Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riita anopin kanssa, lopulta välit poikki lapsenlapsiin

Vierailija
27.09.2020 |

Riitannuin anopin kanssa viime vuonna, siinä oli sanaharkkaa suuntaan ja toiseen. Riita oli ihan tyhmä ja itse ajattelin, että kyllä välit tästä korjaantuvat. Molemmat siis haukuimme toisiamme aivan yhtä kamalasti ja lapsellisesti sanoen, anoppi aloitti, joten molemmat ovat aivan yhtä syyllisiä kaikkeen. Mieheni piti riidassa puoliani ja appiukko vaimonsa puolia, vaikka molemmista miehistä näki, etteivät he todellakaan olisi kaivanneet mitään riitaa.

No mikä on tilanne näin vuoden jälkeen? Appivanhemmat ovat katkaisseet välinsä meihin kaikkiin. Mies on laittanut sinne syntymäpäiväonnitteluja ja joskus lasten kanssa soitellut, appivanhemmilta ei ole tullut mitään elettä tännepäin. Nyt päätettiin, että mekin annetaan olla. En vieläkään pysty käsittämään, että yksi riita aiheutti sen, että toiset hylkäävät oman poikansa ja omat lapsenlapsensa. Ihan käsittämätöntä.

Lohduttakaa mua kertomalla omista riidoistanne appivanhempien kanssa ja mitkä ovat välit nykyään.

Kommentit (553)

Vierailija
1/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama homma mulla omien vanhempien kanssa. Kävivät kiristämään ja uhkailemaan ja aika ikävästi painostivat, ja kun kerrankin puolustauduin (tätä ei saa tehdä heille lainkaan) niin suuttuivat, haukkuivat mut pataluhaksi ja laittoi välit poikki.

Oletin että yhä kuitenkin lapsenlapset kiinnostaisi ja haluaisivat soitella. Väärässäpä olin. Ei mitään kiinnostusta lapsenlapsiin. Eivät ole nähneet yli viiteen vuoteen.

Olleen sitten näin, en aio korjata asiaa kun ei tämä minun vikani edes ollut.

Vierailija
2/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sama homma mulla omien vanhempien kanssa. Kävivät kiristämään ja uhkailemaan ja aika ikävästi painostivat, ja kun kerrankin puolustauduin (tätä ei saa tehdä heille lainkaan) niin suuttuivat, haukkuivat mut pataluhaksi ja laittoi välit poikki.

Oletin että yhä kuitenkin lapsenlapset kiinnostaisi ja haluaisivat soitella. Väärässäpä olin. Ei mitään kiinnostusta lapsenlapsiin. Eivät ole nähneet yli viiteen vuoteen.

Olleen sitten näin, en aio korjata asiaa kun ei tämä minun vikani edes ollut.

Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käännetty koko suku valheilla meitä vastaan. Kun sanoin että tämä on minun kotini, minun lapseni ja minä määrään täällä. Ei jyrämäinen siskoni.

Vierailija
4/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä olet ap ja niin provosikin.

Vierailija
5/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samanlailla meni kuin ap:lla. Meillä alkoholi mukana.

Vierailija
6/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidat sovitaan. Aloitteen tekee aina joku.

Vierailija
7/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus, millaisia perheitä teillä on.

Oletteko kaikki jotenkin syrjäytyneitä tai mt-ongelmaisia, sukuineen päivineen?

Normaalit ja fiksut ihmiset eivät noin käyttäydy, mutta luuserit käyttäytyy.

Vierailija
8/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä parempi niin

Vierailija
9/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on dominoiva jyräävä isosisko jolle ei saa sanoa vastaan. Ei vaan kestä sitä.

T siskonsa rääkkäämä

Vierailija
10/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä. En vois ikinä kuvitella riiteleväni rankasti muiden kuin mieheni kanssa. Hänenkin kanssa harvoin ja riidat on nopeasti ohi. En todellakaan anoppini tai äitini tai kenkään muun kanssa.

Vierailija
11/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt heti, mistä riitelitte?

Vierailija
12/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap, mikä oli asiana siinä anopin kanssa riidellessä?

Samoin, mikä syy oli sinulla, jolla vihaa pidetty viisi vuotta?

En kyllä ymmärrä tällaisia välien katkaisuja.

Vierailija
13/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin hölmö asia kuin se, ettei kastettu lasta. Appivanhemmat pistivät välit poikki. Tai anoppi lähinnä, mutta siellä mies on niin vaimon tossun alla, ettei uskalla olla edes salaa yhteyksissä. Isovanhemmat ovat nähneet esikoisemme viimeksi kun tämä oli n. 6-viikkoinen, kahta nuorempaa eivät ole halunneet nähdä ollenkaan. Kuvia ovat ehkä nähneet sukulaisten luona, en tiedä. Suvun juhlat on vaikeita, koska jos me mennään, appivanhemmat eivät mene, eli ollaan sitten väistytty sellaisista tilanteista mihin he ns. kuuluvat, kuten lapsenlapsen rippijuhlat tai oman sisaruksen tasavuosisynttärit.

Vierailija
14/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistin välit poikki kaikkiin muihin paitsi lapsiini kynnysmattona olo riitti etsikööt syyn ja seuraukset muualta.

Vierailija
15/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa että kukaan itkee anoppinsa perään.

Itse olisin ollut valmis muuttamaan parin sadan kilsan päähän päästäkseni appivanhempien tunkeilevasta läsnäolosta.

Vierailija
16/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensin riitelet anopin kanssa, haukut tämän oikein kunnolla ja nyt ihmettelet, että miksi se ei halua olla kanssasi tekemisissä. Appiukko oli kuulemassa ja on tietenkin vaimonsa puolella, niinhän niiden miesten kuuluukin olla!

Anoppina katkaisisin välit koko miniän perheeseen, jota miniä ei pääsisi miestään ja lapsiaan syyttämään siitä, että ovat tekemisissä kanssani. Todennäköisesti miniä odottaa seuraavaa tilaisuutta päästä haukkumaan, joten kaikki sukujuhlia tms. välttelisin, koska jos miniä ei ole pyytänyt anteeksi, hän jatkaa edelleen riitaa.

Oman miniän kanssa välit ovat kohteliaan etäiset, koska en todellakaan halua tilanteeseen, jossa poikani vaimo päättää kertoa ajatuksensa minusta.

Vierailija
17/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kun tuli ero mieheni kanssa sorruimme appivanhempien kanssa sanomaan toisillemme pahasti, väsyneitä ja erosta järkyttyneitä oltiin kaikki. Vajaan vuoden kesti ettei käyty niillä vaikka vieressä asuttiin. Sitten yks päivä aattelin, että lapsethan tästä kärsii, kävelin anoppilaan ja sanoin, että tulin pyytämään anteeksi, he pyysivät myös ja lasten elämä parani kun välit tuli hyviksi. Huomasin että minulla oli (ovat poisnukkuneet molemmat) maailman parhaat appivanhemmat ja kaksi lastani olivat heille kaikki kaikessa.

Vierailija
18/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsittämättömän ilkeä anoppi. En ole vastannut samalla mitalla vaan poistunut paikalta ja sen jälkeen olen ollut vastaamatta puhelimeen. Välirikkoa on ollut n.vuosi kerrallaan. Lapsia hän on nähnyt normaalisti, mieheni vienyt mummolaan. Itselle on ollut hermolepoa nämä paussit hänestä, ei haittaisi vaikka olisi pysyvä tilakin.

Vierailija
19/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riidat sovitaan. Aloitteen tekee aina joku.

Yleensä fiksumpi.

Vierailija
20/553 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa että kukaan itkee anoppinsa perään.

Itse olisin ollut valmis muuttamaan parin sadan kilsan päähän päästäkseni appivanhempien tunkeilevasta läsnäolosta.

Useimmat miehet välittävät silti äideistään ja isistään, samoin lapset isovanhemmistaan.