Tyttö toivoo joululahjaksi Pullip-nukkea
11-vuotias tyttäreni on toivonut joululahjaksi Pullip-nukkea. On nähnyt niistä kuvia netissä ja nyt haluaa itsekkin sellaisen nuken. Kuulemma joku Korealainen nukke, netistä pitäisi tilata ja hinta oli jotain 100€ luokkaa. Uskaltaako tuollaista nyt tilata? Kannattaako tuollaisesta nyt maksaa sen sata euroa, onko hintansa väärti? Kovasti tyttö on sitä toivoo, joten tuollainen nukke olisi todella mieluisa lahja. Onko teillä kokemusta tälläisista nukeista ja kannattaisiko tytölle tuollainen ostaa?
Kommentit (331)
En halua ärsyttää ketään. Mutta on olemassa paljon 10-vuotiaita lapsia jotka osaavat käsitellä tavaroitaan kauniisti. Meillä 5-vuotias järjestelee barbien kengät, vaatteet jne hienosti omiin säilytyslaatikoihin kun ei niillä leiki. Osaa pukea ja riisua itse niille vaatteet. On muuten poika ja yhtä pikkutarkka vaikka legoistaan. Ei hätää, en ole ostamassa hänelle pullip-nukkea sillä olen niin rähmäkäpälä itse että rikkoisin sen :D
Ihme riehumista joltain. :D;
Sanoisin, että pullipeilla voi ihan hyvin leikkiä. Ne on todella halpoja esim bjd:ihin verrattuna, ja hyvin voi lapsi opetella nuken käsittelyä ja kustomointia sellaisen kanssa. Tärkeää on vain, että lapsi lukee asiasta ja tietää, mitä maaleja/kyniä nuken materiaali kestää, mikäli haluaa kustomoida sitä.
t: pullipin hankkimista suunnitteleva bjd:n omistaja
Tästä ketjusta sai hyvät naurut, kun on työkseen tekemisissä teini-ikäisten kanssa, ei voi olla tunnistamatta tuota ajatusta "tää mun juttu on niin siisti, ettei kukaan muu saa tehdä sitä väärällä tavalla, ei varsinkaan pikkulapset, koska enhän mä (enää) leiki, kun mä keräilen nukkeja/action figureja/roolipeliukkoja"
Suloistahan keskenkasvuisuutta tuo vaan on.
Mielenkiintoista on huomata, että sama asenne on myös ihan aikuisilla harrastukseen hurahtaneilla (:
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:58"]Tästä ketjusta sai hyvät naurut, kun on työkseen tekemisissä teini-ikäisten kanssa, ei voi olla tunnistamatta tuota ajatusta "tää mun juttu on niin siisti, ettei kukaan muu saa tehdä sitä väärällä tavalla, ei varsinkaan pikkulapset, koska enhän mä (enää) leiki, kun mä keräilen nukkeja/action figureja/roolipeliukkoja"
Suloistahan keskenkasvuisuutta tuo vaan on.
Mielenkiintoista on huomata, että sama asenne on myös ihan aikuisilla harrastukseen hurahtaneilla (:
[/quote]
Ei todellakaan kaikilla.
Edelleen jos tahtoo leikkiä voi ostaa ihan leikittäväksi tarkoitetun nuken :), bjd-nukeilla saati pullipeilla leikkimistä en ymmärrä.. Kertokaa nyt oikeasti mikä vika on harjoitusnuken hankkimisessa ennen pullipin ostoa?
Mä ostin 6-vuotiaalle Pullipin ja ihan hyvin on kestänyt. Lapseni osaa leikkiä rauhassa eikä remuta :).
voi hyvä luoja! kai nyt ihmiset saa tehdä rahoillansa mitä haluaa!
Mutta miksi ostit juuri pullipin? Sitäkun ei ole tarkoitettu pikkulasten leluksi :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:48"]Mutta miksi ostit juuri pullipin? Sitäkun ei ole tarkoitettu pikkulasten leluksi :)
[/quote] Koska minusta ne on kauniita nukkeja? En aio kysyä keneltäkään lupaa mitä ostan lapselleni, joka ei ole mikään riehuva vajakki? Miksei hän saisi nauttia Pullipeista? Naurettavaa inttää monta sivua tuota "Pullip ei ole lelu"-mantraa. Eiköhän kaikki sen jo tajunneet? :)
Johtuisiko siitä, ettei kukaan voi ymmärtää miksi lapselle pitää ostaa lähes 200e maksava nukke? Olisitko valmis ostamaan siinä tapausksessa hänelle bjd-nuken, esim huom! Hartsihan on myrkyllistä.. Eikö barbie olisi ollut halvempi vaihtoehto.... En ymmärrä ostopäätöstäsi eikä minun tarvitse :)
En itse jaksa edes sanoa mitään tälle palstalle... Palstaäidit eivät ota selvästi harrastajia tosissaan..
Uskaltaako 14-veelle ostaa Pullipin vaikka ikäraja on 15? Toivoo kovasti :)
nro 112 selvä provo samoin 119... Rakkaat palstaäidit lopettakaa provosointi, harrastajatkin kyllästyvät tähän 5 sivua kestäneeseen paskaan..
Minun 12v tytölläni on Pullip. Sai sen varmaan 10-vuotiaana. Kyllä hän varmaankin "leikki" sillä ihan oikea- oppisesti, koska nukke on edelleen tosi hyvässä kunnossa. Sille tilattiin obitsu ja peruukkeja. Voi kuinka paljon aikaa hän käytti sen kuvaamiseen, pukemiseen, kodin rakentamiseen, bloggaamiseen.. Kuvista tuli minustakin tosi hienoja, kun nukelle sai eri asennoilla ja silmänliikkeillä luotua elävyyttä. Kavereilla on myös noita nukkeja ja se homma taisi olla vielä kivempaa kaverin kanssa. Nyt nukke on ollut pitkän aikaa paketissaan hyllyssä. Tyttö suunnitteli, että sen voisi myydä, kun ei enää leiki sillä. Vaikka on 11v, ei se silti tarkoita, että repisi lelunsa palasiksi.
No mitä helkutin väliä sillä on onko Pullip virallisesti lelu vai ei? Kyllä ne lapset leikkii vaikka tyhjällä koiranpaskapussilla, vaikkei sekään lelu ole. Jos vanhemmilla on rahaa, millä mällätä, niin ei kai sen pitäisi kenenkään persettä kutittaa ostavatko he lapsilleen Pullipin vai Barbien.
Minä kun luulin, että "viimeisen kerran: se EI OLE LELU" -tyypit täällä niitä provoilijoita onkin, mutta taisin olla väärässä.
Juurikun täällä sanottiin, etteivät harrastajat jaksa vänkätä teidän provosoijien kanssa, lopettakaa jo hyvät ihmiset oikein hävettää tuo käytös.
Hups :D tarkoitin siis, että miksei lapselle voisi ostaa lapselle tarkoitettua lelua? Tai jos on ihan pakko saada "japsi" nukke, niin kyllä ne halppisnuketkin kai kelpaavat?