AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!
Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?
Kommentit (555)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:09"]
Tämä ei tapahtunut minulle, mutta tunsin kyllä mummoni puolesta myötähäpeää. Hän oli tankkaamassa autoa kortilla, ja automaatti kysyy sen maksimisumman millä korttia saa veloittaa tankkauksesta. Mummo tankkasi, mutta summa ei tullutkaan täyteen. Hän tarjosi tankkauspistoolia hövelisti seuraavalle tankkaajalle, sanoi että hänellä jäi vähän käyttämättä. Nuori mies oli katsonut mummoa vähän pitkään eikä ollut ottanut tarjousta vastaan.
[/quote]
Minun veli valitti yksi päivä, että ei kehtaa maksaa kortilla, kun jos tililtä veloitetaan se 50 € ja tankkiin mahtuukin bensaa 40 €:lla. Siinähän menee
kymppi ihan hukkaan.
Tuli itselle viisas olo, kun kerrankin sain päteä jossakin autoihin liittyvässä.
Luulin pitkään että ihmiset tekee pahojaan ihan vahingossa tai tietämättömyyttään tai ajattelemattomuuttaan. Vasta melkein nelikymppisenä tajusin että ihmiset on oikeasti ja aidosti pahoja. Käyttävät mielellään aikaa ja vaivaa ja rahaa tehdäkseen muille ihmisille pahaa, jopa mieluummin kuin itselleen jotain hyvää.
Tajusin vasta nyt että jos en alkaessani ohittamaan rekkaa tai bussia nää tuon isomman auton peilejä niin ei ko. iso autokaan nää mua.
Lapsena luulin seksin olevan sitä, että penis työnnetään emättimeen ja annetaan olla siellä vähän aikaa. En siis tajunnut, että seksin aikana liikutaan.
Luulin myös, että kuukautisten aikana tulee pieni läntti verta housuihin eikä muuta. En ymmärtänyt, että vuoto voi olla runsasta ja kestää päiviä.
Noin 9-vuotiaana kaverini näytti minulle äitinsä tamponia tai siis oli näyttävinään. Itse tamponi oli poistettu ja jäljellä oli pelkkä asetin. Ihmettelin, että miten molemmista päistä avonainen putki muka pitää veren pois housuista. Nyt jälkeenpäin kun mietin, niin voin vain toivoa, että kyseessä oli käyttämätön asetin eikä kaverini roskiksesta löytämä...
Luulin aika pitkään että mies kakkaa peniksen kautta ja seuraava tulollaan oleva kakka täyttää peniksen hetkeksi. Onneksi menetin neitsyyteni vasta täysi-ikäisenä kun miesten anatomia oli paremmin hallussa, mitäköhän olisin pohtinut stondiksesta, kakkako siellä tulla jöpöttää?!?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:07"]
Tajusin vasta nyt että jos en alkaessani ohittamaan rekkaa tai bussia nää tuon isomman auton peilejä niin ei ko. iso autokaan nää mua.
[/quote]
Auto ei sinua näe vaikka mitä tekisit.
Auton kuljettaja tosin näkee autosi omista peileistään, jos olet sellaisella etäisyydellä, että viimeistään työntämällä pääsi auton uloimman kohdan (melko usein sivupeili) tasalle näet edelläajavan sivupeilin. Puolella ei ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:58"]
Oon 26-vuotias ja tajusin pari vuotta sitten, että autossa ei käänny ne takarenkaat samalla tavalla ku eturenkaat.
[/quote]
Ole kiltti ja kerro, että sinä et aja autoa tai mitään muutakaan pyörillä liikkuvaa laitetta?
Jos etu- ja takarenkaat kääntyisivät *samalla tavalla* niin autolla tietysti voisi ajaa, mutta ratista kääntämällä se lähtisi vain menemään nurkan osoittamaan suuntaan nurkka edellä. Alle 270 astetta kääntyvillä renkailla olisi mahdotonta palata lähtöpisteeseen.
[/quote]
Haha! Arvaa oonko kuullut ton monta kertaa! En siis todellakaan aja autoa enkä halua edes ajokorttia. Pyörällä kyllä kuljen... sori ;)
Moottoriteiden alussa on ne sellaiset kyltit, jossa on ihmisen kuva ja viiva päällä. Luulin pienenä, että se kyltti tarkoitti sitä että jos ihminen kävelee siellä moottoritiellä niin sen yli saa ajaa :(
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:58"]
Oon 26-vuotias ja tajusin pari vuotta sitten, että autossa ei käänny ne takarenkaat samalla tavalla ku eturenkaat.
[/quote]
Ole kiltti ja kerro, että sinä et aja autoa tai mitään muutakaan pyörillä liikkuvaa laitetta?
Jos etu- ja takarenkaat kääntyisivät *samalla tavalla* niin autolla tietysti voisi ajaa, mutta ratista kääntämällä se lähtisi vain menemään nurkan osoittamaan suuntaan nurkka edellä. Alle 270 astetta kääntyvillä renkailla olisi mahdotonta palata lähtöpisteeseen.
[/quote]
nelipyöräohjaus tarkottaa sitä että takapyörätkin kääntyy mutta toiseen suuntaan kuin eturenkaat :) systeemi pienentää auton kääntösädettä
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:39"]
Moottoriteiden alussa on ne sellaiset kyltit, jossa on ihmisen kuva ja viiva päällä. Luulin pienenä, että se kyltti tarkoitti sitä että jos ihminen kävelee siellä moottoritiellä niin sen yli saa ajaa :(
[/quote]
mulle meni läpi vielä teininä että mersun merkki siinä nokkapellillä on tähtäystä varten. onneksi ajokorttia opetellessa minulle neuvottiin että yliajaminen on hyvin nou-nou
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:48"]
[/quote]
mulle meni läpi vielä teininä että mersun merkki siinä nokkapellillä on tähtäystä varten. onneksi ajokorttia opetellessa minulle neuvottiin että yliajaminen on hyvin nou-nou
[/quote]
Ja minä en erottanut Mersun ja rauhanmerkkiä toisistaan
Mieheni kaupassa: Saisinko punaista pall mallia sinisenä kiitos.
Mieheni baarissa: saisinko ison nollanelosen
Lapsena luulin että tokmanni ja stockmann on sama asia. Oman äitini nimen tajusin ensi kertaa joskus kolmannella -luulin aina että sen nimi on Äiti! Ja tänään tajusin että nokian puhelinten tekstiviestiääni onkin morsetusta!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:55"]
Mieheni kaupassa: Saisinko punaista pall mallia sinisenä kiitos.
Mieheni baarissa: saisinko ison nollanelosen
Lapsena luulin että tokmanni ja stockmann on sama asia. Oman äitini nimen tajusin ensi kertaa joskus kolmannella -luulin aina että sen nimi on Äiti! Ja tänään tajusin että nokian puhelinten tekstiviestiääni onkin morsetusta!
[/quote]
No mitä siinä kännyn viestihälärissä sitten lukee?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:39"]
[/quote]
Tuosta tuli mieleen, että lapsena ihmettelin vasemmalle/oikealle kääntymisen kieltomerkkejä. Ajattelin, että ne kieltää kääntymisen juuri siinä kohdassa eikä seuraavassa risteyksessä, ja ihmettelin, miksi joku haluaisi kääntyä ja törmätä jonkun talon seinään.
Lapsena olin oppinut pari yhdyssanaa väärin, tajusin ne ehkä joskus 8 - 10-v.
mikroautouuni --> mikroaaltouuni. Tajusin tän ehkä silloin, kun kuulin/näin ekan kerran, mikä on mikroauto, ja että eihän ne mahdu uunin sisään :D
maanjärjestys --> maanjäristys
jälkeenpäin oon miettinyt, että tavallaanhan toi maanjärjestyskin on ihan oikea termi, maahan menee paremmin järjestyksen jossain syvällä sen järistyksen aikana...
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 22:58"]
Aika paljon tuttuja kokemuksia tullut esiin, mm. N-Y-T nyt! Meillä se tosin kulki näin: ÄN-YH-TEE-nyt!
Mun pahin on ehkä se, kun tajusin lähempänä 30 v. muutama vuosi sitten, että kananmunista keltuaisista ei tule aina tipuja, vaikka kana hautoisi niitä. Kanalla tulee munia = munasoluja lähes päivittäin. En ollut ajatellut tota asiaa ikinä niin ja vasta kun sukulainen otti kanoja kesäksi, tajusin että hemmetti soikoon - niitähän tulee! Ja vain jos kukko on kehissä, voi hautominenkin tuottaa tulosta eli tipun! Periaatteessa kaupasta ostettavissa munissa olisi siis luulojeni mukaan ollut aina tipunainekset. Mutta eipä ei... Tämä oli varsinainen ahaa-elämys, josta en kehdannut kenellekään kertoa:)
[/quote]
kai tiesit myös sen, ettei niistä keltuaisista tuu koskaan mitään tipuja, ne on ruokaa sille kehittyvälle tipulle... Jos et tienny, niin tästä saat uuden ahaa-elämyksen :)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 01:38"]
Oltiin kaverin kanssa karkkikaupassa 9-vuotiaina. Molemmat kun olivat saaneet pussinsa täytettyä, oli kassalla punnitsemisen vuoro. Myyjä sulki edellä olevan kaverini pussin suuaukon rypistämällä pussin ja pyysi maksun. Kaupan ulkopuolella kaverini totesi vihaisesti: "Mikä myyjä, teki tahallaan ton rypistämisen, että tulis enemmän painoa vaakaan ja joutuu maksaa enemmän". Yritin selittää, ettei se paino miksikään muutu vaikka paperi olisi rypätty tai ei, mutta eipä mennyt jakeluun.
[/quote] Minä puristan hedelmäpusseista ilmat pois ennen punnitusta samasta syystä.
[/quote]
Joo koska ilmahan painaa enemmän siellä pussin sisällä kuin siinä pussin päällä :D :D NOT! Kokeilepa ens kerralla ja huomaat niin ei muuten oo painossa eroa.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:20"]Mun elämä on lisäksi ihan täynnä kaikkia kirjainyhdistelmiä, joita ei ajattele silleen, että tarkoittaisivat jotain tai tulisivat joistain sanoista. Esim. vajaa kolmikymppisenä yksi päivä välähti, että atk on kirjainyhdistelmä. Piti ihan googlata, että mistä sanoista tulee, kun kukaan lähistöllä olevistakaan ei tiennyt.
[/quote]
Tästä tuli mieleen, että alle kouluikäisenä ja ehkä vielä ekaluokalla luulin, että on olemassa maa nimeltä Uuesaa (Uu-e-saa). Kun opin lukemaan ja ymmärsin vähän enemmän vanhojen ihmisten tavasta ääntää, ymmärsin, että se on USA (Uu-es-aa, tai modernimmin Uu-äs-aa), eli Amerikan Yhdysvallat. Mummoni ja sen ikäpolven ihmiset äänsivät joitain kirjainten nimiä "en" ja "es", vaikka nuoremmat sanoivat "än" ja "äs". Mutta joo, en ole aikuiseksi asti etsinyt sitä Uuesaata kartalta.
[/quote]
Heh, tästä tuli mieleen, että minä puolestani luulin että Suomessa on sellainen paikkakunta kuin Iisalaami. Vasta kun opin kirjoittamaan ja rupesin kirjoittamaan sen paikkakunnan nimeä ensimmäistä kertaa, mulla välähti, että sehän on oikeasti Iisalmi!
Samoin ekaluokalla kirjoitin johonkin että spaidömän ja luulin, että siinä luki hämähäkkimies englanniksi.
Mustan kissan tangon sanat "ja kiplingillä kissa on villin viidakon" Ajattelin että kiplingillä tarkoittaa jotain sen tyylistä kuin kiipelissä.. kunnes vajaa kolmekymppisenä tajusin että kyse taitaa olla Kiplingin viidakkokirjan kissasta :D