Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako talvitakkia sinulta löytyy?

Vierailija
08.12.2013 |

...Ja millaisia ovat?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä

-Musta polvipituinen kevytuntsikka. En käytä pitäis laittaa Huutikseen

-Khakinvihreä maihari. Pitäis myös myydä pois, ihan turha ostos. Liian leveä lantiolta.

-Musta maihari H&M alesta vuodelta 2007. Maksoi 24,95.  Palaan tähän takkiin varmaan tänäkin talvena, vaikka onkin jo hiukan kulahtanut.

-Khakinvihreä lyhyt toppis, tänä vunna Gina Tricon alesta ostettu, en ole vielä ottanut käyttöön.

-Musta Selected maihari, syksyllä ostettu. Ollut usein päällä.

-Musta Seppälän villakangastakki, joku designer-malliston artikkeli. Ehkä 5-v vanha. Sellainen reisimittainen hieman pallomallinen

-Vihreä a-linjainen villakangastakki H&M:ltä jostain 90-luvun loppupuolelta. Erittäin hyvälaatuinen ja vieläkin ihan kurantti malliltaan

-Tummanharmaa polvimittainen "herraintakki" H&M:ltä, väljän mallinen.

-Sinapinkeltainen väljä isokauluksinen polvimittainen toppis Monkista. Ehkä kolmatta talvea päällä. Tätä käytän aika paljon. Näyttää Marimekolta :)

Vierailija
42/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Niken untuvatoppatakki, kohta 5 vuotta vanha

- toinen ohuempi untuvatoppatakki, pari vuotta vanha

- sellainen musta melko ohut toppatakki, pari vuotta vanha

- villakangastakki, pari vuotta vanha

- ultrakevyt untuvatoppatakki, ostin tänä syksynä

- untuvatoppatakki, ohuehko, pari vuotta vanha, mutta pitäisi laihduttaa, että mahtuisin sihen :(

Siinä taisi olla kaikki, noin 6 kpl niitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nahkatakki on äitini kuolinpesästä (uusi, pehmeää nahkaa, Friitala), ruskean mokkatakin sain ystävältä eräästä työkeikasta. Kaksi mustaa toppista kirppikseltä, n. 5e kpl. Beessi toppis niinikään kirpparilöytö, 1e, villakankaisen olen itse ostanut. Säästin siihen pitkään. Että tähän tyyliin....kaipa tää nyt on huomionkerjäämistä? -25-

Vierailija
44/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:57"]

Ihmetyttää kuin joillain ei ole lainkaan villakangastakkia. Mulle se on ainakin talvivaatetuksen peruspilari. 

[/quote]

Mulla on kaksikin villakangastakkia, mutta ovat nykyisellään vähällä käytöllä. Olen ulkona seuraavasti:

- Ulkoilen/kävelen tms liikun (tarvitsee hyvän liikkumiseen)

- Olen lapsen kanssa siellä pidempiä aikoja esim. leikkipuistossa (tarvitsee olla lämmin)

- Haen/vien lasta päiväkodista (Helposti kuraa tms)

- Olen työssä, jossa ei kannata pukeutua turhan siististi.

- Käyn kaupassa/kaupungilla työ-/päiväkotimatkalla tai samalla kuin olen lapsen kanssa ulkoilemassa.

Mulla ei siis ole järkevää käyttökohdetta villakangastakille kuin silloin, jos lähden erikseen kaupungille tai kyläilemään, ilman aikomusta tehdä muuta ulkoilua samalla. Eli nykyään hyvin harvoin. Ymmärrän hyvin miksi joku ei tule hankkineeksi villakangastakkia.

Vierailija
45/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on:

- yks kirpparilta ostettu puolireiteen ylettyvä musta hupullinen takki, jonka vetskari pitäis korjata

- ratsastustoppatakki

- pitkä villakangastakki, jossa on irrotettava tekoturkiskaulus

Sitten on 2 vanhaa toppatakkia, joista toisen vien kirpparille (siinä on vähän liian lyhyet hihat ja oudon mallinen huppu) ja toisesta en tiedä, mitä sillä teen. Ihan kivan näköinen ja siistissä kunnossa oleva takki,  mutta toppa on jo aivan hiutunut.

Vierailija
46/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä turkki, lyhyt turkki, toppatakki ja sit semmonen siistimpi talvitakki.

Vierailija
47/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:57"]

Ihmetyttää kuin joillain ei ole lainkaan villakangastakkia. Mulle se on ainakin talvivaatetuksen peruspilari. 

[/quote]

Minulla on vain sellainen, jota käytän hautajaisissa tai juhlissa. Minulla ei ole varaa pesulalaskuihin, joten arkena käytän toppatakkeja, jotka voi laittaa pesukoneeseen.

[/quote]Mulla on kotona sellainen höyryputsaulaite, jolla oon puhdistanut takit ja muut dryclean only-vaatteet

Vierailija
48/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, punainen parka ja vihreä "laskettelutakki"...ja villakangastakista haaveilen.

Vierailija
49/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään kolmella: melkein polvipituinen musta untsikka, parkatakki ja laskettelutakki. Kaapista löytyy tosin vielä myös musta polvipituinen villakangastakki, jota ei ole tullut paljon käytettyä untsikan oston jälkeen. Ohuempaa villakangastakkia tai softshelliä en laske talvitakeiksi, vaikka välillä niitä voi talvella käyttääkin.

Vierailija
50/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:32"]

3 joista yksi villakangastakki, yksi ohuempi toppatakki ja yksi untuvatakki.

[/quote]

Sama, mutta se ohuempi toppatappi on ulkoilupuvun takki. Pitäisi ehkä vielä hankkia yksi siistimpi välimuototakki, kun untuvatakista puuttuu huppukin. 

Vierailija
51/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi untuvatakkia, villakangastakki, vanha perintöminkkiturkki ja yksi kuoritakki jota voi käyttää nollakeleillä ulkoillessa. Olen vilukissa joten pitkät, polvipituiset untuvatakit on suosikkejani. Joutsenen takki on varsinkin lämmin, kevyt ja kaulus+huppu hyvänmalliset. 

Vierailija
52/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tavallista toppatakkia, lyhyt ja pitkä ja noin 5-7 v vanhoja. Täytyy ostaa uusi alesta kun alkaa joulun jälkeen.

Vierailija
53/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi villakangastakkia, kaksi parempaa toppatakkia, laskettelutakki ja lenkkeilytoppatakki, eli yhteensä 9.

Vierailija
54/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi musta villakangastakki. Tahtoisin toppatakin mutta ei ole semmosta vielä kirpparilta lötynyt

Vierailija
55/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi musta villakangastakki. Tahtoisin toppatakin mutta ei ole semmosta vielä kirpparilta lötynyt

Vierailija
56/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aktiivisesti käytössä musta villakangastakki ja valkoinen toppatakki parempina takkeina. Paksu punainen untuvatakki, pari ohuempaa takkia, joista toisesta en malta luopua, vaikka se  onkin ihan kamalassa kunnossa, mutta kun se on niin mukava ja siinä on hyvät taskut harrastusvälineiden kuljettamiseen. Toinen on viime talvena ostettu, sen piti korvata vanha takki, mutta se ei ole yhtä mukava ja taskut ovat aivan liian pienet.

Näiden lisäksi mulla on toinen untuvatakki ja lammasturkki. Molemmat ovat viime talvina jääneet vähälle käytölle, mutta en malta luopua.

Vierailija
57/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:59"]

Voisiko joku, vaikka omasta puolestaan, vastata miksi alapeukuttaa jonkun takkeja? Aikas outoo?? :O

[/quote]

Alapeukutan jos jollain on järjetön määrä jotain lumppuja kaapissaan ja tulee tänne kerjäämään huomiota sillä. 

[/quote]

Onko esim. 3 talvitakkia "järjetön määrä"? Niitäkin vastauksia alapeukutettu... Vai onko tää taas tätä suomalaista käytännöllisyyttä ja järkevyyttä, että kyllä yhdellä takilla pitää ihmisen pärjätä, tai on sitten ihan huomionkerjääjä ja muutenkin varmaan vähän omituinen?? :D

Vierailija
58/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi villakangastakki (tarkenee todella kylmälläkin ilmalla), ja neljä villasekoitekangastakkia (noista yksi ns. parempi jonka laitan esim. teatteriin mennessä, yksi arkikäytössä lähes päivittäin päällä, kaksi harvemmin käytössä koska olen niin tykästynyt tuohon "arkitakkiini").

Kaksi toppatakkia (toinen kaupungille soveltuva, toinen päällä lenkillä ja muuten kun olen liikkumassa talvella).

Nahkatakki vuorella, en enää juuri käytä, sopi aiempaan tyyliini, ei nykyiseen.

Loppuun vielä ohis: ei ihme jos ihmisiltä loppuu tila kesken jos on jos yhdellä henkilöllä 20 talvitakkia...! Tuntuu että minullakin voisi pari vähemmän olla...

Vierailija
59/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan yhden villakangastakin, jota olen käyttänyt viimeksi toissa talvena kerran. Mäe käyn töissä, kaupassa ja ulkoilen lasten kanssa. Ei sitä silloin tarvitse. Menoja, jolloin tarvitsee parempaa takkia on nykyisin niin vähän. 

Vierailija
60/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanha 50-luvun miesten musta pomppa, aarteeni, jota pidän mahdollisimman hyvin, kyllä se kestääkin, hyvin tehty, laatumateriaalista

- musta puolipitkä toppatakki tekoturkiskauluksella, pakkasiin

-lumivalkea lyhyt toppatakki tekoturkiskauluksella

-lyhyt, musta talvijakku tekoturkiskauluksella

-vuorellinen talvinahkarotsi 

-vihreä parka

-lyhyt, ruskea tekoturkki

-lyhyt harmaa tekoturkisliivi

-violetti toppatakki

- harmaa, 60-luvun A-linjainen villakangastakki, toinen aarteeni

-musta, pitkä 70-luvun nahkatakki vesikeleille

-punainen 60-luvun villakangastakki

-tummanvihreä 70-luvun villakangastakki

...mulla on ihan liikaa vaatteita, ei tossa nimittäin varmaan edes ole kaikkea, pitäisi päästä eroon puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi