Puolisoni, nainen, ei ole koskaan "pihdannut"?
Kommentit (44)
Minäkään en koskaan pihdannut ja miehestäni tuli silti p-riippuvainen. Eli mikään määrä ei riittänyt ja minäkään en yksin riittänyt.
Mun miehellä on. Yhdessä 21 v, ei ole kumpikaan koskaan pihdannut. Meillä on mutkaton suhde myös seksiin, toista pidetään aina hyvänä kaikin tavoin. Ei siinä lakkaa haluamasta.
Minä en pihdannut koskaan kymmenen vuotta kestäneessä suhteessa. En suosittele. Joskus kannattaa pihdata.
Sama juttu. Ei tule mieleen milloin noin olisi tapahtunut. Yleensäkin suhtautuu seksiin positiivisesti ja pitää sitä olennaisena osana hyvää parisuhdetta.
Yhdessä oltu pian 30 vuotta joten lienee hänen perusasentensa eikä mitään alun kohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo on muutaman kerran sanonut pitävänsä haarat kiinni kunnes pyydän anteeksi.
Tuo on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää käytöstä.
ap
"Minä en pihdannut koskaan kymmenen vuotta kestäneessä suhteessa. En suosittele. Joskus kannattaa pihdata. "
Et ilmeisesti ymmärrä mitä pihtaaminen tarkoittaa? Se on tarkoituksellista seksistä kieltäytymistä tarkoituksenaan sillä painostaa toinen tekemään jotain mitä hän ei muuten tahtoisi tehdä. Se on siis vallankäyttöä.
Se että ei suostu seksiin koska seksi ei huvita ei ole pihtaamista.
"Tuo on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää käytöstä."
Vain jos se anteekspyytäjä on ihan oikeasti ollut ainoana väärässä.
Kumppanista se on paljon kiinni. Sama nainen voi pihdata jos kumppani on väärä.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en pihdannut koskaan kymmenen vuotta kestäneessä suhteessa. En suosittele. Joskus kannattaa pihdata. "
Et ilmeisesti ymmärrä mitä pihtaaminen tarkoittaa? Se on tarkoituksellista seksistä kieltäytymistä tarkoituksenaan sillä painostaa toinen tekemään jotain mitä hän ei muuten tahtoisi tehdä. Se on siis vallankäyttöä.
Se että ei suostu seksiin koska seksi ei huvita ei ole pihtaamista.
Miten se huvittaminen lakkaa monesti heti, kun on saatu toinen sitoutettua itseensä?
Ex-mieheni ei koskaan suostunut seksiin minun aloitteestani. Minusta se oli pihtaamista ja henkistä väkivaltaa, vaikka meillä seksiä olikin. Olisin kyllä näin kypsemmällä iällä vastannut samalla mitalla.
Minä pihtaan ihan kaikilta kun en suostu parisuhteeseen/seksisuhteeseen kenenkään kanssa. Ei paljon joku seksi kiinnostele.
N
Otsikon mukaan sinulla ei ole tietoa siitä, onko puolisosi koskaan pihdannut. Meitä auttaisi aika isosti, jos kertoisit puolisosi nimen ja iän, muuten menee ihan arvailuksi, onko hän pihdannut vai ei.
Meillä on ihan terve parisuhde, joten tuollainen toiminta ei siihen kuulu. Sen sijaan välillä on puolin ja toisin hetkiä, kun on niin paljon kaikkea, ettei seksille riitä tilaa ja energiaa.
"Miten se huvittaminen lakkaa monesti heti, kun on saatu toinen sitoutettua itseensä?"
En osaa varmaksi sanoa kun ei ole itsellä mitään kokemusta tuollaisesta.
Mutta voin arvailla että samalla se suhde yleensä muuttu molemmille arjeksi ja se keskinäinen huomioiminen saattaa ihan puolin ja toisin vähentyä radikaalisti. Varsinkin jos se yhteen meno on ollut enemmän hormonaalista vetovoimaa kuin henkistä yhteensopivuutta, se muutos voi olla iso kun arki iskee. Toisilleen hyvin yhteensopivilla noin ei yleensä tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en koskaan pihdannut ja miehestäni tuli silti p-riippuvainen. Eli mikään määrä ei riittänyt ja minäkään en yksin riittänyt.
Otit siis alemman tason miehen, joka ei välitä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Kumppanista se on paljon kiinni. Sama nainen voi pihdata jos kumppani on väärä.
Todellakin.
Ois pitänyt kyllä pihdata. Itsekäs ja kömpelökin mies, ja piti suostua, että sopu olis säilynyt. Jopa kipeänäkin, kun itsepäisesti vaati ymmärrystä vailla.
Olen huomannut että lyhyet ja rumat miehet pihtaavat. Niillä on rimpulajalat ja haitulaviiksinaama ristissä vaikka miten nätisti tiedustelisi.
Meillä vaimo on muutaman kerran sanonut pitävänsä haarat kiinni kunnes pyydän anteeksi.