Miksi mies käy äitiysneuvolassa?
Ultraäänikäynnit ymmärrän. Mutta miksi muuten? Mitä isä siellä oppii sellaista, mistä muuten jäisi tietämättömäksi? Käynnin kuittaa illalla kotona "kaikki ok"-kommentilla 99% tapauksessa.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:51"]
Meillä mies on itse tahtonut tulla mukaan, niin lapsen kuin minun itseni takia. Mies tietää että inhoan kaikenmaailman tutkimuksia, lääkäriin ei ole saanut kertaakaan minua lähtemään koko seurustelu aikana ennen raskautta koska niin kova kammo. Ja kun ekalla neuvolalääkärikäynnillä oltiin, mies piteli kädestä sisätutkimuksen ajan kun minua ahdisti. Kolmas syy miksi mies tuli mukaan oli yksinkertaisesti pahoinvointiin jonka takia minulle ei luovutettu auton avaimia.
Ps. Mies on käynyt kaikki vitamiinit ja raudat minulle ostamassa koska itse en olisi niitä ostanut ;)
[/quote]
Villi veikkaus: miehesi ei ole oikeasti tahtonut tulla mukaan vaan olet käytännössä vaatinut/velvoittanut hänet tulemaan sinne. Mitäköhän tuo neuvolalääkäri mahtoi ajatella...
[/quote]
Vaatinut en ole. Mies totesi tulevansa mukaan, ennenkuin ehdin edes kysyä ;) Jos mies ei olisi tahtonut tulla mukaan, olisin ottanut ystäväni tukihenkilökseni. ja mitähän se lääkäri olisi ajatellut? Onhan mies alapääni paljaana nähnyt, kyseisellä käynnillä nähtiin myös lapsi ekaa kertaa ultrassa :) Lääkäri sitäpaitsi kysyi myös miehen puolen suvun sairauksista joista minä en olisi voinut tietää joten oli myös hyvä että mies oli mukana...
Ja sille joka kysyi kuinka meinaan synnyttää. Niinkuin kaikki muutkin. Synnytyspelkokaan ei ole maailman erikoisin asia nykypäivänä!
Meillä oli jopa esikoinen aika usein mukana neuvolassa (lapsi on siis edellisestä suhteestani). Yleensä terkka jutteli lapselle ja kyseli tämänkin ajatuksia tulevasta pikkusisaruksesta.
Mutta meillä oli (ja on vieläkin, hän hoitaa myös lasten neuvolatarkastukset) terkka, joka otti koko perheen huomioon käyntien aikana.
Niin, ja meillä mies oli jokaisella käynnillä mukana neuvolassa. Ihan omasta halustaan =)
Käyttekö te miestenne tukena, kun hän käy terveystarkastuksissa ja lääkärillä?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:44"]
[/quote]
Joo, mä käyn ainakin. Onhan ne munkin asioitani.
Mies oli mukana satunnaisesti, jos sattui käynti olemaan hänen vapaapäivänään. Yliopistollisen sairaalan käynneillä hän ei ollut mukana, riitti kun yhdeltä vanhemmalta kului päivä siellä :)
Neuvolan järjestämässä valmennuksessa oli mukana.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:54"]
[/quote]
[/quote]
Eikö ne olekaan miehesi asioita?
Miten suhtaudut terveystietojen rekisteröintiin ja tietosuojaan?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:51"]
Mies tietää että inhoan kaikenmaailman tutkimuksia, lääkäriin ei ole saanut kertaakaan minua lähtemään koko seurustelu aikana ennen raskautta koska niin kova kammo.
[/quote]
Ei kai ole miehen tehtävä saada ketään lähtemään lääkäriin?? Jos on tarpeeksi kipeä, jokainen menee kyllä lääkäriin ihan oma-aloitteisesti. Ja turhilla käynneillä lääkäreitä ei saisi edes vaivata. Täällä puhutaan ihan kuin nainen olisi joku alaikäinen, josta mies pitää huolta? Hiukan reippaampia otteita kehiin..
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:54"]
[/quote]
[/quote]
Eikö ne olekaan miehesi asioita?
Miten suhtaudut terveystietojen rekisteröintiin ja tietosuojaan?
[/quote]
Ei meillä ole salaisuuksia. Mies käy mun kanssa neuvolassa ja mä sen kanssa vastaavasti tk:ssa. Ei siinä oo mitään ihmellistä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 13:52"]
Hölmö kysymys. Mies on mukana koska haluaa. En voi sitä häneltä kieltääkkään. On tärkeää ottaa myös mies mukaan osana odotusta. Monet isäthän ovat ulkopuolisia koko raskaus- ja vauva ajan.
Neuvolan jälkeen aina puhellaan ja keskustellaan ilmi tulleista asioista. Käydään yhdessä ostamassa rautalääkkeet ym. Nyt menossa toinen raskaus, ja yhä mies haluaa roikkua mukana.
[/quote]
Millä verukkeella hän saa lomaa töistä??
[/quote]
Ei millään, sillä on yrittäjä ja päättää itse työvuoronsa