Mitä löytyy sinun bucket lististäsi?
Eli mitä haluaisit vielä tehdä tai kokea ennen kuolemaasi?
Itse haluaisin ainakin vuokrata vuodeksi huvilan Toscanasta, viettää yö revontulien loimussa sellaisessa lasi-iglussa sekä vaeltaa kaikissa Suomen kansallispuistoissa.
Inspiroidutaan!
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (307)
Päivä ja yö Juankoskella.
Museo missä paljon Gauguinin taidetta.
Kuorokonsertti missä tulisi Maan korvessa kulkevi ja Taivas on sininen ja valkoinen.
Nähdä Skotlannin kanervia.
Vierailla jossain laajassa luonnonpuistossa, jossa kävelisi päivän.
Maistaa absintia yksi dl ja kirota sen väkevyyttä. Ja unohtaa dandyismi:)
Kerätä metsässä puolukoita minimi litra
Yöllinen kävely minimi 5 tuntia suomessa tai ulkomailla.
Maalata ja piirtää jossain kauniissa talossa, jossa saisi elää ja taiteilla. Esim. 4 viikkoa.
Nähdä Espanjalaisia aaseja.(kyllä)
Kävellä Rooman, Milanon tai Prahan katuja.
Yöpyä korkeassa pilvenpiirtäjässä ehkä New Yorkissa.
Asua ulko-Hebrideillä myrskyrannalla kalastajamökissä. Siemailla päivän päätteeksi viskiä ja viiniä ja katsella meren kuohuntaa koirat viereen käpertyneinä. Olla ainakin sen verran yhteisöllinen, että joku hakee koirat pois kun minusta aika jättää sen viskilasin ääressä.
Saada gradu valmiiksi ja löytää mieluinen työpaikka, joka ei ole mikään nollatuntisopimus. Tässäpä tämä. Matkustellut olen jo ihan tarpeeksi ja se ei enää kiinnosta, matkabucketlistiltä löytyy pelkkiä kotimaan kohteita tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vielä elämässäni
asua veden äärellä,
tehdä työtä yhteisöllisyyden edistämiseksi,
olla rakastettu omana itsenäni, parisuhteessa.
Olla rakastettu omana itsenäni, wau.
Nyt kolahti. Tätä olen miettinytkin. Että joku ajattelisi minusta noin, se olisi ihmeellistä.
Oon varmaan jotenkin tylsä, kun ei ole oikein mitään ihmeellistä. Ihan vaan nähdä lasten kasvavan aikuisiksi. Pitää omasta terveydestä huolta. Voittaa omia pelkoja. No koiran haluan ja tehdä pitkiä metsälenkkejä sen kanssa. Haluan tehdä mielenkiintoista työtä alalta, jolle parhaillaan kouluttaudun. Matkailu on omalla kohdalla jotenkin menettänyt merkityksensä.
- Tehdä töitä 3-4 päivää viikossa. Neuvottelut työnantajan kanssa tästä on jo aloitettu.
- Mennä ratsastustunneille. Tykkään hevosista, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
- Korjata ja kuntouttaa vuosia sitten vaurioitunut polvi, jotta pystyisin taas pyöräilemään pitkiäkin lenkkejä. Julkiselta puolelta en ole päässyt leikkaukseen, koska vaiva vaikeuttaa vain useamman tunnin mittaisia kuntoilusuorituksia, eikä vaikuta työkykyyn tai normaaliin arkeen. Eli omalla rahalla ja yksityisellä täytynee hoitaa.
- Vaihtaa kylpyhuoneen lattialaatat sellaiseen luonnonkivilattiaan. Näin sellaisen rautakaupassa ja ihastuin.
- Pelata Witcher III läpi
- Opiskella lisää joitain oman alan kursseja yliopistossa ihan omaksi iloksi. Onnistunee kunhan saan työnantajan kanssa sovittua osa-aikaduunista.
Käydä Islannissa ja Uudessa-Seelannissa
Omistaa oma ihanasti sisustettu työhuone/tila, jossa järjestää työpajoja ja coachausta
Kirjoittaa se kirja. Josta lukijalle tulee hyvä mieli.
Käydä Levänluhdan uhrilähteellä.
Käydä Talvipalatsissa ja Tsarskoje Selossa viimeisen keisariperheen ja varsinkin Anastasian jäljillä.
Muutama ämpäri.
Seuraavan kauppakeskuksen avajaisia odotellessa.
Monet sanoo haluavansa kirjoittaa kirjan. Mitä mielenkiintoista kirjoitettavaa teillä on? Jos todella haluaisitte tehdä sen, niin miksi ette ole jo tehnyt? Täytyy olla melko hyvä idea, että jotain kiinnostaisi myös lukea se.
Vierailija kirjoitti:
- Itse suunnittelema viineri osaksi Lidlin paistopisteen valikoimaa
Tämä on aivan ihana vastaus, wau! Olen aivan vaikuttunut tästä, oikeasti. Miten luovaa keksiä tällainen, onneksi olkoon! Inspiroiduin.
Vierailija kirjoitti:
Ihania toiveita :) itse haluaisin saada työpaikan, löytää väkivallaton ja hyväksikäyttämötän mies ja päästä eroon dissosiaativisesta identiteettihäiriöstä, tai että oireet lievittyisi edes eikä eri persoonat vaihtuisi jatkuvasti, niin että voisin elää normaalia tai edes osittain normaalia elämää ja joku normaali kiinnostuisi minusta aidosti. Tuntuu kuin olisi magneetti päässä joka vetää tietynlaisia miehiä puoleeni ja jotka eivät välitä sairaudestani vaan yrittävät hyötyä siitä. Toinen haave on että ei pelkää pimeää tai kuolemaa , ja kolmas että pääsisi käymään jonkun kanssa Amsterdamissa joskus .
Pimeässä ei ole mitään pelättävää. Se on vain valon puutetta. Se mitä pimeässä tapahtuu tai on ehkä sinulle tapahtunut ei ole itse pimeän vika. Uskon, että voit selättää tämän pelon.
Kuolemanpelko lievittyy ja/tai katoaa pohtimalla kuolemaa aika ajoin. Tätä ovat suositelleet ja harjoittaneet erilaiset filosofiset ja uskonnolliset ryhmät jo vuosituhansia. Tämänkin voit selättää.
Loputkin listasta on toteutettavissa. Hauskaa matkaa.
Mun toiveita:
- Saada lapsi
- Rakastua hurjasti ja niin, että se toinen rakastaa mua omana itsenäni
- Matkustaa Toscanaan, Ranskaan, Wieniin, Lontooseen, Saksaan, johonkin ihanaan paratiisikohteeseen
- Yöpyä huvilassa Hangossa
- Olla mökillä syysmyrskyn aikaan
- Pitää töistä sapattivuosi
- Opiskella historiaa
- Löytää liikunnan ilo ja laihtua
Haluaisin muuttaa meren rannalle
Rakastua ja löytää kumppanin
Tehdä työtä josta saa palkkaa eikä mitään tukipennosia
Ottaa jonkin kotieläimen
Ehkä käydä matkalla jossain kaukomaassa
Elää rauhassa
Miten tämä ämpäri liittyy asiaan?
Mun listaan kuuluu vain niitä asioita joita ei olisi pitänyt tehdä.
-laskuvarjohyppy
-vapaaehtoistyö ulkomailla
-safari Afrikassa
-matka Islantiin
Vierailija kirjoitti:
Katselin tossa just yhtä kirjaa linnoista, ja Edinburghin linnasta tuli mieleen että haluaisin nähdä Greyfriars Bobbyn patsaan. Skotlanti kiinnostais muutenkin, ja esim nähdä shetlanninponeja autenttisessa ympäristössään.
Suosittelen! Kierrettiin miehen kanssa pohjois-Skotlanti autolla ja oli upea kokemus!
Muutenkin on ollut ihana lukea tätä ja huomata että olen nyt 37 vuotiaana saanut kokea ja nähdä paljon. Toscanan maaseutu, Napoli ja Italian pikkusaaret, englannin maaseutu jouluna.. olen nähnyt suomea helikopterin kyydissä yläilmoista. Olen ollut Moskovan ja Lontoon oopperassa katsomassa balettia. Olen mennyt Lontoon ja Pariisin jokiveneillä ja nähnyt Paljon museoita.
Olen laukannut hevosen kanssa kahdestaan maastossa kovaa. Olen saanut rakastua ja rakastaa tulisesti parikin kertaa. Olen kokenut ihanat häät ja kahden lapsen syntymän ja äitinä olon.
Nyt elän pikkulapsiaikaa ja matkustelukin on kielletty mutta toivottavasti tulevaisuudessa pystyy myös näkemään taas maailmaa. Haluisin
Tää ketju pysäytti hieman miettimään. Tajusin että olen tehnyt kaikki asiat joista olen haaveillut. Sen jälkeen ei ole tullut uusia haaveita. Noh, kai niitä jossain vaiheessa tulee jos on tullakseen.
Minä paranin, vaikka elinaikaa annettiin vuosi. Toivottavasti sinäkin paranet. :)
t. haaveistaan kirjoittanut