Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiseksi arvioit oman poikasi tulevan markkina-arvon naisten silmissä?

Vierailija
11.12.2013 |

Onko hänellä jotain avuja, jotka ovat plussaa vai pelkäätkö että jää peräkammarin pojaksi?

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:40"]

Mietipä omaa isääsi, oliko hänkin kusipää? Lisäksi jos vain kusipäät onnistuvat lisääntymään, niin miten heidän pojistaan tulee niitä kilttejä ja ymmärtäväisiä miehiä? Omasta puolestani voin ainakin sanoa, että minun isäni ei ainakaan ole kusipää naisten hyväksikäyttäjä vaan uskollinen, hyvä isä. Lapsia minulla ei vielä ole, mutta sellaisen mukavan, keskustelevaisen, älyllisen miehen haluan. Se, että muunkinlaisia naisia on, ei mene varmaan sinulle koskaan perille, mutta eipä ole minun ongelmani, jos haluat olla katkera ja yksin lopunelämäsi.

[/quote]

Oma isäni ei ole kusipää vaan kiltti mies (paitsi ei ehkä äitini mielestä, koska erosivat). Miksi hän saisi siitä huolimatta naisen ja lapsia? Koska pääsi jo parikymppisenä päällikkötason työtehtäviin (siihen maailman aikaan koulutus avasi automaattisesti ovia) ja siitä sitten ura eteni tasaisen varmasti. Eli hänellä oli jo nuorena miehenä statusta enemmän kuin ikäisellään keskiverto sällillä. Rahaakin taisi olla, ei nyt rikas mutta hyvin toimeentuleva. Niin ikään siihen aikaan pariutuminen ei ollut niin vaikeata, vaan melkein mies kuin mies sai vaimon, jos kävi töissä eikä ollut aivan rapajuoppo. Omien ongelmieni naisten kanssa katson johtuvan paljolti kombinaatiosta kiltti, etäinen isä ja vanhempien eron myötä yksinhuoltajaäidin kasvatus.

[/quote]

Tuo ei todista mitään yleispätevää. Olet vissiin siis sitä mieltä, että äitisi oli isäsi aseman perään ja oli laskelmoiva. Ikävää jos sinulla on tuollainen kuva äidistäsi, joka sinut vielä yksin kasvattikin. Omat vanhempani ovat akateemisia, yliopistossa tapasivat eivätkä kumpikaan ole koskaan olleet materian perään, isäni suorastaan inhoaa tavaraa ja roinaa. Tavallinen keskiluokkainen perhe oltiin. Isäni on älykkömies ja jonkin verran kiltti, mutta temperamenttinen kuitenkin. Minä perin temperamentin häneltä, joten isä-tytär-väittelyt eri aiheista olivatkin melko tulisia. :D Mutta joka tapauksessa, vanhempieni suhde on minulle jollain tapaa esikuva ja se perustuu nimenomaan sielunkumppanuudelle.

Minua loukkaa naisena se, että naissukupuoli niputetaan samaan lokeroon. Kuitenkin pitäisi tiedostaa, että oma tausta ja kokemukset vaikuttavat ajatuksiimme ja jos ne ajatukset ovat negatiivisia, niin niistä pitäisi päästä eroon, aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos omat vanhemmat tekivät jotain väärin, niin itse tekee toisin.

[/quote]

Todistaahan se sen, että puutteita (tässä tapauksessa miehen kiltteys) voi korjata statuksella ja rahalla. Kyllä, äitini arvostaa paljon tienaavia statusmiehiä (ei kuitenkaan koulutusta itseisarvona) eikä voi ymmärtää, miksi kukaan tyytyy ns. tavallisiin töihin eikä pyri johtavaan asemaan. Tämä tulee ilmi aina sivulauseissa, ei varmaan myöntäisi arvomaailmaansa suoraan kysyttäessä. Itsellä hänellä ei kuitenkaan ole "uraa" vaan julkisella tavistöissä. Jostain syystä tätä miehen ahdasta roolia (suorittaminen ja menestyminen) ei kuitenkaan tähdennetty minulle tarpeeksi. Hyvästä koulumenestyksestä palkittiin, mutta sehän johti vain nörttiytymiseen. Puhtaalta pöydältä aloittaminen on jo myöhäistä, olen jo liian laasaslaistunut.

Vierailija
102/155 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monet mainitsevat vaaleuden markkina-arvoa nostattavaksi? Ei se kyl ole. Ja on myös aika todennäköistä, että se lapsuuden pellavapää tummuu vaaleanruskeeksi. (Onneks)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:38"]

Miksi niin monet mainitsevat vaaleuden markkina-arvoa nostattavaksi? Ei se kyl ole. Ja on myös aika todennäköistä, että se lapsuuden pellavapää tummuu vaaleanruskeeksi. (Onneks)

[/quote]

Hyvä huomio. Tummatukkaisuus nostaa miehen markkina-arvoa, vaalea laskee.

Vierailija
104/155 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:40"]

Mietipä omaa isääsi, oliko hänkin kusipää? Lisäksi jos vain kusipäät onnistuvat lisääntymään, niin miten heidän pojistaan tulee niitä kilttejä ja ymmärtäväisiä miehiä? Omasta puolestani voin ainakin sanoa, että minun isäni ei ainakaan ole kusipää naisten hyväksikäyttäjä vaan uskollinen, hyvä isä. Lapsia minulla ei vielä ole, mutta sellaisen mukavan, keskustelevaisen, älyllisen miehen haluan. Se, että muunkinlaisia naisia on, ei mene varmaan sinulle koskaan perille, mutta eipä ole minun ongelmani, jos haluat olla katkera ja yksin lopunelämäsi.

[/quote]

Oma isäni ei ole kusipää vaan kiltti mies (paitsi ei ehkä äitini mielestä, koska erosivat). Miksi hän saisi siitä huolimatta naisen ja lapsia? Koska pääsi jo parikymppisenä päällikkötason työtehtäviin (siihen maailman aikaan koulutus avasi automaattisesti ovia) ja siitä sitten ura eteni tasaisen varmasti. Eli hänellä oli jo nuorena miehenä statusta enemmän kuin ikäisellään keskiverto sällillä. Rahaakin taisi olla, ei nyt rikas mutta hyvin toimeentuleva. Niin ikään siihen aikaan pariutuminen ei ollut niin vaikeata, vaan melkein mies kuin mies sai vaimon, jos kävi töissä eikä ollut aivan rapajuoppo. Omien ongelmieni naisten kanssa katson johtuvan paljolti kombinaatiosta kiltti, etäinen isä ja vanhempien eron myötä yksinhuoltajaäidin kasvatus.

[/quote]

Tuo ei todista mitään yleispätevää. Olet vissiin siis sitä mieltä, että äitisi oli isäsi aseman perään ja oli laskelmoiva. Ikävää jos sinulla on tuollainen kuva äidistäsi, joka sinut vielä yksin kasvattikin. Omat vanhempani ovat akateemisia, yliopistossa tapasivat eivätkä kumpikaan ole koskaan olleet materian perään, isäni suorastaan inhoaa tavaraa ja roinaa. Tavallinen keskiluokkainen perhe oltiin. Isäni on älykkömies ja jonkin verran kiltti, mutta temperamenttinen kuitenkin. Minä perin temperamentin häneltä, joten isä-tytär-väittelyt eri aiheista olivatkin melko tulisia. :D Mutta joka tapauksessa, vanhempieni suhde on minulle jollain tapaa esikuva ja se perustuu nimenomaan sielunkumppanuudelle.

Minua loukkaa naisena se, että naissukupuoli niputetaan samaan lokeroon. Kuitenkin pitäisi tiedostaa, että oma tausta ja kokemukset vaikuttavat ajatuksiimme ja jos ne ajatukset ovat negatiivisia, niin niistä pitäisi päästä eroon, aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos omat vanhemmat tekivät jotain väärin, niin itse tekee toisin.

[/quote]

Todistaahan se sen, että puutteita (tässä tapauksessa miehen kiltteys) voi korjata statuksella ja rahalla. Kyllä, äitini arvostaa paljon tienaavia statusmiehiä (ei kuitenkaan koulutusta itseisarvona) eikä voi ymmärtää, miksi kukaan tyytyy ns. tavallisiin töihin eikä pyri johtavaan asemaan. Tämä tulee ilmi aina sivulauseissa, ei varmaan myöntäisi arvomaailmaansa suoraan kysyttäessä. Itsellä hänellä ei kuitenkaan ole "uraa" vaan julkisella tavistöissä. Jostain syystä tätä miehen ahdasta roolia (suorittaminen ja menestyminen) ei kuitenkaan tähdennetty minulle tarpeeksi. Hyvästä koulumenestyksestä palkittiin, mutta sehän johti vain nörttiytymiseen. Puhtaalta pöydältä aloittaminen on jo myöhäistä, olen jo liian laasaslaistunut.

[/quote]

No onpa äidilläsi ikävä näkemys miesten arvosta. Häneenkin se on luultavasti tarttunut jonkun ihmisen tai kokemuksen kautta. Ja kierre on valmis. Olen kuitenkin ikuinen optimisti ja sanon, että koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa puhtaalta pöydältä. Loppujen lopuksi, kuten varmasti itsekin ymmärrät, ainoa joka asenteidesi takia kärsii on pelkästään sinä itse.

Avoimin mielin pitää olla. Ja ihan tiedoksi, vaikka minulla onkin niin hyvä ja vahva isäsuhde, että olen uskaltanut ottaa sanallisesti rajusti yhteen isäni kanssa, niin olen ujo miesten (varsinkin niiden joihin olen ihastunut) seurassa. Olen ollut joskus niin ujo, etten yksinkertaisesti saanut sanottua sanaakaan ja tästä syystä jopa vältellyt joitakin miehiä, joihin olin ihastunut. Jäi sitten ne miehet ikuisiksi mysteereiksi, koska en heihin tutustunut. Jos on ujo, se tuottaa hankaluuksia, olkoon sukupuoli kumpi tahansa. Naiivin kuuloinen ohjeeni, joka kuitenkin toimii on, että jännitys on vain voitettava, ensiksi small talkailee ja katsoo mitä tapahtuu. Ei heti mitään paineita treffeistä ym. Utelias pitää olla, onneksi itse olen sitä luonnostaan, niin saa aika nopeasti selville kaikenlaista mielenkiintoista toisesta.

Vierailija
105/155 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:16"]

Näyttää olevan ihan hyvä markkina-arvo ja mua huolestuttaakin ihan muut asiat. Kyseessä 21-v.  nuori, valmistunut ICT-asentajaksi jo kolme vuotta sitten ja nyt työssä vakipaikassa ja asuu omassa asunnossaan. Hyväkäytöksinen, komea nuori mies ja vaihtaa naista kuin paitaa, olen huomannut sen puheistakin halveksivaa "muijittelua".  En tykkää yhtään, en mä sitä tuommoiseksi ole kasvattanut. Missä vaiheessa se muuttui? :=(((

[/quote]

Tällä pojallahan on pelkkä amistutkinto, ei sellaista naiset arvosta varsinkaan tulevaisuudessa. Se ettei oo pystynyt hankkimaan kunnollista koulutusta ja kunnollista tutkintoa, on osoitus sekä nuorukaisen että tämän perheen tasosta tai pikemminkin tasottomuudesta.

[/quote]

no nää amispojat jää vähän reppanoiksi, kun naisillahan on aina kautta aikojen pyrkimys lisääntyä itseään paremmin koulutettujen ja itseään tasokkaampien miesten kanssa ja kun naisten koulutustaso on nykyisin paljon korkeampi kuin miesten, niin aika harva tyttö ylipäätään kelpuuttaa näitä talonrakentajajannuja ja vastaavia ellei ole ihan pakko

[/quote]

Mitä vitun vikaa on talonrakentajajannussa? Onko se joku puolirikollinen? Perkeleen humanistitumpelot eivät tiedä edes kuinka wc:n lukko toimii ja ovat muka tasokkaita.

Vierailija
106/155 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on sosiaalisilta taidoiltaan tosi etevä, ihan mukavan näköinenkin ja melko menevä tapaus. Autopuolelle hakemassa ammattikouluun ja on köyhästä perheestä, joten enpä tiedä markkina-arvosta, toivottavasti löytää mukavan tavallisen ei-pissistyylisen tytön. Yksi lupaava miniäehdokas tuossa on jo pyörinytkin. En ole huolissani.

Vierailija
107/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 10:33"]

En arvosta tällaista "markkina-arvoa", vaan toivon, että jos ja kun aikanaan löytää kumppanin, vaa'assa kummallakin painaa eniten se, että kumpikin hyväksyy toisensa sellaisena kuin on.

Pyrin myös kasvattamaan lapseni siihen, että he ovat ihan kokonaisia ihmisiä omina itseinään eikä parisuhde ole sellainen asia, joka määrittäisi heidät ihmisinä. Viittaan tällä nyt aloitukseen, jossa annetaan ymmärtää, että mies ilman parisuhdetta olisi peräkammarin poika.

[/quote]

Mies ilman parisuhdetta on surkea luuseri jos hän on siinä tahdosta riippumatta. Miehet jotka eivät saa naisia ovat luusereita

Vierailija
108/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 10:39"]

Laasasen markkina-arvoteoria perustuu siihen, kuinka paljon pillua mies oletettavasti saa, kun taas useimmat ovat onnellisimmillaan, kun heidän taloudessaan on vain se yksi. Jotkut ovat onnellisimmillaan täysin ilman. Baaripanokulttuuri on oma asiansa, mutta onneksi sillä valtaosa ihmisistä saa heittää vesilintua.

[/quote]

Ainoastaan homo miehet ovat onnellisia ilman pillua. Muut miehet kyllä haluavat mutta kaikki ei vaan saa. Ne ovat niitä häviäjiä.

Vierailija
109/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti av-mammojen pojista tulee mammanpoikia, jotka ei naista saa. Jos kotoa ymmärtävät lähteä, niin kolmesti päivässä soittavat äitylille.

Vierailija
110/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella komea, fiksu ja lahjakas poika, en usko että tulee olemaan minkäänlaista ongelmaa löytää kumppania, mutta hänen pitää oppia kontrolloimaan tunteitaan ja ottaa muut paremmin huomioon että sen kumppanin pystyy pidemmän päälle pitämään. 

Vierailija
111/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän asian Herran haltuun.

Poikani on fiksu ja älykäs ja hyvä keskustelemaan, jopa väittelemään. On myös ahkera ja kova tekemään töitä ja tuleva koulutuskin on ihan hyvä. Ulkonäkö on raamikas ja mukava. Paremman näköinen on kuin isänsä, eikä hänkään ole ruma.

Vierailija
112/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 20:01"]

Ei kovin hyväksi, pääsyynä 167 cm pituus (ei kasva enää) ja ujo nörttiluonne. Poika itse on kovin ahdistunut jo siitä, ettei tule koskaan saamaan naista.

[/quote]

Sinun tehtäväsi on vakuuttaa, että saa, jos etsii oikeista paikoista.

[/quote]

Kyllä sitä yritetty on, mutta kun poika on joutunut elämässään vähän väliä kiusatuksi ja syrjityksi, ja yläasteella luokan tytöt avoimesti nauroivat tms niin eipä siinä äidin vakuuttelut paljoa auta valitettavasti. Nyt poika on jo pahasti katkeroitunut ja puhuu väilllä aika naisvihamielisiäkin puheita, ja hänen historiansa tuntien ymmärrän kyllä. Silti yritän aina vakuutella, ettei ne KAIKKI naiset ole semmoisia ja että varmasti on joku kiltti tyttö joka kiinnostuu hänestä hänen älynsä ja huumorintajunsa takia vaikkapa!

Vierailija
113/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli yhtä paljon näyttää isältään vanhempana kuin nyt pienenä, niin aikamoinen naistenmagneetti on tulossa.

Toivon kyllä, että opit menevät kotona perille ja osaa vetää rajan ja kohtelee naisia kunnolla. Eikä vetele tuolla ihan ketä sattuu. Löytää sen vakituisen ja arvostaa häntä.

Vierailija
114/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan ihan hyvä markkina-arvo ja mua huolestuttaakin ihan muut asiat. Kyseessä 21-v.  nuori, valmistunut ICT-asentajaksi jo kolme vuotta sitten ja nyt työssä vakipaikassa ja asuu omassa asunnossaan. Hyväkäytöksinen, komea nuori mies ja vaihtaa naista kuin paitaa, olen huomannut sen puheistakin halveksivaa "muijittelua".  En tykkää yhtään, en mä sitä tuommoiseksi ole kasvattanut. Missä vaiheessa se muuttui? :=(((

Vierailija
115/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:13"]

Mikäli yhtä paljon näyttää isältään vanhempana kuin nyt pienenä, niin aikamoinen naistenmagneetti on tulossa.

Toivon kyllä, että opit menevät kotona perille ja osaa vetää rajan ja kohtelee naisia kunnolla. Eikä vetele tuolla ihan ketä sattuu. Löytää sen vakituisen ja arvostaa häntä.

[/quote]

Juuri näin, niin takuulla jää ilman.

Vierailija
116/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ja mistäs näin päättelet? Siitä, että hän osaa (toivottavasti) arvostaa naisia? 

Vierailija
117/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ja komea kilpauimari. Ikää vasta 9v. ja yksi tyttö jo poikaan on ihastunut. Sellaista pientä seurustelua oli. Rahaa tuskin pojalla tulee olemaan. Uskon että lähtee aika nuorena pois kotoota ja tytöt on kyllä pojan perään.

Vierailija
118/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 21:11"]

Juujuu, 2kk poikani on pitkä, älykäs ja kouluttautunut. Oikeasti on tässä maailmassa muutakin mietittävää, kuin pojan markkina-arvo.

[/quote]

No mieti ihmeessä sitten niitä muita asioita!

Vierailija
119/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai tietoisesti yrittänyt antaa pojille sitä markkina-arvoakin, vaikka oikeasti kyllä väitän, että olen yrittänyt antaa elämänlaatua. Olen vienyt pienestä pitäen uintitreeneihin, joten molemmilla äärimmäisen hyvä uimataito ja harteikkaat uimarin kropat jo nyt. Olen ruokkinut niin terveellisesti ja monipuolisesti kuin osannut, molemmat hoikkia mutta lihaksikkaita. Olen vienyt musiikkiopistoon ja toisella jo matka Sibelius-akatemiaan hyvällä mallilla.

Mukavia ja fiksuja poikia molemmat, nyt 13- ja 15-vuotiaat. Koulu menee hyvin, iltaisin eivät pörrää kylillä vaan ovat harrastuksissaan, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tyttöystävistä ei ole tietoa, ilmeisesti ei ole ollut koulusutinaa kummempaa isommallakaan pojalla. Tyttöjä hänellä kyllä on paljon kavereina.

Vierailija
120/155 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:24"]

[/quote]

[/quote]

Ja mistäs näin päättelet? Siitä, että hän osaa (toivottavasti) arvostaa naisia? 

[/quote]

Naiset rakastuvat renttuihin.