AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
Ananas kasvaa maassa. On olemassa ananaspeltoja.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:56"]
Ananas kasvaa maassa. On olemassa ananaspeltoja.
http://i.imgur.com/FnZdDrt.jpg
[/quote]
No et ole ainut. Sama asia selvisi mulle vasta tänä talvena. On tullut syötyä todella paljon tuoreita ananaksia ja googlailin tässä taannoin tietoja ananaksesta.
Synnärin verkkohousut pestään ja pakataan uusiksi? No ei varmasti, sä et ole synnäriä nähnytkään.
En tiedä, onko tämä ollut jo täällä (tai vastasinko jopa itse aikaisemmin), mutta pitkään luulin, että Joulupukki suukon sai-laulussa joulupukin parta syttyi palamaan. Johtuen siis vähän väärinkuulluista laulunsanoista "Kuinka hassusti nyt sattuikaan joulupukin partaan valkea".
Ajattelin vaan, että no onhan se aika hassu sattuma, varmaan johonkin kynttilään sohaisi partansa. En ollut ihan varma, miten se suukko asiaan liittyi, mutta järkeilin sen ehkä jotenkin lohdutukseksi järkyttävästä tilanteesta :D
Taisin olla tosi vanha ennenkuin tajusin, ettei siinä laulussa lauleta mitään joulupukin parran palamisesta. Varmaan vasta joskus kun olen lukenut ne laulunsanat jostain.
Ilmeisesti noissa synnäreiden verkkoalushousuissa on ollut eri sortteja eri aikaan ja eri sairaaloissa. Osa kertakäyttöisiä ja osa sitten pestäviä. Kuten olen kuullut, että välillä on ollut vain yhtä kokoa ja joissain paikoissa useampaa eri kokoa.
Mahtava ketju, kiitos tästä! :D Meillä kotona lapsuutensa Ruotsissa viettänyt isä on aina sanonut sellaista korkeaa vaatenaulakkoa tampurimajuriksi. Pari vuotta sitten vasta selvisi että sana on isän oma muunnos ruotsinkielen sanoista "tambur majur" (kirjoitetaankohan noin :D ), joka tarkoittaa eteisvahtia. Ei ihmekään kun en ole tullut ymmärretyksi, isä sai nauruhepulin kun kerroin asiasta :)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:11"]
Aikuisena tajusin, että Ukko Nooa:ssa ja Karhu nukkuu -laulussa on sama sävel.
[/quote]
Tiedoksi sinulle, että niissä ei ole sama sävel... :D
Nalle Puhissa Kengu + Ruu = Kenguru. Ihan päivänselvä, mutta olin lähemmäs 30v kun tajusin. Pidin niitä vain tyhminä niminä :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:55"]
Käy yli harjanteen kulkunen hiljalleen... eiku sehän onkin kulku reen!
Tajusin tämän 28-vuotiaana.
[/quote]
Nyt tiedän minäkin....:D
[/quote]
Kiitos, nyt mäkin tajusin. Olen 32-vuotias.
tajusin että s-postiosoitteet on todellakin muotoa "joku (henkilö) at (englannin prepositio) jossain (palvelin, firma tms.)"
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 21:17"]Kuten joku aiemmin totesikin, oli aikamoinen hätkähdys tajuta engl. sanan Breakfast -aamiainen merkitys. Break fast- riko paasto. Koska yöllä ei ole syöty - paastotta. jännää.
Ihmettelin lapsena pitkään, miksi muunmaalaiset eivät muka oppisi suomea samantien. Kun kerran kaikki ajattelevat suomeksi, ja kaikki vaan sanotaan niinkuin kirjoitetaan..... :'D tjooh.
kaveri luuli yli pari kymppiseksi, että miehillä on erektiomainen kovuus peniksessä virtsatessa, ja siksi miehen ei ole fyysisesti mahdollista virtsata istuen...
[/quote]
Huh , toi breakfast oli mulle uus vaikka tykkään miettiä tollasia ja olen hyvä englannissa. Yleensä mietin millä perusteella joku lainasana on sellainen kuin on ja olin ihan innoissani kun tajusin että laktoosi-intoleranssi on muodostettu sanasta tolerance =sietokyky ja etuliitteestä -in , näitä -in, -im, -un ja muita käyttettään kun tehdään sanalle "vastakohta" (vai miten tämän nyt sanoisi:D) esim.possible-->impossible tai able--> unable.... Eli laktoosi-intoleranssi on suoraan suomennettuna laktoosin epäsietokyky?? Jännä :) mitenköhän en ole älynnyt tuota "brealfast"-juttua, aika mielenkiintoinen :):)
Jenkeissä ravintoloiden ikkunoissa oli ilmoitus: vallet-parking. Ajattelin että siellä pitää laittaa lompakko parkkiin...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 23:48"]
Elin kolmekymppiseksi saakka kuvitellen että murrosiän alkamisesta lähtien munasarjani ovat luoneet kerran kuussa uuden munasolun.
[/quote]
Niin no, eikös se niin ole. Onhan ne tietenkin jotenkin olemassa "aina", mutta silti?
[/quote]
jostain luin odotusaikana että tyttösikiöllä muodostuu jo munasolut, eli ne on jo olemassa mutta joka kierrolla niitä kypsyy ja irtoaa yksi. Sen takia naisilla on ikä vähän kriittisempi homma kuin miehillä. Naisen munasolut tosiaan on yhtä vanhoja kuin nainen itse, miehellä muodostuu uusia siittiöitä koko ajan. Mutta en mäkään tätä tiennyt ennenkuin luin noita sikiöön liittyviä juttuja raskausaikana.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:42"]Vasta kun tulin itse raskaaksi ja tutustui kehon toimintaan uusin silmin tajusin mitä kohdunulkoinen raskaus tarkoittaa... olin aina miettinyt (mutta en onneksi kehdannut kysyä) että miten se alkio päätyisi kohdun ulkopuolelle ja onko se siellä muiden elinten seassa häviksissä...
[/quote]
Mä aloin nauramaan kun kuvittelin sen alkios elimien seassa :D
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:02"]
Tajusin vasta Kaksplussan vastaavaa ketjua lukiessani, että mikä se Noreply on joka on lähes kaikissa vahvistussähköposteissa. No reply.
Ja toinen, mitä en ole kehdannut kenellekään myöntää on se, että heitin synnytyksen jälkeen monet verkkohousut roskiin. Luulin niitä kertakäyttöisiksi. Ilmeisesti eivät tosiaan olleet, kun laitosapulaisen näin niitä roskiksesta kauhovan pyykkisäkkiin. Nolotti hieman kun olin ainoa huoneessani...
[/quote]
Tä!?! Olikohan sun laitosapulaisesi tästä maailmasta. Tietenkin ne on kertakäyttöisiä. Miten saisit kuivuneet veritahrat pestyä pois niistä?!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:58"]
Tajusin vasta vähän aikaa sitten (yli kolmekymppinen olen) että kun aina puhutaan siitä, kuinka selän pitää olla suorassa erinäisten nostojen, liikkeiden tms. aikana, ergonomisista syistä... että sen selän ei tarvitse olla pystysuoraan (siis vertikaalisesti) suorassa vaan riittää että on vaan ikäänkuin hyvä ryhti koko ajan vaikka itse olisi vaikkapa vaakasuorassa.. :D
Mietinkin toisinaan, että hemmetin hankalaa on pitää selkää pystysuorassa ja esim. kerätä jotain lattialta, että pitääkö sitä sitten vaan jäkittää selkä pystysuorassa ja mennä aina jäykästi syväkyykkyyn, että ylttyy ottamaan esim. lattialta jotain...
helpottui muuten ergonomian noudattaminen huomattavasti, tämän ahaa-elämyksen jälkeen ;)
[/quote]
Tämä oli minulle uutinen :D Olenkin ihmetellyt että miten hitossa sen pitäisi muka onnistua...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:00"]
tajusin että s-postiosoitteet on todellakin muotoa "joku (henkilö) at (englannin prepositio) jossain (palvelin, firma tms.)"
[/quote]
Enpä ole minäkään aiemmin tätä tajunnut!
Luulin ekaluokalla, että vain Suomessa koko maailmasta on kauppoja, koska muut maat ovat köyhiä. Kysyin leirikaverilta kesäleirillä, mistä hän oli ostanut kauniin kaulakorunsa, ja hämmästelin kovasti, kun hän sanoi sen olevan Pariisista...
Tajusin juuri, että "duct tape" eli ilmastointiteippi/jeesusteippi on "duct tape" eikä "duck tape", olinkin ihmetellyt mitä tekemistä sillä on ankkojen kanssa... Ja koska duct = putki, niin tajusin heti perään, että tuolla on jotain yhteyttä roomalaisten akvedukteihin eli vesiputkiin...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:25"]Tajusin juuri, että "duct tape" eli ilmastointiteippi/jeesusteippi on "duct tape" eikä "duck tape", olinkin ihmetellyt mitä tekemistä sillä on ankkojen kanssa... Ja koska duct = putki, niin tajusin heti perään, että tuolla on jotain yhteyttä roomalaisten akvedukteihin eli vesiputkiin...
[/quote]
Mitääh?? Huh, täällä oppii kaikenlaista! :)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:00"]
^Täh, eivätkö ne ole kertakäyttöisiä? Olivat kuitenkin pakattuna mielestäni muoviin ainakin 2012 kun olin sairaalassa?
[/quote]
Pakko kommentoida, vaikka en edes tiedä mistä verkkohousuista puhutte. Aika monet tuotteet pestään ja pakataan uudelleen muoveihin. Tuli vähän järkytyksenä tämä, kun satuin kuulemaan lentoemännältä ohimennen, että ne lentokoneen viltit pestään ja pakataan aina uudestaan muoveihin. Joo no olisihan se vähän haaskausta jos roskiin vaan heitettäisiin, mutta se muovi hämäsi :D Joten voisiko niissä verkkohousuissa olla sama homma?