Tyttö toivoo joululahjaksi Pullip-nukkea
11-vuotias tyttäreni on toivonut joululahjaksi Pullip-nukkea. On nähnyt niistä kuvia netissä ja nyt haluaa itsekkin sellaisen nuken. Kuulemma joku Korealainen nukke, netistä pitäisi tilata ja hinta oli jotain 100€ luokkaa. Uskaltaako tuollaista nyt tilata? Kannattaako tuollaisesta nyt maksaa sen sata euroa, onko hintansa väärti? Kovasti tyttö on sitä toivoo, joten tuollainen nukke olisi todella mieluisa lahja. Onko teillä kokemusta tälläisista nukeista ja kannattaisiko tytölle tuollainen ostaa?
Kommentit (331)
Enpäs osaa sanoa, kun oon ite vielä 11-vuotias. Mutta jos nyt hänelle Pullipin ostat, niin se ei ole mikään lelu. Aion itse ostaa eräältä nettikirpparilta Pullipin 14 €. Mutta kun siihen lisää vielä postikulut 3 €, niin sittenhän se tekee 17 €. Mutta osta ihmeessä. Se on tytöille tosi mieluinen lahja, ja itse sitä nukkea pitää isiltä pyytää. Mutta muista: Niillä pitää leikkii varovasti, tai mieluiten ei leikitä ollenkaan. Se on minun mielipiteeni.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:34"]Ei tästä sai hyvät naurut! Ne ovat tarkoitettu leikkimiseen vai miksiköhän joka monster high tai bratz jutussa lukee että ne on LELUJA?
[/quote]
Ole hiljaa kun et tiedä mistään mitään. Toisten harrastusta vaan tulee pilkkaamaan.
Ihana keskustelu. <3 Jotenkin....
A) Mitä se kenellekään muulle kuuluu mitä kukakin lapselleen hankkii tai on hankkimatta?
B) Miten niin 100€ on kallis???
C) Mitä se kenellekään kuuluu mitä kukakin nukellaan tekee tai on tekemättä?
D) Miksi tämä liikuttaa niin monia?
E) Miksi retardit hokevat ja hokevat samoja asioita, jotka tulivat jo ekoissa postauksissa hyvin selkeästi esille?
F) Kurkatkaahan Wikipediasta sana NUKKE. ;) (Tää vissiin ei ole opetus- / ammattikäyttöön???)
"Nukke on ihmistä muistuttava esine. Yleensä nukke on lelu, kuten Molla-Maija, mutta nukkeja käytetään myös voodoossa, erilaisissa terapioissa sekä esimerkiksi ensiavun opettamisessa."
Tää keskustelu on kohonnut ihan eeppiselle tasolle...
NE EIVÄT OLE NUKKEJA-tyyppi varsinkin mua kiinnostaa :o)
Hei! Kyllä kannattaa ostaa ne ovat olleet tytölleni todella hyvää käyttöä.Kannatti ostaa.Ostimme myös niille vaatteita mukaan.Se tulee jossain 1-2 viikon päästä. :)
No öö ettekö ymmärrä pullipit ei oon 11 vuotiail mutta kyllä niitä voi niille ostaa jos nei leiki niin rajusti niinku siellä lukeekin että voi arvioda kestääkö se lapsen käytön
Informaatio isku Mollamaniasta vaikka onkin jo tästä kyssästä vuosi
Pullipit EIVÄT OLE LELUJA, eivätkä herkkyytensä ja hintavuutensa vuoksi sovellu lasten leikkeihin.
Valmistajan antama suositusikäraja isoille nukeille on +15. Little Pullipit/Dalit ja Docollat sopivat lähinnä vitriinikäyttöön.
Toivottavaa on, että huoltaja arvioi lapsensa kypsyyden ja motorisen kehitystason ennen tilaamista.
Ja sun pitää tietää mikä on Obitsu wig chipit tiphonat mallit sbh dhalit yms.
Älyättekö te "super mammat" että kasvatatte lapsistanne juuri sellaisia ihku lissuilijoita jotka saa aina kaiken mitä toivovat. Sain pullipin kun olin 6v. Sain neljännen älypuhelimen 7v. Sain kolme tablea kun olin 8v. Nyt olen 13 ja aina kun rikon "vahingossa" jotain saan aina kalliimpaa tilalle.
siis tämä on just tätä, jos teillä on rahaa törsätä niin lahjoittakaa hei köyhille.
-.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- Kaikki pitää ansaita
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 18:15"]
Älyättekö te "super mammat" että kasvatatte lapsistanne juuri sellaisia ihku lissuilijoita jotka saa aina kaiken mitä toivovat. Sain pullipin kun olin 6v. Sain neljännen älypuhelimen 7v. Sain kolme tablea kun olin 8v. Nyt olen 13 ja aina kun rikon "vahingossa" jotain saan aina kalliimpaa tilalle.
siis tämä on just tätä, jos teillä on rahaa törsätä niin lahjoittakaa hei köyhille.
-.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- Kaikki pitää ansaita
[/quote]
No heippa. Me ollaan köyhiä. Joten lapseni eivät ole todellakaan tuommoisia lellipentuja jotka rikkovat tavaroitaan tahallaan. Koska tietävät että eivät saa sen tilalle uutta. Älypuhelimet ym ovat joulu- tai synttärilahjoina saatuja tai jonkun perheenjäsenen vanhoja. Hyvä että itse olet fiksumpi kuin vanhempasi ja huomaat itse ettei tuo heidän tapansa kasvattaa ole oikein hyvä. Susta tulee luultavasti parempi kasvattaja, niin minustakin tuli kun jo nuorena tajusin joitain asioita joita vanhemmat tekivät väärin, osasin itse toimia äitinä paremmin.
Minun 11v tyttöni sai Pullipin lahjaksi, maksoi 170e Ebaysta. Peruukkiin meni postikuluineen päälle 40e, sen tyttö osti omilla säästöillään. Ja hän oli muuten tosi kiukkuinen näistä vastauksista koska ei ole enää leikkivä pikkulapsi vaan esiteini.
Minun tulee kyllä mieleen että suositus olisi +15 vuotta. Ei sitä ole laissa määrätty että juuri sen ikäiset saavat juuri sellaisen ja osaavat käsitellä huolellisesti.
Nämä teinit (anteeksi, harrastajat), jotka moittivat äitejä siitä että nämä ostavat liian nuorille liian kalliita, helposti rikkoutuvia tavaroita, ovat varmaan myös sitä mieltä että iphoneihin ja muihinkin kalliimpiin älypuhelimiin pitäisi laittaa ikäraja? Mun mielestä kaikille alaikäisille pitäisi sallia vain peruskännykkä, maks 35 euroa. Rikkovat ne kuitenkin ja ostetaanko sitten kutonen kun vitonen on hajoitettu, täh?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:20"]
ei todellakaan 11 vuotiaalle. Pullipit ovat kalliita keräily ja valokuvaus nukkeja EI LELUJA.
[/quote]
Ei se Pullip-nukke räjähdä vaikka sillä leikitäänkin. On vaan pari kymppiä kalliimpi kuin Barbie ;)
Googlaamalla bjd saa paljon tietoa noista. Ball jointed doll. Enemmän nuorten aikuisten harrastus.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:43"]
PULLIP EI OLE LELU EIKÄ SOVI LAPSILLE! Pullipia on kohdeltava erittäin hyvin! PULLIP ON ELÄVÄ OLENTO!
[/quote] XD
"pullip ei ole lelu". Ööööh... no mikä se sitten on? hmmmh... Nukke, jolle vaihdetaan vaatteita? Niinhän nukeilla leikitään?
Te lapselliset ihmiset kuten edellinen kirjoittaja, HÄVETKÄÄ!! Mua EI KIINNOSTA TEIDÄN PÄTEMINEN SIITÄ, ETTÄ "JOS MENEE RIKKI, OSTETAAN UUS, KYLLÄ MEILLÄ ON RAHAA" !! Pullip on keräily nukke, jota ei oo suunnattu leikkikaluks vaan valokuvaus/koriste käyttöön :) Yhtähyvin teidän kakarat voi leikkiä vaikka käpylehmillä mua ei kiinnosta!! Mutta pitäkää turpanne kiinni asiasta josta ette tajua paskaakaan!! Kiitos!!
Sulla ei oo hajuakaan mistä puhut, joten pidä turpas tukossa :) kunnioittaisit muitten harrastuksia!! + Pullip ei ole lelu!!
Ööh, mitä väliä jos jonkun lapsella on Pullip-nukke? :D Se ei ole elävä olento, se ei HAITTAA vaikka se menisi rikki tai lapsi ei osaa sitä käsitellä varoen, se on vain ESINE.
Jos vanhemmilla on varaa, niin ostakoot lapsilleen Pullipeja vaikka seinään paiskottavaksi, kuka siinä kärsii?
Juu, minunkin vanhempani sitä pitkään harkitsivat.;)