Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuisia?

21.07.2006 |

Olen jo jonkun aikaa kurkkinut ja odotellut, että joku aloittaisi meille maaliskuisille oman pinon. Vai eikö muita ole?! Itse olen jo liittynyt tuonne odotuspuolen maalismasuihin, mutta siellä porukkaa on kuin pipoa ja tekstiä tulee sivu tolkulla joka päivä, en minä niitä jaksa lukea, jotta pysyisin kärryillä. Ajattelin jospa meitä täällä olisi vähemmän.

Kerronpa nyt jotain meidän taustoista, jäinpä nyt sitten yksin pinooni tai en :). Eli meillä yritystä tuli kesäkuussa kolme vuotta täyteen, ilman ensimmäistäkään plussaa tai häivähdystäkään haamusta. Vuosi sitten mies kävi simppatestissä ja multa otettiin verikokeita ja mulle tehtiin myös laparoskopia. Mitään vikaa ei löytynyt. Viime maaliskuussa mulle tehtiin eka inseminaatio luonnolliseen kiertoon, mutta eipä tuottanut tulosta. Monta kiertoa meni hukkaan ovista tikutellessa, kun aina sattui viikonlopulle tai pyhäpäiville tms. Tuntui jo tosi turhauttavalta leikkiä niiden tikkujen kanssa.

Kesäkuun alussa arvailin oviksen sattuvan juhannusviikolle, mutta samalla heräsi epäilys polin kesälomista. Ja niinhän siinä kävi, että lomat pukkasi päälle ja hoidot olisi jatkuneet elokuussa. Päätettiin sitten ottaa rennosti ja unohtaa lapsettomuus pariksi kuukaudeksi. Ovistikut jäi kaapin kätköihin ja kiertopäivien laskemiset sai jäädä. Ja juuri silloin, kun vähiten osasin odottaa aloin epäillä raskautta. Tuhrua tuli parina päivänä, kuten mun menkat aina alkaa. Sitten on yksi vuodoton päivä, kunnes alkaa kunnon vuoto. Nyt oli vuodottomia päivä tuhrun jälkeen useampi ja testi näyttikin ilokseni kahta viivaa. Eihän sitä kerrasta uskonut, vaan testejä kului vissiin viisi.

Nyt on rv 6+5. Vähitellen olen alkanut sisäistää, että sitä tosiaan saattaisi olla raskaana ja ilman mitään hoitoja. Ensi viikolla olisi eka neuvolakäynti ja parin viikon päästä ultra.

Niin, eli onkos täällä muita vai jääkö tämä yksinpuheluksi :(? Tänne kuitenkin tunnen kuuluvani, vaikka ilman hoitoja raskaus saatiinkin lopulta alulle, mutta menihän siihen kolme pitkää vuotta.

Kommentit (292)

Vierailija
41/292 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumi, ihania vauvakuvia! mulla on samantyyppinen maha, ellei vähän isompi. tutulta kuitenkin näytti, kun on samankaltainen kropanrakennekin ainakin niiltä osin, kuin kuvasta näkyy.

supisteliko sulla samalla tavalla esikoisen aikaan? menikö raskaus loppuun?

mulla alkoi viimeksi heti puolenvälin jälkeen supistelut ja supistelikin kovasti mutta raskaus meni loppuun. nyt on ollut vain kaksi lyhyttä jaksoa jolloin on supistellut kovasti, useita kymmeniä kertoja päivässä.

nyt mulla oli hg laskenut rautalisästä huolimatta 104. se kyllä tuntuu olossa ja myös pitkittynyt flunssa ja silmätulehdus, joka ei meinaa parantua. väsyttää ihan hirveästi, pyörryttää ja olen pahalla tuulella.

yritin saada nimi-ideoita nimet-keskusteluista, mutta mikään ei tuntunut hyvältä - siis pojalle. musta tuntuu samalta kuin leeniksestä, että pitäisi saada totutella nimeen jo etukäteen. ehdotelkaa tekin joitakin, mitä ette aio itse käyttää. lumi, se casimir on hieno nimi!

Eliane 22+3

Vierailija
42/292 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliane- tuntuu et aika samanlainen raskauden kulku on sulla ja mulla?

Tuo hemoglobiini ja supparitkin..

Mä olen nyt sairaslomalla ton hempan takia tämän kuun loppuun asti!

Supistukset ei ollu luhentäny kohdunkaulaa ja muutenkin paikat oli ok.

Inhottavaa, et sulla flunssa vaivaa ja nyt silmätkin!

Mulla ei supistellu ekan kanssa ollenkaan tai siis eka harjoitussupistus oli viikolla 38+4. Eli siinä suhteessa tää raskaus on kyl ihan erilainen. Esikoinen syntyi tasan 40+0.

Minne te menette synnyttää? Onkohan siitä ollut jo puhetta...olen niin huonomuistinen nykyään..laitan senkin kyllä hb:n piikkiin:)

Olin ajatellut mennä synnyttää jorviin, joka oli aivan ihana paikka, kun esikoisen siellä synnytin 10 v sitten, mutta päädyin kuitenkin naistenklinikkaan, koska siellä on " parhaat" valmiudet verettömään hoitoon(en ota verensiirtoja) ja nyt kun tuo Hb on ollut vielä näin alhainen, niin haluan, et on " asiantunteva" henkilökunta paikalla, jos menetän synnytyksessä vielä verta ja hb laskee entisestään.

Kyllä jorvissakin siis on hyvä asiantuntemus, mut jotenkin kun juttelin lääkäreiden kanssa, niin päädyin kuitenkin NKLaan.

Vein keskiviikkona äitiysraha-anomukset ja nyt odotan malttamattomana että milloin tilille tulee 140¿, niin pääsen 4D-ultraan:)

Oli iloinen yllätys(en todellakaan tiennyt tätä) että työnantaja maksaa mulle palkkaa vielä 3kk äitiysloman alkamisesta. Mulla alkaa mammaloma 31.1.

Meillä oli mietinnässä pojalle myös Luca, Lucas, Cassius, T(h)omas, Caspian, Julius ja monta muutakin.. Mut Casimir oli sit se mikä tuntui omalle. Tytön nimistä ihastuin totaalisesti nimeen Verona, mutta ystäväni tytär " kantaa" tuota ihanaa nimeä, joten me ei siis anneta samaa nimeä tietenkään omallemme.

Kertokaahan tekin omista tytön ja pojan nimi mieltymyksistänne:)

Mukavaa viikkistä!

Lumi ja Myllertäjä Myttynen 22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/292 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumi, hyvä kun sait reilusti sairaslomaa. paljonkos se hb sulla nyt on? olet kyllä aika rohkea, kun et ota verensiirtoja, etkö edes hätätapauksessa? vaikka kai siihen on nykyään muitakin keinoja. mulla oli aika paljon vuotoa esikoisen synnytyksessä, mutta ei niin paljon, että olisi tarvinnut lisäverta. 4D ultrassa lumilla näkyykin sitten sukupuoli. jännää!!! meillä ainut vaihtoehto selvittää sukupuolta olisi mennä ultraan helsinkiin, mikä vaatisi pari vapaapäivää arkipäiviksi. taidetaan luopua ajatuksesta ja tyytyä ottamaan asia yllätyksenä, vaikka tekisikin jo mieli ostella tytön vaatteita tai kaivaa poikavauvan vaatteet kellarista ja ostaa jotain pientä lisää. ainakin ajattelin ostaa pienen toppapuvun, koska vastasyntynyt hukkuu siihen äitiyspakkauksen pukuun. esikoinen oli jo muutaman kk:n vanha, ennen kuin tarvitsi toppapukua, joten en ostanut pienempää.

en synnytä pk-seudulla, vaan tosi paljon pohjoisempana, joten tuskin törmään keneenkään teistä synnärillä. olen kyllä asunut pk-seudulla aikaisemmin ja mm. endometrioosia hoidettiin kättärillä.

mitäs leeniksen lääkäriin kuului?

mulla on ollut hyvin samanlaisia poikien nimiä mielessä kuin lumilla. esikoisen kohdalla yksi vaihtoehto oli thomas tai tomas ja nyt mietittiin kovasti lukaa, mutta tuntuu yleistyvän liikaa. kaspian on mulla myös kirjoitettu ylös, mutta siinä on ongelmana se, mikä muotoutuu kutsumanimeksi. voi vielä tulla paniikki tuon nimiasian kanssa.

Eliane 22+4

Vierailija
44/292 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeeksi hb 98. En ota verensiirtoja edes hätätapauksessa ja totta on, että veri voidaan kyllä korvata " synteettisillä" aineilla. Eli ei se elämän jatkuminen ole riippuvaista verensiirrosta:)

Joo-on outoa, et se äippäpakkauksen puku on niin iso(n. vuoden ikäiselle), eli meillä se jäis melkein käyttämättä. Ja siks toisekseen ihmettelen et miks puvun materiaali on tuommoinen likaa ja kosteutta IMEVÄ? Vuoden ikäinenhän kaatuilee, konttaa tai ainakin myllää hiekkalaatikolla ja mä ainakin haluan mielummin käyttää sit semmoista pukua mikä HYLKII likaa ja kosteutta..

Aion myös ostaa toppapuvun kokoa 56-62cm. Mutta vasta sit kun tiedän sukupuolen:)

Mä olen jo laittanut kaikki " neutraalit" (lue:ruskeat, keltaiset, oranssit, vihreät, beiget, valkoiset (ja punaiset paidat)) vaatteet vauvan lipaston laatikoihin... Olen vähän ajoissa...

Se lempinimi kyllä muokkautuu sit itsekseen.. Mäkin mietin, et tuleeko Christianista(esik.) Chrisu vai mikä..mut Rideksi sitä on aina kutsuttu.

Casimiristä tulis varmaan Cassu tai Cammi. Vois ajatella et Kaspiankin muokkautus Kassuksi, Kaspuksi tms.. Mä kyllä itse tykkään kutsua lasta ihan sillä annetulla nimellä, vaikka tottakai noita " lemppareitakin" tulee käytettyä. Mulla on muutenkin niin " omia" nimityksiä tuolle esikoiselle. Välillä se on pupu, lintu, kirppu, tietysti usein kulta tai rakas, tirppi tai linnunpoika. Nyt kun hän alkaa olla jo niin iso, niin en kyllä noita kutsumanimiä käytä kun kotosalla:) Välillä tulee sanottua sitä myös Rituksi, joka pahasti vivahtaa naissukupuoleen, mutta eipä tuo ole poikaa haitannu. Se on tottunut että äiti on talläinen höperö nimittelijä..Ja rakkaalla lapsellahan on monta nimeä..

Hyviä vointeja kaikille!

Lumi ja MM 22+3

Vierailija
45/292 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä kauheasti tulevaa synnytystä ajatellut ja sitä, että jos sektioon joudutaankin. Viime viikolla meillä oli eka kerta perhevalmennusta ja puhetta just nimenomaan synnytyksestä. Kyllähän se ajatuksia herätti ja pikkuisen pelkoa/jännitystäkin, mutta ehkä siitä selviää ;)...

Kelan laskurin mukaan mulla äitiysloma alkaisi 5.2. ja pomon kanssa oli puhe, josko sitä ennen pitäisin talviloman. Vapaitakin on kertynyt jo liki 100 tunnin edestä, mutta niiden kohtaloa täytyy miettiä sitten lähempänä, että ottaako rahana vai vapaana. Toisaalta jos saikkua pukkaa päälle, niin nuo vapaat ei siirry mihinkään...

Nimiä on meilläkin jo vähän mietitty ja sama juttu mullakin, että nimeä täytyis vähän saada makustella, joten parempi miettiä hyvissä ajoin. Pojalle mulla on ollut nimi tiedossa jo siitä asti, kun tv:stä tuli Puhtaat valkeat lakanat (jos sarjaa muistatte?) eli Nuutti. Sillä nimellä mä olen puhunut miehelle meidän tulevasta jälkikasvusta jo ennen yrityksen aloitusta. Mies ei siitä ensin oikein tykännyt, mutta kai se on jo siihen tottunut ja jos ei ihmeitä tapahdu ja poika tulee, niin kyllä se Nuutti tulee olemaan :). Koko kolmen nimen litaniakin olisi valmiina, mutta toinen nimi vaatii miehen taholta vielä pehmittelyjä tai sitten on tyytyminen vain kahteen. Tytölle olisi näillä näkymin Nella vahvoilla. Mies ihastui tuohon nimeen kerta laakista ja muut ehdotukseni menevät kuuroille korville tai saavat hylkäystuomion. Tildasta tai Venlasta olisin itse myöskin tykännyt, mutta etenkään Tilda ei tunnu menevän läpi :(. Jos sitten joskus edes koiralle nimeksi ;D. Pojalle olisi muita suosikkejani mm. Kasperi ja Aleksi, mutta eivät mene tiukan raadin seulan läpi ja kuten sanottu, niin pojasta tulee Nuutti :).

Aurinkoista pakkaspäivän jatkoa!

Vierailija
46/292 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin äsken tuolta alkusivuilta noita meidän juttuja:):):)

Vitsi, että nauratti nuo valitukset ja skitsoilut!! Ainakin minä, Elianen ja vissiin Leenis ollaan oltu tosiaan " voimissamme" .. Naurattaa vieläkin:0

Pakko tulostaa noi omat fiilikset tuolta, niin muistaa sit mille on ekat raskauskuukaudet tuntunut, jos toinen lapsi meille vielä suodaan jossain vaiheessa:) Mainitsin jossain viestissä, et " kultaista keskiraskausaikaa odotellessa-vaikea uskoa et sellaista tulee" , mut nyt voi kyllä sanoa, että kyllä nyt on alkuaikoihin verrattuna tosi hyvä olla<3

Ainoastaan tuo vastenmielisyys seksiin tai pussailuun on mulla edelleen päällä, mutta muuten nuo raivohulluudet ja muut sekopääfiilikset on taakse jäänyttä elämätä- Ihanaa!!

Eipä täällä ihmeempiä. Paino on alkanut laskemaan, nyt tullut lähtöpainoon vain n. 3,2 kg. Eli painan nyt jotain 62,7kg.

Yhdessä vaiheessa painoa oli tullut jo 5 kg ja olen vähän ihmeissäni miks paino on alkanut tippumaan..

Huomenna käyn tarkastuttaa neuvolassa HBn.

Suonenveto on alkanut vaivaamaan öisin ja se on aivan kamalaa! Pohkeet on aamuisin usein niin kipeet ettei kunnolla voi kävellä.

Jaksamisia kaikille!

Lumi ja Myttynen 23+1

Vierailija
47/292 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittelen taas olemassaolostani. :) Neuvolalääkäri siis oli viime viikolla ja siellä kaikki ok. Kohdunpohjan korkeus on yli yläkäyrien (4vkoa yli viime raskauden)! Eihän siitä voi vielä mitään sanoa, mutta taitaa olla isompi vauveli tulossa kuin esikoinen (2775g), ja hyvä niin!

Tuossa juuri kirjoittelin toiselle palstalle, että meneeköhän multa tässä raskaudessa auvoinen keskiraskaus ihan ohi. Olo kun tuntuu välillä vieläkin aika tukalalta. Viime päivinä on taas kuvottanut (lievästi tosin) ja närästänyt, minkä vuoksi ylävatsakin on ollut taas iltaisin turvoksissa. Lisäksi maha alkaa jo muutenkin tuntumaan. Mitenköhän isoksi tämä vatsa meinaa oikein kasvaa...? Odotan kyllä edelleen kovasti sitä hetkeä, että vauva on syntynyt ja voisi taas alkaa elämään " normaalia" elämää, ilman lapsen yrittämistä/hoitoja tai raskaan olemista.

No, sinänsähän kaikki on kyllä ihan hyvin. Ei nämä vaivat nyt niin kamalia ole, epämukavia vain. Vauva kasvaa hyvin ja potkii kovasti! Nyt jo monta senttiä navan yläpuolelta! Joten eiköhän tässä jaksella se loput neljä kuukautta.

Leenis 23+3

Vierailija
48/292 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenis: Kiva kuulla et kaikki on hyvin! Kyllä mäkin odotan jo aikaa, et vauva olis tällä puolen masua ja vois ehkä olla vähän aikaa murehtimatta. Nyt kun vauvaa ei näe, niin on huoli hänen hyvinvoinnistaan. Mulla oli tänään neuvola ja hb oli noussut floravitalilla 105n. Mutta uutta huolta sit pukkas taas vaihteeks. Eli kohtu ei ole kasvanut kolmeen viikkoon ja sf-mitta oli edelleen sen 19cm. Eli ihan päinvastainen tilanne kun Leeniksellä..

Paljonko Leenis sun sf on ollut esikoisen kanssa näillä viikoilla, kun hän on ollut vähän pienempi syntyessään?

Onko teillä jossain raskaudessa pysähtynyt kohdun kasvu joillain viikoilla ja silti vauva voinut ihan hyvin?

Mulle laitettiin nyt siis lähete NKL:lle ultraan, että tarkastavat vauvan hyvinvoinnin.. Toivottavasti pääsen siihen heti ensi viikolla, niin ei tarvii turhia murehtia ja mietiskellä..

Hyvää viikonloppua!

Lumi 23+2

Vierailija
49/292 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikolla 26+2 22cm. Mutta olen siis käsittänyt (ja itsekin tuntenut), että näillä viikoilla aika paljon tuohon mittaan vaikuttaa vauvan asento. Välillä se nytkin tuntuu olevan tuolla masussa ihan poikittain, jolloin kohtu ei varmasti yllä yhtä korkealle. Viimeksi ihan lopussa mulla pysyi kohdunkorkeus saman (36+6 ja 38+2). Toivottavasti pääset pian tarkistuttamaan tilanteen oman mielen rauhasi vuoksi! Uskon kyllä, että kaikki on ihan hyvin!

Vierailija
50/292 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän ultrassa käyty (ne lääkäreiden koulutuspäivät).

Laite oli 4D-ultra ja ystävällinen ultraaja kertoi sukupuolenkin, kun mies sitä rohkeni tiedustella:)

Neitä odotellaan meidän perheeseen!! <3

En malta odottaa, et pääsee pukee ihania tyttöjen vaatteita vauvan päälle.

Vauvan kokoa eivät siellä mitanneet, mutta sydän, aivot ja napaverenvirtaus toimivat kaikki niinkuin pitää:)

Eli koko tarkastetaan varmaan sit ensi viikolla:)

Lumi ja Neiti M 23+3

Vierailija
51/292 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulen nyt ilmoittelemaan itsestäni, kun on taas hetki mennyt kun viimeksi olen jotain rustaillut. Oli taas melkein parin viikon mittanen palstailutauko, kun ei taas toiminut tää vauvapalsta täällä töissä.

Nyt sitten taas vaihteeksi salli mun tulla tänne kuikkimaan.

Täällä ei mitään kummoisempia, mutta nyt parin viikon ajan on vaivanneet erinäiset kutinat.

Alkoi ensin tuolta kainaloista sellainen punoitus ja kutina.

Rupesin sitten rasvailemaan, kun ajattelin että ovat kuivat ja kun näyttivätkin siltä, mutta eipä tuntunut tehoavan. Melkeinpä tuntui kuin olisi kutissut vain entisestään. Jätin sitten kokonaan dödön ja rasvaukset ja rupesi pikku hiljaa helpottamaan...

No, viime viikolla sitten kattelin että onpa kädet (puhun nyt siis kämmenistä, en koko kädestä) kamalan kuivat ja päätin rasvata (mulla on yleensäkin varsin kuivat kädet, erityisesti talvella).

Eiköhän se siitä sitten intoutunut ja nyt on kutissut käsiä useamman päivän. =(

Viime yönä heräsin vessaan ja kyllä kutisi käsiä (kämmenen päälipuolella tuo kutina siis ilmenee). Laitoin siinä sitten samalla oikein kunnon kerrokset rasvaa, mutta tuntui kyllä aika turhalta. Puolisen tuntia valvoin siinä sitten muutenkin ennen kuin sain unta, mutta seuraavan kerran kun heräsin, niin oli onneksi hitusen helpottanut.

Nahka vaan oikein kuoriutui, kun hilseili pois.

Kävin sitten tänään apteekista hakemassa vähän parempia rasvoja (siis ihan perusvoiteita kylläkin), jotta saan sitten yöksikin laitettua oikein kunnon kerrokset. Ja ostin sitten samalla myös sellaista pesuvoidetta ettei tartte välttämättä koko ajan pestä käsiä vedellä. Toivottavasti rupeaisi helpottamaan.

Soitin tuosta neuvolaankin, mutta oli vähän sitä mieltä ettei olisi mitään kummempaa. Mua kun ainakin rupesi vähän huolettamaan tuo raskaushepatoosi.

Siinä tosin kuulema tuo kutina on kämmenen sisäpuolella ja jalkapohjissa... ja se ilmenee vasta viimeisellä kolmanneksella..

Inhottava vaiva kyllä.. toivottavasti tää nyt helpottas.

Lumi kyseli mihin meinataan mennä synnyttämään, niin mä oon ainakin aatellu, että Jorviin menisin. Se kun sattuu olemaan tuossa ihan meidän lähellä, niin en sitten ole sen kummemmin viittiny muita vaihtoehtoja ruveta harkitsemaan. Mitään kovin ikäviä juttujakaan en ole siitä paikasta kuullut (tosin joka paikalla on varmasti ne omat " kauhutarinansa" ), joten eiköhän sinne ihan turvallisin mielin uskalla mennä.

Mukava myös kuulla, että Lumilla oli edellinen synnytys siellä sujunut hyvin ja olit ollut tyytyväinen paikkaan.

Nyt tarttee kuitenkin taas mennä.

Tuun kirjottelemaan paremmalla ajalla lisää.

Toivottavasti tuosta mun sepustuksesta saa edes jotain tolkkua, kun tuntuu, että ajatukset pomppii mihin sattuu.

-viivi ja onnimöttönen rv23+3

Vierailija
52/292 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt vielä synnytystä ja nimenkin miettiminenon aika alkutekijöissä. Juuri sain vasta kerrottua töissä ja totuteltua ajatukseen, että vauva tosiaan potkii päivittäin :)

Viime viikolla neuvolassa mitattiin hb ja 115 aiheutti sen, että aloitin rautalääkityksen. Sf-mitta oli 22,5 cm, mikä oli edelleen yli yläkäyrän, mutta enää vain piirun. Paino oli noussut vain kilon viime kerrasta, mutta oikeastaan hyvä niin. Edellisen kuun aikana paino nousi kolme kiloa ja se oli vähän liikaa. Nyt painonnousua on yhteensä 6 kiloa, mikä on enää vain vähän liikaa ;) Varasin myös ajan sokerirasitustestiin joulukuun alkuun. Verenpaine on onneksi normaali 110/75. Yleisesti olo on ollut mukava. Vaivana ovat suonenvedot, tukkoinen ja vuotava nenä.

Pinja 23+3

Vierailija
53/292 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ehtinyt ja jaksanut keskustelua kurkkailla kun on ollut niin tajuton kiire töissä, paljon ylitöitä ym. olen myös ollut ihan loppu ja poikki. helppo keskiraskaus alkaa varmaan olla ohi vaikka on vielä pari viikkoa viimeisen kolmanneksen alkuun.

lumi, mulla oli ekassa raskaudessa mittausten mukaan välillä niin, että kohtu ei ollut kasvanut ja aina ultralla tarkastettiin. kaikki oli kuitenkin hyvin.

eliane 24+3

Vierailija
54/292 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin riittää työ- ym. kiireitä, etten millään ehdi kaikkea, mitä haluaisin. Nytkin pitäisi olla jo nukkumassa, mutta kun roikun vielä koneella, kun vasta joku hetki sitten ehdin vihdoin kotiin.

Fyysisesti (ja henkisestikin) on ollut suhteellisen mukava olo. Kuvotus oli monia päiviä ellei pari viikoa poissa, mutta palasi vajaa viikko sitten taas tuntumaan lievänä silloin tällöin. Muina ongelmina ovat olleet nenän tukkoisuus ja verinen lima sekä suonenvedot.

Kävin ylimääräisessä ultrassa yksityisellä ja tulokset olivat ihania. Vauva vastasi edelleen viikkoja lähes keskikäyrän mukaan. Kaikki oli normaalia. Vasta nyt vihdoin olo alkaa olla luottava. ja olen töissäkin hijalleen kertonut useammalle.

Hb oli neuvolakäynnillä 115 ja aloitin lisäraudan ottamisen. Lisänä on myös d-vitamiini ja sitten muutan vaan otan omega-3-rasvahappokapseleita sekä magnesiumia ja kalkkia suonenvetoon, silloin tällöin myös foolihappoa tai monivitamiinin.

Pinja rv 25+0

Vierailija
55/292 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinjaana, kiva että alkavat viimeisetkin epävarmuuden rippeet häviämään. olet kyllä alkuvaikeuksien jälkeen ansainnut nauttiakin raskaudesta ja kertoa ylpeänä ihmisille masuvauvasta.

mulla vaan työtahti jatkuu kovana vielä muutaman viikon, lapsi on taas flunssassa ja valvottaa ja stressi on päällä. yritän aina kkun mahdollista levätä ja rentoutua, ettei lapsi saisi liikaa tästä kaikesta osakseen. muutama viikko jatkuu vielä töissä tämmöisenä ja sitten pitäisi tahdin rauhoittua.

supistelee kovasti, kymmeniä kertoja vuorokaudessa ja välillä kipeästi. en ole kuitenkaan kovin huolissani tästä, koska esikoinenkin meni loppuun asti ja kohdunkaulaa ja -suuta on neuvolassa tarkistettu usein ja kaikki on ollut hyvin. ensi tiistana on vuorostaan tulossa lääkärintarkastus.

muutama vaate on jo ostettu vauvalle. eilen ostettiin ihan pieni yöpuku ensimmäisiksi viikoiksi. pieni vaatekin on jo niiiiiin hellyttävä, puhumattakaan vauvasta, kun se lopulta syntyy...

nimiasia on edelleen iso ongelma. varsinkin se pojan nimi. tytölle kyllä keksii useitakin, sain ihan äskettäin taas ihan uuden idean tytölle, Erin, se olisi lyhyt, eikä ihan tavallinen ainakaan täällä päin suomea. pojalle ainoa tarpeeksi hyvältä kuulostanut on ollut luka, mutta siitä on kovaa vauhtia tulossa ihan liian yleinen.

Eliane 25+5

Vierailija
56/292 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinjaana: Kiva että sulla on hyvä fiilis:)

Suonenveto (pohkeissa) täälläkin kiusaa öisin aina ajoittain.

Eliane: Kyllä se nimi varmaan muotoutuu sitten pojellekin, jos poika tulee:) Erin on kiva nimi!

Olin 4Dssä Femedassa torstaina ja oli mahtava kokemus!

Vaikka kohdun korkeus ei ollutkaan kasvanut silloin 3een viikkoon, niin tyttö on kasvanut oikein hyvin, Painoi torstaina 790g eli aivan keskikäyrällä meni. Bruno arvioi sen mukaan, että syntymäpaino olisi 3500g. Huulihalkiota ei ole ja muutenkin kaikki näytti olevan hienosti.

Tyttö näytti niin suloiselta, etten malta millään odottaa ajan kuluvan eteenpäin. Laitan kuvia taas irciin, kun saan aikaiseksi ja linkin teille, jos haluatte käydä vilkaisemassa neitiämme..

Supisteluja on kymmenittäin joka päivä(ja ikävän kipeitä) ja yhtään pidempää matkaa kävellessä(1km) on oikein " nonstop" -supistus. Supistus ei laukea ollenkaan, ellen mene kyykkyyn ja alavatsa on ihan tosi kipeä. Kävely on siis lähes mahdotonta, paitsi E R I T T Ä I N hitaasti. Kilometrin matka kestää mulla noin ½tuntia. Normaalisti 10 min. Muuten olo on hyvä ja tunne-elämäkin alkaa normalisoitua.

Huomenna aika NKL:lle ultraan. Haluavat siis tarkastaa vauvan kasvun. Yksityisellähän kävin vaan omaksi iloksi ja mielenrauhaksi.

Samalla sisätautilääkäri katsoo mun rautavarastojen tilanteen. Pyydän myös kohdunkaulan tilanteen tarkistusta noiden suppareiden takia.

Mukavia päiviä teille kaikille!

Lumi ja Neiti Myttynen 25+4

Vierailija
57/292 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pääsee vilkaisemaan tytsyämme, jos haluatte:)

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Lumica

Lumi

Vierailija
58/292 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas piipahdin tännekin kuulumisia lukemaan. Huimaa vauhtia nuo viikot vierii, ettei meinaa perässä pysyä ;).

Lumin pikku tyttö näytti ihanalta. Oliskin kiva päästä 4D:hen, mutta kun se maksaa aikasta paljon :/...

Mulla on taas tässä välillä todettu virtsatietulehdus. Sain antibioottikuurin ja heti sen syötyäni jatkoin estolääkityksellä. Tulevalla viikolla pitäisi viedä kontrollinäyte, että tehosiko antibiootit.

Rautatabletit astui myös mukaan kuvioihin, kun hb oli viime neuvolakäynnilla 116. Iltaisin olenkin ollut aika väsynyt, mutta toisaalta tämä vuodenaika tekee aina tehtävänsä.

Jokos olette kovasti tehneet hankintoja tuleville perheenlisäyksille :)? Mä olen vähän kerrassaan ostellut vaatteita. Ja vaunutkin on jo varattuina. Tämän vuoden malleja kun sai vielä tarjouksella, niin pitihän siihen tarttua. Pinnasänky ja syöttötuoli tulee miehen siskolta. Pinnis onkin ihan nostalginen, kun on miehen vauva-ajoilta :). Yks kaveri lupasi sitterin ja pinnis olis heiltäkin saatu. Vaatteitakin on tulossa miehen siskolta ja kaveriltani.

Terkuin, L-M 25+0

Vierailija
59/292 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän elonmerkkejä lähettelen täältäkin suunnasta. :) On tosiaan sen verran touhua elämässä tällä hetkellä, ettei meinaa (koko aikaa) ehtiä raskautta ajattelemaan.

Jännän näköisiä nuo 4D-kuvat, Lumi! Vitsit, olishan se ollut kiva tuollaisessa käydä, mutta meni jo sen verran euroja näihin hoitoihin...

Täällä myös supistelee, ei kyllä onneksi kipeästi, mutta reippaasta kävelystä ei meinaa tulla mitään, kun jo vatsaa vähän väliä kiristää. Ajattelin noista keskiviikkona neuvolassakin kysellä, että mitenköhän vakavasti pitää toissynnyttäjän suhtautua. Eivät ne minua pahemmin haittaa, kun ei satu, mutta voikohan ne tehdä siellä alakerrassa jo töitään, ja miten voi/kannattaa töissä olla.

Laitoinkin tuonne omankin kysymyksen ultrista, mutta kysyn nyt teiltäkin. Eli oletteko menossa siinä rv28 tuntumassa ultraan? Siis vaikka ei olisi mitään kummempaa syytä. Meidän lapsettomuuslääkäri ehdotti sellaista. Katsoo kuulemma kasvua ym. kunnallisella puolellahan tuolloin ei mitään tsekkauksia ole, ellei ole tarvis, ja nyt pähkäilenkin, että tilaanko ajan vai en. Meneehän siihen aina rahaakin.

Meillä on myös (edelleen) pojan nimi auki! Ei olla ihan aktiivisesti sitä nyt mietittykään, mutta pyöriihän se mielessä. Meillä on ongelmana se, että pidetään suomalaisista vanhoista nimistä, jollainen esikoisellakin on, mutta mun suvussa on paljon poikia, joilla on sen tyyppiset nimet. Itse asiassa vähän on jopa mietitty sellaista vaihtoehtoa, että annettaisiin sama nimi kuin minun serkulla (jos vauva siis on poika). Se vaan olisi hyvä nimi ja sopisi mainiosti esikoiseen, ja mikä oleellisinta, en ole juuri ollenkaan tekemisissä tämän serkun kanssa. Muutoin en sitä harkitsisikaan. Mummonikin jo sanoi, että voittehan te sen nimen antaa. No, kattellaan... :)

Hankintoja en ole juuri tehnyt, eikä niitä paljoa tarvitsekaan. Pinnasänkyä olen tässä silmäillyt. Ainoat ostokseni tähän mennessä on yksi kantoliina ja kestovaippakankaita. Nyt vaan tekisi mieli ompelemaan, mutta tenttikirjat kutsuu...

Leenis 25+5

Vierailija
60/292 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa-marie: Kurjaa kun sulle on virtsis tullut:(

Meillä on ne briot ostettu jo muutama kuukausi sitten, pinnasänky on saatu-odottakoon viel muutaman viikon varastossa:) Tyttöjen vaatteita mulla on niin hirveästi (olen saanut ystäviltä), että neiti ei todennäköisesti ehdi käyttää edes jokaista vaatetta ennenkuin kasvaa niistä ulos.. Sitterin saan, kantoliinan sain lahjaksi kuten myös rintapumpun, joten meiltä ei kyllä puutu juuri mitään.

Leenis: Mä en kyllä mene enää ultraan, ellei lääkäri määrää. Tyttö oli siis oikein hyvän kokoinen, vaikka on IVFllä alkunsa saanut. Ja myös ystävieni IVF/ICSI/PAS-lapset ovat kaikki olleet lähes 4kg syntyessään. Ja kun tuolta helistimen(onnistunut lapsettomuushoito takana, verkkiksen LT-palstalaiset) sivuilta lukee syntyneistä nyyteistä, niin he kaikki ovat olleet todella hyvän kokoisia:)

Mä en ainakaan ole huolissani, et vauva jäisi pieneksi. Ja mielummin synnyttäisinkin vaikka alle 3, 5kg:n vauvan, kun kovin suurta vauvaa...

Jaksuja kaikille!

L

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan