Voisitteko antaa yhdenkin hyvän syyn miksi menisin paskaduuniin, josta tienaa saman verran kuin tuet ovat?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Tukia saavan yhteiskunnan loisen CV:llä tuskin saa tulevaisuudessa töitä.
Eipä varmaan haluakaan jos mahdollisuus on vain näihin hanttihommiin joista ei juuri mitään makseta. Kuten on, jos ei ole koulutusta. Kaikista ei vaan ole opiskelemaan, eikä näin ollen sitten myöskään työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä on tapana aloittaa paskaduuneista, jos haluaa päästä myöhemmin parempiin paikkoihin.
Olet saanut ketjussa jo aika monta hyvää syytä. Alkaako vakuuttelut riittämään?
Yhtään sellaista syytä ei ole esitetty mikä minut vakuuttaisi jos olisin ap. Saan palkkaa käteen 3500€, mutta jos tukien tasolle putoaisi, niin lopettaisin sillä minuutilla!
Miksi et löydä parempaa duunia kuin se paskaduuni? Onko koulutustaso jäänyt matalaksi (lue: ei yliopistotutkintoa) vai onko sosiaaliset kyvyt niin huonot, että et pärjää asiakaskontakteissa?
Huono koulutus ja kusipäinen luonne ovat huomattavan monen miespuolinen työnhakijan kohdalla se "deal breaker" joka saa rekrytoijan toteamaan, että tämä hakija kelpaa vain paskaduuneihin.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole oikeutta loisia tuilla. Jokaisen on tehtävä työtä. Kaikki työ on paskaa. Jos kerran osa loisii, niin sitten kaikki muutkin lopettakoot työnteon.
Niin! Lopettaisivat sitten niin asioiden olisi pakko muuttua! Mutta koska eivät lopeta vaan ainoastaan kitisevät, he samalla mahdollistavat että nykyinen meno jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali päivärytmi, yhteiskuntaan kuuluminen, syrjäytymisen riskin väheneminen, tukipäätös- ja anomisrumbasta eroon pääsy. Esim.?
Mikä on normaali päivärytmi? Kun olin itse vuorotöissä pääsin vähintään kerran viikossa töistä puoli kymmenen ja seuraavana päivänä oli herätys viideltä aamuvuoroon. Onko tämä mielestäsi normaali päivärytmi? Ei ollut kahden lääkärinikään mielestä, jotka kielsivät moisen. Moni työtön ainakin nukkuu tarpeeksi mikä on elintärkeää elimistölle.
Katson edelleen kuuluvani yhteiskuntaan. Anominen on helppoa ensimmäisen hakemuksen jälkeen, jatkohakemuksen voi tehdä sähköisesti ja siihen menee 5 sekuntia. Ei pitäisi olla sinullekaan vaativaa, paljon vaativampia töitä olen tehnyt työkseni kuin parin päivärahahakemuksen vääntäminen. Syrjäytymisriski nyt voi olla todellinen mutta itselleni lähinnä sitten kun rahat loppuvat.
Hyi kamala noita vuoroja joissa pääset töistä myöhään illalla ja sit pitääkin seuraavana päivänä mennä aamuvuoroon kuudeksi tai jopa aikaisemmin. Elintarviketehtaassa oli tollasia vuoroja miten sattuu pitkin viikkoa. Tollanen käy jaksamisen päälle ja muusta elämästä töiden lisäksi turha haaveilla.
Sitä kun pääsee töistä iltakymmeneltä ja seuraavana päivänä alkaa työt aamukuudelta alkaa se käydä voimille. Tollasen työrupeaman jälkeen viikonloppu menee ihan vain palautuessa ellei sit joudu töihin. Mä olen tässä työttömänä huomannut sen, etten ole pirteä alle 8h unien jälkeen vaan sitä unta pitää saada vähintään 8h. Mä en nykyään edes käytä herätyskelloa, koska herään sen jälkeen kun olen nukkunut 8h. Se on mun luonnollinen unirytmi, tai jos tarkkoja ollaan niin 8h ja 15-20min aktiivisuusrannekkeen mukaan joka mittaa myös unenlaatua 😀
Mä en enää mieti työtä niinkään rahan takia, vaan siitä miten työ voisi parantaa mun elämänlaatua. Töissä ollessa unirytmi meni vinksalleen ja olin aina väsynyt. En myöskään jaksanut tehdä kunnollista ruokaa saati käydä liikkumassa työmatkojen lisäksi. Työpaikoilla myös ihmiset on yleensä ainakin mun kokemuksen mukaan olleet sellaisia joiden kanssa en halua olla tekemisissä. Viimeksi kun olen ollut töissä ei työ tuonut mun elämään mitään muuta kuin kurjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et löydä parempaa duunia kuin se paskaduuni? Onko koulutustaso jäänyt matalaksi (lue: ei yliopistotutkintoa) vai onko sosiaaliset kyvyt niin huonot, että et pärjää asiakaskontakteissa?
Huono koulutus ja kusipäinen luonne ovat huomattavan monen miespuolinen työnhakijan kohdalla se "deal breaker" joka saa rekrytoijan toteamaan, että tämä hakija kelpaa vain paskaduuneihin.
Voi olla, mutta siitähän ei nyt ole kyse, vaan siitä kannattaako tällöin käydä töissä! No ei kannata!
Mitkä työt/työpaikat ovat mielestäsi niitä ns paskaduuneja?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä työt/työpaikat ovat mielestäsi niitä ns paskaduuneja?
Sellaiset joista ei makseta kunnollista palkkaa tietysti!
Totta! Paskaduuneja ei ole, mutta paskasti palkattuja on kyllä!