Millaiseksi arvioit oman poikasi tulevan markkina-arvon naisten silmissä?
Onko hänellä jotain avuja, jotka ovat plussaa vai pelkäätkö että jää peräkammarin pojaksi?
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:11"]
Korkea markkina-arvo lasketaan näin:
Otetaan 50-luvun miesihanne ja lisätään siihen vähän pehmeyttä ja naisellisuutta. Ja kun suomalaisesta naismausta on kyse, naisellisuutta lisätään enemmän kuin muille.
[/quote]
Ihan suotta alapeukutitte tuota viestiä. Turussa suomalaisten naisten miesmausta (= ulkonäkö) asiasta on tekeillä tutkimus, jonka osatuloksia on jo uutisoitukin. Osallistuin itsekin tuohon kyselyyn. Tulos oli se, että täysin poikkeavasti eli verrattuna muihin tutkittuihin maihin - mukana useita eurooppalaisia maita mm. - Suomessa naiset suosivat miesten kasvoissa naisellisempia piirteitä kuin mikään muu tutkittu ryhmä.
Ja 50-luvun miesihanteet ovat edelleen voimassa. Miehekäs mies näyttää ja kuulostaa mieheltä, on aktiivinen, urheilullinen ja jossain määrin sosiaalinen. Nämä kaikki viittaavat siihen, että hänessä on perheenperustamisainesta. Miehen vanhetessa taas näytöt puhuvat puolestaan enemmän kuin ulkonäkö, joka antaa lähinnä vain viitteitä kyvyistä.
Taitaa tuosta toisesta pojasta ( 11v ) tulla homo, eli markkina-arvo naisten silmissä 0.
Toisesta pojasta taitaa tulla oikee äijä ( 14v, pelaa lätkää jne ).Hyvä 9pual.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:40"]
Minulla on 2 poikaa ja tyttö. Pojat olisivat ihanteellisia kumppaneita koska ovat erittäin empaattisia ja lapsirakkaita. Puhuvat nätisti ja tarjoavat apua. Peukalo ei ole kummallakaan keskellä kämmentä (eilen viimeksi toinen vaihtoi siskon autoon jarrupalat). Tiedän kuitenkin, että kestää kauan että tytöt oppivat arvostamaan kilttiä miestä. Ne "pahat"pojat vetää niin puoleensa.
[/quote]
UUH! minkä ikäisiä poikia? :) t. sinkku-tyttö
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:35"]MIten teidän lapset "seurustelee"? Luulis että 12-13v lapsilla on ihan muuta tekemistä kuin seurustelu. MInusta siinä on jotakin outoa. Eikä ainakaan mitään leuhkimisen aihetta. Meilläpäin tuon ikäiset pitävät hauskaa kavereiden kanssa, opsikelevat ja harrastavat. Ei kenelläkään ole aikaa tai kiinnostusta viritellä "ihmissuhteita". Eikös seurustelu kuitenkin ole jotain mikä tähtää sitten seksi-elämään, eikä tuon ikäsillä kai mitään seksielämää pitäs olla? Kertoo aika paljon äidin arvomaailmasta, että pitää tuollaista jonain sulkana hatussaan:(
[/quote]
Se seurustelu on kädestä pitämistä ja pussailua. Ei mitään vakavaa. Tietty jotkut harvat harrastaa seksiäkin jo silloin (mm. aikanaan kun olin itse sen ikäinen, niin paras kaverini) mutta ne ovat sitten yleensä muuten(kin) ongelmaisia.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:53"]
Minulla on 2 poikaa ja tyttö. Pojat olisivat ihanteellisia kumppaneita koska ovat erittäin empaattisia ja lapsirakkaita. Puhuvat nätisti ja tarjoavat apua. Peukalo ei ole kummallakaan keskellä kämmentä (eilen viimeksi toinen vaihtoi siskon autoon jarrupalat). Tiedän kuitenkin, että kestää kauan että tytöt oppivat arvostamaan kilttiä miestä. Ne "pahat"pojat vetää niin puoleensa.
[/quote]
[/quote]
pojat ovat 17v ja 23v :)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 22:30"]
Olen antanut pojalle ohjeen että samaa tasoa kun itsekin olet. Ei takuulla jää peräkammaripojaksi.
[/quote]
Ikävä kyllä jos ei nyt väärä ohje, niin ainakin vaikea toteuttaa, koska naisten hypergamia. Eli naiset pyrkivät aina pariutumaan omaa tasoansa paremman miehen kanssa. Mistä johtuen ison osan miehistä on tyydyttävä itseään alempitasoiseen kumppaniin.
[/quote]
Aina on myös huonoitsetuntoisia tyttöjä, jotka eivät tajua omaa tasoaan. Näiltä myös ns. saa helposti. (Enkä nyt tarkoita että vapaasti seksiä harjoittava nainen "antaa" tai "jakaa", vaan että huonoitsetuntoinen ei harrasta seksiä -välttämättä- omasta tahdostaan, vaan miellyttääkseen miestä tai koska ei osaa sanoa ei)
Itse olin tälläinen. Onnekseni reilu parikymppisenä todella tasokas mies ihastui muhun (kaverin kautta törmäiltiin) ja tajusin olevani ihan ok. Terapiassa olen itsetuntoani parantanut (yllättäen huono isäsuhde) mutta silti välillä ihmettelen miten _mulla_ voi olla noin hieno mies.
Pahoitteluni off topicista.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:16"]
Näyttää olevan ihan hyvä markkina-arvo ja mua huolestuttaakin ihan muut asiat. Kyseessä 21-v. nuori, valmistunut ICT-asentajaksi jo kolme vuotta sitten ja nyt työssä vakipaikassa ja asuu omassa asunnossaan. Hyväkäytöksinen, komea nuori mies ja vaihtaa naista kuin paitaa, olen huomannut sen puheistakin halveksivaa "muijittelua". En tykkää yhtään, en mä sitä tuommoiseksi ole kasvattanut. Missä vaiheessa se muuttui? :=(((
[/quote]
Tällä pojallahan on pelkkä amistutkinto, ei sellaista naiset arvosta varsinkaan tulevaisuudessa. Se ettei oo pystynyt hankkimaan kunnollista koulutusta ja kunnollista tutkintoa, on osoitus sekä nuorukaisen että tämän perheen tasosta tai pikemminkin tasottomuudesta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oih :) 23-vuotiaaseen tutustuisin mielelläni jos asutte pääkaupunkiseudulla. :) Niin tai näin, juuri tässä vähän päälle 20v iässä naiset alkaa arvostaa tuota kiltteyttä! t. sinkku-tyttö :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oih :) 23-vuotiaaseen tutustuisin mielelläni jos asutte pääkaupunkiseudulla. :) Niin tai näin, juuri tässä vähän päälle 20v iässä naiset alkaa arvostaa tuota kiltteyttä! t. sinkku-tyttö :)
[/quote]
Pääkaupunkiseudullapa hyvinkin. Lapsia aina varoittelin antamasta tuntemattomille itsestään tietoja netissä. Mitenhän ne treffit sais järjestettyä? :)
"ai, sulla on uus tyttöystävä, missä tapasitte"
" äiti bongas sen vauvapalstalta"
repeen xd
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:58"]
Ja minkäs ikäinen tämän vastaajan poika olikaan...?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:06"]
Panostamme koulutukseen. Olen itse yliopistokoulutettu arvostetulla alalla, ja tunnetusti äidin koulutustaso korreloi voimakkaasti lapsen koulutustasoon. Rohkaisen lukemaan pitkää matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa, jotka takaavat runsaasti lähtöpisteitä arvostetuille aloille, esim. lääketieteeseen tai oikeustieteeseen (pitkä matematiikka erityisesti). Korkeastikoulutettu kolmikymppinen mies arvostetulla alalla on erittäin haluttua seuraa.
Harrastamme koko perhe liikuntaa. Tämä on todettu tutkimuksissa lapsen liikkumisen kannalta tärkeämmäksi kuin ohjattu liikunta. Liikunnan pitää olla sellainen, että se muokkaa vartaloa ja pitää hoikkana. Esim. mikään curling ei ole hyvä vaihtoehto. Meillä perheen yhteinen harrastus on uinti ja miesuimareiden vartalot ovat upeita.
Tuetaan itsetuntoa ja itseluottamusta. Haluan, että poika oppii pitämään puolensa ja sanomaan oman mielipiteensä niin, että sitä kuunnellaan ja kunnioitetaan.
[/quote]
[/quote]
Mitä merkitystä sillä iällä on? Koulutuksen arvostaminen, liikunnallisuus ja oman itsensä kunnioitus sopivat ihan kaiken ikäisten kasvatukseen.
[/quote]
Säälittävä alapeukutus. No, on se hyvä, että on edes jokin tapa reagoida, kun ei enää kykene argumentoimaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:16"]
Näyttää olevan ihan hyvä markkina-arvo ja mua huolestuttaakin ihan muut asiat. Kyseessä 21-v. nuori, valmistunut ICT-asentajaksi jo kolme vuotta sitten ja nyt työssä vakipaikassa ja asuu omassa asunnossaan. Hyväkäytöksinen, komea nuori mies ja vaihtaa naista kuin paitaa, olen huomannut sen puheistakin halveksivaa "muijittelua". En tykkää yhtään, en mä sitä tuommoiseksi ole kasvattanut. Missä vaiheessa se muuttui? :=(((
[/quote]
Tällä pojallahan on pelkkä amistutkinto, ei sellaista naiset arvosta varsinkaan tulevaisuudessa. Se ettei oo pystynyt hankkimaan kunnollista koulutusta ja kunnollista tutkintoa, on osoitus sekä nuorukaisen että tämän perheen tasosta tai pikemminkin tasottomuudesta.
[/quote]
no nää amispojat jää vähän reppanoiksi, kun naisillahan on aina kautta aikojen pyrkimys lisääntyä itseään paremmin koulutettujen ja itseään tasokkaampien miesten kanssa ja kun naisten koulutustaso on nykyisin paljon korkeampi kuin miesten, niin aika harva tyttö ylipäätään kelpuuttaa näitä talonrakentajajannuja ja vastaavia ellei ole ihan pakko
En ymmärrä mitä tytöt pojassani (16v) oikein näkevät siinä määrin kun heitä riittää jonoksi asti. Ok, ihan kivan näköinen, joskin ylipainoa on. Mielestäni hankala luonne, mutta osaa puhua ihmiset pyörryksiin (tuleva poliitikko???). Kotona suht laiska ja vaikeakin. Ehkä se on juuri tuo, että kun hän on vaikeasti saavutettavissa niin tytöt/naiset suorastaan tappelee hänestä. Jopa häntä vanhenmat.
Niinpä se oli kyllä minulla ja isälläänkin, eli EXällä olis ollut naisia vaikka joka sormelle ja vielä enemmänkin ja kaui se sitten oli hienoa , että mä vein "voiton". Mutta mikään helppo ja luotettava mies ei ollut. Olen yrittänyt kasvattaa pojasta isänsä vastakohtaa mutta geenit on näköjään vahvat. No, poika on sentään raitis (isälleen maistui alko liikaa, samoin tupakka) ja ehkäpä hän tuosta vielä miehistyy...toivon.
kyllä tytöille kelpaa ihan amispojat, ihme höpötystä taas!
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:02"]
kyllä tytöille kelpaa ihan amispojat, ihme höpötystä taas!
[/quote]
No ehkä niille jotka luulee, että meikkaamisesta tulee heille ammatti tai niille jotka ei osaa laskea edes tavallisia yhteenlaskuja, mutta tuskinpa normaaleille, fiksuille tytöille, jotka haluavat elämältä jotakin muuta kuin kaljankittausta ja sossurahoilla elämistä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pääkaupunkiseudullapa hyvinkin. Lapsia aina varoittelin antamasta tuntemattomille itsestään tietoja netissä. Mitenhän ne treffit sais järjestettyä? :)
[/quote]
Jänskää! :) Tein sähköpostin (valenimellä) jennalinah(at)gmail.com niin sinne voi kirjoittaa jos uskaltaa. t. sinkku-tyttö :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jänskää! :) Tein sähköpostin (valenimellä) jennalinah(at)gmail.com niin sinne voi kirjoittaa jos uskaltaa. t. sinkku-tyttö :)
[/quote]
Mites pituus? Taitaa olla tärkee juttu.. Nuorimies on 178cm. En viitsi antaa sun sähköpostiosoitetta jos kariutuu jo tuohon :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mites pituus? Taitaa olla tärkee juttu.. Nuorimies on 178cm. En viitsi antaa sun sähköpostiosoitetta jos kariutuu jo tuohon :)
[/quote]
No siihen ei ainakaan kariudu. :D Olen 156cm itse ja oma isäni on hyvä jos 170cm. Kiva tietysti jos kroppa suht sopusuhtainen pituuden kanssa mutta ei mikään pakollisuus. t. sinkku-tyttö :)