Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvittaa (hyvällä tavalla) lukea irc-galleriasta noin v.2007 paikkeilla olevien kuvien kuvatekstejä

Vierailija
23.03.2025 |

Kun vertaa tähän päivään kun suurin osa raapustaa johonkin instagram-kuviinsa noin tuhannen merkin diippejä keloja elämästä, vuonna 2007 kuvatekstit olivat luokkaa "siskolla oli siistit arskat" (kuvassa homssuisen näköinen neito aurinkolasit päässä sotkuisen huoneen hämärässä kulmassa), "ei tippa tapa.." (olut kädessä ja mäyräkoiran pahvi otsan ympärillä), "jätkä on eläin..kjeh kjeh" (kuva lemmikin kanssa), "kauhee jumi päällä" (tupakka suussa puolimakuulla likaisella patjalla),  "kaunis ilma tänään" (silmät punaisina krapulassa)

Noihin aikoihin some ei ollut oman sädekehän kiillotusta varten vaan jopa päinvastoin -  oltiin humoristisia ja uskallettiin olla omia itsejään vikoineen.

Kuinka moni muu muistelee noita aikoja pienellä haikeudella? =)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista sinä paska!

Vierailija
2/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on näköjään olleet joskus oikeasti hauskoja 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistetaan, että niihin aikoihin kuvat otettiin digikameralla ja siirrettin vielä koneelle ennen julkaisemista, eli noihin rosoisiin tuokiokuviin tarvittiin vaivannäköä. Tai sitten tehtiin niin kuin minä, että kuvat otettiin filmikameralla ja skannattiin joskus pitkän ajan jälkeen. Oi niitä aikoja.

Vierailija
4/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muistetaan, että niihin aikoihin kuvat otettiin digikameralla ja siirrettin vielä koneelle ennen julkaisemista, eli noihin rosoisiin tuokiokuviin tarvittiin vaivannäköä. Tai sitten tehtiin niin kuin minä, että kuvat otettiin filmikameralla ja skannattiin joskus pitkän ajan jälkeen. Oi niitä aikoja.

Niin suloista oli kuvien ottaminen vielä digikamera-aikoina<3 Nykyinen älypuhelimesta suoraan nettiin siirtämisessä ei ole mitään söpöä tai liikuttavaa.

Vierailija
5/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis säälittävä jo silloin...

Vierailija
6/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin suloista oli kuvien ottaminen vielä digikamera-aikoina<3 Nykyinen älypuhelimesta suoraan nettiin siirtämisessä ei ole mitään söpöä tai liikuttavaa.

Se oli niin mahtavaa parikymppisenä, kun bileissä tapahtui jotain, niin siitä otettiin kuva ja taustalla oli mitä oli, pistettiin kamera takaisin koteloon ja jatkettiin. Nykyään kaikilla on puhelin kädessä tai pöydällä ja etsitään hyvää selfiepaikkaa sen sijaan että keskityttäisiin olennaiseen.

Hitto että olen onnellinen kun sain viettää nuoruusvuodet ennen älypuhelimia ja somea. Ja kyllä, minustakin oli galtsussa kuva Jätkä on eläin -paidassa, rööki huulessa ja mäyräkoiran kuori päässä.

Vierailija
7/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noissa oli se humoristinen asia? Sekö että kuvissa esiinnytään laitapuolen kulkijoina?

Vierailija
8/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noissa oli se humoristinen asia? Sekö että kuvissa esiinnytään laitapuolen kulkijoina?

Aitous. Ei tarvinnut esittää olevansa ulkoisesti tai sisäisesti parempi kuin oli.

Vierailija
9/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan tota aikaa!

Vierailija
10/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta! Ja ne yhteisöt: yhyy, oon läski :D ym. 

Sitten kun tuolla oli ollut noin viisi vuotta vuonna 2008, niin havahtui siihen, että profiili on niin täynnä kaikkea skeidaa: liikaa kuvia, liikaa kammottavia tekstejä ja kommentteja, joita ei jaksanut alkaa poistamaan, niin päätin tehdä uuden, siistitymmän profiilin, jossa max. 3 kuvaa ja 3 yhteisöä.

Vierailija
11/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ommattu Jassulle, oot ihQ <3333"

Ja sitten Jassu kommentoi, että "Nättimys kuvatus <333"

Vaan miten menee muut #kesäkuntoon2025 jäsenet?

Vierailija
12/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne rumia, enkä sano köyhille päivää!

Vierailija
13/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tulla valtiolle töihin, edelleenkään.

Vierailija
14/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin mäyräkoira?

Vierailija
15/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tunne mäyräkoiraa olet liian nuori tälle palstalle.

Vierailija
17/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän henkisesti edelleen tuota aikaa. Enimmäkseen oman pään sisällä. Kieltäydyin ja kieltäydyn somemaailmasta.

Vierailija
18/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdentoista olutpullon pahvipakkaus

Vierailija
19/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tunne mäyräkoiraa olet liian nuori tälle palstalle.

Ei täällä mitään ikärajoja oo

Vierailija
20/20 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pelkästään irc-galleriassa profiili ja kuvia, faceen saatika muihin en lähtenyt mukaan. Toki galtsun tunnukset poistin kun se alkoi hiljentymään mutta mukavat muistot jäi.