Millaiseksi arvioit oman poikasi tulevan markkina-arvon naisten silmissä?
Onko hänellä jotain avuja, jotka ovat plussaa vai pelkäätkö että jää peräkammarin pojaksi?
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:33"]
Mies ilman parisuhdetta on surkea luuseri jos hän on siinä tahdosta riippumatta. Miehet jotka eivät saa naisia ovat luusereita
[/quote]
Juuri tämähän se vallitseva käsitys on. Lisäksi Laasasen sanoin "naisettomuus laskee miehen elämänlaatua", mikä on täyttä totta.
Olen kyllä tietoinen naisten kaksinaismoralismista, mutta aina se jaksaa järkyttää ilmetessään. Täällä on ties kuinka kauan aina kuorossa väitetty, ettei mitään markkina-arvoa olekaan ja kuinka ystävämme Laasanen on joka tavalla NIIN väärässä kuin vain väärässä voi ihminen olla.
Kun sitten ketjussa ei arvostellakaan naisia vaan äidit arvioivat omien POIKIENSA tulevaa naismenestystä, voidaan aivan muitta mutkitta puhua markkina-arvosta ja arvioida omaa jälkikasvua juuri täsmälleen siten kuin mister Laasanenkin on sanonut naisten tekevän miehiä arvottaessaan (menestys, koulutus, varallisuus, sosiaaliset taidot, peniksen koko, pituus, lihakset jne.).
Ja seuraava vaihe on taas se, että painotetaan Laasasen olevan NIIN väärässä kuin vain olla voi. Ja sitten jatketaan omien poikien arvottamista kuin mitään ei olisi tapahtunut. Viereisessä ketjussa taas väitetään naama vakavana, että miehessä on tärkeintä "kemia" eikä suinkaan menestys, varallisuus, pituus, lihaksisto ja/tai iso muna. Onko tässä kyse 1) tietoisesta kaksinaismoralismista vai 2) totaalisesta sokeudesta omalle käytökselleen?
---
Minua ei harmita se, millaisia asioita naiset miehessä oikeasti arvostavat. Minua vain niin v*tuttaa se, että samaan aikaan naiset kuitenkin silmät sinisinä aina väittävät jotain aivan muuta. Tämä johtaa kasvavia nuoria miehiä harhaan pahimmillaan vuosien ajan ennen kuin he ymmärtävät olla kuuntelematta, mitä nainen sanoo ja kiinnittää huomiota vain siihen, mitä nainen tekee.
[/quote]
Ootko tosissas?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:42"]
Hyvä huomio. Tummatukkaisuus nostaa miehen markkina-arvoa, vaalea laskee.
[/quote]
Näin vain pohjoismaissa, koska täällä vaaleus on melko tavallista. Etelään tai itään mentäessä pitkä ja vaalea pohjoismaalainen onkin äkkiä eksoottinen ja mielenkiintoinen. => Vaalean miehen tie vie usein ulkomaille vaimoa hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:21"]
En lukenut kaikkia, mutta ihmettelen, eikö jotkut äidit tosiaan mieti tällaisia asioita? Edes joskus? Hetkellisesti? Minusta on outoa, että ei...
[/quote]
Minustakin on kummaa, että jotkut pitävät lastensa "markkina-arvon" miettimistä outona tai paheksuttavana.
Poikamme on vasta alakoulussa, mutta olen kyllä miettinyt että onkohan hän kuinka haluttu naismarkkinoilla sitten aikuisena. On kaikin puolin, fiksu, mukava ja ok-näköinen poika, MUTTA lyhyt. Jos yhtään sukuunsa tulee, niin on aikuisenakin lyhyt, tosi lyhyt.
Tällä palstalla kun saa aina lukea että 180 cm on jo muka lyhyt (minusta pitkä) ja 170 cm on ihan vammainen kääpiö (minusta ihan normaalimittainen), niin mitä ajatellaan aikuisena ehkä 165 cm pitkästä miehestä.
No, ehkä ne muut avut (joita toivottavasti on vielä aikuisenakin) kompensoivat tuota pituutta. Eikä pojan tarvitse tietenkään miellyttää suurinta osaa naisista, kunhan joku ihana löytyisi. Enhän itsekään pidä mieheni lyhyyttä (on tosin vähän pidempi mitä pojasta ennustettu) mitenkään miinuksena, mutta monelle se kuulemma on.
Saavat toivottavasti hyvää naisseuraa. Kolme vaaleaa perisuomalaista poikaa mulla. Ovat urheilullisia, komeita ja ahkeria. Arvostavat naisia, tekevät kotitöitä.
- 19 v on iso ja lihavuuteen taipuvainen nörtti. Ei tunnu etsivän naisia. Kiltti ja raitis on kyllä, mutta "katoaa koneeseen", joten saa olla aika ymmärtäväinen nainen, joka sitä katselee.
- 16 v on komea urheilija, luonteeltaan kyllä vähän nipo ja helposti ärsyyntyvä. Toisaalta rehellinen ja kunnollinen. Uskon kuitenkin että hänelle löytyy pari.
- 14 v on erittäin pitkä ja komea, mutta hyvin estynyt ja kammoaa kaikkea huomiota/ihailua/läheisyyttä. Hänellä olisi kyllä ottajia, mutta pysyttelee itse etäällä naissukupuolesta ja hänellä on taipumusta väkivaltaan (ainakin minua, äitiänsä lyö herkästi), joten voipi olla ettei hänellä tule olemaan mitään koko elämän kestävää suhdetta.
Jos poika ei saa naista viimeistään 18v iässä niin todennäköisesti hän masentuu/syrjäytyy ja pahimmassa tapauksessa menee päihde linjalle hakeakseen itsevarmuutta Joten lähettäkää poika panomatkalle thaimaaseen isän kanssa, jos ei isää jostain syystä ole niin sitten vaikka naapurin sedän kanssa. Mieluiten ns. ylläri matka niin ei poika mene noloksi. Maailmassa jossa ihminen on ruokaketjun ylimmällä pallilla niin jopa eläimet saa enemmän tuheroa kun osa ihmisistä, kaverit saa, vanhemmat on saanu, kaikki muut saa? miettikää miltä se pojasta tuntuu.
En lukenut muita viestejä, mutta vihjeenä: opettakaa pojillenne vessan pesu käynnin jälkeen. Itse asiassa tyttärillekin voisi opettaa sen ja lisäksi sen että terveyssiteet voisi kääriä johonkin kun laittaa roskikseen, vessapaperiin tai siteen kääreeseen. Olen siivooja, ja aivan uskomatonta, mihin kuntoon vessat jätetään.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 17:39"]
Poikani on älykäs, auttavainen, empaattinen ja osaava. Hän on myös kapinoiva, ajoittain aloitekyvytön, liian suorasanainen ja alakuloisuuteen taipuvainen
[/quote]
Oon 14 ja kuulostaa kivalta pojalta <3
onpa vastenmielinen keskustelu... mutta sopii kyllä hyvin tämän maan tyyliin, enpä muuta odottaisikkaan. Luojan kiitos olen homo eikä onneksi tarvitse olla tämän lajin naaraiden kanssa lähemmässä kontaktissa...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:11"]
Kyllä sitä yritetty on, mutta kun poika on joutunut elämässään vähän väliä kiusatuksi ja syrjityksi, ja yläasteella luokan tytöt avoimesti nauroivat tms niin eipä siinä äidin vakuuttelut paljoa auta valitettavasti. Nyt poika on jo pahasti katkeroitunut ja puhuu väilllä aika naisvihamielisiäkin puheita, ja hänen historiansa tuntien ymmärrän kyllä. Silti yritän aina vakuutella, ettei ne KAIKKI naiset ole semmoisia ja että varmasti on joku kiltti tyttö joka kiinnostuu hänestä hänen älynsä ja huumorintajunsa takia vaikkapa!
[/quote]
Kaivat pojallesi hautaa hänen jalkojensa alle. Naisista niin merkittävä osa on juuri sellaisia kuin poikasi on nyt kokenut. Siksi hänen on kovetettava itsensä ja opittava elämään asian kanssa. Käytännössä hänen tulee mahdollisimman pian päästä yli pakollisesta valittamisvaiheesta ja ryhtyä toimiin, kun on vielä mahdollista. Fokus kohti menestyksen ja rahan hankintaa ja sitten joskus kolmenkympin korvilla ulkomaille häntä 5-10 vuotta nuorempaa vaimoa hakemaan.
Pojastasi kasvaa mies, joten häntä kohdellaan maailmassa kuin miestä. Kun äiti kasvattaa poikaansa omasta mielestään oikein mennään vikaan, koska äitiä on maailma kohdellut naisena (tietysti).
[/quote]
Tämä on itse asiassa hyvä pointti, jota en ole naisena tullut oikein ajatelleeksikaan :) Että ei sen pojan ole pakko vain odotella että joku kiltti naapurintyttö ottaisi lyhyenkin, vaan että voi aktiivisesti myös kohottaa "markkina-arvoaan" muilla avuilla kuten tuolla menestyksellä ja varakkuudella. Ja tosiaan ehkä katsella naista muualtakin kuin Suomesta.
t. sen lyhyen katkeroitumassa olevan nuoren miehen äiti
Ehkä viisi vuotiaasta ei voi vetää vielä kovin pitkälle johtopäätöksiä... Mutta päiväkodissa paras kaveri on tyttö ja muutkin tytöt tykkää... Poika on suht rauhallinen ja mukava, muttei ujo kuitenkaan, on soittoharrastus ja ulkonäkö kai ihan ok, kiharat paksut hiukset ja suuret tummansiniset silmät... Veikkaan, että tulee pärjäämään tyttöjen kanssa niin kaverina kuin muutenkin.
OHO! 6 sivua täydellisiä kullannuppuja.
Hieno päivämäärä aloituksella! :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:01"]
Olen yrittänyt kasvattaa pojasta isänsä vastakohtaa mutta geenit on näköjään vahvat.
[/quote]
Todella paha virhe, suorastaan emämoka. Juuri poikasi isän kaltainen mieshän naisia sai, joten varmistaaksesi pojallesi mahdollisimman suuren joukon tarjokkaita (joista sitten saa valita sen parhaan), tulee sinun kasvattaa pojastasi mahdollisimman täydellisesti hänen isänsä kaltainen. Vastakohdaksi opettamalla poikasi jää kokonaan ilman naista. Sitäkö haluat?
111 &112, erinomaisia neuvoja. Asia on juuri kuten sanoit.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:06"]
--- tunnetusti äidin koulutustaso korreloi voimakkaasti lapsen koulutustasoon. Rohkaisen lukemaan pitkää matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa, jotka takaavat runsaasti lähtöpisteitä arvostetuille aloille, esim. lääketieteeseen tai oikeustieteeseen (pitkä matematiikka erityisesti). Korkeastikoulutettu kolmikymppinen mies arvostetulla alalla on erittäin haluttua seuraa. ---
Harrastamme koko perhe liikuntaa. Tämä on todettu tutkimuksissa lapsen liikkumisen kannalta tärkeämmäksi kuin ohjattu liikunta. Liikunnan pitää olla sellainen, että se muokkaa vartaloa ja pitää hoikkana. --- Tuetaan itsetuntoa ja itseluottamusta. Haluan, että poika oppii pitämään puolensa ja sanomaan oman mielipiteensä niin, että sitä kuunnellaan ja kunnioitetaan.
[/quote]
Kamalaa luettavaa on tämä. Jaa että miksi? Minut opetettiin juuri tuolla tavalla.
Lukiossa pitkät matikat luettiin hyvillä arvosanoilla ja siihen päälle biologiat ja historiat ynnä äidinkieli. Yliopistossa sitten maisteriksi luonnontieteelliseltä alalta ja sivuaineina biologiaa, fysiikkaa, matematiikkaa ja klassista sivistystä eli latinaa, kreikkaa ja antiikin kulttuuria ynnä puhetaitoa.
En koe minkään näistä lisänneen menestystäni naisten kanssa ja syitä lienee kaksi: 1) alan työttömyys on korkea ja alan koulutettuja on paljon, mikä on painanut palkkoja alas ja 2) ala on sen verran erikoistunut, ettei siitä voi keskustella muuta kuin kollegan kanssa eivätkä naiset usein edes tiedä, mitä tittelilläni voisi tehdä työkseen. Ei siis kovin seksikästä tai rahakasta verrattuna vaikka rokkitähteen tai jääkiekkoilijaan.
Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni ja urheilu näkyy vartalosta erottuvina lihaksina. En koe tämän lisänneen menestystäni naisten kanssa ja syitä lienee kaksi: 1) yleensä naiset ovat itse lösähtäneitä, joten he kokevat olonsa epämukavaksi miehen seurassa, jonka "rasvaprosentti on nolla", 2) olen vartalotyyppini vuoksi kevytrakenteinen, joten lösähtävä norminainen painaa yleensä saman verran tai jopa enemmän kuin minä. Nainen ei halua olla miestä painavampi, joten fyysinen olemukseni muodostuu kokonaisuutena isoksi turn-offiksi monelle. Jäljelle jäävät geneettisesti laihat naiset... jotka yleensä katselevat niitä leveyssuunnassa kookkaita ja menestyneitä sekä varakkaita miehiä.
Puolensa pitämisen ja mielipiteensä ilmaisun lisäksi tarvitaan myös diplomaatin taitoja eli pelisilmää tilanteille, joissa kannattaa vain tukkia suunsa. Olin lähelle 30 ennen kuin aloin tätä hiljalleen oppimaan, ja senkin yliopiston puheviestinnän kurssilla. Luonnontieteissä kun ratkaisee data ynnä muu todistusaineisto eikä suinkaan se retoriikka (näin siis ainakin yleensä).
Koen surua lapsesi puolesta jo tässä vaiheessa. Oikeasti pojalle tulee painottaa, että tärkeintä on saavuttaa seksikäs ammattinimike ja hankkia mahdollisimman paljon rahaa. Nämä kaksi asiaa nimittäin paikkaavat miltei kaikki muut puutteet miehessä. Ja kääntäen: mitä vähemmän miehellä on menestystä ja rahaa, sitä vähemmän nainen on valmis katsomaan läpi sormien esimerkiksi vaatimatonta ulkonäköä, lyhyyttä tai esteettisen lihaksiston puutetta.
Raha ja menestys on kaiken a ja o. Kaikki muu seuraa perässä. TÄTÄ olisi äidin pitänyt pojalleen teroittaa pienestä pitäen.
[/quote]
No mitäs sieltä lääkiksestä ja oikiksesta valmistuu, jos ei seksikkäitä ammattinimikkeitä? Luitko edes tuota kirjoitusta?
Olen lapseton vielä, mutta kirjoitanpa vaikka pikkuveljestäni. Hän on Otaniemen teekkareita, opiskelee siis vielä. Ajatteleva ja fiksu, vaikka ei mikään varsinainen lukutoukka, on paljon teekkaribileissä. Olen koulinut hänestä mielestäni hyvän miehen jollekin naiselle. Hän ainakin on oppinut minun takiani, että naisia voi helposti loukata huumoriksi tarkoitetuilla jutuilla. :D Olenkin aika herkkä ja olen myös empaattinen, varmaan siitä on tarttunut veljeenikin jotain. Luin kerran tutkimuksen, jossa sanottiin, että ne miehet joilla on siskoja, ymmärtävät/tulevat naisten kanssa toimeen paremmin. ;)
Tavallisen komea, kiltti, fiksu ja kunnollinen. Osaa hassutella ja on lapsirakas. Hieman hidastempoinen insinööri. Tarkka rahoista mutta toisaalta ymmärtää myös hyvän päälle.
Markkina-arvoa en tiedä mutta noilla ominaisuuksilla sai ihanan, topakan ja menestyvän vaimon itselleen;) Ovat olleet yhdessä jo 12 vuotta.