Uusperheen äiti teki nyt päätöksen...
Olen päässyt lukemaan uutta alaa ja ala on vuorotyötä kuten nykyinenkin. Poikkeuksena nyt yksi asia tulevan suhteen... Yksin en aio enää vastata lasten kotiasioista ja kuljetuksista, niinkuin olen nämä vuodet tehnyt. Olen käytännössä ollut naimisissa oleva yh ja koen, että siksi olen ollut todella väsynyt, enkä ole jaksanut esim. kokopäivätyötä tehdä. Nyt se loppuu, sanoinkin jo kerran miehelleni että uudella alalla en ala enää valikoimaan töitä ja työaikoja niin, että saan hoidettua kotonakin varmasti (yksin) lasten kuljetukset ja valvottua iltahommat ynnä muuta. Hänkin saa nyt tinkiä vapaa-ajastaan, mitä minä olen tehnyt jotta miehellä "elämä säilyisi mahdollisimman lapsivapaana".
Ja jos ei kauniisti mene perille, se on vastakkain asettelu - joko liittyminen perheeseen tai siitä lähteminen. Ei enää jaksaisi tätä "puolittaista perhe-elämää". Rakastan miestä, mutta väsyn tähän pikku hiljaa. Salaa olen tätäkin pantannut mielessäni pitkään ja nyt sen aion toteuttaa. Toivon että asia lutviutuu, mies opettelee olemaan lasten kanssa. Jos ei niin, ei sitten.. :(
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:43"]
Varmasti hyvä päätös. Ovatko lapset siis sinun, miehen vai molempia?
[/quote]
Minun ovat. Mutta sen verran isoja, että teini-ikäinenkin pärjää niiden kanssa. Nyt on miehellä viitisimisestä vain kiinni. -ap
Hohhoijakkaa! Ei miehellä ole siihen pienintäkään velvollisuutta. Eksälläsi on.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:50"]
Hohhoijakkaa! Ei miehellä ole siihen pienintäkään velvollisuutta. Eksälläsi on.
[/quote]
Osallistua meidän arkeen? Tehdä eväitä, katsoa että läksyjä todella tehdään, katsoa että sänkyyn mennään yöpaita päällä hampaat pestyinä, jäädä kotiin harrastamisen sijasta kun lapsi sairastaa? Tuon viimeisenkin olen hoitanut itse, olemalla pois töistä että mies saa harrastaa sen 3x viikossa n. 2,5h.
Eksä ei osallistunut arkeen vaikka hänellä joskus siihen oli mahdollisuus vuosia sitten. -ap
Kyllä se vaan kuuluu sile nykyiselle miehellekin ottaa vastuuta. On tiennyt minkälaiseen kuvioon on mukaan tullut, niin uskomatonta, ettei ole aikaisemmin jo osallistunut!
Onko uudella puolisolla velvollisuutta noihin ap:n mainitsemiin asioihin riippuu ihan siitä, mitä olette uusperhettä perustaessanne sopineet. Jos ette ole asiasta puhuneet, et ap voi noin vain sitä vaatia, kun lapset eivät ole nyxän. Toki voit esittää toiveen asian suhteen nyxällesi. En tosin usko, että kukaan muuttaisi uuden puolison kanssa yhteen sopimatta käytännön asioista ml. lasten asiat.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:02"]
Kyllä se vaan kuuluu sile nykyiselle miehellekin ottaa vastuuta. On tiennyt minkälaiseen kuvioon on mukaan tullut, niin uskomatonta, ettei ole aikaisemmin jo osallistunut!
[/quote]
Kuuluu tai ei, riippuu ihan siitä mitä on aikoinaan sovittu. Siis mitä on aikoinaan sovittu lasten suhteen?
Ap, jos miehesi on itse lapseton, ei hän välttämättä siihen ryhdy. Toki apuna jokainen kunnon mies on, mutta vain apuna.
Mun mies osallistuu kyllä lapseni hoitamiseen, mutta veikkaan ettei olisi yhtä osallistuva jos meillä ei olisi yhteisiäkin lapsia. Meillä ei erotella, joten jos mies maksaa vaikka lomamatkan tai kuskaa harrastuksiin nuoremmat, miksei hän kohtelisi samoin vamhintakin. Jos hän olisi lapseton, tuskin maksaisi koko perhettä reissuun tai vastaisi lasten harrastuksista.
Olet kieli pitkällä odottanut löytäväsi lapsille uuden isän, että pääset opiskelemaan?
Ei ne mitää oo sopinu! Pitäny vaan saada munaa ja laskuille maksaja. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että eksä ja nyksä puuhailee omiaan ja ap vaatii vaatimasta. Ehkä kolmas isähahmo lasten elämässä ratkaisee kaiken..
Mies on jo tyytynyt synnyttäneeseen naiseen. Vieläpä sellaiseen, joka on kantanut toisen miehen lasta. Ja nyt pitäisi alkaa piiaksi?
Kaikkeen sitä jotkut suostuu.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:04"]
Onko uudella puolisolla velvollisuutta noihin ap:n mainitsemiin asioihin riippuu ihan siitä, mitä olette uusperhettä perustaessanne sopineet. Jos ette ole asiasta puhuneet, et ap voi noin vain sitä vaatia, kun lapset eivät ole nyxän. Toki voit esittää toiveen asian suhteen nyxällesi. En tosin usko, että kukaan muuttaisi uuden puolison kanssa yhteen sopimatta käytännön asioista ml. lasten asiat.
[/quote]
Kyllä niistä puhuttiin ja sovittiin. Ilmeisesti lasten kanssa oleminen osoittautui aikoinaan miehelle niin raskaaksi, että jotenkin tilanne ajautui siihen että hän ei enää esim. vastannut jos kysyin, että voisiko hän hakea lapsia hoidosta kun pääsee töistä, ettei tulisi niin pitkää päivää. En kysynyt todellakaan edes joka viikko. Kasvotusten ja puhelimessa ei vastannut mitään, saattoi vain kysyä että monelta sie siis pääset töistä. Vastaukseni jälkeen ei hän puhunut mitään, välttämättä koko iltana, ja tulkitsin että ei halua hakea joten hain itse. Lopulta en enää edes kysynyt. Eikä mies tarjoudu koskaan hakemaan tai olemaan kotona. Eilen viimeksi kun kuuli (!) että minulla tänään töitä kahdeksaan, kysyi välittömästi olenko järjestänyt hoidon jotenkin. Vastasin että olen, ei tarvitse sinun hoitaa sitä (tuli pelaamasta klo 21.).
Lupasi ja oli alussa siis mukana, mutta ihan selvästi itsekkyys vei lopulta voiton kun ehkä huomasi, kuinka raskasta voi olla siellä kotona pääsemättä harrastamaan aina kun haluaa töiden jälkeen. -ap
Lapset ovat sinun joten sinun vastuu. Ei kai uusi mies oo palvelija.
En ymmärrä, miksi nyxän täytyy hoitaa lapsiasi, jos ei exäkään ole sitä tehnyt (ja exä on lasten biologinen isä).
Toivon, että miehesi ilmoittaa, että hänellä ei ole mitään sellaisia velvollisuuksia, joita lapsen isälläkään ei ole. Jos tarvitset iltasin apua, lapset voivat mennä biologiselle isälleen.
Se olet sinä, joka on lapsista vastuussa eli luovu uudesta ammatista/työstä, jos lapset ovat tärkeitä. Jos eivät ole, niin miksi niiden tulisi olla tärkeitä nyxällesikään?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:11"]
Ei ne mitää oo sopinu! Pitäny vaan saada munaa ja laskuille maksaja. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että eksä ja nyksä puuhailee omiaan ja ap vaatii vaatimasta. Ehkä kolmas isähahmo lasten elämässä ratkaisee kaiken..
[/quote]
Jos laskujen maksua ajatellaan, minä olin se joka maksoi hänenkin laskuja. Kävin töissä, hän ei. Kävin enemmän töissä kuin hän, vaikka hän sitten pääsikin töihin myöhemmin. Plus hoidin lapset ja suurimman osan kotitöistä. Ja olin todella, todella väsynyt. -ap
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 22:11"]
[/quote]
Jos laskujen maksua ajatellaan, minä olin se joka maksoi hänenkin laskuja. Kävin töissä, hän ei. Kävin enemmän töissä kuin hän, vaikka hän sitten pääsikin töihin myöhemmin. Plus hoidin lapset ja suurimman osan kotitöistä. Ja olin todella, todella väsynyt. -ap
[/quote]
Miksi suostuit tuollaiseen?
ehkä on aika esitellä kolmas mies lapsillesi. Jos Se luopuis omista lapsista ja huolisi ne toisen miehen ipanat omikseen? Testaa ainakin.
Sinähän Se aarteen löysit. Onnea! Löytyikö paikallisesta?
Varmasti hyvä päätös. Ovatko lapset siis sinun, miehen vai molempia?