Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä löytyy sinun bucket lististäsi?

Vierailija
27.09.2020 |

Eli mitä haluaisit vielä tehdä tai kokea ennen kuolemaasi?
Itse haluaisin ainakin vuokrata vuodeksi huvilan Toscanasta, viettää yö revontulien loimussa sellaisessa lasi-iglussa sekä vaeltaa kaikissa Suomen kansallispuistoissa.
Inspiroidutaan!
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (307)

Vierailija
61/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin:

- kokea vielä intohimoisen rakkauden (siis toisen)

- käydä terapian

- uskaltautua (vielä) ratsastamaan hepoisella

- valtamerimatka, monta päivää

- kuntoutua ja päästä töihin

- saada jollain tavalla lapsen elämääni. Leski- tai yh.isä käy mulle.

- oppia ompelemaan vaatteita

- liittyä kuoroon

Vierailija
62/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on Lappi mainittuna.

Menkää nyt ihmeessä vaeltamaan jos siltä

tuntuu. Eihän se ole vaikea toteuttaa.

Halvempaa lomaa on vaikea kuvitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa maalle ja pärjätä siellä.

Menestyä harrastuksessani.

Kuolla ennen kuin saan sukujeni perussairaudet (dementia, ALS, syövät).

Olla onnellinen.

Laihtua.

Vierailija
64/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia kauan mietittyjä haaveita:

- Roadtripit Itä-Euroopassa ja USA:ssa, viimeksi mainitussa lähtisin Floridasta, suuntaisin Alabama-Mississippi-Arkansasin kautta keskilänteen, sielä Wyomingiin, Montanaan ja lopulta Seattleen.

- Haluaisin asua lyhyen aikaa, kolmisen kuukautta, esim. elokuusta lokakuuhun Pohjois-Suomessa, Koillismaalla, Lieksassa tai Ilomantsissa. Vuokraisin jonkun pienen rivitaloasunnon, vaeltaisin sydämeni kyllyydestä kauniissa maisemissa ja talveksi palaisin etelään.

- Haluaisin ottaa puolisen vuotta vapaata töistä ihan vain treenatakseni itseni huippukuntoon. Ostaisin personal trainerin ja urheiluhierojan palveluja. Söisin valmentajan ohjeiden mukaisesti valmistettuja ruokia. Yrittäisin nukkua paremmin. Panostaisin myös henkiseen palautumiseen. Tietenkin treenaisin kovaa.

Vierailija
65/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Asun ulkomailla ja korona on piinannut täällä tammikuusta asti. Joka päivä haaveilen vanhasta, hyvästä elämästäni ennen koronaa. Kuinka sai tehdä töitä, hymyillä ilman maskia, lentää kotimaahan ja tavata vanhoja ystäviä. Mutta jos uskallan miettiä tästä taudista eteenpäin niin listallani on:

-oma kissa

-matka New Yorkiin

-rakastelu, ei vain seksi

-oma kirjan kirjoittaminen

-oman busineksen pyörittäminen

-lahja vanhemmilleni. Tiedän että ovat siitä haaveilleet ja haluaisin yllättää heidät

Vierailija
66/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Bukéelista on melko tyhjä. Elämä ei muuttuisi jos sqisin matkustaa tai jos tilille tulisi milli. Olisi kyllä kiva jos saisi pysyä suht terveenä ja varttua yhdessä rakkaan ensimmäisen puolison kanssa niin että ehdittäis vähän eläkkeelläkin olla terveenä. Olisi kiva nähdä lapsen pörjäävän ja olevan onnellinen, hön ansaitsisisi se ja ansaitsisi pitää vanhemmat vielä hetken aikaa. Toivoisin myös että omat vanhemmat ei olisi enää minua hautaamassa vaan kuolisivat ennen minua. Mutta periaatteessa elämä on ihan valmis, ihan tällaisenaan, ilman kaukomatkoja tai extreme-elämyksiä.

Vierailija
67/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutua takaisin työkykyiseksi ja palata työelämään, ennen kuin eläkeikä alkaa.

Kirjoittaa kirja loppuun ja saada se julkaistua.

Nähdä lapset onnellisina aikuisina omassa itsenäisessä elämässään.

Viettää miehen kanssa vanhuutta yhdessä mahdollisimman terveinä.

Vierailija
68/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä tekevä kunnan työntekijä olisi kiva nähdä ennen kuolemaansa.

Olin 43 vuotta kunnan töissä kunnallistekniikan rakentamisessa. Joku kai kävi yöllä tekemässä meidän hommat kun yhtään keskentekoista työmaata ei jäänyt jälkeen eläkkeelle lähtiessäni.

Mun äiti oli koko työuransa kunnan vanhustenhoidossa töissä ja rikkoi kaikki nivelensä ja muut paikkansa vanhoja ihmisiä nostellessa ja auttaessa. Silloin ei vielä mitään apulaitteita kun pahemmin ollut. Mutta ehkä tässäkin tapauksessa joku kävi ne mummelit siellä hoitamassa salaa ja äitini vain istuskeli kahvitauolla tunnista toiseen.

Vierailija
69/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kissan.

Vierailija
70/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta lähtien bucket listillä on ollut hommata oma saksanpaimenkoira. Ja nyt minulla on sellainen, 3kk vanha söpöli ❤️

Listalla on myös:

- hypätä laskuvarjolla ennen 50 ikävuotta

- käydä Japanin ja Yhdysvaltojen kiertomatkalla

- oppia soittamaan pianoa (tämäkin lapauuden haave)

-kirjoittaa kirja ja ehkä yrittää julkaista se

N37

Vierailija
71/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on Lappi mainittuna.

Menkää nyt ihmeessä vaeltamaan jos siltä

tuntuu. Eihän se ole vaikea toteuttaa.

Halvempaa lomaa on vaikea kuvitella.

Useita kertoja olen käynyt, niin Lapissa Suomessa, kuin Norjankin lapissa. Tällä hetkellä sinne meno ei kiehdo, koska on niin täyttä ( vanhempani olivat juuri viime viikolla)

Mutta sinne muutosta siis haaveilen .

Vierailija
72/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä Jakomäen, Vesalan ja Kontulan.

Hyvä lista. 

Kävin Jakomäessä hammaslääkärissä. Minulla oli aamulla aika ja vilkulin koko ajan olkani yli, jotta vaaralliset ihmiset eivät yllätä. Vaarallisia ihmisiä en nähnyt yhtään, mutta vanhempi ja kiltti nainen nyhti pujoja pois bussipysäkin luota ja K-Supermarketissa oli tarjouksessa grillattu broileri.

Olen joskus mennyt töihin Kontulan metroaseman kautta ja nähnyt lähinnän työmatkalaisia. 

Vesala on edelleen tutkimatta. 

Vierailija
73/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen asia jonka haluan saavuttaa, että hankin itselleni huippukunnon jonka harva tuttavani on saavuttanut. Olen aina ollut se vähän ylipainoinen ja rapakuntoinen jota vähän katsotaan alaspäin ihan lapsuudestani saakka. Jos joku päivä tekisin 180 asteen muutoksen ja saisin kehorakenteeni atleettiseksi ja juoksisin vaikkapa maratonin tai pyöräilisin Suomen halki niin saisin sellaisen olon että näytin heille. Sain palavan halun tähän noin 3 kk sitten ja kun motivaatiota on niin että meinaa mennä katosta läpi ja kehitystä tapahtunut niin tuntuu siltä kuin että voin jopa onnistua tässä.

Toinen on päästä lentämään lentokonetta.

Vierailija
74/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vielä kokea yhden romanssin, kirjoittaa kirjan, laihtua takaisin entisiin mittoihini (never gonna happen), oppia puhumaan sujuvasti italiaa, oppia soittamaan kitaraa.

Uskon, että elämäntapamuutoksen vuoksi painosi palaa aiempaan lukemaan.

Vierailija
75/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää nämä erilaiset väkisin englanniksi väännetyt kliseesanat bucket list, Sweet spot jne.

Vierailija
76/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että saan kerättyä kaikki ilmaiset ämpärit.

Herttoniemen Tokmannin edessä oli hiljattain kasa ilmaisia ämpäreitä, mutta en ottanut.

Ei ole sama asia saada ilmainen ämpäri, kun tapella esimerkiksi perunatäytteisestä ämpäristä 200 ihmisen kanssa jossain ruuhkaisissa avajaisissa (ennen korona-aikaa).

Vierailija
77/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tossa just yhtä kirjaa linnoista, ja Edinburghin linnasta tuli mieleen että haluaisin nähdä Greyfriars Bobbyn patsaan. Skotlanti kiinnostais muutenkin, ja esim nähdä shetlanninponeja autenttisessa ympäristössään.

Vierailija
78/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jäädä eläkkeelle, ottaa rennosti ja reissata omaan tahtiin (nämä yhtäaikaista siis).

- Nähdä lasten kasvavan ja löytävän oman paikan elämässään.

Vierailija
79/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan valmistua yliopistosta.

Haluan opetella kokkaamaan terveellistä, monipuolista ja hyvää kasvis- ja kalaruokaa. 

Haluaisin seurustella mukavan ja kauniskasvoisen selloa soittavan miehen kanssa. 

Haluaisin kotiini Habitaren huonekaluja, joita pidän viehättävinä, avarat maisemat, puulattian ja tapetoidut seinät.

Koronan jälkeen haluaisin matkustaa ulkomailla, käydä taidenäyttelyissä ja poimia erilaisia hedelmiä, mm. persikoita, sitruunoita, appelsiineja, kirsikoita jne. 

Haluaisin kierrellä syksyisessä Vermontissa ja vierailla Prinssi Edwardin saarella Kanadassa. 

Voidessani paremmin haluan liikkua monipuolisemmin, harrastaa jälleen tanssimista ja kokeilla steppaamista.

Haluan käyttää pitkiä talvisaappaita. 

Haluan näyttää hyvältä lämpimässä merinovilla- tai alpakkamekossa. 

Haluan kirjoittaa hauskoja, muita auttavia ja ilahduttavia tekstejä mukavien ihmisten parissa.

Unelmanani on olla varakas ja omistaa eri aikakausien kaupunkiasuntoja, jotka sisustan kyseisen aikakauden mukaisesti: esimerkiksi 20-, 50- tai 60-luvun. 

Ideaalimaailmassa seinälläni olisi Elin Danielson-Gambogin Italia-aiheinen maalaus.

Vierailija
80/307 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sellaiseen lentokonesimulaattoriin, joka liikkuu, että tulis mahdollisimman oikea lentäjäfiilis. Ja sitten tahdon kotiin soutulaitteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi