Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako talvitakkia sinulta löytyy?

Vierailija
08.12.2013 |

...Ja millaisia ovat?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaksi pitkää villakangastakkia. (En tarvitsisi kuin yhden, mutta sain toisen, enkä viitsi kumpaakaan pois heittää, kun molemmat ovat ihan kivoja.)

- Laskettelutakki

- Untuvatakki, ns. siistimpi takki

- Ohuehko toppatakki, ok nollakeleissä. Ollut siistimpi "kaupunkitakki", mutta nyt vähän huonokuntoinen, joten tämän talven jälkeen heitän pois

- Yksi lyhyt villakangastakki, mutta se on mielestäni enemmän syystakki

Eli 5-6 yhteensä.

Vierailija
22/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki, siistimpi "kaupunkitoppis", laskettelutakki ja liivi. Onko liivi takki...? Kyllä mä sitä ainakin alku- ja lopputalvesta käytän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 villakangastakkia ja 2 toppista, kevyempi ja paksumpi

Vierailija
24/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kuin joillain ei ole lainkaan villakangastakkia. Mulle se on ainakin talvivaatetuksen peruspilari. 

Vierailija
25/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:57"]

Ihmetyttää kuin joillain ei ole lainkaan villakangastakkia. Mulle se on ainakin talvivaatetuksen peruspilari. 

[/quote]

Mulla on, mutta eipä sillä meinaa tarjeta jos yhtään tuulee. Ja täällä rannikolla tuulee aina jäätävästi. Onko olemassa villakangastakkia, jossa tuulenpitävä vuori?

Vierailija
26/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku, vaikka omasta puolestaan, vastata miksi alapeukuttaa jonkun takkeja? Aikas outoo?? :O

Vierailija
27/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:59"]

Voisiko joku, vaikka omasta puolestaan, vastata miksi alapeukuttaa jonkun takkeja? Aikas outoo?? :O

[/quote]

Alapeukutan jos jollain on järjetön määrä jotain lumppuja kaapissaan ja tulee tänne kerjäämään huomiota sillä. 

Vierailija
28/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 villakangastakkia ja 2 parkatakkia. 

Vierailija
29/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasketaan mukaan rumat ja vanhatkin talvitakit, niin minulla on seitsemän talvitakkia. Kaksi on ehkä liian pieniä. Kaksi vähän liian isoja tällä hetkellä.

Välikausitakkeja löytyy noin viisi. Yhtä lukuunottamatta ovat aika kulahtaneita ja vanhoja.

Vierailija
30/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:57"]

[/quote]

Minulla on vain sellainen, jota käytän hautajaisissa tai juhlissa. Minulla ei ole varaa pesulalaskuihin, joten arkena käytän toppatakkeja, jotka voi laittaa pesukoneeseen.

Vierailija
31/88 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:41"]

Mun kaverilla on varmaan se 15-20 takkia. Ärsyttävää mennä kylään kun eteisen naulakko on niin täynnä, ettei sinne vieraitten takit sovi. Kun kutsttte vieraita, kerätkää omat takkinne jonnekin vaatehuoneeseen tms, että vieraat saa takkinsa henkariin!!

[/quote]

Meillä on vaatehuoneet niin täynnä, ettei sinne mahdu yhtään takkia. Laitan takkeja tosin jonnekin makkariin sängyn päälle siksi aikaa kun vieraita tulee, että saavat takkinsa naulakkoon

Vierailija
32/88 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin kuinka monta taskua takeissa on, laskin 7 ja ne kaikki käytössä.

Kaksi takkia vähintään tarvitaan.

Vierailija
33/88 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 untuvatakkia (toinen pitkä, toinen lyhyt)

2 toppatakkia (toinen pitkä toinen lyhyt)

3 villakangastakkia

1 kelsiturkki

Vierailija
34/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme talvitakkia, kaikki toppatakkeja. En tykkää villakangastakeista, enkä tekisi sellaisella mitään. Ei se käy oikein mihinkään säähän, vaan on vain sellainen kaupungilla patsastelu-takki. Minulla on kyllä ollut sellainen, mutta kaapin perukoille jäi pitemmän päälle.

Toppatakeissa tykkään naisellisesta muotoilusta ja yksinkertaisista, mutta kauniista yksityiskohdista. Vaatimusteni mukaiset takit ovatkin sitten varsin hinnakkaita, joten ostan usein käytettynä. Esim. nämä tänä talvena käytössä olevat ovat maksaneet 20, 10 ja 7 euroa. Yksi on ns. siistimpi työmatkoja ym. varten, yksi kotona lasten kanssa ulkoilua ja lenkkeilyä varten ja kolmas ns. siistimpi ulkoilutakki ihmisten ilmoilla ulkoillessa.

Vierailija
36/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 00:49"]

Täällä ahnailla materialisteilla on kymmenen talvitakkia ja afrikkalaisella ei välttämättä yhtäkään :(

[/quote]

Eikä niillä ole luistimiakaan. Eikä suksia, edes vanhoja.

Eikä tätä pahimmillaan lähes 40 asteen pakkasia.

On se niin väärin, meinaan suomalaisia kohtaan.

Vierailija
37/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:55"]

Onko esim. 3 talvitakkia "järjetön määrä"? Niitäkin vastauksia alapeukutettu... Vai onko tää taas tätä suomalaista käytännöllisyyttä ja järkevyyttä, että kyllä yhdellä takilla pitää ihmisen pärjätä, tai on sitten ihan huomionkerjääjä ja muutenkin varmaan vähän omituinen?? :D

[/quote]

Tuo alapeukutus ei sitten ole minun. Alapeukutan vain näitä kun retostellaan jollain about kymmenellä takilla.

[/quote]

Mikä on maksimimäärä, että tähän kyselyyn saa vastata? Kerroin lukumäärän, en retostellut. Mitä leuhkimista on siinä, että on enemmän kuin yksi takki? Ne on takkeja, ei Nobel-palkintoja, herranjestas.

-se ekan sivun 15-20

Vierailija
38/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:55"]

Onko esim. 3 talvitakkia "järjetön määrä"? Niitäkin vastauksia alapeukutettu... Vai onko tää taas tätä suomalaista käytännöllisyyttä ja järkevyyttä, että kyllä yhdellä takilla pitää ihmisen pärjätä, tai on sitten ihan huomionkerjääjä ja muutenkin varmaan vähän omituinen?? :D

[/quote]

Tuo alapeukutus ei sitten ole minun. Alapeukutan vain näitä kun retostellaan jollain about kymmenellä takilla.

[/quote]

Mikä on maksimimäärä, että tähän kyselyyn saa vastata? Kerroin lukumäärän, en retostellut. Mitä leuhkimista on siinä, että on enemmän kuin yksi takki? Ne on takkeja, ei Nobel-palkintoja, herranjestas.

-se ekan sivun 15-20

[/quote]

Lahjoitan muuten kaikki käytetyt vaatteeni hyväntekeväisyyteen. Tämä sille, joka paheksui sitä, että olen riistänyt afrikkalaisilta heidän talvitakkinsa.

Vierailija
39/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja pitkä untuvatakki, sporttitoppatakki, kaksi villakangastakkia, joista kumpikaan ei ole oikein mieluinen. Toinen on jo niin vanhakin että lähinnä käytössä kun sää plussan puolella. Talvella käytän myös kuoritakkiani ja lisäksi löytyy toppaliivi.

En ymmärrä miten joku pärjää yhdellä takilla. Ei samalla takilla voi mennä luistelemaan ja kaupungille saati sitten jos pakkasta on -2 tai -25...

Vierailija
40/88 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole rahaa ni se on pakko präjätä yhdellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi