toisaalta menettämisenpelko saa ihmisen yrittämään suhteessa enemmän. Ettei se olisi vain yhdessä asumista, jossa kaverit ja harrastukset ovat etusijalla.

Vierailija
25/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä romanttisessa elokuvassa on köyhä mies naisen rakkauden kohteena?

Mitään elokuvaa ei kyllä tule mieleen. Titanic-elokuvakin oli yksi maailman menestyneimmistä elokuvista, mutta sekin kertoi vaan sen laivan uppoamisesta.

Mutta siinä kuitenkin oli köyhä mies naisen rakkauden kohteena. Vai onko nyt niin, että mikään esimerkki ei nyt kelpaa, koska haluatte todistaa, ettei sellaisia romanttisia tarinoita yksinkertaisesti ole, eli jos elokuvassa tapahtuu yhtään mitään muuta kuin rakkauden kuvailua, niin se ei kelpaa esimerkiksi? 

Huoh! Se oli ironiaa. Yksi väittää, ettei sellaista elokuvaa ole, vaikka yksi maailman menestyneimmistä elokuvista kertoi juuri siitä. En ole nähnyt Titanicia vähään aikaan, mutta mielestäni se laivan uppoaminen on vain tausta Rosen ja Jackin rakkaustarinalle. Oikeasti se rakkaustarina on elokuvan keskiössä.

Vierailija
26/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt vähän mistä leffoista puhutaan. Monissa leffoissa näytetyt rakkaustarinat ovat fantasiaa, joissa ei edes yritetä näyttää tosielämän parisuhdetta. Ihan tutkitusti intohimon tunne tulee hormoneista, joiden eritys laantuu pitkässä suhteessa. Ei mielestäni silti tarkoita, ettei olisi elämän kestävää, maata järisyttävää rakkautta. Mutta sellaisiinkiin kuuluu ylä- ja alamäet sekä tietty vaihtelu esim. läheisyydessä, joka nyt vaan kuuluu suhteeseen jos se kestää vuosikymmeniä.

Vierailija
27/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itsellä kokemus kahdesta suhteesta, joissa olen ollut hurjan rakastunut. Miehet vain ei. Exältä se rakkaus laimeni aika pian. Sitten lopulta loppui minunkin rakkaus huonoon kohteluun. Kuvittelin ensimmäiset 14 vuotta, että se oli se ikuinen rakkaus.

Nyt elän toista suhdetta. Olen rakastuneempi kuin koskaan. Ei voi verratakaan edelliseen suhteeseen. Mieskin sanoo rakastavansa, mutta eipä se ole sellaista, että tuntisin itseni rakastetuksi ja halutuksi. Näemme liian harvoin. Miehen ehdolla mennään suhteessa. Joskus itkettää, kun tietää, että miehellä elämässä paljon muutakin. Voi jos mies tuntisi samoin kuin minä. Olisi ihanaa. Kyllä sellaista varmaan joillain on.

Vierailija
28/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatunut ukkomies kirjoitti:

Naisilla tuntuu usein olevan unelmana rakkaus, joka kestää mitä tahansa. Suhde, jossa nainen täysin ehdoitta hyväksytään omana itsenään vikoineen päivineen. Jossa ei epävarmimmankaan tarvitse tuntea jätetyksi tai petetyksi tulemisen pelkoa.

Vaan kun sellaista ei ole olemassa. Yksi lyönti tai vieraissavirkistäytyminen kuin voi tuhota kaiken. Toisaalta menettämisenpelko saa ihmisen yrittämään suhteessa enemmän. Ettei se olisi vain yhdessä asumista, jossa kaverit ja harrastukset ovat etusijalla.

Mutta sellaisessa suhteessa mistä puhun, yhteenkuulumisen tunne olisi niin voimakas, ettei mitään pettämistä voisi tapahtua. Siis ylipäänsä puhun nyt sellaisesta niin voimakkaasta yhteenkuuluvuuden tunteesta ja yhteensopivuudesta että kumpikin voisi luottaa aivan täysin siihen että kaiken se kestää. Sellainen melkein maaginen yhteys. Sellaista se on elokuvissa. Yksi katse ja tiedät että hän on se oikea eikä mitään normisuhteen ongelmia ole. Olen alkanut nähdä tällaista vasta nyt vanhempana. Kuvittelin aina että se on satua.

Ap

Vierailija
29/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tämän itse naisena; olen täysin samaa mieltä. Mielestäni media on syöttänyt liikaa romanttista hömppää kansalle ja sen myötä naiset luulevat, että pitäisi kokoo loppuelämä olla yhtä kuherruskuukautta ja ainoa oikea rakkaus on se, joka kestää kuolemaan saakka.

On myös naiivia mennä naimisiin ja luvata ikuista rakkautta kun ei edes tiedä huomisesta.

Eikö jo yleiset syrjähypyt ja erotilastot kerro totuuden? Jostain syystä ihmisten (varsinkin naisten) on kamalan vaikea niellä totuus, että elokuvamaista rakkautta ei ole olemassa tai ainakin se on ÄÄRETTÖMÄN harvinaista. Jos rupeaa vaihtamaan miestä syrjähypyn takia, saa vaihtaa kyllä erittäin monta kertaa elämän aikana. Väkivaltaa sen sijaan en hyväksy.

Vierailija
30/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu nyt vähän mistä leffoista puhutaan. Monissa leffoissa näytetyt rakkaustarinat ovat fantasiaa, joissa ei edes yritetä näyttää tosielämän parisuhdetta. Ihan tutkitusti intohimon tunne tulee hormoneista, joiden eritys laantuu pitkässä suhteessa. Ei mielestäni silti tarkoita, ettei olisi elämän kestävää, maata järisyttävää rakkautta. Mutta sellaisiinkiin kuuluu ylä- ja alamäet sekä tietty vaihtelu esim. läheisyydessä, joka nyt vaan kuuluu suhteeseen jos se kestää vuosikymmeniä.

Myös persoonallisuus vaikuttaa intohimoon. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo 17 vuotta, mutta koen edelleen intohimoista rakkauta häntä kohtaan. Olen ylipäänsäkin ihminen, joka elää kaikki tunteensa suurella voimalla ja se on sekä siunaus että kirous.

Vierailija
31/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen luin jostain aivotutkimuksesta jossa oli nähty merkkejä siitä, että kaikilla se rakastumisen huuma ei laannu, vaan jää päälle. Katson jos löydän sen.

Vierailija
32/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, etten halua parisuhdetta, ellei se ole tuollaista kunnon rakkautta. Olin sinkkuna erittäin onnellinen ja se oli minulle oikeavalinta. En olisi pystnyt tyytymään vähenpään. Kohtasin sen ap:n kuvaaman rakkauden nelikymppusenä, olemme nyt edelleen naimisissa ja menee hyvin. Vaikeuksia on toki ollut, niin kuin kaikilla, mutta ne on kaikki voitettu. Mulla tähän puolisooni liittyy vielä romanttista rakkautta erikoisempi lisä, että tapailuvaiheeseen kuului kaikenlaista pientä yliluonnollista ilmiötä, jotka saattoivat meidät pysymään yhdessä niissä tilanteissa, jos toinen epäröi sitoutumista. En ole koskaan lukenut sellaisia kertomuksia mistään, enkä tiefä, onko se yleistä vai harvinaista.

Vierailija
33/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Hood oli jännittävänlainen mies. Ei sellaisen tarvinnut niihinkään aikoihin rikas olla. 

Vierailija
34/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän itse naisena; olen täysin samaa mieltä. Mielestäni media on syöttänyt liikaa romanttista hömppää kansalle ja sen myötä naiset luulevat, että pitäisi kokoo loppuelämä olla yhtä kuherruskuukautta ja ainoa oikea rakkaus on se, joka kestää kuolemaan saakka.

On myös naiivia mennä naimisiin ja luvata ikuista rakkautta kun ei edes tiedä huomisesta.

Eikö jo yleiset syrjähypyt ja erotilastot kerro totuuden? Jostain syystä ihmisten (varsinkin naisten) on kamalan vaikea niellä totuus, että elokuvamaista rakkautta ei ole olemassa tai ainakin se on ÄÄRETTÖMÄN harvinaista. Jos rupeaa vaihtamaan miestä syrjähypyn takia, saa vaihtaa kyllä erittäin monta kertaa elämän aikana. Väkivaltaa sen sijaan en hyväksy.

Minusta se ei ole näin. Minusta meille on näytetty tuota elokuvarakkautta ja sen jälkeen hoettu että se ei ole totta, se ei ole totta. Tuota hoetaan jatkuvasti joka paikassa että sellaista rakkautta ei ole. Se on se mihin suurin osa uskoo, että sitä ei ole. Entäpä jos se valhe onkin tuo että sanotaan ettei sitä ole?

Ap

Vierailija
35/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sellaisessa suhteessa mistä puhun, yhteenkuulumisen tunne olisi niin voimakas, ettei mitään pettämistä voisi tapahtua. Siis ylipäänsä puhun nyt sellaisesta niin voimakkaasta yhteenkuuluvuuden tunteesta ja yhteensopivuudesta että kumpikin voisi luottaa aivan täysin siihen että kaiken se kestää. Sellainen melkein maaginen yhteys. Sellaista se on elokuvissa. Yksi katse ja tiedät että hän on se oikea eikä mitään normisuhteen ongelmia ole. Olen alkanut nähdä tällaista vasta nyt vanhempana. Kuvittelin aina että se on satua.

Ap

Uskon tuollaiseen romanttiseen rakkauteen ja yhteenkuuluvuuteen, mutta silti uskon, että kaikissa parisuhteissa on jotain normisuhteiden ongelmia. Jos parisuhde solmitaan joskus kaksikymppisenä niin pakko siinä parisuhteessa on jotain riitoja olla esimerkiksi kuudenkymmenen vuoden aikana. Ei sekään ole tervettä, ettei ikinä tule riitaa ja kaikki ongelmat otetaan vastaan positiivisina kasvamiskokemuksina. Romanttista on myös se, että pariskunta pystyy ratkaisemaan ongelmansa ja rakastamaan toisiansa ristiriidoista huolimatta.

Vierailija
36/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä, se ei vain käytännössä näytä toimivan.

Vierailija
37/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen luin jostain aivotutkimuksesta jossa oli nähty merkkejä siitä, että kaikilla se rakastumisen huuma ei laannu, vaan jää päälle. Katson jos löydän sen.

https://www.iltalehti.fi/keho/a/6630a355-785b-406d-9b6e-306381248c81

”Jos rakkaus säilyy, muutokset kehossa voi näkyä vuosikymmeniä”

Vierailija
38/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin minä mielestäni aivan oikein tulkitsinkin. Tarkoitat rakkautta ja suhdetta, missä ei ole mitään pahaa ja mitä mikään ei voi rikkoa. Minä vain en usko siihen, koska mielestäni rakkaus on edellä mainituista syistä hyvin ehdollinen tunne puolin ja toisin.

Vierailija
39/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan mahdollista jos esim. asutaan kuitenkin eri osoitteissa, eikä hankita lapsia ja eletä normaalia arkea. Silloin ei ehdi samalla tavalla kyllästymään/tottumaan toiseen.

On hirveän vaikea kuvitella, että joka päivä saman katon alla asuvilla ja perhettä pyörittävillä pareilla pysyy intohimo yllä kamalan pitkään.

Vierailija
40/243 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Itse olen sellaisessa elokuvaparisuhteessa. Toki välillä elokuva on ollut draamaa ja välillä komediaa, joskus psykologista kauhuakin. Suureksi osaksi ihan normaalia romanttista hömppää. 16v naimisissa miehen kanssa joka edelleen vie jalat alta. Olemme onnellisia sekä tässä hetkessä, että katsomme luottavaisena yhteiseen tulevaisuuteen.

En usko että jokaiselle on vain se yksi oikea, vaan parisuhteeseen on sitouduttava ja mukana on oltava paljon onneakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan