Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
461/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin noin 20-vuotiaaksi asti, että olvin logo on vain tynnyrin kuva. Mutta kappas, siinä myös lukee Olvi! :D

Vierailija
462/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:00"]

10 vuotiaana risteilyllä ollessani ihmettelin miten keskellä merta voi olla näin kova tuuli kun puita ei ole lähimaillakaan.

Luulin puiden tekevän tuulen :D:D

[/quote]

No toi nyt menee jo todella pitkälle. Ei tuo ole noloa hoksaamattomuutta vaan sitä, ettei ymmärrä alkuunsakaan mitään fysiikasta ja sitä kautta luonnonilmiöistäkään (tai oikeastaan mistään muustakaan kappaleiden (tai kaasujen) liikkumisesta ja käytöksestä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
464/555 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain suomiräppirenkutuksessa tms. laulettiin vuosia sitten "mitä sä teet jos sun naises on myöhässä". Kappale soi radiosta jatkuvalla syötöllä ja ihmettelin aina että miksi pitäisi tehdä jotain erikoista jos joku myöhästyy. Tajusin jutun jujun siinä vaiheessa kun kappaletta oli kulutettu radiossa puhki ehkä vuoden verran. Osaan ihan sujuvasti englantia mutten ollut koskaan kuullut noin ontuvaa suomennosta sanonnasta. Kaverini katsoi valaistumisen hetkeäni monttu auki pää hiukan vinossa ja ilme esitti sanattoman kysymyksen "miten joku voi olla noin hidas".

Vierailija
465/555 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että Eppujen laulussa sanotaan ...vain taaroja paperilla älä siitä suutu, vaikka se on tahroja paperilla. Ihmettelin aina, että mitä ihmeen taaroja.

Vierailija
466/555 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla väärällä tavalla kyllä usein annetaan lisäalennus. Ihan vain siksi, että kassaohjelmilla ei pysty antamaan kahta päällekkäistä alennusta ja aleaikaan ei ehdi kassalla laskemaan alennuksia erikseen toisella laskimella ja lyömään kassaan. Terv. Myyjä

Vierailija
467/555 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:26"]

Mä kuvittelin kauan, että nelostien varrella oleva Nelosetappi on nelose-tappi. Ihmettelin, mikä ihmeen tappi se oikein on... Sitten jossain vaiheessa tajusin sen olevan nelos-etappi!

[/quote]

Olenko käynyt kirjoittamassa tämän, mutta en vain muista? Sama juttu nimittäin.

Vierailija
468/555 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoksasin kerran tavuttaessa kyyneleet- sanaa et sehän on oikeestaan yhdyssana : kyyn eleet . Eli siis kyykäärmeen eleitä 

Vierailija
469/555 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:47"]Oivalluksia Suomen kielestä: puhelin = puhe elin. Ja hirvikin on melkein hirviö.

[/quote

Anteeksi vaan, mutta minkäänlaista ahaa-elämystä tuosta ei saa. Kyseessä on verbistä tehty johdos substantiiviksi: kantasana+johdin =puhua/puhella+ -lin.

Vierailija
470/555 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hävettävän kauan että lyhenne some tulee englanninkielen sanoista 'so' ja 'me'. Eli vähän niinkuin "niin mua" (niinhän bloggaajatkin perustelee hankintojaan: "kaveri sanoi että tää laukku on siis niin mua").

Koska sitähän se some vähän on: minäminäminäminä... Eli somettaja olisi ihminen joka tyrkyttää duckfaceposeeraustaan joka palvelussa vaikkei se ketään kiinnosta.

Ahaa-elämys ja hävetys oli melkoinen kun minulle vihdoin valkeni että kyse on sosiaalisesta mediasta. Onneksi en ollut tullut puhuneeksi tuosta lyhenteestä kenenkään kanssa vaan sain kaikessa hiljaisuudessa kokea tuon herätykseni...

Vierailija
471/555 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani kaupassa töissä varsinkin myydessäni tupakkaa antamalla sitä piilosta ihmisille koin yhtä ahaa-elämystä toisensa jälkeen. Annatko Nortin? Häh... Topan Smarttia... Häh.. Ykköstä.. Häh... :D

Vierailija
472/555 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin TIK TAKin "Samantekevää" biisissä pitkän aikaa, että laulaja lauloi "olen säälittävä LU*** joka murheeseen uppoo eikä pääse pois" viitaten johonkin maksulliseen naiseen.

Mietin aluksi, että on kyllä suorasti todettu :) Kamala minä.

Vierailija
473/555 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin TIK TAKin "Samantekevää" biisissä pitkän aikaa, että laulaja lauloi "olen säälittävä LU*** joka murheeseen uppoo eikä pääse pois" viitaten johonkin maksulliseen naiseen.

Mietin aluksi, että on kyllä suorasti todettu :) Kamala minä.

Vierailija
474/555 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:28"]Ollessani kaupassa töissä varsinkin myydessäni tupakkaa antamalla sitä piilosta ihmisille koin yhtä ahaa-elämystä toisensa jälkeen. Annatko Nortin? Häh... Topan Smarttia... Häh.. Ykköstä.. Häh... :D

[/quote]

?? Meni kyllä ihan ohi tämä mulla

Vierailija
475/555 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 17:28"]Ollessani kaupassa töissä varsinkin myydessäni tupakkaa antamalla sitä piilosta ihmisille koin yhtä ahaa-elämystä toisensa jälkeen. Annatko Nortin? Häh... Topan Smarttia... Häh.. Ykköstä.. Häh... :D

[/quote]

?? Meni kyllä ihan ohi tämä mulla

[/quote] Samoin....

Vierailija
476/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 08:35"]

Pave Maijanen laulaa Pidä huolta-biisissä että "muista rakentaa sinne missä koti maahan sortuu" ja minä luulin eilispäivään asti, 26-vuotiaaksi, Paven laulavan että "muista rakentaa sinne missä kotimaahan sortuu" ajatellen että pitää rakentaa taloja sellaisille jotka sortuvat palaamaan takaisin kotimaahansa täältä Suomesta. Miksi?!?!

[/quote]

Tää biisi oli hankala lapsena myös mulle, tosin eri kohdasta. Kuulin aina, että biisissä laulettiin "taju myy santaa" (...sillä jokainen, joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa...)

[/quote]

Ja mä ihmettelin, mitä tarkoittaa "taju lyö santaan, taju lyö santaan". Pyörtymisen kiertoilmaukseksi luulin.

Vierailija
477/555 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:05"]

puhelin ei antanut äsken lainata viestiä mutta siis tuohon cheekin kappaleeseen... " tytöt tekstaa että olin ihana tvs". Olen aina kuullut että bbs eli big brothersissa :D miettinytkin että eihän cheek ole kai siinä ollut mutta kun en ole yhtään jaksoa koskaan kattonut niin annoin asian olla. Nyt selvisi sitten sekin että olen kuullu väärin :)

[/quote]

Minä taas olen joka kerta kuullut, että "P.P.S" (post post scrictum), ja olen miettinyt, että mikähän se P.S. sitten on, miksi sitä ei kerrota? :'' ) (Meillä siis lapsena kirjoitettiin kirjeissä aina jälkikirjoitukset moneen otteeseen sitä mukaa kun muistui mieleen, mitä oli unohtanut kirjoittaa: P.S. -> P.P.S. -> P.P.P.S jne.) Voi että on noloa, onneksi en ole tokaissut jotain tyhmää asiaan liittyvästä miehelleni kuunnellessamme radiosta kyseistä kappaletta, heh.

Vierailija
478/555 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tuttuja kokemuksia tullut esiin, mm. N-Y-T nyt! Meillä se tosin kulki näin: ÄN-YH-TEE-nyt! 

Mun pahin on ehkä se, kun tajusin lähempänä 30 v. muutama vuosi sitten, että kananmunista keltuaisista ei tule aina tipuja, vaikka kana hautoisi niitä. Kanalla tulee munia = munasoluja lähes päivittäin. En ollut ajatellut tota asiaa ikinä niin ja vasta kun sukulainen otti kanoja kesäksi, tajusin että hemmetti soikoon - niitähän tulee! Ja vain jos kukko on kehissä, voi hautominenkin tuottaa tulosta eli tipun! Periaatteessa kaupasta ostettavissa munissa olisi siis luulojeni mukaan ollut aina tipunainekset. Mutta eipä ei... Tämä oli varsinainen ahaa-elämys, josta en kehdannut kenellekään kertoa:)

Vierailija
479/555 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:57"]

Että naisen tehtävä näkyy jo itse sanassa: nainen..

[/quote]

Ennemminkin nain - en, riippuu miten vittumainen mies on :D

Vierailija
480/555 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keltainen herkullinen sieni on kantarelli eikä kanttarelli.