Mitä löytyy sinun bucket lististäsi?
Eli mitä haluaisit vielä tehdä tai kokea ennen kuolemaasi?
Itse haluaisin ainakin vuokrata vuodeksi huvilan Toscanasta, viettää yö revontulien loimussa sellaisessa lasi-iglussa sekä vaeltaa kaikissa Suomen kansallispuistoissa.
Inspiroidutaan!
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (307)
Oishan näitä!
-Haluaisin viettää kesästä loppusyksyyn ajan Moselin laaksossa jollain viinitilalla ruokapalkalla (ja toki viini kelpais myös)
-USA roadtrip kiireettä. Siis niinku oikeesti ilman kiirettä!
-Haluaisin pelata jääkiekkoa mun pojan kans kauniina kevätpäivänä ulkona.
-Haluaisin elää elämää jossa aikaa on itselle, mutta aina säännöllisesti sais myös lapsien kanssa olla.
-Haluaisin entisöidä jonkun vanhan, ihan "tavallisen" auton. Esim Fiat 127. Tämäkin mielellään pitkä, vaikka parin vuoden projekti.
Mutta silti, jos tästä listasta vain yhden sais ottaa, niin nro 3.
Tutustua ihmiseen, joka oikeasti kolahtaa. Saa olla rakastettu tai uusi ystävä.
Kokea päätyneensä oikeaan paikkaan työelämässä.
Kokea tasapainoa ja rauhaa.
Olla paras versio itsestään ja osata iloita siitä.
Pitää kunnon juhlat.
Sama kuin Kimi Räikkösellä. Listiä en kylläkään ketään halua vai mitä se otsikko tarkoitti?
Pikku vinkki kaikille elämän parhaasta kokemuksesta: L.S.D.
Eli laita ego hetkeksi lomalle, niin tulee rauha sisäisen ja ulkoisen maailman välille. Hakeminen vaihtuu kokemiseksi.
Ei tarvi tätsyn lennellä saastuttamassa ympäri maailmaa. Ja sistä sitten syyllisyydentunnoissa kompensoida ties millä hyvetoiminnalla (mm munattomia poliitikkoja äänestämällä), mikä pilaa Suomen kehittymisen oikeaan suuntaan.
Itselläni ei ole mitään kovin yksityiskohtaisia asioita mitkä olisi ihan pakko kokea. Tärkeämpää on sellaiset kokonaisvaltaisemmat asiat. Haluaisin valmistua korkeakoulusta ja tehdä itselleni mieleistä työtä sen jälkeen, haluan vielä joskus naimisiin, oman kodin ja lapsia. Haluan kehittyä todella hyväksi harrastuksessani ja löytää hyvän tasapainon perheen, työn, terveellisten elämäntapojen ja harrastuksen välillä. Haluan laajan yleissivistyksen ja matkustelukin olisi mukavaa välillä.
Haluaisin hypätä tämän koronan yli ja jatkaa normaalia tavallista elämää kuten ennenkin.
Vaatisi lottovoiton toteuttaa sen suurempia haaveita. Kun saisin sen lottovoiton ostaisin asunnon veden ääreltä ja sisustaisin sen ihan niinkuin itse haluaisin. Ei mitään täysvalkoista tai design-kaluja, ei mustaa keittiötä vaan rauhallisen kauniita pastellisävyjä. Ja kauniita tapetteja sopivasti.
Istuisin mukavassa tuolissa ja nauttisin maisemasta, lämpimästä ja rauhallisesta kodistani.
Hankkisin varmaan sinne kissan. Se saisi mennä vapaasti ulos ja sisään ja makoilla missä tykkää. Viettäisimme siis kissan päiviä molemmat.
Minun listani taitaa olla jo aika lyhyt, enemmän toiveita elämän kulusta kuin mitään ektreemejä tekemisiä. USA on jo käyty useampaan kertaan ja iglussa Lapissa yövytty, nyt toiveet liittyy enemmän ihmisten terveyteen ja onnellisuuteen.
Toivon lapsille terveyttä, tasapainoista ja onnellista elämää
Toivon itselle ja miehelle terveyttä
Toivon pieniä onnen hetkiä arkeen. Etätöissä mökillä niitä tuleekin: rannassa uiva kuikka, yli lentävät joutsenet, pihalla rääkäisevä närhi...
-maalla asuminen
-lisa gerrardin konsertti
-ayahuasca trippi
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin..
Kokea Provencen laventelipellot
Viettää lämpimiä loppukesän iltoja Toscanan maaseudulla
Laulaa karaokea Tokiossa
Kirjoittaa kirjan
Rakastua vielä niin, että se vie järjen
Vanheta yhdessä miehen kanssa
Oppia ranskaa
Opiskella uuden ammattin
Matkailla Etelä-Amerikan halki
Tutustua lisää eri viinien saloihin
Käydä Pariisissa
Kokea Budapestin ja WieninTässä joitakin.
Been there, done that.
Oma B&B Italian maaseudulla, johon minulla olisi varaa hankkia upea sisustus.
Oma maalaismökki myös Suomessa, jossa voin silloin tällöin pistäytyä.
Jonkun taidon kehittäminen pitkälle, jossa olen vasta aloitteleva harrastelija (neulonta, piirustus, pianonsoitto)
Karhunkierros tai joku muu pitkä patikointireitti
Asuntoautolla perheen kanssa Lapin kierros, mieluiten alkusyksystä
Nämä ovat sellaisia asioita, joiden uskoisin myös realistisesti olevan toteutettavissa
kiva ketju! Itse haluaisin vielä vierailla myrkkypuutarhassa, lähin lienee Englannissa, opetella sujuvan espanjan, toki ihastua/rakastua, tehdä vapaa-ehtoistyötä, asua vieraassa maassa (au-pairiksi Skotlantiin?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin..
Laulaa karaokea Tokiossa
Kirjoittaa kirjan
Oppia ranskaa
Opiskella uuden ammattin
Käydä Pariisissa
Been there, done that.
Ihan varmasti, joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin..
Laulaa karaokea Tokiossa
Kirjoittaa kirjan
Oppia ranskaa
Opiskella uuden ammattin
Käydä Pariisissa
Been there, done that.
Ihan varmasti, joo.
Okei. Provencessa ei ole laventelipeltoja. Ne ovat Hollannissa.
Loppuelämän kestävän parisuhteen. Nauttia mökillä olemisesta. Matkustaa kotimaassa.
- Viikon lomamatka Raumalle
- Seksiä Sofia Belorfin kanssa
- Itse suunnittelema viineri osaksi Lidlin paistopisteen valikoimaa
Mulla on paljon haaveita, mutta sellanen selkeä "bucket list" -tyyppinen haave on matkustaa lentämättä Uuteen-Seelantiin ja viettää siellä ehkä noin kuukausi.
Päästä avoautolla road tripille Thelma ja Louis-tyyliin
Haluaisin saada niin paljon rahaa, että:
Laittaisin hampaisiin kuoret
Leikkauttaisin silmäluomet
Rakennuttaisin merenrantaan hienon talon, jossa kuntosali ja uima-allas
Talviasunto voisi olla Italiassa tai Etelä-Ranskassa
Ei tarvitsisi tehdä töitä, kirjoittaisin kirjan ja maalaisin tauluja
Niin monet asiat on jo koettu, niin siksi unelmat tällä tasolla.
”Bucket list” tarkoittaa listausta asioista, joita ihminen haluaa tehdä ennen kuolemaansa. Nimitys juontaa juurensa englannin kansankielisestä sanonnasta ”to kick the bucket”, potkaista tyhjää.