Hiilarit takaisin - positiivisia kokemuksia?
Onko täällä kenelläkään positiivisia kokemuksia hiilareitten palauttamisesta ruokavalioon?
Aloitin ensin lisäämällä hedelmiä (keho sietää niitä paremmin) ja nyt olen alkanut lisäämään ruualle vähän riisiä/perunaa. Normaaleissa määrissä en vielä ole, mutta vähitellen siihen suuntaan menossa.
Ruokailun jälkeen väsyttää ja turvottaa. Pari tuntia myöhemmin on kuitenkin parempi olo kuin vähähiilarisella. Välillä meinaa vähän refluksia... Ei niin paljon, että tarvitsisi lääkettä. Hedelmät eivät aiheuttaneet tätä, mutta tärkkelys tuntuu olevan se ongelma.
Voiko tämä vielä iloksi kääntyä? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (11)
Pitäiskö sun käydä lääkärissä? Lääkitys refluksiin? Onko sulla joku syömishäiriötausta?
Ilman hiilareita ei kyllä tahdo korkeampi ajattelu toimia. Siis joku opiskelu vaikeutuu kovasti ilman hiilareita.
Mitä se turvotus on? Se on ihan normaalia että ison aterian jälkeen maha vähän pömpöttää ja massun kuuluukin näyttää vähän erilaiselta aamulla heti herättyä kuin illalla päivän syömisten jälkeen. Se ei ole turvotusta vaan normaalia elämää.
Syön paljon leipää, ja ilokseni huomasin pari kiloa lähteneen kesällä ihan itsekseen. Leipä ei lihota ja pitää nälän poissa.
Minulla oli kauheat turvotukset runsasproteiinisella ja vähähiilarisella dieetillä. Näytin siltä kun olisin raskaana ja synnytys hetkenä minä hyvänsä. Kun palautin normaalit hiilarit turvotus katosi ja energiaa on paljon enemmän. Jätin sitten kokonaan lihan pois ja olo on huikeasti erilainen, kevyt, vatsa toimii useamman kerran päivässä ja jaksan koko päivän hyvin iltaan asti.
Syömishäiriöön on saatavilla apua.
Vierailija kirjoitti:
On. Vuosien ketoilun ja vhh jälkeen HH takaisin. Ja kaduttaa koko vhh/ keto aika.
Kyl ainakin mun kroppa tarvitsee hiilareita toimiakseen optimaalisesti.
Miten palauttaminen sujui? Kärsitkö jostain oireista, helpottivatko ne miten nopeasti?
Samaa mieltä, keho tarvitsee hiilareita.
-ap
Tarkoitatko turvotuksella vatsan pullistumista vai semmoista nesteen kertymistä kroppaan?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun käydä lääkärissä? Lääkitys refluksiin? Onko sulla joku syömishäiriötausta?
Ilman hiilareita ei kyllä tahdo korkeampi ajattelu toimia. Siis joku opiskelu vaikeutuu kovasti ilman hiilareita.
Mitä se turvotus on? Se on ihan normaalia että ison aterian jälkeen maha vähän pömpöttää ja massun kuuluukin näyttää vähän erilaiselta aamulla heti herättyä kuin illalla päivän syömisten jälkeen. Se ei ole turvotusta vaan normaalia elämää.
Lääkäreissä on ravattua vuosikausia. Refluksiin on lääkitys.
Turvotus on pääasiassa epämukavuutta vatsan alueella, ei niinkään kamalaa pömpötystä, enemmän pinkeää... Vaihtelee vähän päivästä toiseen.
Ja tosiaan rakastan hiilareita ja haluan niitä syödä, vatsan toiminnan häiriöiden takia jouduin jättämään ne pois ja nyt viimein lisäämässä vähitellen takaisin. Lääkärin ohjeesta siis näin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko turvotuksella vatsan pullistumista vai semmoista nesteen kertymistä kroppaan?
Kumpaakin, vaihtelee.
Välillä myös vatsa löysällä tai ummetusta.
Tasapainoa etsiskellään..
-ap
Syömisen jälkeiseen turvotukseen kannattaa kokeilla yrttiteetä, esimerkiksi inkivääriä tai minttua. Myös kevyet jumppaliikkeet, etenkin vartalon kierrot, voivat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Syömisen jälkeiseen turvotukseen kannattaa kokeilla yrttiteetä, esimerkiksi inkivääriä tai minttua. Myös kevyet jumppaliikkeet, etenkin vartalon kierrot, voivat auttaa.
Kiitos! Otankin nämä kokeiluun!
-ap
On. Vuosien ketoilun ja vhh jälkeen HH takaisin. Ja kaduttaa koko vhh/ keto aika.
Kyl ainakin mun kroppa tarvitsee hiilareita toimiakseen optimaalisesti.