Montako talvitakkia sinulta löytyy?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:55"]
Onko esim. 3 talvitakkia "järjetön määrä"? Niitäkin vastauksia alapeukutettu... Vai onko tää taas tätä suomalaista käytännöllisyyttä ja järkevyyttä, että kyllä yhdellä takilla pitää ihmisen pärjätä, tai on sitten ihan huomionkerjääjä ja muutenkin varmaan vähän omituinen?? :D
[/quote]
Tuo alapeukutus ei sitten ole minun. Alapeukutan vain näitä kun retostellaan jollain about kymmenellä takilla.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:59"]
Voisiko joku, vaikka omasta puolestaan, vastata miksi alapeukuttaa jonkun takkeja? Aikas outoo?? :O
[/quote]
Alapeukutan jos jollain on järjetön määrä jotain lumppuja kaapissaan ja tulee tänne kerjäämään huomiota sillä.
[/quote]Mitä huomion keräämistä se on, jos vastaa rehellisesti. Olisiko parempi valehdella, että omistan vain kaksi takkia. Myönnän, että toki tulisin toimeen vähemmällä, mutta muoti on minulle harrastus ja nautin vaatteiden yhdistelemisestä ja uudet asukokonaisuudet tuovat piristystä pitkään talveen.
- minkki- ja sinikettuturkki
- kelsiturkki
- musta villakangastakki
- 2 laskettelutakkia housuineen
- vedenpitävä takki-housuyhdistelmä pilkille ja kelkkailuun
- Wolf Thermo -puku talvijahteihin ja pilkille
- hupullinen pidempi mikrokangastakki jota käytän töissä
- hupullinen kaksivärinen villakangastakki, käytin aiemmin töissä ja odottaa vetoketjun vaihtoa
- tummanruskea tekoturkki, kympillä kirpparilta
- musta hupullinen vanuvuorellinen takki, käytän kauppareissuilla, vitosella kirpparilta
2 Canada Goose takkia
2 mustaa untuvatakki
2 mustaa villakangastakkia
1 beige villakangastakki
1 Burberry untuvatakki
2 mustaa tikkitakkia
1 harmaa villakangastakki
2 sinistä villakangastakkia
2 beigeä untuvatakkia
3 lammasturkkia (ei aitoa turkista)
2 minkkiturkkia
1 vihreä untuvatakki
1 ruskea untuvatakki
taitaa olla vielä muutama, jota en edes muista
eli aivan järkyttävä määrä takkeja, mutta osa jo yli 10 vuotta vanhoja, toinen turkki yli 20 v. vanha. Joudun myös työssä käyttämään untuvatakkeja, siksi niitä aikamoinen määrä.
2
- musta lantion peittävä Selectedin villakangastakki, väljä malli, ostettu pari viikkoa sitten
- Objectin tummansininen "ryssätakki", eli on sellaiset koreat napit ja epoletit sotilastakkityyliin
Joku parkatakki tai muu arkisempi pitäisi hankkia, mutta kun olen niin persjalkainen, että muodikkaat pitkät takin saavat mut näyttämään siltä, että olisin lapsi joka on käynyt koluamassa mustin vaatekaappia.
3 villakangastakkia, jotka eri värisiä, -mallisia ja -paksuisia. 2 toppatakkia jotka eri paksuisia. Eli kaikki puolustavat paikkaansa. Niin ja lisäksi raskaustakki odottaa varastossa jos toisellakin kerralla olen paksuimmillani sydäntalvella. Vältän yleensäkin ostamasta kahta täysin vastaavaa vaatetta jos alusvaatteita yms ei lasketa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:46"]
Yksi siisti Noa Noan topattu puuvillakankainen talvitakki. Vein juuri toisen talvitakin kirppikselle, koska pärjään hyvin tällä yhdelläkin.
[/quote]
Mullakaan ei ole kuin yksi Espritin musta puuvillainen takki. Vein kirpparille edellisen, johon olin kyllästynyt. Noh, on mulla yksi Haltin hiihtotakki, jota voi pitää urheillessa talvella, että ehkä niitä takkeja on sitten kaksi kuitenkin.
Suurimmaksi osaksi käytän mustaa parkatakkia, sitten kaapissa on siistimpi untuvatakki ja juuri tilasin lyhyemmän untuvatakin. Naulakkoihin on kertynyt muutama tutuilta tms saatu laskettelutakki, joita käytän ulkona tallilla tai salille mentäessä.
Suurimmaksi osaksi käytän mustaa parkatakkia, sitten kaapissa on siistimpi untuvatakki ja juuri tilasin lyhyemmän untuvatakin. Naulakkoihin on kertynyt muutama tutuilta tms saatu laskettelutakki, joita käytän ulkona tallilla tai salille mentäessä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:39"]Joudun myös työssä käyttämään untuvatakkeja, siksi niitä aikamoinen määrä.
[/quote]
Pakko kysyä, missä työssä käytetään vain untuvatakkeja?
Taitoluisteluvalmentaja, 4-5 tuntia jäähallissa päivittäin
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:57"]
Ihmetyttää kuin joillain ei ole lainkaan villakangastakkia. Mulle se on ainakin talvivaatetuksen peruspilari.
[/quote]
Minulla on vain sellainen, jota käytän hautajaisissa tai juhlissa. Minulla ei ole varaa pesulalaskuihin, joten arkena käytän toppatakkeja, jotka voi laittaa pesukoneeseen.
[/quote]Mulla on kotona sellainen höyryputsaulaite, jolla oon puhdistanut takit ja muut dryclean only-vaatteet
[/quote]
Ok. Mulla ei ole varaa sellaiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 00:05"]
Taitoluisteluvalmentaja, 4-5 tuntia jäähallissa päivittäin
[/quote]
Okei, nyt käy järkeen :) Itselleni tuli mieleen ekana ratsastuksenopettaja joka viettää päivänsä maneesissa.
Parkatakki, villakangastakki x2 (lyhyt ja pitkä), lyhyt untuvatakki, pitkä untuvatakki, (teko)turkis, sporttinen talvitakki, laskettelutakki, ratsastukseen sitten erikseen vielä untuvatakki ym takkeja.
Kaksi 15-20 vuotta vanhaa villakangastakkia.
yksi noin 15 vuotta vanha toppatakki
Yksi noin 10 vuotta vanha pitkä kangastakki toppavuorella
Kaksi noin 7-8 vuotta vanhaa toppatakkia.
Yksi noin kolme vuotta vanha toppatakki.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:57"]
Ihmetyttää kuin joillain ei ole lainkaan villakangastakkia. Mulle se on ainakin talvivaatetuksen peruspilari.
[/quote]
siinä tulee kylmä, ainakin mulle
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:55"]
Onko esim. 3 talvitakkia "järjetön määrä"? Niitäkin vastauksia alapeukutettu... Vai onko tää taas tätä suomalaista käytännöllisyyttä ja järkevyyttä, että kyllä yhdellä takilla pitää ihmisen pärjätä, tai on sitten ihan huomionkerjääjä ja muutenkin varmaan vähän omituinen?? :D
[/quote]
Tuo alapeukutus ei sitten ole minun. Alapeukutan vain näitä kun retostellaan jollain about kymmenellä takilla.
[/quote]
Mitä väliä sillä on, kuinka monta takkia jollakin on? Jos joku vaikka ostaa laadukkaita takkeja jotka kestää vuositolkulla, tykkää takkeista, tykkää pukeutua jne, haluaa eri tilanteisiin sopivia takkeja.....
Yksi. Enhän ehtisi useampaa käyttää?
Voiei, mulla on varmaan 30 eri talvitakkia. Oon ihan takkihullu!! Ja oikeastaan muutenkin vaatehullu! :D