Tuo toimeentulotuen 75€ koronalisä menee pääosiltaan päihteisiin, ei ruokiin tai palveluihin.
Kommentit (88)
Itse ajattelin sijoittaa sen
T: toimeentulotukea saava
Onko tää av-palsta pullollaan noita tt-tuki asiakkaita, kun selkeä fakta saa jatkuvasti alapeukkuja?
Noh, ainakin alkoholiveroa kertyy. Virosta ja Latviasta alkaa olla niin vaikea hakea enää viinaa.
Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.
Täysin käsittämättömän populistinen päätös, toimeentulotuesta olisi pitänyt leikata vähintään saman verran eikä jakaa ylimääräistä kaljarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää av-palsta pullollaan noita tt-tuki asiakkaita, kun selkeä fakta saa jatkuvasti alapeukkuja?
Selkällä faktalla olisi näyttää luotettavia lähdetietoja, esim tilastoja. Alapeukkuja satelee kun kuvittelee laukovansa suuria totuuksia mutta näppikselle putoaa sitä itseään...
Vierailija kirjoitti:
Se ei kyllä ole järkevää mikäli et ole saanut varmistusta siitä että pääset kokonaan pois toimeentulotuelta lähiaikoina.
Kirjoitin jo eilenkin, että voin kaikista katkerimmalle lahjoittaa syyskuun koronatuen. Pistä vaan pankkitietoja tulemaan.
Ehkä sinulla, muuten ei tilastoja voi kyllä mitenkään olla vielä saatavilla.
Joka tapauksessa vähävaraisten tukeminen aiempien tutkimusten perusteella sentään jää kotimaahan. Rikkaat esim. sijoittavat ulkomaisiin osakkeisiin tai jättävät muuten säästöön.
Höpö höpö, menee talvikamppeisiin.
Vierailija kirjoitti:
mihin? jo saat tuottoa sijoituksista niin toimeentulotukesi vähenee.
Syyskuussa koronatuen saa vaan ne, jotka ovat ulosotossa. Elokuussa oli veronpalautukset osalla niin jäi tttuki saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa koronatuen saa vaan ne, jotka ovat ulosotossa. Elokuussa oli veronpalautukset osalla niin jäi tttuki saamatta.
Höpönpöppö, Koronatukea saavat ne, jotka ovat saaneet toimentulotukea maalis-toukokuussa.
Itse ajattelin käydä kampaajalla ja ostaa takin. Harvalla menee päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät saa veronpalautusta tai saivat niin vähän, että palautusta ei lasketa tuloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönpöppö, Koronatukea saavat ne, jotka ovat saaneet toimentulotukea maalis-toukokuussa.
Ja jos tttukea on saanut edeltävän kuukauden aikana. Syyskuulta katsotaan elokuu, lokakuulta syyskuu jne. Lukee kelan tiedotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Itkettääkö? Millainen ihminen on vähäosaiselle kateellinen?
Millä tavalla Pasilassa asuva 2 lapsen yh-äiti on vähäosainen.
Työmarkkinatuki yh-korotuksella n. 600 netto
Asumistuki 75 neliön kolmioon n.700 netto
Lapsilisät yh-korotuksella n. 250 netto
Kelan maksama elatustuki n. 320 netto
Perustoimeentulotuki n. 430 netto
Koronalisä 225 netto
Yhteensä pelkkiä verovaroista maksettavia tukia yli 2300 euroa netto. En pidä tuota perhettä vähäosaisena. Ja kaikkeen vähänkin ylimääräiseen menoon hakevat harkinnanvaraista. Ihan perseestä tämä tukiviidakko. Mieti, kuinka paljon tuon äidin pitäisi saada bruttopalkkaa, että kannattaisi ottaa töitä vastaan? Tukieuroista putoavat pois kaikki muut paitsi elarit ja lapsilisä. Kustannuksia tulee matkoista, päivähoidosta, mahdollisista työasuista, lounastaminen on kalliimpaa.
Ei tää systeemi moyivoi hakemaan ja ottamaan vastaan työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo eilenkin, että voin kaikista katkerimmalle lahjoittaa syyskuun koronatuen. Pistä vaan pankkitietoja tulemaan.
Minä otan. Olen varmasti katkera. En voi vaan tietoja pistää tällaseen paikkaan
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla, muuten ei tilastoja voi kyllä mitenkään olla vielä saatavilla.
Joka tapauksessa vähävaraisten tukeminen aiempien tutkimusten perusteella sentään jää kotimaahan. Rikkaat esim. sijoittavat ulkomaisiin osakkeisiin tai jättävät muuten säästöön.
Siinä vähävaraisten ja rikkaiden välissä on keskituloiset, jotka laittaisivat rahaa kulutukseen, ellei sitä verotettaisi heiltä pois.
Itkettääkö? Millainen ihminen on vähäosaiselle kateellinen?