Tuo toimeentulotuen 75€ koronalisä menee pääosiltaan päihteisiin, ei ruokiin tai palveluihin.
Kommentit (88)
En ole koskaan saanut toimeentulotukea ja siitä huolimatta olen hyvin tähän asti pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla, muuten ei tilastoja voi kyllä mitenkään olla vielä saatavilla.
Joka tapauksessa vähävaraisten tukeminen aiempien tutkimusten perusteella sentään jää kotimaahan. Rikkaat esim. sijoittavat ulkomaisiin osakkeisiin tai jättävät muuten säästöön.
Juuri näin.
Reaganin jo 80-luvulla yrittämä "voodoo-talous" eli rahan alaspäin tihkuminen ei toimi.
ilmiannettu. tästä tehtiin eilen 3 juttua ja kaikki kaadettiin. tämä myös
No voi voi! Eipä huoleta mihin menee rikkaille maksetut lapsilisät,päivärahat,eläkkeet ja muut tarpeettomat etuudet mutta voi voi kun köyhä saa 75e niin johan huolettaa !
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.
Ai kun kiva. Meiltä hajosi juuri pesukone, senttiäkään tukia ei uuden hankkimiseen ollut käytettävissä vaan ostettiin se itse niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu. Lasten harrastukset maksetaan itse myös niinkuin kuuluu, itse ne lapsetkin on tehty. Miksi tähän yhteiskuntaan voi tehtailla LISÄÄ potentiaalisia vapaamatkustajia, jos vanhemmatkin sellaisia jo valmiiksi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.
Ei saa aikoja? No aivan varmasti saa kun ajoissa varaa. ”Sossu ei maksa uutta”. Miksi pitäisi?
Ja kaikkien muiden tukien päälle maksetaan vielä harrastuksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa koronatuen saa vaan ne, jotka ovat ulosotossa. Elokuussa oli veronpalautukset osalla niin jäi tttuki saamatta.
Jaa että lisää veronmaksajien rahoja pitäisi syytää niille, jotka eivät ole ennenkään osanneet rahaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa koronatuen saa vaan ne, jotka ovat ulosotossa. Elokuussa oli veronpalautukset osalla niin jäi tttuki saamatta.
Höpönpöppö, Koronatukea saavat ne, jotka ovat saaneet toimentulotukea maalis-toukokuussa.
JA jotka saavat sitä myös elokuussa.
totta, mätkyistä onkin nyt siis hyötyä.
Lasketaanko edellinen kuukausi siis syys- vai elokuuksi, kun lukee, että maksua edeltävänä kuuna. Ja maksuhan on 16.10.
Paljonko päihteitä saa 75 eurolla?Tuleeko siitä määrästä krapula?
Onko siitä lopulta hyötyä?
Itselleni haen alennusmyynnistä sukkia ja kirpparilta talvivaatetta.
Olen erittäin köyhä mutta raitis.
Ostaisin talvitakin jos saisin toimeentulotukea.
T. Sairauspäivärahalla oleva työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että lisää veronmaksajien rahoja pitäisi syytää niille, jotka eivät ole ennenkään osanneet rahaa käyttää.
Ymmärrätkö, että toimeentuloa voi saada myös ihminen, joka on koko aikuisikänsä tehnyt töitä ja nyt tällä hetkellä saa tt-tukea työttömyyden vuoksi ?
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin talvitakin jos saisin toimeentulotukea.
T. Sairauspäivärahalla oleva työtön
Millainen on sairauspäiväraha ? onko se huonompi kuin perustoimeentulotuki ?
todella väärin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa aikoja? No aivan varmasti saa kun ajoissa varaa. ”Sossu ei maksa uutta”. Miksi pitäisi?
Ja kaikkien muiden tukien päälle maksetaan vielä harrastuksetkin.
Se kuuluisi saada harkinnanvaraisena tukena lapsiperheeseen huolimatta siitä että taloyhtiössä on pesutupa. Varsinkin nyt korona-aikana luulisi järkeä löytyvän että perheen pyykit on pestävä silloin kun tarve on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kun kiva. Meiltä hajosi juuri pesukone, senttiäkään tukia ei uuden hankkimiseen ollut käytettävissä vaan ostettiin se itse niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu. Lasten harrastukset maksetaan itse myös niinkuin kuuluu, itse ne lapsetkin on tehty. Miksi tähän yhteiskuntaan voi tehtailla LISÄÄ potentiaalisia vapaamatkustajia, jos vanhemmatkin sellaisia jo valmiiksi ovat?
Kiitos. Mä haluan sisällissodan tähän maahan. NYT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettääkö? Millainen ihminen on vähäosaiselle kateellinen?
Millä tavalla Pasilassa asuva 2 lapsen yh-äiti on vähäosainen.
Työmarkkinatuki yh-korotuksella n. 600 netto
Asumistuki 75 neliön kolmioon n.700 netto
Lapsilisät yh-korotuksella n. 250 netto
Kelan maksama elatustuki n. 320 netto
Perustoimeentulotuki n. 430 netto
Koronalisä 225 netto
Yhteensä pelkkiä verovaroista maksettavia tukia yli 2300 euroa netto. En pidä tuota perhettä vähäosaisena. Ja kaikkeen vähänkin ylimääräiseen menoon hakevat harkinnanvaraista. Ihan perseestä tämä tukiviidakko. Mieti, kuinka paljon tuon äidin pitäisi saada bruttopalkkaa, että kannattaisi ottaa töitä vastaan? Tukieuroista putoavat pois kaikki muut paitsi elarit ja lapsilisä. Kustannuksia tulee matkoista, päivähoidosta, mahdollisista työasuista, lounastaminen on kalliimpaa.
Ei tää systeemi moyivoi hakemaan ja ottamaan vastaan työtä.
Onhan tämä jo nähty mutta vasurit eivät hyväksy muutosta. Aika rankkaa pienituloiselle, joka raahautuu joka päivä duuniin kello uudeksi ja toinen ei.
Lapsiperheiden pitäisi vissiin joidenkin mielestä pestä kaikki pyykit käsin. Vessan lavuaarissa lakanatkin jne.
Ap se sitten jaksaa jankata tätä samaa rahojen menemisestä alkoholiin.
jos sinulla menee, niin ei välttämättä tarkoita että muillakin menisi.
JA jotka saavat sitä myös elokuussa.