Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo toimeentulotuen 75€ koronalisä menee pääosiltaan päihteisiin, ei ruokiin tai palveluihin.

Vierailija
01.10.2020 |

ev

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mihin tämä väite perustuu ja toiseksi, mitä sitten jos menisikin? Kyllä köyhäkin välillä voi kaljaa ottaa.

Vierailija
42/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.

Ai kun kiva. Meiltä hajosi juuri pesukone, senttiäkään tukia ei uuden hankkimiseen ollut käytettävissä vaan ostettiin se itse niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu. Lasten harrastukset maksetaan itse myös niinkuin kuuluu, itse ne lapsetkin on tehty. Miksi tähän yhteiskuntaan voi tehtailla LISÄÄ potentiaalisia vapaamatkustajia, jos vanhemmatkin sellaisia jo valmiiksi ovat?

Kiitos. Mä haluan sisällissodan tähän maahan. NYT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miten se sun tilannetta parantaisi? Menisi vielä työt ja tulot sinultakin katkeralta raatajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sill'ä korotuksella ei ole merkitystä, koska minulle maksettiin veronpalautus juuri edellisen kuun alussa ja se vaikuttaa joulukuuhun asti.

T. työtön tt-tuki asiakas. 

Mietin onko muillekkin työttömille maksettu veronpalautus silloin, koska nythän se syö tuon korotuksen loka ja marraskuulta pois. 

Vierailija
44/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä asiaa siltä kantilta ettei tarvita kuin hiukkasen huonoa tuuria oikealla hetkellä ja sinäkin voit joutua hakemaan toimeentulotukea .

Vierailija
45/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuussa koronatuen saa vaan ne, jotka ovat ulosotossa. Elokuussa oli veronpalautukset osalla niin jäi tttuki saamatta.

Jaa että lisää veronmaksajien rahoja pitäisi syytää niille, jotka eivät ole ennenkään osanneet rahaa käyttää.

Ymmärrätkö, että toimeentuloa voi saada myös ihminen, joka on koko aikuisikänsä tehnyt töitä ja nyt tällä hetkellä saa tt-tukea työttömyyden vuoksi ?

Tuossa viitattiin ulosottoon. Jos ei osaa laskujaan maksaa, miksi yhteiskunnan pitäisi kahteen kertaan maksaa henkilön elämistä? Ensin on tuettu vähintään perustoimeentulolla ja sitten kun autettava on ulosotossa ja veronpalautus menee sinne, saa hän vielä toistamiseen rahaa Kelalta koska ei saa veronpalautusta. Aika sairas systeemi. Miten ihmiset muualla maailmassa pärjäävät vaikka ei ole tällaista rahapuuta? Ei ole edes ilmaista kouluruokaa, asumistukea tai ilmaista päivähoitoa. Kummasti vaan pärjäävät.

Vierailija
46/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa kuitenkin se että köyhät kuluttavat kotimaahansa työllistäen ja vaikka menisi sitten takaisin alkoholi veroina valtion kassaan tai pitää jotain lähiö kapakkaa pystyssä. Harvat köyhät pääsevät matkustelemaan ja ulkomaille rahansa tuhlaamaan. 

Vierailija
47/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää av-palsta pullollaan noita tt-tuki asiakkaita, kun selkeä fakta saa jatkuvasti alapeukkuja?

Kertoisitko lähteenkin noin selkeälle faktalle, kiitos!

Kysymykseesi en vastausta tiedä. Itse en ole koskaan saanut tt-tukea vaikka kerran olen joutunut hakemaan.

Vierailija
48/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko päihteitä saa 75 eurolla?

Lidlistä saa 83 tölkkiä keskiolutta. Ja sitten saa vielä 12,45€ kun palauttaa tyhjät tölkit.

Vierailija
49/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Meidän perhe pääsee yhdestä inhottavasta velasta kokonaan eroon ja jää rahaa vielä lasten talvihaalareihinkin :)

Kiva kun sinä niputat kaikki sossun asiakkaat samaan nippuun.

Vierailija
50/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää av-palsta pullollaan noita tt-tuki asiakkaita, kun selkeä fakta saa jatkuvasti alapeukkuja?

Selkällä faktalla olisi näyttää luotettavia lähdetietoja, esim tilastoja. Alapeukkuja satelee kun kuvittelee laukovansa suuria totuuksia mutta näppikselle putoaa sitä itseään...

Selkeä fakta on se että kelan maksupäivinä on parhaimmat myynnit Alkossa ja taksissa. Lähikauppojen keskikalja myynti pomppaa myös näinä päivinä ylöspäin.

Tätä faktaa voit sinäkin mennä todentamaan tuolloin lokakuun 16 päivä lähimmän Alkon nurkille.

Terveisin entinen lähikaupan täti, nykyinen Alkon myyjä ja taksikuskin tytär.

Vierailija
51/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.

Pesukoneita saa kaupasta rahalla ja rahaa saa töistä.

Vierailija
52/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sill'ä korotuksella ei ole merkitystä, koska minulle maksettiin veronpalautus juuri edellisen kuun alussa ja se vaikuttaa joulukuuhun asti.

T. työtön tt-tuki asiakas. 

Mietin onko muillekkin työttömille maksettu veronpalautus silloin, koska nythän se syö tuon korotuksen loka ja marraskuulta pois. 

Niin että pummille ei riitä veronpalautuskaan vaan silti pitäisi saada vastikkeetta ripsihuoltorahaa?

Vierailija
53/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttavaa kuitenkin se että köyhät kuluttavat kotimaahansa työllistäen ja vaikka menisi sitten takaisin alkoholi veroina valtion kassaan tai pitää jotain lähiö kapakkaa pystyssä. Harvat köyhät pääsevät matkustelemaan ja ulkomaille rahansa tuhlaamaan. 

Tiedän työssäkäyvän perheen joka otti luottokortti velkaa melkoisen summan ulkomaan matkaa varten. Näyttihän se hyvältä instagramissa.

Sitten kotiin pohtimaan mistä saisi rahaa ruokaan ja laskuihin (itse tätä minulle voivotteli).

Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista.

Vierailija
54/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneita saa kaupasta rahalla ja rahaa saa töistä.

Mistä saa töitä? - en ole sama

Vierailija
55/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkällä faktalla olisi näyttää luotettavia lähdetietoja, esim tilastoja. Alapeukkuja satelee kun kuvittelee laukovansa suuria totuuksia mutta näppikselle putoaa sitä itseään...

Selkeä fakta on se että kelan maksupäivinä on parhaimmat myynnit Alkossa ja taksissa. Lähikauppojen keskikalja myynti pomppaa myös näinä päivinä ylöspäin.

Tätä faktaa voit sinäkin mennä todentamaan tuolloin lokakuun 16 päivä lähimmän Alkon nurkille.

Siltikään tuo koronaraha ei mene kaikilla päihteisiin.

Vierailija
56/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi jos on pakko jakaa jotain tuki pitää olla henkilökohtaisina ostolupina joilla ei saa laillisia päihteitä ostaa.

Silloin ei tätä tukea kukaan niin tarvitsisikaan.

Vierailija
57/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut toimeentulotukea ja siitä huolimatta olen hyvin tähän asti pärjännyt.

Onneksi olkoon. Pidetäänkö ihan liputuspäivä sinun kunniaksi?

Vierailija
58/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi jos on pakko jakaa jotain tuki pitää olla henkilökohtaisina ostolupina joilla ei saa laillisia päihteitä ostaa.

Silloin ei tätä tukea kukaan niin tarvitsisikaan.

Trolli. Toivottavasti.

Vierailija
59/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myöskään ketjun aloittaja näin väittänyt. Pointti on siinä, että tuen tarvitsijoita varmasti on, mutta tuki olisi pitänyt kohdistaa paremmin, eikä jakaa kaikille. Nyt sitä oikeasti saavat aika paljon elämäntapatyöttömät ja laitapuolen kulkijat joiden tulolähde on vuosikaudet ollut työmarkkinatuki ja tt-tuki. Näiden ihmisten menot eivät ole kasvaneet millään tavalla koronan vuoksi.

Vierailija
60/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun kiva. Meiltä hajosi juuri pesukone, senttiäkään tukia ei uuden hankkimiseen ollut käytettävissä vaan ostettiin se itse niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu. Lasten harrastukset maksetaan itse myös niinkuin kuuluu, itse ne lapsetkin on tehty. Miksi tähän yhteiskuntaan voi tehtailla LISÄÄ potentiaalisia vapaamatkustajia, jos vanhemmatkin sellaisia jo valmiiksi ovat?

Tämän perheen isä on töissä ja äiti sairastui syöpään kun lapset olivat pieniä ja joutui sairaseläkkeelle. Todellista vapaamatkustusta... Mutta kiva että te olette olleet onnekkaita ja luulet että se on aikuisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi