Jos nyt pääsisitte ostamaan jotain takavuosien vanhalta kunnon nakkikioskilta niin mitä se olisi?
Minä ostaisin lihapiirakan ja kaksi nakkia. Kaikilla mausteilla. 😋
Kommentit (92)
Höyrytetty lihapiirakka ja höyrytetyt nakit.
Grillilaitanen 80-luvun tyylillä: halltex-pihvi, kaksi nakkia, paistettu muna, ananasrengas ja ranut.
Sama kuin ap:llä! Kurkkusalaatti ja sipuli ja ne muut.
Nakkikioskilta ostaisin tietenkin nakin.
Aikoinaan 70-luvulla oli Mäntsälän matkahuollon grillillä semmosia suorakaiteen muotoisia lihapiirakoita. Ne oli ihan parhaita.
Lihapiirakka, jonka välissä balkanilainen, mausteina sinappi ja ketsuppi.
Hampurilaisen. 90-luvulla viimeksi saanut kunnon grillikioskiburgerin. Tai sitten makkaraperunat. Alkuaikojen Hesen grillikioskista sai hyviä. Toki muualtakin, mutta noi on jäänyt mieleen.
Vanhanajan nakkari Oulussa möi porilaisia kananmunalla ja makkaralla kaikilla mausteilla. Se oli hyvää! Siihen 0,33l Schweppes Cola kylkeen. Vaalan grillillä oli erittäin hyvät ranskanperunat. Yleensäkin 1980-luvulla sai miltä tahansa pikkugrilliltä hyvät safkat.
Minulle myös lihis ja kaksi nakkia sekä sipulia ja kurkkusalaattia. Ei muita mausteita.
Poikani söi ensimmäisen nakkinsa 2-vuotiaana. Voi sitä ilmettä! Meni moottoripyöräkisat vähän myöhäiseksi ja käytiin nakkikioskilla. Nykyäänhän siitä tehtäs lasu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös lihis ja kaksi nakkia sekä sipulia ja kurkkusalaattia. Ei muita mausteita.
Ole hyvä. 🙂
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQRKd-1vKef64G6eDF…
"Poikani söi ensimmäisen nakkinsa 2-vuotiaana. Voi sitä ilmettä! Meni moottoripyöräkisat vähän myöhäiseksi ja käytiin nakkikioskilla. Nykyäänhän siitä tehtäs lasu."
Ei nyt sentään. Hän oli vanhempiensa hellässä huomassa.
Lihis, tai kaksi! Sipulia, kurkkusalaattia, ketsuppia ja Turun sinappia. Puolikas litra aitoa maito pahvipurkissa. Aterian päälle sitä ärsyttävösti mulkoilevaa jätkää turpaan ilman selityksiä. Nortti huuleen ja baanalle.
Taksarin. Taidanpa huomenna mennä nakkikioskille ja tilata sellaisen.
Entiseltä stadin bussipysäkin grilliltä sai ison lihiksen kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla. Bussikuski ei antanut lapsen syödä sitä. Lapsi olin minä.
Sama tuo lihis nakeilla. Tai sitten vanha kunnon hodari, juurikin kaikilla höysteillä.
Ja että eikö nykyään muka saa mistään? En tiedä saako. Ne vanhanajan "snägärit" ovat vaan hävinneet.
(Niissä -jonoissa piti vähän kattoa kenelle aukoo päätään - muuten saattoi tulla vaikka turpiin :) - ei tosin mulle kun vaan naureskelin muitten jutuille ....).
Ouluun asema-aukiolle grilliin ja oliko se nyt herkkulautanen nimeltään.