Tuo toimeentulotuen 75€ koronalisä menee pääosiltaan päihteisiin, ei ruokiin tai palveluihin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.
Pesukoneita saa kaupasta rahalla ja rahaa saa töistä.
Kaikille Suomessa ei riitä rahakasta palkkatyötä, ja kaikille ei riitä töitä ollenkaan ei mitenkään päin. Lisäksi sairaseläke on todella pieni.
Siitähän te varmasti olisitte onnellisia kun köyhä käy kerran ravintolassa tai kampaajalla tuhlaamassa tuon 😂
Voi jeesus miten katkeraa.
Naurettavaa! Mihin olisin käyttänyt? No hitto pesukoneeseen, mutta en saa sitä, kiitos lisäehtojen. Pestään sitten nyrkillä 4 hlö pyykit. Kiitos tästäkin.
Eräskin sukulaiseni on aina saanut onnekkaana työpaikan toisensa jälkeen (ikää on nyt 36v).
Hän on todellakin sokaistunut oikealle elämälle koska ei oikein ole joutunut kokemaan edes hetkellistä kurjuutta.
Hokee minulle että miksen vain mene nyt töihin? Eh.. ja silloin kun järjestelin varastoa naurettavan pienellä palkalla niin totesi töykeästi "mikset mene oikeisiin töihin?".
Sanomattakin selvää etten mielelläni halua nähdä häntä. Tosin nyt kahden viikon kuluttua joudun näkemään taas.. en malta odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohduttavaa kuitenkin se että köyhät kuluttavat kotimaahansa työllistäen ja vaikka menisi sitten takaisin alkoholi veroina valtion kassaan tai pitää jotain lähiö kapakkaa pystyssä. Harvat köyhät pääsevät matkustelemaan ja ulkomaille rahansa tuhlaamaan.
Tiedän työssäkäyvän perheen joka otti luottokortti velkaa melkoisen summan ulkomaan matkaa varten. Näyttihän se hyvältä instagramissa.
Sitten kotiin pohtimaan mistä saisi rahaa ruokaan ja laskuihin (itse tätä minulle voivotteli).
Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista.
No tämä tapaushan oli työssäkäyvä.
Jaahas. Vielä yksikään ei ole ilmoittanut että tuki menisi koronan aiheuttamiin kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää av-palsta pullollaan noita tt-tuki asiakkaita, kun selkeä fakta saa jatkuvasti alapeukkuja?
Selkällä faktalla olisi näyttää luotettavia lähdetietoja, esim tilastoja. Alapeukkuja satelee kun kuvittelee laukovansa suuria totuuksia mutta näppikselle putoaa sitä itseään...
Selkeä fakta on se että kelan maksupäivinä on parhaimmat myynnit Alkossa ja taksissa. Lähikauppojen keskikalja myynti pomppaa myös näinä päivinä ylöspäin.
Tätä faktaa voit sinäkin mennä todentamaan tuolloin lokakuun 16 päivä lähimmän Alkon nurkille.
Terveisin entinen lähikaupan täti, nykyinen Alkon myyjä ja taksikuskin tytär.
Se on vilkkain päivä myös apteekissa. Pitäisikö tehdä johtopäätös, että raha menee pääasiallisesti lääkkeisiin?
t. apteekin "täti" eli farmaseutti
Minä ajattelin perustaa sillä rahalla yrityksen. 60 euroa menee siihen, jäljelle jäävillä 15 eurolla ostan kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän perheen jolla tuo menee pesukoneeseen. Vanha on ollut rikki kuukausitolkulla, mutta sossu ei maksa uutta koska talossa on pesutupa vaikkei sinne aikoja saakaan. Uskon että suurella osalla asiakkaista nuo rahat menevät johonkin isompaan kodintarvikkeeseen, tai lasten harrastusvälineisiin (sossu tukee lapsen harrastuksia 90e/vuosi). Jos se jollain päihteisiin menee, niin kiertoonhan sekin raha päätyy.
Ai kun kiva. Meiltä hajosi juuri pesukone, senttiäkään tukia ei uuden hankkimiseen ollut käytettävissä vaan ostettiin se itse niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu. Lasten harrastukset maksetaan itse myös niinkuin kuuluu, itse ne lapsetkin on tehty. Miksi tähän yhteiskuntaan voi tehtailla LISÄÄ potentiaalisia vapaamatkustajia, jos vanhemmatkin sellaisia jo valmiiksi ovat?
Kiitos. Mä haluan sisällissodan tähän maahan. NYT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miten se sun tilannetta parantaisi? Menisi vielä työt ja tulot sinultakin katkeralta raatajalta.
Ei ole työtä, jonka voisin menettää, eikä paljon työkykyäkään.
Ei, en kannata sotaa, mutta en oikein osaa suhtautua tällaisiin ihmisiin, jolle vastasin. Miten suhtautua totaalisen tyhmiin ja kusipäisiin ihmisiin? Lähipiirissä mulla ei ole tällaisia koskaan ollut.
Miten suhtautua ihmisiin, joiden mielestä köyhän ei tarvitse pestä pyykkejään? Tai kenties ihmiseen, joka paranoidisesti väittää minun, korkeakoulutetun, päihteettömän, monisairaan ihmisen laittavan koronalisän kaljaan tai muihin päihteisiin?
Ja ylipäätään tämä köyhien epäoikeudenmukainen mollaaminen on mennyt viime vuosina liian pitkälle. Jotain asialle pitäisi tehdä. Ja kyllä, tunnen välillä suunnatonta vihaa. Ja takuulla tuntee moni muukin.
Äidilläni tuo menee ainakin kuntouttavan työtoiminnan supistamisesta aiheutuneisiin ”etuuksen menetyksiin”. Normaalisti hän on siellä 4 pv viikossa, nyt 2 pv. Eli 72 euroa vähemmän kuussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneita saa kaupasta rahalla ja rahaa saa töistä.
Mistä saa töitä? - en ole sama
Työllistä itsesi. Kyllä sinä nyt jotain arvonlisää pysyt tänne yhteiskuntaan tuottamaan. Jokaisen pitää keskimäärin vastata omasta toimeentulostaan, muuten tästä systeemistä ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää av-palsta pullollaan noita tt-tuki asiakkaita, kun selkeä fakta saa jatkuvasti alapeukkuja?
Selkällä faktalla olisi näyttää luotettavia lähdetietoja, esim tilastoja. Alapeukkuja satelee kun kuvittelee laukovansa suuria totuuksia mutta näppikselle putoaa sitä itseään...
Selkeä fakta on se että kelan maksupäivinä on parhaimmat myynnit Alkossa ja taksissa. Lähikauppojen keskikalja myynti pomppaa myös näinä päivinä ylöspäin.
Tätä faktaa voit sinäkin mennä todentamaan tuolloin lokakuun 16 päivä lähimmän Alkon nurkille.
Terveisin entinen lähikaupan täti, nykyinen Alkon myyjä ja taksikuskin tytär.Se on vilkkain päivä myös apteekissa. Pitäisikö tehdä johtopäätös, että raha menee pääasiallisesti lääkkeisiin?
Vilkkaimmat päivät apteekissa on joulun välipäivinä. Tällöin kaikki kenen maksukatto on tullut täyteen, käyvät tyhjentämässä reseptinsä, oli lääkkeille tarvetta tai ei. Tämä on juuri sitä vastuuttomuutta johon pitäisi sosiaaliturvauudistuksessa pureutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin entinen lähikaupan täti, nykyinen Alkon myyjä ja taksikuskin tytär.Se on vilkkain päivä myös apteekissa. Pitäisikö tehdä johtopäätös, että raha menee pääasiallisesti lääkkeisiin?
Vilkkaimmat päivät apteekissa on joulun välipäivinä. Tällöin kaikki kenen maksukatto on tullut täyteen, käyvät tyhjentämässä reseptinsä, oli lääkkeille tarvetta tai ei. Tämä on juuri sitä vastuuttomuutta johon pitäisi sosiaaliturvauudistuksessa pureutua.
Siis mitä vastuuttomuutta on siinä, että köyhä ihminen pyrkii säästämään lääkekuluissaan? Monet joutuvat alkuvuodesta lääkekustannusten takia tinkimään jopa ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni tuo menee ainakin kuntouttavan työtoiminnan supistamisesta aiheutuneisiin ”etuuksen menetyksiin”. Normaalisti hän on siellä 4 pv viikossa, nyt 2 pv. Eli 72 euroa vähemmän kuussa :)
Mutta siihenpä sitä ei ole tarkoitettu. Tässähän se ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa! Mihin olisin käyttänyt? No hitto pesukoneeseen, mutta en saa sitä, kiitos lisäehtojen. Pestään sitten nyrkillä 4 hlö pyykit. Kiitos tästäkin.
Koronako sulta pesukoneen vei? Tämä ei ollut mikään toimeentulotuen korotus vaan sillä piti korvata KORONAN aiheuttamia kustannuksia.
Kuinka moni tt-tuen joutui pettymään kun ei saakkaan odotettua 75€/kk vaikka luuli että kuuluu oikeutettuun tukeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa koronatuen saa vaan ne, jotka ovat ulosotossa. Elokuussa oli veronpalautukset osalla niin jäi tttuki saamatta.
Höpönpöppö, Koronatukea saavat ne, jotka ovat saaneet toimentulotukea maalis-toukokuussa.
Miten sitä siis saa? En ole itse ainakaan saanut yhtään mitään vaikka olen ollut tt-tukiasiakas loppuvuodesta 2019. Onko se vain lapsiperheille vai missä mättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin entinen lähikaupan täti, nykyinen Alkon myyjä ja taksikuskin tytär.
Tiedoksi, että ei ole vain yhtä Kelan tukien maksupäivää, vaan eri tuet maksetaan eri päivinä. Esimerkiksi asumistuki ja opintotuki maksetaan kuukauden 1. päivä, mutta kuun alussa on myös monen palkkapäivä. Toimeentulotukea maksetaan pitkin kuukautta sitä mukaa kuin päätöksiä tehdään.
Ainakin meidän taloyhtiössämme on kielletty varata muuta kuin 1 aika kerrallaan, ja koska sama pesutupa palvelee kuutta taloa joissa kussakin on 50-65 asuntoa eikä suurimpaan osaan asuntoja mahdu pesukonetta on se aika rulettia saada sieltä aika. Voihan sitä tietysti kaikesta olla katkera.