olenko liian älykäs psykologiassa?
Olen kuulemma liian älykäs. Olen kyllä lukenut psykologiaa ja lääketiedettä, mutta myös kuulemma olen liian älykäs keskustelukumppani ja tulkitsija tällä alueella.
Olenkin kyllä kokenut ettei ole kenestäkään keskustelemaan tai miettimään asioita kanssani niin että he edes ymmärtäisivät missä minä mennään. itse kärsin tästä kun ei ole tasavertaista keskustelukumppania psykologian tai lääketieteen alueella.
kun tympäännyn, minulle vaan sanotaan että olet liian älykäs ja syvällinen.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Hei AP,
Onpa ihanaa löytää tällainen älykkö AV-palstalta. Neurologina haluaisin mielelläni kuulla kattavan vastauksesi siihen, mikä on paras hoitomuoto kolmoishermosärkyyn. Olin juuri San Fransiscossa kongressissa, missä tätä maailman huippuneurologien kanssa puitiin. Näkemyksiä oli monia. Lääkärinä haluaisin kuulla mielipiteesi myös statiinilääkityksen kokonaishyödyistä niin yksilön kuin kansanterveyden kannalta. Lisäksi minua kiinnostaisi kannanottosi PET-tutkimusten hyödyllisyyteen demyelinisoivien sairauksien diagnostiikassa? Ihanaa, jos saan sinulta oikeat vastaukset.
Minä itse keskustelen naapurien ja ystävien kanssa lastenhoidosta, miehistä, sisustamisesta jne. Neurologikollegojen kanssa neurologiasta, muitten lääkäreiden kanssa lääketieteestä, neuropsykologien kanssa mm. psykologiasta. Mutta eipä tulisi mieleeni alkaa pohtimaan sinulle esittämiä kysymyksiä muiden kuin kollegojen kanssa.
Kannattaisiko sinun käysä opiskelusi loppuun ja katsoa kuinka pitkälle pääset etenemään? Silloin voisit oikeasti olla hyödyksi tälle yhteiskunnalle. Epäpätevällä besserwisserillä kukaan kun ei valitettavasti tee yhtään mitään.
Oho, lääkäri tuli vittuileen, samalla kun saa leuhkia, että hällä on oikeita neurologikollegoja juttukavereina.
Fiksua piilobesserwisseröintiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian älykäs. Voi voi.
Itse olen tyhmempi psykologian tohtori, ja täytyy sanoa että kun olen päivän pakissut potilasasioita ja/tai tutkimusjuttuja, niin arvostan suunnattomasti vapaa-ajalla vähemmän älykkäitä, tai muihin aiheisiin liittyviä keskusteluja. Mieluummin vaikka pieru- tai kakkahuumoria, kuin sitä että pitäisi alkaa pohtimaan miksi sanoit niin tai noin, vaikka ei olekaan luonteenpiirteisiisi kuuluvaa.
Oletko saanut ylimmän oppiarvosi vaaticassa Psykologisessa Sarkasmiassa ja reputtanut Empatiassa?
Tätä se on, kun itse oppinut elämäm koululainen etä opiskelee psyko logiaa ja lääke tiedettä into himoisesti.
Miltä susta itsestä tuntuu?
T. Toinen psykologi
Ymmärrän kyllä ap:n tilannetta.
En tiedä oman älyni nykyistä tasoa, mutta kärsin hieman samasta pulmasta.
Tiedostan kyllä, että yksi suuri ongelmani on se, että en osaa sovittaa juttujani ympäristöön.
Näin luulen olevan ap:n kin kohdalla.
Iän myötä olen oppunut hieman kyllä, eli enimmäkseen välttelemään seuraa ja pitämään turpani kiinni.
Nykyinen elämänpiirini on myös sellainen, että tapaan aika vähän ihmisiä, pieni paikkakunta ja yksinäinen työ.
ne jotka väittävät itseään älykkääksi eivät sitä ole.
Juuri se että puhuu itsestään noin, paljastaa suuren tyhmyyden. Se että on opetellut ulkoa pääsykoekirjoja ja tenttikirjoja, ei todellakaan ilmennä minkäänlaista älykkyyttä.
Tunnetko itsesi fiksuksi kun pääsit arvostelemaan itse keksimilläsi kriteereillä?