Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen äiti teki nyt päätöksen...

Vierailija
04.12.2013 |

Olen päässyt lukemaan uutta alaa ja ala on vuorotyötä kuten nykyinenkin. Poikkeuksena nyt yksi asia tulevan suhteen... Yksin en aio enää vastata lasten kotiasioista ja kuljetuksista, niinkuin olen nämä vuodet tehnyt. Olen käytännössä ollut naimisissa oleva yh ja koen, että siksi olen ollut todella väsynyt, enkä ole jaksanut esim. kokopäivätyötä tehdä. Nyt se loppuu, sanoinkin jo kerran miehelleni että uudella alalla en ala enää valikoimaan töitä ja työaikoja niin, että saan hoidettua kotonakin varmasti (yksin) lasten kuljetukset ja valvottua iltahommat ynnä muuta. Hänkin saa nyt tinkiä vapaa-ajastaan, mitä minä olen tehnyt jotta miehellä "elämä säilyisi mahdollisimman lapsivapaana".

Ja jos ei kauniisti mene perille, se on vastakkain asettelu - joko liittyminen perheeseen tai siitä lähteminen. Ei enää jaksaisi tätä "puolittaista perhe-elämää". Rakastan miestä, mutta väsyn tähän pikku hiljaa. Salaa olen tätäkin pantannut mielessäni pitkään ja nyt sen aion toteuttaa. Toivon että asia lutviutuu, mies opettelee olemaan lasten kanssa. Jos ei niin, ei sitten.. :(

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:19"]

En ymmärrä, miksi nyxän täytyy hoitaa lapsiasi, jos ei exäkään ole sitä tehnyt (ja exä on lasten biologinen isä).

Toivon, että miehesi ilmoittaa, että hänellä ei ole mitään sellaisia velvollisuuksia, joita lapsen isälläkään ei ole. Jos tarvitset iltasin apua, lapset voivat mennä biologiselle isälleen.

Se olet sinä, joka on lapsista vastuussa eli luovu uudesta ammatista/työstä, jos lapset ovat tärkeitä. Jos eivät ole, niin miksi niiden tulisi olla tärkeitä nyxällesikään?

[/quote]

Ovat tärkeitä ja uusi ammatti on miehen kanssa yhdessä jopa päätetty. Ja jos lapset ei ole nykyiselle tärkeitä, niin valitettavasti tämäkään parisuhde ei tule toimimaan. Jos minä olen tärkeä miehelle, hänen täytyy olla apuna (ei 24/7 vastuussa, ei palvelijana, ei piikana) minulle arjessa. Ja siitäkin voidaan sopia, en oleta että "isällisyys" tulee tuosta vain. -ap

Vierailija
22/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette suerustelleet ja kuinka kauan asuneet yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa tuommoisesta miehestä!!!

Vierailija
24/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:29"]

Kuinka kauan olette suerustelleet ja kuinka kauan asuneet yhdessä?

[/quote]

Kohta 6v, asuttu 5v. -ap

Vierailija
25/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan mieheni lapsia siinä kuin omaaniki. Teen ruoat, katson vaatteet, käydään yhdessä ulkona jn. En ymmärrä tuota ettei yhtöön voi osallistua puolison lasten hoitamiseen. En minäkn miehen lapsia erityisemmin rakasta tms, mutta he ovat perhettä eikä arjesta tulisi mitään, ellen minäkin osallistuisi.

Vierailija
26/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:32"]

[/quote]

Miehenhän tuossa kannattaisi lähteä.

Ikääntyvä, opiskeleva yh -nainen ei varsinaisesti ole mikään saalis.

Vierailija
27/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Miehelle olen sanonut, että pakosta ei yhdessä olla. Molempien täytyy sitä haluta, ja että hän on vapaa lähtemään jos niin päättää. Mutta takaisin en ota, en pystyisi, liian kova pala, pettymys jos lähtee. Olisin ihan hajalla jos lähtisi, mutta niin kauan kun sydän lyö ja keuhkot toimii, niin elämä jatkuu vaikka vastoinkäymisiä tulisikin. Ja niinku äitini sanoo, lapset kantaa. Ainakin kerran olen jo selvinnyt. -ap

Vierailija
28/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeitä kommunikaatio-ongelmia. Toinen ei vaan vastaa kun kysytään ja toinen patoaa keskustelua kuin painekattila, eikä saa sanottua. Ero lähestyy, kun mies haluaa omia lapsia ja kommunikaatio-ongelmat pahenee jonkun kriisin takia.

Vierailija
29/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeitä kommunikaatio-ongelmia. Toinen ei vaan vastaa kun kysytään ja toinen patoaa keskustelua kuin painekattila, eikä saa sanottua. Ero lähestyy, kun mies haluaa omia lapsia ja kommunikaatio-ongelmat pahenee jonkun kriisin takia.

Vierailija
30/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:43"]

[/quote]

En voi avata hänen suutaan ja muodostaa äänteitä. Olen pari kertaa toistanut kysymyksen johon ei ole vastannut, mutta se jäätävä hiljaisuus ihmiseltä josta välittää, vain viiltää niin kovasti, etten halua jatkaa tilannetta tivaamalla miksei vastaa. Olen yrittänyt kasvaa henkisesti, ponnistellut omien voimavarojen ja miellyttävyyden kanssa että juttu toimisi ja hän tulisi vastaa, mutta ei. Ja sattuu ihan oikeasti huomata että näin on. 

Olen miettinyt jopa, että tahallani tekisin ikäviä tilanteita ja tulisi kinaa, ja voisin sitten ehdottaa parisuhdeterapiaa miehelle. Ehkä hän siellä kertoisi mikä tässä kuviossa on hänestä se vaikein osa? Minun pyynnöt ja vaatimukset, vai onko lapset hänestä inhottavia, vai onko hän jo katumapäällä meidän kahden suhteen, olenko minä siis pettymys? -ap

Vierailija
31/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä olette?

Vierailija
32/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:51"]

Minkäikäisiä olette?

[/quote]

Ihan aikuisia ollaan. -ap

Vierailija
33/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:51"]

Minkäikäisiä olette?

[/quote]

Ihan aikuisia ollaan. -ap

[/quote]

nelikymppisiä?

Vierailija
34/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Alapeukutin sittenkin omaa viestiäni luettuani ap:n viestin 28

:(

Vierailija
35/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän nyt on solidaarista porukkaa. Toivottavasti ette katkeroidu yhtään enempää, varsinainen noitavaino. Oli perhemuoto mikä hyvänsä ja lapset kenen hyvänsä niin eiköhän se vastuu perheestä ole molemmilla. Mielestäni on turhaa leikkiä perhettä, jos haluaa elää vain itselleen ja pakoilla vastuuta.

Vierailija
36/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olet tässä tekemässä ratkaisun joka on ainoa oikea aina ollutkin: päätä onko olosi riittävän hyvä näin käyttäytyvän tyypin kanssa. ketäänhän et voi syyllistää tai velvoittaa tuollaisesta/tuollaiseen. toki on vähän erikoista ettei mies voi sanoa ääneen, ettei haluakaan auttaa, mutta sellaisia jotkut on. tsemppiä :)

Vierailija
37/41 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:13"]

Mies on jo tyytynyt synnyttäneeseen naiseen. Vieläpä sellaiseen, joka on kantanut toisen miehen lasta. Ja nyt pitäisi alkaa piiaksi?

Kaikkeen sitä jotkut suostuu.

[/quote]

Sairasta juttua sulla. Jokainen perhe sopikoon mikä heille on parasta. Eikä se mikään perhe ole missä toinen raataa ja toinen viettää vapaa-aikaa. MInä pystyn tykkäämään exäni nyxänkin lapsista. On se kummallista että rakastamansa naisen lapset eivät tule läheisiksi. Ehkä se nainenkaan ei ole tarpeeksi rakas sitten. Oikein tekee ap. Minä en katselis päivääkään jotain vapaamatkustajaa, ihan sama kenen lapsia on, kodissa on kodin työt ja ne menee puoliksi.

Vierailija
38/41 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Saalitako me kaikki täällä vaan etsitään ? Mulla ainakin on helvetin ihana ihmis-suhde - miestäni en ole koskaan saaliina ajatellut. Voi v.... miten tyhmiä täällä...

Vierailija
39/41 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:13"]

Mies on jo tyytynyt synnyttäneeseen naiseen. Vieläpä sellaiseen, joka on kantanut toisen miehen lasta. Ja nyt pitäisi alkaa piiaksi?

Kaikkeen sitä jotkut suostuu.

[/quote]

Sairasta juttua sulla. Jokainen perhe sopikoon mikä heille on parasta. Eikä se mikään perhe ole missä toinen raataa ja toinen viettää vapaa-aikaa. MInä pystyn tykkäämään exäni nyxänkin lapsista. On se kummallista että rakastamansa naisen lapset eivät tule läheisiksi. Ehkä se nainenkaan ei ole tarpeeksi rakas sitten. Oikein tekee ap. Minä en katselis päivääkään jotain vapaamatkustajaa, ihan sama kenen lapsia on, kodissa on kodin työt ja ne menee puoliksi.

[/quote]

Onhan täällä näitä fiksujakin ihmisiä : sama juttu. Meillä on aina hoidettu molempien lapset yhdessä. Mun mies ilmeisesti TODELLA rakastaa ja halusi mut, kun otti lapsenikin täysillä mukaan ja vietti heidän kanssa aikaa.Ja minä hänen. Me oltiin perhe. Mä en olisi edes ottanut miestä, joka ei olisi ottanut perheeseen mukaan myös lapsiamme tasavertaisina.

Vierailija
40/41 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin juuri, siitähän sinulla on jo kokemustakin. Uutta hakuun vaan, laita nettiin deitti-ilmoitus nimimerkillä "äpärille lastenhoitaja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän