Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
421/555 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:00"]

10 vuotiaana risteilyllä ollessani ihmettelin miten keskellä merta voi olla näin kova tuuli kun puita ei ole lähimaillakaan.

Luulin puiden tekevän tuulen :D:D

[/quote]

No toi nyt menee jo todella pitkälle. Ei tuo ole noloa hoksaamattomuutta vaan sitä, ettei ymmärrä alkuunsakaan mitään fysiikasta ja sitä kautta luonnonilmiöistäkään (tai oikeastaan mistään muustakaan kappaleiden (tai kaasujen) liikkumisesta ja käytöksestä).

[/quote]

Harva kymmenvuotias vielä fysiikasta ja luonnonilmiöistä mitään ymmärtääkään...

[/quote]

Olet sairas. Kyllä kotona pitää puhua luonnonilmiöistä jo paljon ennen kouluikää.

[/quote]

WAT! =DDDDD Vai että sairas.. =DD (jollain menkat tai jotain?)

No sanotaan näin; vaikka minulle olisi kerrottu joka ikinen päivä, ennen kouluikääni tai kymmenvuotispäivääni että miten tuuli syntyy, en olisi sitä muistanut koska asia ei ole minua ikinä kiinnostanut.

Minua esim. kiinnosti enemmän musiikki, hevoset, piirtäminen ja leikkiminen. Mutta älä huoli, lukiossa sitten kiinnitin asioihin enemmän huomiota. Peruskoulun ajan vain luettelin noita muistista, ajattelematta asiaa sen enempää.

[/quote]

Vanhemmat luo kiinnostuksen. Väitän, että äitisi tiedot luonnosta ovat hatarat, eivätkä ne edes kiinnosta.

Vierailija
422/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään useammissa joululauluissa ollut vähän hämäriä kohtia, ja minä tajusin juuri yhden lisää! Tulkoon joulu: "Aamu kun koitti, tiesikö kukaan, tuo ensi joulu sai muuttaa historian", että se ei olekaan ensi = seuraava joulu, vaan ensi = ensimmäinen joulu! Joissakin versioissa sanat on "Tuo yksi joulu sai muuttaa historian", ehkä juuri tämän väärinkäsityksen välttämiseksi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että Robin laulaa: Faija skitsoo taas, ei se edes ymmärtää Baloo. Ihmettelin, että miksi se laulaa siitä viidakkokirjan karhusta.

Vierailija
424/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kaikenlaista, mutta noita sanojen johdossuhteita tajuaa aika usein. Esim. majava on johdettu sanasta maja. Samoin lainasanojen kantasanoja tulee vastaan vähän väliä, esim. suomen vaino-sana tulee venäjän sotaa merkitsevästä sanasta война (vojna).

Vierailija
425/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta todella yksinkertaista lukion laajan fysiikan juttua tajusin vasta yliopistossa.

Vierailija
426/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:05"]

Peruskoulun jälkeen tajusin et: Än yy tee =

N-Y-T= nyt. Vähän tunsi itsensä tyhmäksi.

[/quote]

Tämä on oikeasti aika yleinen, olen kuullut monen sanovan samaa, ja kyseessä siis ihmiset, jotka eivät tunteneet toisiaan lapsina.

Vierailija
427/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin 15-vuotiaana vielä, että pissa tulee emättimestä ja ihmettelin, kun ekaa kertaa tamponia käytin, että miksei tamponi tule pissaan.

13-vuotiaana yksi espanjalainen poika kysyi kun makoilimme sängyllä: Can you kiss it? Minä ensin epäröin, mutta annoin sitten äkkiä suukon sen peniksen päähän (nopea suikkaus) ja ihmettelin, että miksei se oo tyytyväinen. Sit se poika vaan työnsi kädet mun housuihin ja vaan piti niitä siellä. Nykyään ollaan toivon mukaan viisaampia.

Vierailija
428/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku kerta ihmettelin, mistä tuo av-mamma tulee. Niin no joo, aihe vapaa tietty...

Mulla usein näitä etten tajua mistä tutut lyhenteet tulee vaikka vastaus nököttää silmien edessä.

Vierailija
429/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:40"]

Aikuisena välähti: maa+ilma=maailma......

[/quote]

No, aika moni ei välttämättä tätä koskaan tajua, koska ihmiset, jotka muuten mokailevat yhdyssanojen kanssa, kirjoittavat tämän yleensä oikein... tai sitten "mailma".

Vierailija
430/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:22"]

Toivotus huomenta on muoto sanasta huominen, en lapsena tuota tajunut vaikka kaverini aina huomenta toivotuksen jälkeen totesi tätä päivää.

[/quote]

Huomenta ei ole muoto sanasta huominen, vaan sanasta huomen (=aamu).

Vierailija
431/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululauluista ajankohtaisesti:

- Varpunen jouluaamuna: ' syönyt kesäeinehen...' Luulin sen olevan 'syö nyt kesäeinehen' eli että olis kerännyt varastoon kesällä.

- Heinillä härkien... 'seimikätkyessään' Luulin olevan 'seimi kätkyessään' eli seimi kätkyy (joku outo verbi) eikä että se on kätkyt se seimi

Vierailija
432/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:20"]lensi maahan enkeli ja siinä se "joutuisampi tuulta" ei olekaan mitään sampi-tuulta

[/quote]

Oon luullut myös että joutui sampi tuulta ja ihmetellyt että mihin sampituuleen se joutui :D

Vierailija
433/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena, varmaan n. 12-13-vuotiaana, ajattelin jotakuinkin näin eräästä sukulaislapsesta (hyvin nostalgisesti ja tyytyväisenä): Oi oi, nyt se Matti on samanikäinen kuin minä neljävuotiaana!

Tajusin kyllä sittten melkein heti itsekin, että päätelmä oli itsestäänselvyys.

Vierailija
434/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta vähän aikaa sitten (yli kolmekymppinen olen) että kun aina puhutaan siitä, kuinka selän pitää olla suorassa erinäisten nostojen, liikkeiden tms. aikana, ergonomisista syistä... että sen selän ei tarvitse olla pystysuoraan (siis vertikaalisesti) suorassa vaan riittää että on vaan ikäänkuin hyvä ryhti koko ajan vaikka itse olisi vaikkapa vaakasuorassa.. :D

Mietinkin toisinaan, että hemmetin hankalaa on pitää selkää pystysuorassa ja esim. kerätä jotain lattialta, että pitääkö sitä sitten vaan jäkittää selkä pystysuorassa ja mennä aina jäykästi syväkyykkyyn, että ylttyy ottamaan esim. lattialta jotain...

helpottui muuten ergonomian noudattaminen huomattavasti, tämän ahaa-elämyksen jälkeen ;)

Vierailija
435/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelua, mutta eikös se ole ahaa-elämys eikä aha-elämys :) "Ahaa" on semmoinen oivallukseen viittaava, "aha" taas voi viitata jopa siihen että ei kiinnosta ("olin lomalla Ranskassa, oli kivaa." "Aha.")

Vierailija
436/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:39"]

[/quote]

Tämä on oikeasti aika yleinen, olen kuullut monen sanovan samaa, ja kyseessä siis ihmiset, jotka eivät tunteneet toisiaan lapsina.

[/quote]

Tämä menee nyt multa ohi. Siis mitä muuta se än-yy-tee noiden "ei-tajuajien" mielestä sitten on kuin nyt??

Muuten kyllä hulvattoman hauska ketju :D

Vierailija
437/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se ei olekaan suprise vaan surprise. Tämän tajusin ihan vasta hetki sitten, kauppatieteiden maisterina. 

Vierailija
438/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus 77:lle. Ei sitä ole ajatellut sen kummemmin :D olen kaiketi pitänyt sitä siansaksana, samaan tapaan kuin "entten tentten"

Vierailija
439/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:01"]

[/quote]

[/quote]

Tämä menee nyt multa ohi. Siis mitä muuta se än-yy-tee noiden "ei-tajuajien" mielestä sitten on kuin nyt??

[/quote]

Eikun se nyt on siinä selvä asia, mutta än yy tee ei :D Siis se on vaan joskus pikkulapsena jo opittu tavallaan sanontana, ilman mitään sen kummempaa merkitystä. Eikä sitten vaan koskaan tule ajatelleeksi mitä siinä todella sanotaan.

Vierailija
440/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, siis, varmaan se on ajateltu joksikin sanonnaksi tai sanaleikiksi. Tai sitten ei vain ole tullut ajatelleeksi, tai on opittu sanonta ennen lukemaanoppimista.