AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:25"]
Vasta tämän ketjun luettuani minäkin tajusin, että hitto, siinä rantasipilogossa on LINTU eikä jänis :D Ja kyllä, olen tiennyt että rantasipi on lintu, siitä huolimatta muksusta lähtien olen nähnyt siinä pupun :D
[/quote]
mulle valkeni tää sama vasta joskus aikuisena... lapsesta asti luullut siinä olevan hassun näköinen pupu! enkä edelleenkään nää siinä logossa kuin sen pupun, pitää oikein hakemalla hakea se lintu siitä. :D
[/quote]
Oikeutta rantasipi-pupulle!! :D
Vasta tämän ketjun luettuani minäkin tajusin, että hitto, siinä rantasipilogossa on LINTU eikä jänis :D Ja kyllä, olen tiennyt että rantasipi on lintu, siitä huolimatta muksusta lähtien olen nähnyt siinä pupun :D
[/quote]
mulle valkeni tää sama vasta joskus aikuisena... lapsesta asti luullut siinä olevan hassun näköinen pupu! enkä edelleenkään nää siinä logossa kuin sen pupun, pitää oikein hakemalla hakea se lintu siitä. :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 06:29"]
Mä en edelleenkään tiedä onko se tähtisÄdetikku vai tähtisAdetikku?? Valaiskaa joku än yy tee nyt mua!
[/quote]
Se on JOKO tähtisadetikku TAI sädetikku.
[/quote]
Uutena vuotena ostamassani paketissa lukee tähtisädetikku :D Itse olen aina puhunut vain sädetikuista, ja tähtisadetikutkin ymmärrän. Ottamatta siis kantaa siihen, mikä niiden oikea nimi on :)
^Täh, eivätkö ne ole kertakäyttöisiä? Olivat kuitenkin pakattuna mielestäni muoviin ainakin 2012 kun olin sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun tulin itse raskaaksi ja tutustui kehon toimintaan uusin silmin tajusin mitä kohdunulkoinen raskaus tarkoittaa... olin aina miettinyt (mutta en onneksi kehdannut kysyä) että miten se alkio päätyisi kohdun ulkopuolelle ja onko se siellä muiden elinten seassa häviksissä...
hukassako? Vai hävinnyt?
Vietin vuosia mysteerin parissa miksi mies joka ei selvästi rakastanut eikä välittänyt minusta ja kaikin tavoin vietti aikaansa mahdollisimman vähän kanssani, (avioliitto +20v) ei eroa minusta.
Millainen ihminen voi tehdä toiselle noin että kieltäytyy erosta kun vihdoin nostin sen itse esille.
Sellainen ihminen joka alun alkaenkin on lähtenyt parisuhteeseen oman edun vuoksi.
Tuohon oivallukseen meni vuosia. Kiitos vauva palstan joka avasi silmäni.
Tämän jälkeen tuli toinen oivallus, minkälainen ihminen sallii tuon kaiken tapahtuvan. Sitä työstän nyt eikä loppua näy.
Jotenkin en havainnut Batmanin logossa mustaa lepakkoa keltaisen soikion sisällä, vaan näin keltaiset, vinot harvat hampaat
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin vielä aikuisiälläkin, että miten voi olla mahdollista, että jo monta viikkoa ennen synnytystä kohdunkaula voi olla useita senttejä auki eikä lapsivesi silti tule sieltä ulos... Vasta nähtyäni koiran synnytyksen tajusin, että lapsivesi ei ole kohdussa sellaisenaan, vaan sikiökalvojen sisällä tietenkin. Enkä muuten edes kehtaa kertoa, mikä olen koulutukseltani, menisi viimeinenkin ammatillinen uskottavuus! :D
Varjelkoon, mä olen luullut että vedet tulevat pihalle kun kohdunkaula aukeaa ja että se vauva hengailee siellä sitten miten parhaiten taitaa vaikka viikkokausia :'D Vaikka aika kauan se ulostulo varmaan sillonkin voi kestää kun lapsivesi oikeasti on tullut.. En tiedä, en osaa edes hävetä. Ehkä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä pienenä kuvittelin että kanarisotto on kanari-sotto. Sellaista sottoahan se koulussa oli, hyi yökötys sentään. Tajusin vasta aikuisena mikä se oikeasti on, kanasta tehtyä risottoa ;)
Englantia puhuva koulukaveri käänsi sen "canary soup".
Vierailija kirjoitti:
Luin penskana tosi paljon kirjoja, ja melko varhaisessa vaiheessa olin lukenut kaikki kirjastomme lasten- ja nuortenkirjat ja siirryin aikuisten kirjoihin. Jotenkin olen onnistunut noin parikymppiseksi asti lukemaan aina sanan vaaleaverikkö väärin: vaaleäverikkö, ja olen aina ihmetellyt että mitä se äverikkö oikein tarkoittaa.
Ymmärsin vasta niinikään aikuisiällä (+25v) että mitä ristiverinen tarkoittaa. Se vähän hävettää. :D
Minäkin luin ties kuinka pitkään vaaleaverikön (kuten ruskeaverikönkin) vaaleavierikkönä! Stonehengen opin lukemaan oikein vasta melkein yläasteikäisenä. Sitä ennen se oli Stoghene. Toisaalta sanaan tuli paljon enemmän järkeä, mutta toisaalta oli raskasta luopua tutusta sanasta, rakennelma oli minusta hyvin kiinnostava.
Tajusin eilen näin kolmenkymmenen vuoden kypsässä iässä, että yläviitonen, high five, tulee siitä, että kädessä on viisi sormea. Tuli harvinaisen typerä olo. :D
Noin vuosi sitten tajusin: some- sosiaalinen media😂 Luulin pitkään, että kyseessä on jokin erityinen some-kanava esim. Twitter tai Facebook. En vaan tajunnut, että on yläkäsite kaikille noille. Onneksi en kysynyt...
Lego on lyhenne sanoista let's go
Huomasin kun katoin pennun lego pakettia läheltä. Siinä oli noi t's todella pienillä kirjaimilla laitettu väliin.
Vierailija kirjoitti:
Että naisen tehtävä näkyy jo itse sanassa: nainen..
Ja sitten se menee naimisiin.
Jotenkin hassua että naimisiin menosta on tehty pyhä asia, mutta sana kirjaimellisesti merkkaa vain sitä että kaksi ihmistä paneskelee eli menneet naimisiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kun katoin pennun lego pakettia läheltä. Siinä oli noi t's todella pienillä kirjaimilla laitettu väliin.
Eikä ole. Sana Lego tulee tanskan kielen sanoista ”leg godt”, ”leiki hyvin”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Sana Lego tulee tanskan kielen sanoista ”leg godt”, ”leiki hyvin”.
Tossa paketissa luki mitä luki.
Vierailija kirjoitti:
Mä tajusin vasta aikuisena tuon än-yy-tee nytin. Ja sen, mistä energiajuoma EDin nimi tulee. Oli hölmö olo.
Niin, ED, siitä on kirjoitettu paljon kirjojakin. How to cope with Ed. Eating disorder. Ihan tavallista tietoa.
(Ja joo joo joo joo energy drink.)
Vierailija kirjoitti:
Ollessani kaupassa töissä varsinkin myydessäni tupakkaa antamalla sitä piilosta ihmisille koin yhtä ahaa-elämystä toisensa jälkeen. Annatko Nortin? Häh... Topan Smarttia... Häh.. Ykköstä.. Häh... :D
Tästä tuli mieleen kun itse olin 19 - vuotiaana kaupan kassalla töissä ja kuulin ensimmäistä kertaa sanan spärdäri.
"missä teillä on spärdäreitä"
" anteeksi mitä?"
"Spärdäreitä"
"mitä ne on?"
Asiakas hämmentyy ja punastuu
"joo antaa olla" ja lähtee pois xp
[/quote]
[/quote]