Maaliskuisia?
Olen jo jonkun aikaa kurkkinut ja odotellut, että joku aloittaisi meille maaliskuisille oman pinon. Vai eikö muita ole?! Itse olen jo liittynyt tuonne odotuspuolen maalismasuihin, mutta siellä porukkaa on kuin pipoa ja tekstiä tulee sivu tolkulla joka päivä, en minä niitä jaksa lukea, jotta pysyisin kärryillä. Ajattelin jospa meitä täällä olisi vähemmän.
Kerronpa nyt jotain meidän taustoista, jäinpä nyt sitten yksin pinooni tai en :). Eli meillä yritystä tuli kesäkuussa kolme vuotta täyteen, ilman ensimmäistäkään plussaa tai häivähdystäkään haamusta. Vuosi sitten mies kävi simppatestissä ja multa otettiin verikokeita ja mulle tehtiin myös laparoskopia. Mitään vikaa ei löytynyt. Viime maaliskuussa mulle tehtiin eka inseminaatio luonnolliseen kiertoon, mutta eipä tuottanut tulosta. Monta kiertoa meni hukkaan ovista tikutellessa, kun aina sattui viikonlopulle tai pyhäpäiville tms. Tuntui jo tosi turhauttavalta leikkiä niiden tikkujen kanssa.
Kesäkuun alussa arvailin oviksen sattuvan juhannusviikolle, mutta samalla heräsi epäilys polin kesälomista. Ja niinhän siinä kävi, että lomat pukkasi päälle ja hoidot olisi jatkuneet elokuussa. Päätettiin sitten ottaa rennosti ja unohtaa lapsettomuus pariksi kuukaudeksi. Ovistikut jäi kaapin kätköihin ja kiertopäivien laskemiset sai jäädä. Ja juuri silloin, kun vähiten osasin odottaa aloin epäillä raskautta. Tuhrua tuli parina päivänä, kuten mun menkat aina alkaa. Sitten on yksi vuodoton päivä, kunnes alkaa kunnon vuoto. Nyt oli vuodottomia päivä tuhrun jälkeen useampi ja testi näyttikin ilokseni kahta viivaa. Eihän sitä kerrasta uskonut, vaan testejä kului vissiin viisi.
Nyt on rv 6+5. Vähitellen olen alkanut sisäistää, että sitä tosiaan saattaisi olla raskaana ja ilman mitään hoitoja. Ensi viikolla olisi eka neuvolakäynti ja parin viikon päästä ultra.
Niin, eli onkos täällä muita vai jääkö tämä yksinpuheluksi :(? Tänne kuitenkin tunnen kuuluvani, vaikka ilman hoitoja raskaus saatiinkin lopulta alulle, mutta menihän siihen kolme pitkää vuotta.
Kommentit (292)
lumi, ihanalta näytti vauva.
alkaa taas olla samantyyppisiä oireita, monilla supistelee, toisilla virtsis/limakalvovaivoja.
olin tänän neuvolassa lääkärissä. paino noussut kahdessa viikossa lähes kolme kiloa, viikon päästä konrolli, jolloin otetaan myös virtsanäyte. verenpainen on mulla edelleen matala, kuten aina, mutta silti terveydenhoitaja sanoi, että voi olla raskausmyrkytys kehittymässä ja pitää siksi käydä varmuuden vuoksi ensi viikolla uudestaan.
vielä oli kohdunkaula 3 cm, joten ei tarvitse huolestua supistuksista.
ultrassa kysyin taas sukupuolta. pitkään tutkittiin (laite ei kovin tarkka) ja minulle selitettiin kohta, että voin itsekin arvioida näkymiä. hyvin epävarmalta näytti, mutta pikkuisen enemmän tyttöä epäili, kun ei penistä näkynyt. siis kaksi läikkää näkyi, jotka ovat joko häpyhuulet tai kivespussit. uskoako nyt sitten tuota epävarmaa tulosta?
Eliane 26
Hetki on taas vierähtänyt, kun edellisen kerran oon tänne jotain rustaillut. Saapa nähdä tuleeko nämäkään rustailut näkyviin saakka, kun tuppaa taas vaihteeksi nämä sivut tökkivän täällä töissä. =(
Olen sitten availlut sivuja tässä aina hissuksiin parin minuutin odotusajalla. Tosi kivaa.
Monella tuntuu kovasti supistelevan.. =(
Toivottavasti kuitenkin ne olisi vaarattomia ja vauvelit jaksaisivat pysytellä masussa vielä hyvän tovin.
Pinjaanallakin alkaa olla huolet takana päin. =)
Se on hyvä juttu.
Toivotaan että loppuraskaus sujuisi ongelmitta ja pääset nauttimaan myös huolettomuudesta ja vaivattomuudesta välillä.
Onneksi ollaan jo näinkin pitkällä. ;)
Lisa-Mariella oli virtsatietulehdusta.. =( höh..
Toivottavasti kuuri on tepsinyt ja ei tule vastedes takaisin.
Ootteko muuten saikulla vai töissä?
Itse olen jaksanut vielä yllättävän hyvin, mutta katselin vain tuolla toisella odotuspuolella maaliskuisten pinoa ja tuntuu, että siellä on jo tosi moni saikulla.
Pari kertaa on ollut itselläkin sellainen olo, että jaksankohan olla töissä vielä tammikuun alkuun, mutta nuo liitoskivut joita tässä eräänä päivänä oli, menivät onneksi toistaiseksi ohi. Väsymys on ollut toinen, joka on vähän haitannut työntekoa, mutta sekin tuntuu nyt vähän väistyneen. Aamuheräämiset kun ei oikein ole mun juttu, erityisesti näköjään tällä hetkellä.
Hemoglobiini on kuitenkin ennätyslukemissa (139), joten siitä ei mun väsymys ole johtunut. Mulle kyllä yleensäkin syksy on vaikeinta aikaa, kun on niin pimeetä koko ajan. Tammikuun puolella alkaakin sitten jo elämä taas voittamaan, kun aurinkokin yleensä rupeaa paistamaan. =)
Omassa navassa ei kummempia ole oikeastaan tapahtunut.
Kasvaa kovasti ja möttönenkin möyrii ahkerasti. Välillä kun on vähän rauhallisempia päiviä sitä helposti huolestuu, mutta yleensä sitten kuitenkin möyrintä taas alkaa ja voi taas ajatella kaiken olevan hyvin.
Kelaan laitoin paperit viime perjantaina ja nyt sitten vain jännäilen josko minäkin saisin sen äitiyspakkauksen ennen joulua.
Niin kuin Pinjaanakin tuossa sanoi, niin minäkään en millään malttaisi odottaa, että pääsee hypistelemään niitä ihania pikkuruisia vaatteita ja tavaroita. =)
Kävin tuossa toissa päivänä ostamassa uudet äippähousut töihin, kun alkoivat bebesistä ostetut olemaan naftit.
Luulin että menisivät vielä pidemmällekin, kun tilaa tuntui olevan, mutta eipä vaan enää olekaan. =D
Onneksi näillä housuilla sitten varmaan pärjää tän viimesen kuukauden täällä töissä, niin sitten voi käyttää vähän rennonpia housuja kotosalla.
Pärjää vähän vaatimattomammillakin vaatteilla.
Paidat on mun mielestä olleet jotenkin vaikeita, kun tuntuu ettei mitään äippämallista ole töihin laitettavaksi (kauluspaitaa en halua, kun ovat niin jotenkin epämukavia) ja sitten taas tavalliset paidat ovat aika lyhyitä. Mulla on kyllä se masutuubi, mutta jotenkin tuntuu silti hassulta jos se paita jää ihan tavattoman ylös tuohon massun päälle. =D
Paidan tulee kuitenkin olla suhteellisen siisti (neule, kauluspaita tms.), joten ihan mikä tahansa trikoopaita ei käy. Tunikat taas näyttä jotenkin mun päällä hassuilta, kun olen lyhyt.
No, onneksi tämä vaatepähkäily helpottaa pian.
Eipä tässä kait tämän ihmeempiä.
Toivottavasti saan tän viestin eteenpäin.
Oikein mukavaa viikkoa kaikille maaliksille ja koittakaahan kirjotella useamminkin, jos vain ehditte. =)
-viivi ja onnimöttönen rv25+5
Pinja: Mä en ottanut sitä pakkausta, mutta rahat tuli tilille 3vkon kuluttua hakemuksen jättämisestä:) Toivottavsti saat pakkauksen pian ja pääset hypistelee vaatteita:)
Eliane: Ihmettelen edelleen sun ja mun tosi samanlaista raskauden kulkua:D (Ja tyttöäkö ehkä vielä odotellaan molemmat...? )
Kävin eilen neuvolassa ja nyt painoa oli tullut 2vkossa 2,8kg!!! APUA! :O No, kokonaispainoa ei ole kuitenkaan tullut raskauden aikana " kun" tasan 7kg. Kohdunkaulan pituus oli maanantaina NKL:lla 3cm edelleen. Eli vaikka supistelee kipeästikin, niin kaikki on alakerrassa silti mallillaan:) Tyttö painoi muuten maanantaina 950g, eli neljässä päivässä hänelle oli tullut painoa 160g.
Viivi: Mä menen nyt huomen töihin viiden vkon sairasloman jälkeen.. Saa nähdä miten jaksan. Ainakin menen hyvillä mielin ja toivon, että voin olla töissä tammikuun loppuun asti. Sulla on tosi hyvä Hb!! Mulla on sama juttu, että olen paljon väsyneempi tänä kaamosaikana, kun site keväällä ja kesällä. Toivottavasti sullekin tulee pakkaus pikaisesti, niin saat hypistellä minivaatteita:)
Anteeksi, jos unohdin kommentoida jollekin jotain *punastelee nolona*
Onko teillä muilla keskittymiskyky huonontunut nyt raskauden aikana?
Musta tuntuu, että päässä ei pysy mikään ja ajatuksetkin pätkii.
Olen myös huomannut että NÄKÖ on huonontunut nyt raskauden aikana, vaikka se pysynyt 5vuotta tätä ennen ihan samana,
En tiedä voiko oikeasti raskaus vaikuttaa näköön tilapäisesti?
Oletteko kuulleet tällaisestä?
Mukavaa viikon jatkoa kaikille:) Kiva kun oli tullut paljon kirjoituksia tänne:D
Lumi ja Myttynen 26+0
Meillä tosin raskaus lähti alkuun neljännellä ICSI:llä eli taustalla on todellisia ongelmia ja vuosien hoidot,keskenmenoineen ja negoineen.
Mulle tämä plussa on kolmas,yksi meni kesken ja toinen todettiin tuulimunaksi ja meni tietysti myös kesken,tämä viimeinen yritys nyt ihme kyllä tuotti plussan ja maanantaina selviää ekalla neuvolakäynnillä onko siellä mitään elämää. Itse olen epäuskoinen loppuun asti koska historia on aina ennenpitkää toistanut itseään...
Olo on ollu ihan tavallinen koko ajan enkä ole muuten kiinnittänyt koko tilaan erityishuomiota,syödä yritän säännöllisesti ja levätä tarpeeksi. Lääkkeiden johdosta rinnat on olleet arat koko ajan ja alavatsassa tuntuu möykky. Hoitavalle lääkärille TAYSiin pääsen vasta elokuun puolella kun tulevat lomilta eikä yksityisellekään saanut aikoja varhaisultraan eli mysteeri on edelleen masun sisältö,kaksi alkiota on siirretty ja ilmeisesti jompikumpi kiinnittynyt kun kerran plussaa näyttää.
-eternal rv7+5-
Onnea raskauksista Lisa-Marie ja Eternal!
Miun tarinani on tämä. Lasta on toivottu nelisen vuotta ja ongelma on miehen spermanlaadussa. Meillä on takana 4*ICSI, josta yksi keskenmeno ja sitten siirryttiin huonojen tulosten takia luovutettuihin siittiöihin. ICSI-hoidoissa saatiin yhteensä 43 munasolua, joista 5 alkiota siirtoon. Ei voinut uneksiakaan, että mitään jäisi pakkaseen, kun aina ei päästy edes siirtoon :( Nyt on takana sitten myös 6*AID, josta myös yksi keskenmeno (tuulimuna) ja viimeisestä hoidosta on nyt menossa rv 7+1 ja la on 9.3.2007. Sydän on aika syrjällä, voisiko tämä raskaus vihdoin päättyä onnellisesti, mutta toivossa eletään :)
Pinja
Meillä odotetaan toista lasta. Esikoinen tärppäsi ekasta inseminaatiosta yli kolme vuotta sitten. Toista tehtiinkin sitten pidempään, eli neljän inssin ja yhden ivf:n verran, josta eka PAS tärppäsi. Viikkoja on nyt kai kasassa 7+4. Viime keskiviikkona käytiin ultrassa ja kaikki oli toistaiseksi hyvin. Menen toisen kerran viikolla 10+0. Tämä on kuulemma lääkärimme käytäntö.
Olen yrittänyt olla ottamatta kauheita paineita ja pelkoja. Ultran jälkeen onkin ollut vähän kevyempi olo. Nyt näyttää hyvältä (ja olo tuntuu pahalta :), joten yritän olla murehtimatta tulevaa. Katsotaan, miten käy. Toki sekin helpottaa henkistä stressiä, että pakkaseen jäi vielä ihan mukava joukko. Lapsettomuustaustaisille tämä alkuraskaus on kyllä ihan hirveetä aikaa, kun ei uskalla olla edes varovaisen tyytyväinen. Eikä ainakaan uskalla päästää ajatuksia siihen mahdolliseen vauvaan!
Kiva että muitakin löytyi ja onnittelut jokaiselle plussasta! Ja peukkuja, että jokainen pääsee sinne finaaliin asti. Kaipa sitä ultran jälkeen itsekin vasta lopullisesti todeksi uskoo tämän raskauden. Ja sitten varmaan vähitellen uskaltaa kertoa muillekin tästä uutisesta. Nyt vasta muutamalle kaverilleni olen kertonut ja töissä. Meillä kun joutuu töissä kertomaan heti, kun työtehtäviin liittyy vaarallisten kemikaalien kanssa työskentelyä, joten ne työtehtävät jää sitten heti pois kuvioista. Onneksi sattui loma tähän väliin, joten ei kaikki työkaverit hoksaa heti mistä on kyse ;). Olettekos muut jo kertoilleet vauvauutisesta?
Oireista sen verran, että nälkä tuntuu olevan parin tunnin välein vähintään. Ja koko ajan on semmoinen pala kurkussa -olotila ja välillä pitää käydä jo pöntöllä kakomassa, mutta eipä ole vielä ainakaan mitään tullut. Tissit/nännit on kauhean arat. Ja väsymystäkin on havaittavissa. Itse pääkallopaikalla eli masussa ei liiemmin ole tuntemuksia, paitsi silloin tällöin. Ja sepä se on vähän huolettanut. Pientä kellertävänrusehtavaa vuotoakin on ollut, mutta näyttäisi olevan laantumaan päin.
iso pino tulee näköjään tästäkin. meillä siis nyt tärppäsi toisesta ICSI:stä. hoidot eivät olleet oikein lupaavia, kun kunnollisia alkioita ei tahtonut tulla. nyt kuitenkin rv 7+4. jee!
olo on ollut kaksi viikkoa ihan kamala. sängynpohjalta tuskin ylös pääsen. kesäloma loppuu 2 viikon päästä. miten muka selviän töihin?
ultran mukaan yksi masuasukki. kaksi alkioita siirrettiin ja olo on aivan toinen kuin esikoista odottaessa, joten olin varma että siellä olisi ollut kaksi.
heido!! olen seuraillu näitä palstoja aina vähän sivusta..mutta nyt minäkin haluun kirjoittaa!! :) minulla todettiin pco 10vuotta sitten.menkat reistaili miten sattu saatto jopa joskus olla vuodenkin pois!!!hoitona oli e-pillerit. pilsut tietysti teki kierroista tasaisen. viime tammikuussa jätettiin pilsut pois ja varasin ajan gynelle. Sain kierron tasaamiseksi luget.. menkat pyöri niiden avulla 3kk aika hyvin mutta vaavia ei kuulunu.. niinpä me ajateltiin että jos en ens vuoteen mennessä ole tullu raskaaksi niin sitten vasta lähetään hakeen apua.. (silloinhan olisi tullu vuosi täyteen) torstaina tein kaksi raskaustestiä ja molemmat olivat plussat:)) Varasin ajan työterveyslääkäärille (kun minulla on työ missä altistun tupakansavulle) lääkäri ekana sanoi minulle että tiedäthän että testit voi näyttää väärin..ja kun minulla on pco niin aika harvinaista..laittoi maanataiksi(huomiseksi) labraan lähetteen testeihin..ja sanoi että jos se todellakin on plussa niin sitten palataan asiaan. ja sitten vielä tokaisi " onko se muka niin savuinen ravintola ettet pystyis oleen töissä" eipä tainnu tietää että sekin mainitaan laissa. lähdin lekurista siipi maassa itkien ja menin taas apteekkiin. ostin testin ja tulin kotiin.. ajattelin että kolmaskerta toden sanoo, niinhän siihen testiin tuli taas kaksi vahvaa viivaa:)) pyyhin kyyneleet ja odotan huomista että voin soittaa neuvolaan ajan. laskujen mukaan 6vk menossa :))
Heips!
Itse olen ollut poissa palstoilta jo jonkin aikaa, ehkä maaliskuusta lähtien... mutta nyt sitten palannut ihme ja kumma mukanaan:)
Eternalin nikkis tuntuu jotenkin tutulta olemme varmaan piinailleet joskus samoissa pinoissa, muut ovat minulle uusia.
Taustaa itsestäni: lapsettomuutta yli neljä vuotta takana, meillä esikoinen jo 10-v joka tulla tupsahti luomusti. Vikaa minussa endo ja erilaiset alkioiden kiinnittymisvaikeudet sekä miehen simpoissa ongelmia joten kaksi icsiä tehtiin vl:ssa ja monen monet passit. Tämä olisi ollut meidän viimeinen hoito ja viimeiset pakkasukot. Koko vika hoito (pas) oli jotenkin aivan onnenkantamoinen... edelliset pakkaset kävin hakemassa 30.5 ja mitään ei niistäkään saatu aikaiseksi niinkuin ei aikaisemminkaan, minulla ei ole ollut edes minkäänlaisia kiinnittymisyrityksiäkään vaikka kuinka huippu alkioita ovatkin välillä olleetkin. Viimeisen pas ajan soitin heti edellisen perään ja ehkä jo hieman myöhässäkin ja kehottivat heti välittömästi tekemään ovistestin, sehän olikin samantien plussaa mutta kuulema se parhain hetki oli mukamas minulla ohi ja sitten sitä biologit ja lääkärit miettivät kannattaako enää ruveta siirtämään alkioita koska tod. näk. se on liian myöhäistä- näin he tuumasivat, mutta itse sanoin että saadaanpahan pakkanen tyhjäksi ja hoidot saatettua loppuun niin tehdään vaan, alkiotkin olivat vielä siinä vaiheessa aika reppanoita ja kahden päivän päästä puhelinsoitosta olinkin jo siirrossa, jolloin alkiot olivat jakaantuneet jo suht hyvin ja olivat ihan ok luokkaa. Ekaa kertaa minua ei sattunut siirto lainkaa sillä se tehtiin täysin erityyppisellä katetrilla koska normaaleilla katetreilla pääsy perille on ollut aina todella vaikeaa ja kivuliasta. eli ensimmäinen kivuton siirto myös...... 29.7 kävin veritestissä jonka tulos oli hcg 700 olin jo ennen veritestä tehnyt kotitestin koska pahoinvointi (kova sellainen) alkoi jo pp7. Nyt olen maannut kolme viikkoa kotona passattuna koska huonovointisuuteni vuoksi en voi paljoa pihaa pidemmäksi liikkua, en valita, en missään nimessä:)
Tänään kavin ultrassa ja viikkoja 8 ja pituutta asukilla 16mm sydämen suyke näkyi myös:)
la aika 6.3.07 mutta vielä pari kolme viikkoa ja sitten uskallan jo hengittää hieman vapautuneemmin nyt jännittää niin pirusti
tsemppiä ja tarrasukkia meille kaikille:)
-milli-
heido! niin se lääkäri sit " joutui" uskoon että oon raskaana kun labra vastaus oli tullut:) Heti sitten ilmoitin työnantajalle että oon raskaana ja annoin siitä todituksen jonka lekuri oli kirjoittanu. Tyänantajalla ei ollut tarjota savutonta työtä niimpä jäin pois. ja jos kaikki menee hyvin niin palaan töihin joskus 2008:))
Huomenna meen ekaan ultraan, siellä sit nähdään kuinka pitkällä sitä ollaan. (vaikea itse laskea kun kierto ollu ihan mitä sattuu) elokuussa eka neuvola. Huominen jännittää, toivottavasti kaikki olis hyvin. Peukut pystyyn!!
Miten muilla?? Pahoinvointia?? Oireita??
Mulla nipistelee alavatsaa ja paljon tullu rintakehään hormooninäppylöita. Välillä itkettää ja oksettaa:( Mutta tavallaan näistä oireista " nauttii"
Lapsettomuutta takana useita vuosia. Hoidoissa jo 4 vuotta. Perussyy lapsettomuuteen ärhäkkä ja pikaisesti uusiva endo. Lähes kaikki kokeiltu hoidoissa ja leikkauspöydällä. Tämä on kuitenkin luomuraskaus!!!! Kaksi aiempaa raskautta päättyneet keskenmenoon.
Vauvaa odottelemme perheeseemme maaliskuun loppupuolella.
Uskaltaisinko mukaan tähän pinoon.Taustaa esikkoa yritettiin 6 pitkää vuotta ja kerkesin käymään läpi 4inssiä ja 2 ivf hoitoa ja sit kolmannen ivf:n hoitotauolla luomu plussa ja poika syntyi 6/03.Ja yllätys oli suuri kun tyttö sai alkunsa taas ilman mitään hoitoja kun poika oli 6kk vanha ja syntyi 8/04.Sitten tätä kolmatta alettiin yrittään kun tyttö oli 6kk vanha ja plussatulikin syyskuussa-05 mutta meni kesken rv 8+4 sen jälkeen olen syönyt lugeja ja terolutteja mut ei ollut mitään apua.Sit päätin et en syö pariin kiertoon mitään kun lääkäri oli tiedossa ja sitten oltaisiin otettu clomit käyttöön.Mut kolme päivää ennen lekuria testasin yllätys plussan clearbluella ja laskettuaika näiltä näkymin olisi sitten 17.3 mut ultraan vielä odotettava kaksiviikkoa huoh. Nyt siis rv 6+5 menossa.
Moikka, tulisin mukaan jos sopii!
Mulla tilanne se, että -02 syntynyt esikoinen, ja nyt neljän vuoden odotuksen jälkeen pikkukakkonen tulossa!
Ekaa yritettiin vuosi ja saatiin hoitoja (clomifen ja menogon) ja tää raskaus alko metformin ja clomifen yhdistelmällä. Nyt rv 6+4, joten ihan alussa vasta. Keskenmeno pelottaa, mutta luulen että helpottaa kun pääsen ultrassa käymään ensi viikolla, ja selviää onko masussa oikeasti ketään!
Oireina tällä hetkellä väsymys ja rinnanpäät arkana, mutta muuta ei ainakaan vielä ole.
Mulla tehtiin pass 16.6 jolloin siirrettin kaksi alkiota ja nyt olen raskaana vk 8+1. Ultra mulla tiistaina jolloin saan tietää että montako siellä masussa kasvaa! :) Epäilen vahvasti kahta koska oireet kovat!
Mulla esikoinen saanut alkunsa ekassa IVF/ICSI tuoresiirrosta ja nyt ikää tytöllä 1v8kk!
Ennen sitä yritimme ilman hoitoja n.3 vuotta ja sitten saatiin tuomio että miehen siittiöitä liian vähän...mua ei silloin tutkittu hyvin joten en tiedä onko mussa mitään vikaa tosin lääkäri sanoi tässä passia tehdessä että mun munasolujen määrä viittaa munasolun toimintahäiriöön!
Kiva että meitä on muitakin! =)
Kävin 6+3 alkuraskauden ultrassa jä lääkäri mittaisi alkion 7 millin pituiseksi ja löysi sykkeenkin. Itse en sitä suttuiselta ruudulta erottanut. Sen jälkeen pahoinvointi on pitänyt pahimmat keskenmenopelot loitolla. Se myös saa pahimman oireiden etsinnän ja itsetarkkailun pysymään aisoissa; ei tarvitse tutkailla muita oireita, kun kuvotuksesta tietää olevansa (vielä) raskaana. Väsymystä on jonkin verran ja rinnat ovat kipeät eivätkä ne mahdu enää mihinkään liiveihin. Ensimmäisen neuvola-ajan sain vasta rv 10+0. Toisaalta, ei sinne mikään kiire sitä aikaisemmin olekaan.
Pinja 8+4
me käytiin alkuraskauden ultrassa. Siellä näkyi pikku vaavi:) ja mikä ihaninta vaavi kasvoi oikeassa paikassa. Sykettä ei vielä kuulunut rv6+0. eikai hätää vielä... perjantaina lähen lomille italiaan salamatkustajan kanssa;)
Muutaman päivää on pidellyt kiireitä, etten ole ehtinyt täälläkään käymään, mutta yllätykseksi meitähän onkin kertynyt jo aika liuta, kivaa =).
Itse kävin viime viikolla rv 7+2 ekalla neuvolakäynnillä. Kaikenlaista lehtistä ja paperilappua tuli mukaan luettavaksi. Sydänääniäkin yritettiin kuulostella, mutta eipä vielä kuulunut. Neuvolatäti yritti etukäteen jo varoitella, ettei pidä huolestua, jos ei kuulu.
Huomenna olisi ultra yksityisellä, jännittää. Oireita kyllä on, että luulisin kyllä tuolta masusta elämää löytyvän. Kunnalliseen ultraankin tuli jo aika, mutta se on vasta 22.8.
Mitenkäs teillä muuten la:t sijoittuu? Itse laskeskelin jollain nettilaskurilla 11.3. ja niin se neuvolatätikin sai, jos ei ultra muuta johonkin suuntaan.
L-M, rv 8+3
Kävin tiistaina ultrassa ja yksi sikiö siellä vain näkyi, joten toinen ei selvinnyt!
Oli ihanaa nähdä sikiön pienen pieni sydän siellä pomppimassa ja sikiö myös villiinty ja näytti mulle liikkeitään! :)
Myös ruskuaispussi näkyi selvästi mikä oli lääkärin mielestä hyvä merkki ja keskenmeno vaaraakaan ei enää lähes ole!
Ääta83 ja sikiö 9+1
Kylläpä monella teillä supistelee kovasti. Itse en ole huomannut supistuksia juuri ollenkaan - pari korkeintaan ja nekin ovat olleet niin kevyitä, etten edes ole varma, voiko niitä sanoa supistuksiksi.
Virtsis on täälläkin tuttu vaiva. Kerran jo kävin antamassa näytteen lievien oireiden takia, mutta silloin ei ollut tulehdusta. Oireet, eli lievä kirvely aamuisin, kuitenkin jatkuivat ja neuvolasta kehoitettiin antamaan näyte uudelleen. Taaskaan ei löytynyt tulehdusta edes tarkemmalla tutkimuksella. Lääkäri epäili, että raskaus voisi aiheuttaa oireilua. Itsekin olin kyllä taipuvainen uskomaan, ettei kyse ole taudista, kun oireet olivat niin lieviä. Nyt siis vain tarkkailen ja jos kirvely pahenee, niin sitten taas antamaan näyte. Paranemista, Lisa-Marie! Onneksi tauti paranee yleensä helposti lääkkeillä. Luulen, että minäkin saisin estolääkityksen, jos tauti kerran todettaisiin. Sen verran usein tulehduksia on ollut.
Mekin olemme keksineet helpommin nimiä tytölle. Tytölle on oikeastaan valittu jo yksi vaihtoehto, mutta pojalle on vain heitelty ehdotuksia. Sukupuolta emme tiedä, joten molempien miettimistä pitää jatkaa. Minun sukulaiseni antoi lapselleen oman serkkunsa nimen siitäkin huolimatta, että heillä oli ollut pieniä kiistoja - tosin siksi he eivät myöskään ole läheisiä. Eihän mikään estä antamasta läheisimpienkin sukulaisien nimiä, jos niin haluaa, mutta lienee aika ymmärrettävää, jos ei halua. Uskoisin mummiasi, Leenis.
Odottelen kieli pitkällä äitiyspakkausta. Olisi ihana päästä hypistelemään vauvan vaatteita... Hakemuksen laitoin eteenpäin kolmisen viikkoa sitten. Kauanko teillä meni hakemuksen laittamisesta siihen, että paketti oli postissa?
Pinja 25+4