Millaiseksi arvioit oman poikasi tulevan markkina-arvon naisten silmissä?
Onko hänellä jotain avuja, jotka ovat plussaa vai pelkäätkö että jää peräkammarin pojaksi?
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:26"]
Olen lapseton vielä, mutta kirjoitanpa vaikka pikkuveljestäni. Hän on Otaniemen teekkareita, opiskelee siis vielä. Ajatteleva ja fiksu, vaikka ei mikään varsinainen lukutoukka, on paljon teekkaribileissä. Olen koulinut hänestä mielestäni hyvän miehen jollekin naiselle. Hän ainakin on oppinut minun takiani, että naisia voi helposti loukata huumoriksi tarkoitetuilla jutuilla. :D Olenkin aika herkkä ja olen myös empaattinen, varmaan siitä on tarttunut veljeenikin jotain. Luin kerran tutkimuksen, jossa sanottiin, että ne miehet joilla on siskoja, ymmärtävät/tulevat naisten kanssa toimeen paremmin. ;)
[/quote]
Ohjeillasi mies päätyy naisten kaverimieheksi satavarmasti. Kiltit, empaattiset, kuuntelijat ja ymmärtäjät eivät ikinä pääse pukille. Naiset arvostavat röyhkeyttä ja kusipäisyyttä miehessä. Se tarkoittaa samaa kuin "ihanan itsevarma mies."
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:13"]
No mitäs sieltä lääkiksestä ja oikiksesta valmistuu, jos ei seksikkäitä ammattinimikkeitä? Luitko edes tuota kirjoitusta?
[/quote]
Pointti oli siinä, että pojalle tulee terottaa asioiden tärkeysjärjestys: 1) menestys, 2) raha, 3) seksikäs ammattinimike ja sitten vasta kaikki muu "roina", kuten sivistys, koulutus, hyvät käytöstavat, liikunta, miehekäs ulkonäkö, sosiaaliset taidot jne.
[/quote]
Oikiksesta tai lääkiksestä ei valmistu seksikkääseen ammattinimikkeeseen ilman koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:34"]
Ohjeillasi mies päätyy naisten kaverimieheksi satavarmasti. Kiltit, empaattiset, kuuntelijat ja ymmärtäjät eivät ikinä pääse pukille. Naiset arvostavat röyhkeyttä ja kusipäisyyttä miehessä. Se tarkoittaa samaa kuin "ihanan itsevarma mies."
[/quote]
No en tiedä miten veljeni käyttäytyy naisten seurassa, mutta ainakin hän paljon bilettää teekkareiden tapaan. Itse taas olen ujompi enkä välitä niin bilettämisestä, joten ihan nössö veljeni ei ole. En nyt tarkoittanutkaan, että hänestä pitäisi tulla joku tossu, mutta jonkinlaista herkkyyttä toivon, että olen tartuttanut häneen. Mutta muuten, kuvailemasi kiltit miehet kiinnostavat ainakin minua. :)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 20:01"]
Ei kovin hyväksi, pääsyynä 167 cm pituus (ei kasva enää) ja ujo nörttiluonne. Poika itse on kovin ahdistunut jo siitä, ettei tule koskaan saamaan naista.
[/quote]
Meillä sama juttu. Poika on 169 cm ja se on liian vähän, jopa lyhyet tytöt haluavat yli 180 cm pitkän miehen. Ja poika on myös ujohko, viihtyy pienessä porukassa tai mielummin tietsikan ääressä. (ja turha sanoa, että poika kasvaa vielä, yli 20v ei kasva enää, ei ole kasvanut moneen vuoteen)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:06"]
Panostamme koulutukseen. Olen itse yliopistokoulutettu arvostetulla alalla, ja tunnetusti äidin koulutustaso korreloi voimakkaasti lapsen koulutustasoon. Rohkaisen lukemaan pitkää matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa, jotka takaavat runsaasti lähtöpisteitä arvostetuille aloille, esim. lääketieteeseen tai oikeustieteeseen (pitkä matematiikka erityisesti). Korkeastikoulutettu kolmikymppinen mies arvostetulla alalla on erittäin haluttua seuraa.
Harrastamme koko perhe liikuntaa. Tämä on todettu tutkimuksissa lapsen liikkumisen kannalta tärkeämmäksi kuin ohjattu liikunta. Liikunnan pitää olla sellainen, että se muokkaa vartaloa ja pitää hoikkana. Esim. mikään curling ei ole hyvä vaihtoehto. Meillä perheen yhteinen harrastus on uinti ja miesuimareiden vartalot ovat upeita.
Tuetaan itsetuntoa ja itseluottamusta. Haluan, että poika oppii pitämään puolensa ja sanomaan oman mielipiteensä niin, että sitä kuunnellaan ja kunnioitetaan.
[/quote]
Olisipa minullakin ollut tuollaiset vanhemmat. t. sohvaperunoiden kömpelö lapsi
Oma poikani (8v) on kaikkien kaveri -tyyppiä, huumorintajuinen ja musikaalinen. Mikäli oman veljeni menestyksestä voi jotain päätellä niin ei pitäisi olla pojalla hätää, huumorintaju vetoaa aina naisiin! Jaaa niin ja on sillä kauniit tummansiniset silmätkin, isältään perityt :>
Ei ole omia lapsia mutta kirjoitanpa mieheni veljestä, joka on siis teini-ikäinen. Ulkonäöstä en osaa sanoa, kai se ihan mukiinmenevä on, mutta luonne...On ollut useita tyttöystäviä, monet hyvinkin sieviä ja mukavia. Aluksi herkkä ja huomaavainen eikä mölyä kotona jos tyttöystävä on paikalla. Kun suhde etenee ja poika rentoutuu, alkaa mökä. Kotona huudetaan ja möykätään vanhemmille pienestäkin asiasta eikä kunnioiteta ollenkaan. Eipä ole suhteet olleet pitkäikäisiä. Teeskentely ja liika reuhtominen karkoittaa kaikki naiset. Ehkä naurettavaa, mutta tästä syystä en halua kahta lasta:D Kun näistäkin veljeksistä toinen on kuin unelma ja toinen vaikea ja kokee koko ajan olevansa vanhempien epäsuosiossa vaikka mitä tekisi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:05"]
Ei ole omia lapsia mutta kirjoitanpa mieheni veljestä, joka on siis teini-ikäinen. Ulkonäöstä en osaa sanoa, kai se ihan mukiinmenevä on, mutta luonne...On ollut useita tyttöystäviä, monet hyvinkin sieviä ja mukavia. Aluksi herkkä ja huomaavainen eikä mölyä kotona jos tyttöystävä on paikalla. Kun suhde etenee ja poika rentoutuu, alkaa mökä. Kotona huudetaan ja möykätään vanhemmille pienestäkin asiasta eikä kunnioiteta ollenkaan. Eipä ole suhteet olleet pitkäikäisiä. Teeskentely ja liika reuhtominen karkoittaa kaikki naiset. Ehkä naurettavaa, mutta tästä syystä en halua kahta lasta:D Kun näistäkin veljeksistä toinen on kuin unelma ja toinen vaikea ja kokee koko ajan olevansa vanhempien epäsuosiossa vaikka mitä tekisi.
[/quote]
Tässähän on kyseessä klassinen paha poika, joka osaa tarvittaessa herkistellä. On kertomasi mukaan saanut p/s-kokemusta useiden naisten kanssa jo teini-ikäisenä, mikä on aivan ensisijaisen tärkeää, koska naiset haluavat juuri niitä miehiä, jotka ovat kelvanneet toisille naisille. (Esimerkiksi 4:sti avioeronnut mies on naisten mielestä potentiaalisempi kumppani kuin koskaan seurustelematon.) Näin se vain menee. Juuri tuollaiset ailahtelevat, metelöivät röyhkeät kusipäät saavat naisia siinä kun kiltit ja hiljaiset jäävät yksin.
Eiköhän tuo 14v ole suht omimmillaan naismarkkinoilla. Seurustelee jo nyt ja todellakin toivon, että osaa suhtautua tyttöihin oikein. Ehkä hitusen on pelkoa enemmän siitä että tyttöjä todella on, eikä siitä ettei niitä olisi. Tyttöjen kanssa on tosin tottunut olemaan ja niiden maailma ei ole vierasta.
Sosiaalinen ja toisten kanssa toimeen tuleva luonne ja ihan kivannäköinen ulkonäkö auttaa tyttöjen kanssa. Raha tuskin tulee olemaan se naisten kiinnostuksen kohde hänessä, mutta tietty urheilullisuus avittaa ainakin nuoruudessa.
Myöhemmin jää nähtäväksi mikä ammatillinen status tulee olemaan, mutta en usko että olisi ihan ensimmäisiä yliopistotason uratykkejä ja tulevia kovapalkkaisia johtajia. Eli voi olla että myöhemmällä iällä ei täytä ihan kaikkien akateemisten naisten kriteereitä pärjäävistä ja kouluttautuneista miehistä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:05"]
[/quote]
Tässähän on kyseessä klassinen paha poika, joka osaa tarvittaessa herkistellä. On kertomasi mukaan saanut p/s-kokemusta useiden naisten kanssa jo teini-ikäisenä, mikä on aivan ensisijaisen tärkeää, koska naiset haluavat juuri niitä miehiä, jotka ovat kelvanneet toisille naisille. (Esimerkiksi 4:sti avioeronnut mies on naisten mielestä potentiaalisempi kumppani kuin koskaan seurustelematon.) Näin se vain menee. Juuri tuollaiset ailahtelevat, metelöivät röyhkeät kusipäät saavat naisia siinä kun kiltit ja hiljaiset jäävät yksin.
[/quote]
Miten tämä sama mies jankkaa koko ajan tätä. Olen pahoillani huonoista naiskokemuksistasi, mutta usko nyt, että jokaiselle luonteelle ja persoonalle on oma parinsa. Jokaiselle siis varmasti on olemassa sielunkumppaneita, mutta eri asia on löytää se paikka, jossa sellaisiin voi törmätä.
En jaksanut lukee näitä omakehuja, mut mun poika on kans kuin minä nuorena (tanan hyvännäköinen ja joka-anopin unelma) sekä erittäin sosiaalinen (mitä itse en ollut ja en ole, mutta naisen unelma silti).
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:17"]
En jaksanut lukee näitä omakehuja, mut mun poika on kans kuin minä nuorena (tanan hyvännäköinen ja joka-anopin unelma) sekä erittäin sosiaalinen (mitä itse en ollut ja en ole, mutta naisen unelma silti).
[/quote]
Anteeksi, mutta vaikutat aika juntilta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:24"]
Miten tämä sama mies jankkaa koko ajan tätä. Olen pahoillani huonoista naiskokemuksistasi, mutta usko nyt, että jokaiselle luonteelle ja persoonalle on oma parinsa. Jokaiselle siis varmasti on olemassa sielunkumppaneita, mutta eri asia on löytää se paikka, jossa sellaisiin voi törmätä.
[/quote]
Ei ole yksin "tämä sama mies". Ja kummasti ne naisten sielunkumppanit löytyvät niistä miehistä, jotka ovat .... (tähän se tavallinen lista perään, tiedätte kyllä millainen).
No niin paljon kuin 4-vuotiaasta pystyy vielä sanomaan, niin luulisin että aika hyvä. Poika on sosiaalinen, fiksu ja kiltti, huomioi muut lapset jne. Tulee toimeen sekä tyttöjen että poikien kanssa, eli ei ole ihan pahimmasta päästä riehuja muttei myöskään "liian" neiti. Yksi samanikäinen tyttö päiväkodista on jo ilmoittanut menevänsä pojan kanssa naimisiin sitten isona :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:20"]
[/quote]
Ei ole yksin "tämä sama mies". Ja kummasti ne naisten sielunkumppanit löytyvät niistä miehistä, jotka ovat .... (tähän se tavallinen lista perään, tiedätte kyllä millainen).
[/quote]
Mietipä omaa isääsi, oliko hänkin kusipää? Lisäksi jos vain kusipäät onnistuvat lisääntymään, niin miten heidän pojistaan tulee niitä kilttejä ja ymmärtäväisiä miehiä? Omasta puolestani voin ainakin sanoa, että minun isäni ei ainakaan ole kusipää naisten hyväksikäyttäjä vaan uskollinen, hyvä isä. Lapsia minulla ei vielä ole, mutta sellaisen mukavan, keskustelevaisen, älyllisen miehen haluan. Se, että muunkinlaisia naisia on, ei mene varmaan sinulle koskaan perille, mutta eipä ole minun ongelmani, jos haluat olla katkera ja yksin lopunelämäsi.
[/quote]
Anteeksi, mutta vaikutat aika juntilta.
[/quote]
Niinkö, mielenkiintoista...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:20"]
[/quote]
[/quote]
Mietipä omaa isääsi, oliko hänkin kusipää? Lisäksi jos vain kusipäät onnistuvat lisääntymään, niin miten heidän pojistaan tulee niitä kilttejä ja ymmärtäväisiä miehiä? Omasta puolestani voin ainakin sanoa, että minun isäni ei ainakaan ole kusipää naisten hyväksikäyttäjä vaan uskollinen, hyvä isä. Lapsia minulla ei vielä ole, mutta sellaisen mukavan, keskustelevaisen, älyllisen miehen haluan. Se, että muunkinlaisia naisia on, ei mene varmaan sinulle koskaan perille, mutta eipä ole minun ongelmani, jos haluat olla katkera ja yksin lopunelämäsi.
[/quote]
Oma isäni ei ole kusipää vaan kiltti mies (paitsi ei ehkä äitini mielestä, koska erosivat). Miksi hän saisi siitä huolimatta naisen ja lapsia? Koska pääsi jo parikymppisenä päällikkötason työtehtäviin (siihen maailman aikaan koulutus avasi automaattisesti ovia) ja siitä sitten ura eteni tasaisen varmasti. Eli hänellä oli jo nuorena miehenä statusta enemmän kuin ikäisellään keskiverto sällillä. Rahaakin taisi olla, ei nyt rikas mutta hyvin toimeentuleva. Niin ikään siihen aikaan pariutuminen ei ollut niin vaikeata, vaan melkein mies kuin mies sai vaimon, jos kävi töissä eikä ollut aivan rapajuoppo. Omien ongelmieni naisten kanssa katson johtuvan paljolti kombinaatiosta kiltti, etäinen isä ja vanhempien eron myötä yksinhuoltajaäidin kasvatus.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:40"]
[/quote]
Oma isäni ei ole kusipää vaan kiltti mies (paitsi ei ehkä äitini mielestä, koska erosivat). Miksi hän saisi siitä huolimatta naisen ja lapsia? Koska pääsi jo parikymppisenä päällikkötason työtehtäviin (siihen maailman aikaan koulutus avasi automaattisesti ovia) ja siitä sitten ura eteni tasaisen varmasti. Eli hänellä oli jo nuorena miehenä statusta enemmän kuin ikäisellään keskiverto sällillä. Rahaakin taisi olla, ei nyt rikas mutta hyvin toimeentuleva. Niin ikään siihen aikaan pariutuminen ei ollut niin vaikeata, vaan melkein mies kuin mies sai vaimon, jos kävi töissä eikä ollut aivan rapajuoppo. Omien ongelmieni naisten kanssa katson johtuvan paljolti kombinaatiosta kiltti, etäinen isä ja vanhempien eron myötä yksinhuoltajaäidin kasvatus.
[/quote]
Tuo ei todista mitään yleispätevää. Olet vissiin siis sitä mieltä, että äitisi oli isäsi aseman perään ja oli laskelmoiva. Ikävää jos sinulla on tuollainen kuva äidistäsi, joka sinut vielä yksin kasvattikin. Omat vanhempani ovat akateemisia, yliopistossa tapasivat eivätkä kumpikaan ole koskaan olleet materian perään, isäni suorastaan inhoaa tavaraa ja roinaa. Tavallinen keskiluokkainen perhe oltiin. Isäni on älykkömies ja jonkin verran kiltti, mutta temperamenttinen kuitenkin. Minä perin temperamentin häneltä, joten isä-tytär-väittelyt eri aiheista olivatkin melko tulisia. :D Mutta joka tapauksessa, vanhempieni suhde on minulle jollain tapaa esikuva ja se perustuu nimenomaan sielunkumppanuudelle.
Minua loukkaa naisena se, että naissukupuoli niputetaan samaan lokeroon. Kuitenkin pitäisi tiedostaa, että oma tausta ja kokemukset vaikuttavat ajatuksiimme ja jos ne ajatukset ovat negatiivisia, niin niistä pitäisi päästä eroon, aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos omat vanhemmat tekivät jotain väärin, niin itse tekee toisin.
En lukenut kaikkia, mutta ihmettelen, eikö jotkut äidit tosiaan mieti tällaisia asioita? Edes joskus? Hetkellisesti? Minusta on outoa, että ei...
Minun poikani ovat vielä alle kouluikäisiä, joten paha sanoa. Tottakai omissa silmissäni ovat aivan syötävän suloisia, hauskoja ja suht kilttejäkin tapauksia. Erityisesti vanhempi todella ulospäinsuuntautunut, mutta sehän ei kerro sosiaalisista taidoista vielä mitään.. Jonkun mielestä varmaan tosi rasittava, toisen mielestä reipas ja rohkea. Toivon osaavani kasvattaa molemmat oikein!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 19:13"]
No mitäs sieltä lääkiksestä ja oikiksesta valmistuu, jos ei seksikkäitä ammattinimikkeitä? Luitko edes tuota kirjoitusta?
[/quote]
Pointti oli siinä, että pojalle tulee terottaa asioiden tärkeysjärjestys: 1) menestys, 2) raha, 3) seksikäs ammattinimike ja sitten vasta kaikki muu "roina", kuten sivistys, koulutus, hyvät käytöstavat, liikunta, miehekäs ulkonäkö, sosiaaliset taidot jne.