Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko liian älykäs psykologiassa?

Vierailija
12.12.2013 |

Olen kuulemma liian älykäs.  Olen kyllä lukenut psykologiaa ja lääketiedettä, mutta myös kuulemma  olen liian älykäs keskustelukumppani ja tulkitsija tällä alueella. 

Olenkin kyllä kokenut ettei ole kenestäkään keskustelemaan tai miettimään asioita kanssani niin että he edes ymmärtäisivät missä minä mennään. itse kärsin tästä kun ei ole tasavertaista keskustelukumppania psykologian tai lääketieteen alueella.

kun tympäännyn, minulle vaan sanotaan että olet liian älykäs ja syvällinen.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:41"]

Tää on niiiiiin provo. Yksi tärkeä provon merkki on erittäin valikoiva vastaaminen, eli tartutaan vain niihin juttuihin joilla saadaan provottua lisää ja jätetään kaikki oikeasti asiaa tarkentavat ja eteenpäin vievät kysymykset välistä.

[/quote]

En ole ap, mutta voisin tällaisessa ketjussa hyvinkin kuvitella vastaavani valikoivasti, koska ihan jokaiseen älähdykseen ei vaan jaksa tai viitsi mitään sanoa. Vaikken provoilisikaan. Valkkaisin vain joko ne fiksuimmat tai eniten ärsyttävät kommentit.

Vierailija
22/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:41"]

Tää on niiiiiin provo. Yksi tärkeä provon merkki on erittäin valikoiva vastaaminen, eli tartutaan vain niihin juttuihin joilla saadaan provottua lisää ja jätetään kaikki oikeasti asiaa tarkentavat ja eteenpäin vievät kysymykset välistä.

[/quote]

En ole ap, mutta voisin tällaisessa ketjussa hyvinkin kuvitella vastaavani valikoivasti, koska ihan jokaiseen älähdykseen ei vaan jaksa tai viitsi mitään sanoa. Vaikken provoilisikaan. Valkkaisin vain joko ne fiksuimmat tai eniten ärsyttävät kommentit.

[/quote]

Niin, valkkaamalla voi aika paljon vaikuttaa siihen millaiseksi keskustelu muotoutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskustelisin oikein mielelläni noista ap:n luettelemista psykologian aiheista, ne kun eivät ole mitään alaspesifiä juttua vaan ihan yleissivistykseen kuuluvia asioita. Ja tuttavapiirissäni varmaan suurin osa olisi kiinnostuneita/kykeneviä puhumaan noista.

Sen sijaan ne läketieteen alan nivel- ja hermosärkyaiheet eivät kovin kiinnostavia ole, näin ei-lääkärille/hoitoalan ihmiselle.

Että luulisin myös että valitettavasti olet vääränlaisten ihmisten ympröimä.

Teksteistäsi tulee vaikutelma ettet ole opiskellut kovinkaan pitkälle. Jos olisit esim yliopistossa opiskellut vaikkapa sitä lääketiedettä tai psykologiaa niin sulla olisi sitä kautta muodostunut samanhenkisiä tuttavuuksia.

Ymmärrän kyllä turhautumisesi, ja sen ettei tarkoituksesi ole päteä ja besservisseröidä. Minuakin turhauttaisi jos mulla ei olisi ketään jonka kanssa harjoittaa keittiöpsykologisointia :)

Vierailija
24/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäisin juttu tässä oli se, että ap sanoi keskustelukyvyttömän tyhmän mummon aliarvioivan häntä, kun ei ole edes kouluja käynyt loppuun. Muori ei  muka edes, mitä vitamiini tarkoittaa, mutta osaa silti paheksua jonkun koulujakäymättömyyttä :D

Vierailija
25/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:10"]

Olet liian älykäs. Voi voi.

Itse olen tyhmempi psykologian tohtori, ja täytyy sanoa että kun olen päivän pakissut potilasasioita ja/tai tutkimusjuttuja, niin arvostan suunnattomasti vapaa-ajalla vähemmän älykkäitä, tai muihin aiheisiin liittyviä keskusteluja. Mieluummin vaikka pieru- tai kakkahuumoria, kuin sitä että pitäisi alkaa pohtimaan miksi sanoit niin tai noin, vaikka ei olekaan luonteenpiirteisiisi kuuluvaa.

[/quote]

No nyt ymmärrän, miksi huippukoulutetutkin ihmiset löytävät aikaa kirjoitella av-palstalle :)

Vierailija
26/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:01"]

Teksteistäsi tulee vaikutelma ettet ole opiskellut kovinkaan pitkälle. Jos olisit esim yliopistossa opiskellut vaikkapa sitä lääketiedettä tai psykologiaa niin sulla olisi sitä kautta muodostunut samanhenkisiä tuttavuuksia.

[/quote]

Mullekin tulee sama vaikutelma. Ehkä lähäriopintoja ja joku avoimen psykankurssi. Kirjottamistyyli ainakin on akateemisesta aika kaukana.

Vierailija
27/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolensa kullakin! Että liikaa viisas, jopa niin, ettei osaa / pysty keskustelemaan vanhemman ihmisen kanssa. Voi Pyhä Sylvi sentään!

Suosittelen ensimmäiseksi suomen kielen kurssille osallistumista. Valimerkityksesi ja oikeinkirjoituksesi jättävät toivomisen varaa. Samalla ehkä myös opit muotoilemaan viestisi paremmin luettavaan muotoon.

Vierailija
28/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap, olet aivan selvästi liian älykäs, et ehkä pelkästään psykologiassa, vaan vähän joka alueessa.

Mitä aiot nyt tehdä tällä tiedolla?

Vierailija
29/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap miettiny, että ehkä ne ihan sen takia vaan sanoo " empä tiijä" aiheeseen, koska heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta puhua samoista asioista kanssasi... Jos totta puhutaan, mä pitäisin kyllä hieman outona ja päästänsä vinksahtaneena päästänsä jos jostain psykologiasta sun muusta hömpästä ihan yht´äkkisesti rupeisi rupattelemaan. Kyllä munkin reaktio olis varmasti vaan, että " empä tiedä/ enpä edes ole ajatellut  koko asiaa"

Vierailija
30/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä tunnen sun kaltaisen ihmisen, on olevinaan niin hirmuisen älykäs, on jopa masentunut siksi koska kukaan ei ymmärrä häntä niinkuin hän haluaa. Me kaikki muut olemme vain tyhmiä turhan jauhajia ja hän kärsii...

Hän osaa heittää sivistyssanoja joka väliin, puhuu juuri lääketieteestä ja sairauksista. Tosin hän puhuu vain itsestään ja omista sairauksista ja hänellä menee hermo kun kukaan ei jaksa kuunnella, me tyhmät kanssaeläjät.

Oikeasti tyyppi on rasittava ihminen jonka kanssa en lähtisi puimaan mitään. Yritän vältellä koko ihmistä koska hän selittää omia juttujaan kuunetelmatta ketään muuta, hänellä kun on ne fiksut puheenaiheet ja meillä muilla ne tyhmät, tyhmiä kun ollaan.

Nuo esimerkit jotka laitoit, kuulostaa asioilta joista hänkin haluaisi keskustella syvällisesti. Minun mielestäni nuo ei edes ole mitään ihmeellisiä puheenaiheita, näistä puhutaan monessakin porukassa mutta ei tämän "älykön" kanssa koska on rasittava.

Jokainen normaalilla älyllä varusttu ihminen kykenee puhumaan noista aiheista jos ne ovat jollain tavalla sivunneet elämää. Tuskin kukaan ketä kolmoishermosärky on koskettanut, on tietoa siitä. Tämän vuoksi toitkin mieleeni tuttuni joka jauhaa niistä omista sairauksistaan, itsellesi se on tärkeä äihe josta olet ottanut selvää..

Juttelen ihmisten kanssa kaikesta maan ja taivaan välillä enkä pidä itseäni edes miten normaalia älykkäämpänä. Sinun kanssasi pystyisin keskustelemaan mutta todennäköisesti en haluaisi. Siinä on iso ero. Ehkä näin on muillakin "ystävilläsi".

Vierailija
31/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kovaa kun on liian älykäs :D :D

Vierailija
32/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama mutta toisella toimialalla. Olen usein yksinäinen.

Vierailija
33/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä tänne jotain älyllistä, niin katsotaan. Voit olla oikeassa, kaikkein terävimmät eivät varmaankaan psykologiaa opiskele. 

Vierailija
34/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ystävä joka kiinnostunut filosofiasta, psykologiasta ja lukee lääketiedettä. koen hänen kanssaan keskustelun vaikeana koska hän näkee asiat paljon laajemmassa perspektiivissä kuin minä. hän on myös kertonyt kärsivänsä siitä ettei löydä keskusteluseuraa mutta ei hän omaa älykkyyttänsä tuo mitenkään esille...etenkään vauvapalstalla josta sun on turha älyllistä seuraa saada.

Vierailija
35/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa....eräs vanhempi ihminen on niin vanhanaikainen ja yksinkertainen että en voi edes puhua niinkuin yleensä muiden kanssa voi puhua. Kaikenlisäksi hän olettaa että minäkin olen yhtä tietämätön kuin hän. Koskapa en lukenut kouluja loppuun niin siitä varmaan päätelmä etten tiedä mistään mitään. kyseessä on pieni maalaiskylä pohjoissuomessa ja ikänsa yhdessä mökissä asunut naapurimme.Hänen kanssaan on heittäydyttävä tyhmäksi että voi jutella. Mutta tuo nyt on ääritapaus,koen etten kaupunkilaisten nuorempien ystävienikään kanssa voi puhua niin että he ymmärtäisivät ja lähtisivät juttuun mukaan. Vastaukset ovat tämän tyylisiä: " jaa-a en tiijä",  " en oo aatellu", " en ymmärrä",  ja sitten sellaisia tosi tyhmiä vastauksia että asia on niin kuin heille on kerrottu mutta mitään omien aivojen päättelyä ei kyetä käyttämään. Uskotaan vaan sokeasti että niin on kuin heille on asia aiemmin kerrottu. Voi v.......mulla palaa tuohon tyhmyyteen pinna!

Vierailija
36/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä tuo tekstisi, että soitto mielenterveystoimistoon voisi olla paikallaan.

Vierailija
37/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täältäkö ap luuulet tasoistasi keskusteluseuraa saavasi vai muutenko vaan nostat itsesi ja älykkyytesi esille?

Vierailija
38/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian älykäs. Vaan sinulta ilmeisesti puuttuu jonkinlaisia sosiaalisia taitoja, niin että osaisit seuran ja tilanteen mukaan valita puheenaiheesi ja puhua aiheista ottaen huomioon kuulijoiden lähtötason.

Ilmeisimmin usein käy niin, ettei muita kiinnosta yhtään aihe josta yrität keskustella, ja sinä tulkitset sen niin, että he ovat sinua vähemmän älykkäitä. Ei se kuitenkaan niin ole. 

Vierailija
39/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi raukkaa. Mitä jos yrittäisit keskustella sellaisista asioista, joihin muutkin voivat osallistua? voisi olla kivempaa kaikilla. 

Vierailija
40/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi en halunnut tuoda älykkyyttäni esille. En edes ole kovin älykäs omasta mielestäni varsinkaan tietyillä alueilla mutta alkaa tympimään kun muut vaan huikkaa että hei, ei me ymmärretä oot liian älykäs tjm. Ajattelin vaan että eikö muut ihmiset sitten pohdi niin asioita kuin minä. Kuinka voi elää jos ei lainkaan pohdi koskaan mitään? Onko sellainen kiinnostavaa elämää? Minut on ihan eristetty ystävistä, koen näin.No onneksi mieheni on samanlainen kuin minä niin me ainakin voimme keskustella. Ja vaikkei mieheni ole lukenut psykaa tai lääketiedettä,niin häntä sentään kiinnostaa tietää, ja pohtia ja diagnosoida kanssani.