Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita anopin kanssa, lopulta välit poikki lapsenlapsiin

Vierailija
27.09.2020 |

Riitannuin anopin kanssa viime vuonna, siinä oli sanaharkkaa suuntaan ja toiseen. Riita oli ihan tyhmä ja itse ajattelin, että kyllä välit tästä korjaantuvat. Molemmat siis haukuimme toisiamme aivan yhtä kamalasti ja lapsellisesti sanoen, anoppi aloitti, joten molemmat ovat aivan yhtä syyllisiä kaikkeen. Mieheni piti riidassa puoliani ja appiukko vaimonsa puolia, vaikka molemmista miehistä näki, etteivät he todellakaan olisi kaivanneet mitään riitaa.

No mikä on tilanne näin vuoden jälkeen? Appivanhemmat ovat katkaisseet välinsä meihin kaikkiin. Mies on laittanut sinne syntymäpäiväonnitteluja ja joskus lasten kanssa soitellut, appivanhemmilta ei ole tullut mitään elettä tännepäin. Nyt päätettiin, että mekin annetaan olla. En vieläkään pysty käsittämään, että yksi riita aiheutti sen, että toiset hylkäävät oman poikansa ja omat lapsenlapsensa. Ihan käsittämätöntä.

Lohduttakaa mua kertomalla omista riidoistanne appivanhempien kanssa ja mitkä ovat välit nykyään.

Kommentit (553)

Vierailija
261/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuorilla äideillä on sellainen päävika, että kaikesta pitää loukkaantua. Mitään ohjeita ei voi ottaa vastaan ja mistään ei voi keskustella. Välillä tulee "pitäkää tunkkinne" riitoja. Eli nuori mamma saa riidan aikaan ihan vaan omassa päässään.

MIKSI pitää mennä jonnekin ohjeistamaan?

Nimenomaan. "Mitään ohjeista ei voi ottaa vastaan" kertoo, että ohjeiden antamista pidetään aivan normaalina käyttäytymisenä. 

Kukaan ei pidä siitä, että ohjeistetaan toista aikuista elämään omaa elämäänsä, asumaan omaa kotiaan ja kasvattamaan omia lapsiaan. Toisten elämän ohjeistaminen, arvostelu ja kommentointi ei yksinkertaisesti kuulu hyviin käytöstapoihin. Vaikka sillä tarkoitettaisiin hyvää, niin ei silti kuulu.

Tämäntyyppiset ihmiset sitten ihmettelevät miksi heille loukkaannutaan. Siis ei vain anoppina, vaan myös ystävänä ja sukulaisena. Oli huvittavaa, kun kuulin erään tällaisen ihmisen loukkaantuneen sydänjuurian myöten, kun sukulainen oli vastannut hänen raha-asioita kyselevään kysymykseensä, että "asia ei kuulu mitenkään sinulle."

Eivätkö nämä ihmiset tiedä eikö ole kotona opetettu, että toisten kodista, työstä, raha-asioista tai mistään muustakaan asiasta ei ole tapana kommentoida, ellei erikseen neuvoa kysytä.

Käsittämätöntä, että anopin ikään ja jo pitemmällekin eläneissä on näitä, jotka eivät ole sisäistäneet peruskäytöstapoja. Kommentoidaan kaikenlaista ja pengotaan toisten komeroita. 

Mun appiukko haukkui kaikkea, koko ajan, joka kerta. Selän takana lisää.

Minulle riitti siinä vaiheessa kun häissämme mätti kalliissa ravintolassa meidän piikkiimme sisäfilettä ja jauhoi viisi tuntia, miten miehen serkun häissä oli ollut kaikki paremmin. Ja meidän maksama hotellikin oli väärässä paikassa ja meidän asuinalueet ojatkin väärin kaivettu.

En enää kutsunut häntä meille. Siellä hän nyt ihmettelee.

Vierailija
262/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuorilla äideillä on sellainen päävika, että kaikesta pitää loukkaantua. Mitään ohjeita ei voi ottaa vastaan ja mistään ei voi keskustella. Välillä tulee "pitäkää tunkkinne" riitoja. Eli nuori mamma saa riidan aikaan ihan vaan omassa päässään.

Nimenomaan. "Mitään ohjeista ei voi ottaa vastaan" kertoo, että ohjeiden antamista pidetään aivan normaalina käyttäytymisenä. 

Kukaan ei pidä siitä, että ohjeistetaan toista aikuista elämään omaa elämäänsä, asumaan omaa kotiaan ja kasvattamaan omia lapsiaan. Toisten elämän ohjeistaminen, arvostelu ja kommentointi ei yksinkertaisesti kuulu hyviin käytöstapoihin. Vaikka sillä tarkoitettaisiin hyvää, niin ei silti kuulu.

Tämäntyyppiset ihmiset sitten ihmettelevät miksi heille loukkaannutaan. Siis ei vain anoppina, vaan myös ystävänä ja sukulaisena. Oli huvittavaa, kun kuulin erään tällaisen ihmisen loukkaantuneen sydänjuurian myöten, kun sukulainen oli vastannut hänen raha-asioita kyselevään kysymykseensä, että "asia ei kuulu mitenkään sinulle."

Eivätkö nämä ihmiset tiedä eikö ole kotona opetettu, että toisten kodista, työstä, raha-asioista tai mistään muustakaan asiasta ei ole tapana kommentoida, ellei erikseen neuvoa kysytä.

Käsittämätöntä, että anopin ikään ja jo pitemmällekin eläneissä on näitä, jotka eivät ole sisäistäneet peruskäytöstapoja. Kommentoidaan kaikenlaista ja pengotaan toisten komeroita. 

Mun appiukko haukkui kaikkea, koko ajan, joka kerta. Selän takana lisää.

Minulle riitti siinä vaiheessa kun häissämme mätti kalliissa ravintolassa meidän piikkiimme sisäfilettä ja jauhoi viisi tuntia, miten miehen serkun häissä oli ollut kaikki paremmin. Ja meidän maksama hotellikin oli väärässä paikassa ja meidän asuinalueet ojatkin väärin kaivettu.

En enää kutsunut häntä meille. Siellä hän nyt ihmettelee.

Heh. Niin munkin anoppi. Kun lapset tulivat aikuisiksi, niin päätin, että yhteydenpito loppuu osaltani siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuus ennen kaikkea kirjoitti:

Ei mitenkään ennenkuulumatonta. Itse olen Helsingistä kotoisin, ja mieheni pieneltä paikkakunnalta, sanotaan nyt vaikka Jämsän kokoiselta alueelta Keski-Suomesta. Mieheni äiti on aina suhtautunut erikoisen hiljaisesti ja kylmästi minuun, siis ihan jo siitä päivästä asti kun heidät ekaa kertaa tapasin. 

Sanotaan että mieheni on hyvin urallaan menestynyt, ja tämä lähtökohtaisesti siitä syystä että ei jäänyt tälle pienelle paikkakunnalle vaan muutti Helsinkiin ja perusti yrityksensä. Kuulin hääpäivänäni että anoppi ei päässyt häihin vedoten siihen että oli kipeänä. Lähetin sitten häistä ylijääneen kakunkin anopille miehensä mukana. Totean tässä myös että appiukko on aina ollut maailman sydämellisin ihminen, aina valmis auttamaan ja pitää minua kuin tyttärenään.

Seuraavana jouluna anoppi otti muutaman rommipaukun ja punaviiniä, ja sen jälkeen alkoi mongertaa minulle olohuoneessa miten on aina pitänyt minua hemmoteltuna ja tyhmänä tyhjäpäänä, ja pyysi miestä tekemään avioehdon heti kun oli minut tavannut. En itse juo, joten yritin ainoastaan poistua takavasemmalle tilanteesta, mutta anopin höyryäminen ainoastaan jatkui. Olin jonninjoutava tyhjäntoimittaja, joka ei ikinä saa anopin hyväksyntää, ja osaan ainoastaan käyttää mieheni rahaa. 

Tämän jälkeen ymmärsin, että en ikinä tule saamaan tämän ihmisen hyväksyntää ja jatkoin elämääni. Lähetän toki lasten kanssa joulukortteja, ja mies käy lasten kanssa anoppilassa säännöllisesti. Nyt ilmeisesti anoppi on ottanut tyttäreni hampaisiinsa, sillä ainoastaan poikani saa rahaa jouluna kortin mukana, tytär ei mitään. En ole moksiskaan mikäli anoppi ei minusta pidä, mutta kymmenenvuotiaaseen lapseeni ei henkistä väkivaltaa käytetä. Mikäli lapsia ei kohdella tasapuolisesti, kumpikaan lapsista ei enää jatkossa mummilassa käy. 

Joo ei varmasti ole hyvä kummankaan käydä tuollaisen mummon luona mutta kerro paljas totuus kaikille jos päädyt siihen että lapset eivät siellä enää käy.

Kaikille totuus, miehellesi, anopillesi , apellesi jos on elossa sekä myöskin lapsillesi .

Kertoisin kyllä vielä miehesi sisaruksille myös .

Tämä siksi että anoppisi olisi vaikeampi kertoilla omaa valheellista versiotaan kenelläkään ja myös siksi ettei hän pääse uskottelemaan edes itselleen jotain paikkaansa pitämätöntä.

Vierailija
264/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei voi ilmoittaa että ”heidän perheessään isovanhemmat sitäjatätä”.

Kyllä se on se miniä joka määrää oman perheensä rajat. Ei isovanhemmat voi sitä ulkopuolelta tulla sanelemaan.

Onko miehellä mitään sanomista asiaan?

Vierailija
265/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies täällä tätä lukee, niin kannattaa näissä asioissa olla aina puolison puolella. Siltä puolisolta kun saa sellaista mitä omalta äidiltä ei voi ikinä saada, pillua. Ja miettikääpä sitä, että jos jätätte jonku naisen sen takia kun äitinne ei tästä tykkää, nii siinähän antaa omalle äidilleen avoimen valtakirjan tuhota kaikki muutkin naissuhteet.

Tähän tulokseen minäkin (mies) tulin eli jos annan periksi niin joudun antamaan myöhemminkin periksi. Katselin aikanaan lapsena kuinka "kivaa" oli heillä kun heidän omat vanhempansa ja appivanhempansa kohtelivat heitä kaltoin. Päätin jo silloin että en aio pitää yhteyttä sellaisiin sukulaisiin joiden kanssa yhteydenpito tuottaa jatkuvaa mielipahaa. Minun ihmissuhteeni ovat minun ihmissuhteitani ja niistä päätän minä eikä vanhempani.

Nyt on viitisentoista vuotta ollut hyvin etäiset välit vanhempiini sellaisen riidanaiheen vuoksi, jossa äidilläni ei ollut mitään ongelmia sisarusteni kanssa. Minun kohdallani yhtäkkiä sitten ei ollutkaan joustoa. Ikävää mutta tämän keskustelun luettuani näköjään ei mitenkään tavatonta.

Vierailija
266/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on se miniä joka määrää oman perheensä rajat. Ei isovanhemmat voi sitä ulkopuolelta tulla sanelemaan.

Jos miniä tai vävy tai oma tytär tai oma poika ei halua tiettyä ihmistä kotiinsa tai perheensä pariin, se riittää. 

Vierailija
267/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, jos omat tai appivanhemmat tulevat hänelle sanelemaan kuinka pitäisi määritellä hänen ydinperheensä rajat.  Usein se vain menee niin, että anoppi riitelee miniän kanssa ja poika jää hiljaisena taustalle. Tämän ketjun AP:n anoppi olisi voinut riidellä ihan vain poikansa kanssa lapsenlasten kastamisesta.  Ei minunkaan äitini tykännyt kastamattomuudesta, mutta en edes ryhtynyt vääntämään asiasta hänen kanssaan. Muistutin eronneeni kirkosta heti, kun pystyin 18-vuotiaana ja  totesin lapsieni seuraavan äidin uskonnollista vakaumusta, kunnes ovat täysi-ikäisiä. Kirkkoon kuuluva tapakristitty isä voi halutessaan kertoa uskonnosta ja opettaa siihen liittyviä perinteitä lapsille (eipä ole enkä tosissani edes odottanut häneltä sellaista). Lapsieni rippikoulusta on kysellyt, mutta olen vain muistuttanut kastamattomuudesta. Toivattavasti on tehnyt  jotain järjestelyjä seurakunnan kanssa koskien hautajaisiaan, minä ja uskonnoton veljeni ei aleta mitään uskonnollista tapahtumaa järjestämään. En ole ottanut asiaa puheeksi, mutta eiköhän se ole sitten se seuraava murheen ja syyllistämisen aihe.

Vierailija
268/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes ohjeistaa, kun sanoo vain hyvää päivää, niin siitäkin jotkut vetävät herneen nenäänsä ja loukkaanutaan ja annetaan tulla mitä sylki suusta tuo.

Joillakin ja aika monelta puuttuu hienotunteisuus ja käytöstavat, sen huomaa tälläkin palstalla.

Jos anoppia tai äitiä haukutaan samalla tavalla, kun tänne kirjoitetaan esim. Blogi Huono Äiti, Sanna Marin, Haukio, Pimiä, Veitola, Tukiainen jne. Ja jopa mode on joutunut poistamaan aloituksia ja osan kommenteista, kun Sanoma pelkää oikeusjuttuja, niin en yhtään ihmettele, miksi vanha anoppi katkaisee välit, eikä halua olla tekemisissä.

Ja se mikä on ihmeellistä, kun se toinen miniä voi olla anopin kanssa hyvä ystävä ja tulevat hyvin toimeen, kun se samainen anoppi on toisen miniän kanssa aina sotajalalla.

Minun anopilla on kolme miniää ja minä ja yksi miniä tullaan loistavasti anopin kanssa toimeen ja yksi miniä saa riidan aikaan, joka ikinen perhepäivällisellä ja mököttää monta kuukautta, kun muut eivät ole hän pillin mukaan.

Vierailija
269/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes ohjeistaa, kun sanoo vain hyvää päivää, niin siitäkin jotkut vetävät herneen nenäänsä ja loukkaanutaan ja annetaan tulla mitä sylki suusta tuo.

Joillakin ja aika monelta puuttuu hienotunteisuus ja käytöstavat, sen huomaa tälläkin palstalla.

Jos anoppia tai äitiä haukutaan samalla tavalla, kun tänne kirjoitetaan esim. Blogi Huono Äiti, Sanna Marin, Haukio, Pimiä, Veitola, Tukiainen jne. Ja jopa mode on joutunut poistamaan aloituksia ja osan kommenteista, kun Sanoma pelkää oikeusjuttuja, niin en yhtään ihmettele, miksi vanha anoppi katkaisee välit, eikä halua olla tekemisissä.

Ja se mikä on ihmeellistä, kun se toinen miniä voi olla anopin kanssa hyvä ystävä ja tulevat hyvin toimeen, kun se samainen anoppi on toisen miniän kanssa aina sotajalalla.

Minun anopilla on kolme miniää ja minä ja yksi miniä tullaan loistavasti anopin kanssa toimeen ja yksi miniä saa riidan aikaan, joka ikinen perhepäivällisellä ja mököttää monta kuukautta, kun muut eivät ole hän pillin mukaan.

Narsistilla tyypillisesti on yksi uhri ja sitten se hymisevä hovi.

Vierailija
270/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuresti ihmettelen, miksi ihmeessä miniä haluaa sikti olla missään tekemisissä sekopää narsisti anopin kanssa tai tulla sukujuhliin.

Tulee mielikuva, kuinka miniä etsimällä etsii riitakumppania, niin kuin ap. tapauksessa, vaikka anoppi on tehnyt harvinaisen selväksi, ettei halua olla missään tekemissä, eikä ole osoittanut pienintäkään mielenkiintoa ap. kohtaan yli vuoteen, niin ap. silti kerjää täällä sääliä ja pyytää meitä lohduttamaan häntä.

Luulisi ap. olevan ikionnellinen ja pilvissä, kun viimein pääsi noin pahasta sekopää anopista eroon, eikä ole häiritsemässä hänen tai perheensä elämää.

Mutta sekään ei näytä miellyttävän miniää ja olevan hyvä.

Vierailija
271/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sama homma mulla omien vanhempien kanssa. Kävivät kiristämään ja uhkailemaan ja aika ikävästi painostivat, ja kun kerrankin puolustauduin (tätä ei saa tehdä heille lainkaan) niin suuttuivat, haukkuivat mut pataluhaksi ja laittoi välit poikki.

Oletin että yhä kuitenkin lapsenlapset kiinnostaisi ja haluaisivat soitella. Väärässäpä olin. Ei mitään kiinnostusta lapsenlapsiin. Eivät ole nähneet yli viiteen vuoteen.

Olleen sitten näin, en aio korjata asiaa kun ei tämä minun vikani edes ollut.

Sairasta.

Tässäkin on vain yksi puoli ja näkökulma asiasta. Veikkaanpa, että toista osapuolta kun kuultaisiin niin tarina olisi toisenlainen.

No. Mun vanhemmat on narsistiset ja painostus koski sitä et mun piti luopua perinnöstä veljeni hyväksi. Kun en suostunut, uhkailtiin. Kun vieläkään en suostunut mua kiristettiin ja laitettiin välit poikki. Ja minut myös TEHTIIN perinnöttömäksi eli ovat tehneet testamentin missä mut suljettiin pois. Ja viisi vuotta ollut välit poikki.

Eli ihan turhasta kiukuttelen eikö niin? Sinä itse olisit tosi rakastavissa väleissä senkin jälkeen kun sua on uhkailtu ja kiristetty ja vielä tehty perinnöttömäksi? Selvä juttu, äiti teresa, olet mahtavin kaikista.

Ei tuollainen perinnöttömäksi ihan vaan kiusan vuoksi tekeminen päde, jos sen vie oikeuteen, jos lapsi ei ole kerran viettänyt syvästi kunniatonta elämää tai suunnilleen tappanut vanhempiaan. 

Lakiosasi saat ilman muuta.

Me avustaminen kahta lasta nyt eläessämme erittäin paljon, ostamme lomat, pyörät, autot (ovat toki meidän nimissä verotussyistä), tietsikat, mopot jne., ostavat ruoat meidän tilille, saavat näin talonsa pian maksettua ja voivat säästää. Riitelijäminiän kanssa asuva poikamme ei saa mitään, emme auta sekopää miniää.

Verottomana saamme auttaa aika rahakkaasti, 5000 €/ perheenjäsen kolmen vuoden välein. Ruokaa saa ostaa niin ettei verotraja puutu ja mieheni tankkaa autot aina käydessään heillä, piipahtaa ainakin joka viikko ihan vaan tankkauksen takia.

Miniä kihisee kuulema kiukusta sanoi miniän äiti, joka e mylöskään voi sietää kaikesta riitelevää tytärtään.

Vierailija
272/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuresti ihmettelen, miksi ihmeessä miniä haluaa sikti olla missään tekemisissä sekopää narsisti anopin kanssa tai tulla sukujuhliin.

Tulee mielikuva, kuinka miniä etsimällä etsii riitakumppania, niin kuin ap. tapauksessa, vaikka anoppi on tehnyt harvinaisen selväksi, ettei halua olla missään tekemissä, eikä ole osoittanut pienintäkään mielenkiintoa ap. kohtaan yli vuoteen, niin ap. silti kerjää täällä sääliä ja pyytää meitä lohduttamaan häntä.

Luulisi ap. olevan ikionnellinen ja pilvissä, kun viimein pääsi noin pahasta sekopää anopista eroon, eikä ole häiritsemässä hänen tai perheensä elämää.

Mutta sekään ei näytä miellyttävän miniää ja olevan hyvä.

Ai jos anoppi on hirviö niin koko sukuun pitää katkaista välit?

Ei ap ole anopin perään itse haikaillut. Ihmettelee vain miten järkyttävä isoäiti tämä on.

Vierailija
273/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sama homma mulla omien vanhempien kanssa. Kävivät kiristämään ja uhkailemaan ja aika ikävästi painostivat, ja kun kerrankin puolustauduin (tätä ei saa tehdä heille lainkaan) niin suuttuivat, haukkuivat mut pataluhaksi ja laittoi välit poikki.

Oletin että yhä kuitenkin lapsenlapset kiinnostaisi ja haluaisivat soitella. Väärässäpä olin. Ei mitään kiinnostusta lapsenlapsiin. Eivät ole nähneet yli viiteen vuoteen.

Sairasta.

Tässäkin on vain yksi puoli ja näkökulma asiasta. Veikkaanpa, että toista osapuolta kun kuultaisiin niin tarina olisi toisenlainen.

No. Mun vanhemmat on narsistiset ja painostus koski sitä et mun piti luopua perinnöstä veljeni hyväksi. Kun en suostunut, uhkailtiin. Kun vieläkään en suostunut mua kiristettiin ja laitettiin välit poikki. Ja minut myös TEHTIIN perinnöttömäksi eli ovat tehneet testamentin missä mut suljettiin pois. Ja viisi vuotta ollut välit poikki.

Eli ihan turhasta kiukuttelen eikö niin? Sinä itse olisit tosi rakastavissa väleissä senkin jälkeen kun sua on uhkailtu ja kiristetty ja vielä tehty perinnöttömäksi? Selvä juttu, äiti teresa, olet mahtavin kaikista.

Ei tuollainen perinnöttömäksi ihan vaan kiusan vuoksi tekeminen päde, jos sen vie oikeuteen, jos lapsi ei ole kerran viettänyt syvästi kunniatonta elämää tai suunnilleen tappanut vanhempiaan. 

Me avustaminen kahta lasta nyt eläessämme erittäin paljon, ostamme lomat, pyörät, autot (ovat toki meidän nimissä verotussyistä), tietsikat, mopot jne., ostavat ruoat meidän tilille, saavat näin talonsa pian maksettua ja voivat säästää. Riitelijäminiän kanssa asuva poikamme ei saa mitään, emme auta sekopää miniää.

Verottomana saamme auttaa aika rahakkaasti, 5000 €/ perheenjäsen kolmen vuoden välein. Ruokaa saa ostaa niin ettei verotraja puutu ja mieheni tankkaa autot aina käydessään heillä, piipahtaa ainakin joka viikko ihan vaan tankkauksen takia.

Miniä kihisee kuulema kiukusta sanoi miniän äiti, joka e mylöskään voi sietää kaikesta riitelevää tytärtään.

Ja sitten kun potkaisette tyhjää, ne kaksi ihmettelevät että mistäs nyt saadaan autot ja ruuat, ja että pitääkö auton omistamisesta maksaa verojakin. Se riitelijäminiän kanssa karaistunut veli pärjää omillaan.

Vierailija
274/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Juu. Noin minukin appivanhemmat toimi. Hyysäsivät tyttäriään asunnoilla ja ulkomaanmatkoilla. Nää tössi kaiken, opinnot jäi kesken ja asunnotkin meni työttömyyden myötä. 

Sitten siinä anoppi kävi kerjäämässä meiltä rahaa. Oli helppo kieltäytyä kun aina oli kohdeltu mäntisti.

Siellä ne nyt kököttää koko lössi jossain Joensuun slummissa.

Vierailija
275/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Toivottavasti tää on trolli. Ei kai kukaan jätä auttamatta omaa lastaan (sitä poikaa!) ja hänen lapsiaan siksi ettei pidä miniästä?

Ymmärrän kyllä ettet voi sietää miniää mutta en voi käsittää sitä miten huonosti kohtelet omaa poikaasi.

Vierailija
276/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo kaiken makselemista korostava on trolli, mutta onhan tuontyylisiä epäterveitä kuvioita varmasti olemassa. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. 

Vierailija
277/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään miehellä ole mitään sanomista siihen, kun vaimo haluaa koko perheen pukeutuvan perhekuvaan samanlaisiin pupupukuihin. Miehen kuuluu olla hiljaa ja pitää vaimonsa puolta

Vierailija
278/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään miehellä ole mitään sanomista siihen, kun vaimo haluaa koko perheen pukeutuvan perhekuvaan samanlaisiin pupupukuihin. Miehen kuuluu olla hiljaa ja pitää vaimonsa puolta

Ai susta olisi loogisempaa että aikuinen mies pukisi äitinsä määräämät vaatteet?..

Vierailija
279/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Juu. Noin minukin appivanhemmat toimi. Hyysäsivät tyttäriään asunnoilla ja ulkomaanmatkoilla. Nää tössi kaiken, opinnot jäi kesken ja asunnotkin meni työttömyyden myötä. 

Sitten siinä anoppi kävi kerjäämässä meiltä rahaa. Oli helppo kieltäytyä kun aina oli kohdeltu mäntisti.

Siellä ne nyt kököttää koko lössi jossain Joensuun slummissa.

Kaverilla äiti ja isi maksoivat lasten vaatteet ja harrastukset, perheen ruuat, lomamatkoja, kaverin auto oli isin firman nimissä jne. Kaverin palkka oli hänen omaa rahaansa minkä sai käyttää kaikkeen kivaan kuten vaikka rakennekynsiin. Isin firma meni konkurssiin eli lähti auto, äidin ja isin talo meni veloista eikä enää ollutkaan ilmaisia lounaita. Kaveri osti auton ja ihmetteli, miten vakuutukset voi olla niin kamalan kalliita. Lasten piti lopettaa harrastukset kun ei ollut varaa maksaa. 15 vuotta äitiys- ja hoitovapaita lukuunottamatta keskipalkkaisessa työssä, mitään ei ollut säästössä eikä mitään käsitystä minkä verran elämä oikeasti maksaa.

Vierailija
280/553 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä pani välit poikki meihin, kun kuuli, että olimme tehneet testamentin, missä lapsiemme puolisoilla ei ole osaa, eikä arpaa meidän perintöön.

Poikamme tämän tiesi ja oli mennyt kertomaan vaimolleen. Melkoinen soppa siitä syntyi ja nyt emme saa pitää heihin mitään yhteyttä.

Testamenttiamme emme aio silti muuttaa. Tämä sama pätee myös tytöllemme ja hänen miehensä ei tästä suuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi