Kuulin että lapseni isä on kuollut mitä teen
Voi vit.. sanon minä.. eli mulla 1,5v yhden illan jutusta syntyny tyttö, lapsen isällä siis perhe toisaalla. (en nyt kaipaaa saarnaa) Ensin pidettiin tiiviimmin yhteyttä tytön synnyttyä ja sitten mulle tuli uudet (mies) kuviot joten yhteydenpito harveni. Sitten ei mitään yht äkkiä ja olimme sopineet että hän hoitaa yhteydenotot ettei paljastuta. Vitutti koska aluksi mies tuki taloudellisesti paljonkin, ei siis isyyttä tunnustanut tms. mutta hoiti oman velvollisuutensa. Nyt sitten kuulin syyn loppuneisiin yhteydenottoihin eli mies kuollut :o jo joskus keväällä.
Nyt mitä teen, että tyttäreni saa perinnöstä sen mitä hälle kuuluu? Isyyttä ei ole tunnustettu mutta mulla on viestejä, maileja , valokuvia miehestä tytön kanssa yms joka todistaa. Kenen puheille marssia? Miehellä siis avovaimo ja kaksi lasta.
Kommentit (322)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 00:36"]
Ihan ekana veisin lapsen kanssa, ja hänen nimissään, kynttilän tai kukkia haudalle.
[/quote]
Joo, kiva sitten miehen lesken ja muiden sukulaisten on löytää haudalta kimppu tai seppele, ja kortti, jossa lukee "Isää kaivaten, pikku-Maija".
[/quote]Ap:n puhelinnumero siihen korttiin, niin saatte kätevästi yhteyden omaisiin :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:14"]
[/quote]Paitsi jos talosta isot lainat ja ehkä avokki omistanut kaikesta puolet. Netto lainojen jälkeen saattaa olla jokunen hassu tonni jaettuna kolmen lapsen kesken.
[/quote]Netto-omaisuudesta on ensin maksettu hautajais- ja perunkirjoituskulut, niihinkin helposti on mennyt jokunen tonni. Harmi että missasitte hautajaiset.
Hyi. Heti kärkkymässä rahaa. Halusit pitää homman salassa aikaisemminkin joten mikä nyt on muuttunut? Etkö muka tajunnut että mies kuolee jossain välissä kuitenkin?
Ei ole mikään sattuma, että "harakka" sisältää sanan "akka".
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 00:45"]
Oli sillä mun käsittääkseni talo, autot, eläkemaksuja oli maksanut kun sanoi siitä joskus jne ettei mikään ihan persaukinen varmaankaan.
[/quote]Paitsi jos talosta isot lainat ja ehkä avokki omistanut kaikesta puolet. Netto lainojen jälkeen saattaa olla jokunen hassu tonni jaettuna kolmen lapsen kesken. En ihan ekana palkkaisi asianajajaa tai menee jo miinukselle.
Keneltä kuulit kuolemasta? Sama taho saattaisi tietää isovanhemmistakin.
[/quote]
Kuulin kaupungilta yhdeltä yhteiseltä "hyvänpäiväntutulta" kun kysyin muka ohimennen onko näkynyt, samalla kun muistakin yhteisistä tutuista puhuttiin. Mutta jos alan kysellä sen vanhemmista olisi tosi outoa...
Sanoi asuneensa talossa jo ennen tätä naista joten pakko ottaa selvää..
Äääh. Turhaan lähdet siihen rumbaan. Sä ja mies teitte päätöksenne ja jätitte lapsen tunnustamatta. Elä sen kanssa.
Siis oikeasti turhaa touhua nyt lähteä tappelemaan asiasta. Et koskaan tule näkemään niitä rahoja. Tuskin kukaan haluaa yhtäkkiä antaa tuosta vain testata onko sukulainen vai ei. Toivottavat vain sinulle onnea helvettiin.
mun isä kun kuoli niin paljastui ihan just tälläinen tapaus. Nainen oli mennyt naimisiin sen jälkeen kun oli hommaillut isäni kanssa ja isä piti huolta yhteydenpidosta jottemme saisi tietää asiasta. vuoden verran naisella meni ennen kuin tajus että mun isä (ja hänen lapsen isä) oli kuollut. Idiootti otti kirjeellä yhteyttä mun äitiin, ei tiennyt että mun vanhempien ero oli astunut voimaan pari viikkoa ennen mun isän kuolemaa. Mukana oli kuva josta selkeesti näki että nainen ei valehdellut. Isyyttä ei oltu vahvistettu. Nainen ei asialle voinut mitään tuossa vaiheessa, mä olin se joka hoisi isän asioita hänen kuoleman jälkeen. Ainoa mitä nainen sai aikaan niin pilasi mun äidin elämän täysin. Mun äiti ei voi koskaan kysyä että miksi ja mitä tapahtui, miettii sitä sitten itsekseen synkkinä hetkinä.
Niin että jätä sen miehen perhe rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:20"]
Hyi. Heti kärkkymässä rahaa. Halusit pitää homman salassa aikaisemminkin joten mikä nyt on muuttunut? Etkö muka tajunnut että mies kuolee jossain välissä kuitenkin?
[/quote]
No en tod olettanut että kolmekymppinen mies menee noinvain kuolemaan. Ja kyllä rahaa joo, miksi ei tyttäreni saisi saada yhtälailla osaansa kuin ne pojat?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:20"]
[/quote]
No en tod olettanut että kolmekymppinen mies menee noinvain kuolemaan. Ja kyllä rahaa joo, miksi ei tyttäreni saisi saada yhtälailla osaansa kuin ne pojat?
[/quote]
Se nyt vain on oma moka. Mitäs ette tunnustaneet lasta. Et sinä niitä rahoja tule näkemään vaikka miten yrittäisit :)
Saisit vain kaiken paskan niskaasi.
Idiootti otti kirjeellä yhteyttä mun äitiin, ei tiennyt että mun vanhempien ero oli astunut voimaan pari viikkoa ennen mun isän kuolemaa.
[/quote]
Mietinnässä on myös se miten ja mitäkautta tieto avovaimolle.. Että voiko saada jonkun viranomaistahon väliin tai muuta..
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 00:26"]
Valitettavasti kuollutta ei voi laittaa isyystestiin. Ainoa keinosi on ottaa yhteyttä miehen omaisiin ja kysyä suostuisivatko miehen biologiset vanhemmat testiin. Jos suostuvat voidaan sukulaisuus vahvistaa sitä kautta. jos eivät ei lapsellasi ole mitään saumaa perintöön.
Jos isyyttä ei ole tunnustettu miehen eläessä on mahdollisuus perintöön oikeastaan lähes olematon.
[/quote]
On Suomessa kaivettu isä haudastakin, että isyys selvisi. Siitä ei ole pitkäkään aika.
Ap, soitat heti huomenna lastenvalvojalle ja oikeusaputoimistoon. Ja saamarin harakat lakatkaa ilkkumasta, ap pitää vain oman lapsensa puolia.
Ja jos jonkun herkkis eronnut äiti katkeroituu vielä enemmän kun sivusuhde tulee ilmi, niin syyttäköön itseään. hänhän on eronnut jo.
Mutta kerää kaikki todisteet mitä sinulla miehestä on, sillä tulet tarvitsemaan niitä.
Asialle voidaan varmasti vielä tehdä jotakin.
Voihan niitä mukuloita olla enempikin ympäriinsä sillä miehellä
[/quote]Siksi koska miehen eläessä päädyitte siihen ettei isyyttä tunnusteta.
Ja ihan oikeasti, epäilen ettei rahaa ole kummoisesti. Monellako kolmekymppisellä on? Jos on talo, on velkaakin, ja ne velat vähennetään ekana päältä ennen kuin mitään perintöjä aletaan jakamaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:32"]
[/quote]Siksi koska miehen eläessä päädyitte siihen ettei isyyttä tunnusteta.
Ja ihan oikeasti, epäilen ettei rahaa ole kummoisesti. Monellako kolmekymppisellä on? Jos on talo, on velkaakin, ja ne velat vähennetään ekana päältä ennen kuin mitään perintöjä aletaan jakamaan.
[/quote]
Mutta isä voi saada perintöjä, jotka kuuluvat hänen kuoltuaan rintaperillisille.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:29"]
Mietinnässä on myös se miten ja mitäkautta tieto avovaimolle.. Että voiko saada jonkun viranomaistahon väliin tai muuta..
[/quote]Jos johonkuhun haluat yhteyden, niin etsi miehen vanhemmat ja asioit suoraan heidän kanssaan. Ehkä avovaimo voidaan silloin jättää tietämättömäksi.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:31"]
Ap, soitat heti huomenna lastenvalvojalle ja oikeusaputoimistoon. Ja saamarin harakat lakatkaa ilkkumasta, ap pitää vain oman lapsensa puolia.
Ja jos jonkun herkkis eronnut äiti katkeroituu vielä enemmän kun sivusuhde tulee ilmi, niin syyttäköön itseään. hänhän on eronnut jo.
Mutta kerää kaikki todisteet mitä sinulla miehestä on, sillä tulet tarvitsemaan niitä.
Asialle voidaan varmasti vielä tehdä jotakin.
[/quote]
Lapselle on tärkeintä tuntea isänsä, ei raha. Koska isää ei enää ole, ei kannata alkaa repimään miehen perhettä enempää. He ovat jo miehen haudanneet, suruaikakin vielä menossa. Joskus voi ne toiset naiset miettiä muitakin kuin itseään. Ei ap rahaa lapselle halua, vaan itselleen.
Johan sen näkee, ettei miehestä ole välittänyt tai lapsen isä-suhteesta kun ei kerran kuukausiin edes huolestu yhteydenotoista.
Anna nyt akka rauhaa surevalle perheelle.
Saako verotustiedoista , jostain yms saada tietää mikähän oli tilanne? En nyt "tyhjän" vuoksi kuitenkaaan haluaisi alkaa siihen rumbaan. Toisaalta nyt kun tilanne on tämä miehen vanhemmat ilahtuisi uudesta lapsenlapsesta... tai sitten ei. Tiedän ettei se suku mikään suuri ole niin siksikin (miehellä ei sisaruksia)
Etkö ollut esim miehen facebook-kaverina jos nyt vasta sait tietää kuolemasta? Hieman outoa.. niin ja HALPAMAISTA touhua sinulta. HYI!
Kukapa ei ilahtuisi tiedosta, että oma lapsi on hässinyt pitkin kyliä ilman ehkäisyä -.- Ja lapsen äiti kärkkyy vain rahaa...
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 00:41"]
perunkirjoitus tehdään kolmen kuukauden kuluesssa kuolemasta, liekö sen jälkeen mitään tehtävissä?. toki isovanhemmathan vois vaikka ilahtua uudesta lapsenlapsesta, tai sitten ei.
[/quote]Perunkirjoitus on eri kuin perinnönjako.