Olen pakkomielteisen kiinnostunut Intiasta
Mikä minua vaivaa? Vielä pari vuotta sitten ei voinut koko maa kiinnostaa vähäkään...
Kommentit (19)
Maailmankaikkeuden perseläpi vetää voimakkaasti puoleensa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö hurahtaminen oli ihanaa?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeuden perseläpi vetää voimakkaasti puoleensa?
Joo, tiedän että vaikuttaa vähän säälittävältä, mutta olen ollut kiinnostunut Bollywood elokuvista ja siitä tämä obsessio lähti. Vielä pari vuotta sitten koko maa ja sen ihmiset jopa inhotti minua.
Siellä ei ole yhtään mitään Bollywood elokuvista. Olen käynyt en suosittele enkä mene uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei ole yhtään mitään Bollywood elokuvista. Olen käynyt en suosittele enkä mene uudestaan.
Minkälainen maa se sitten on?
Olen käynyt. En MISSÄÄN NIMESSÄ suosittele. Haisee, löyhkää, ihan joka paikassa, ihmiset ja köyhyys tulevat iholle, koirilla on kaksi tai kolme jalkaa, laihat pyhät lehmät syövät jätteitä.
Kiinnostaa tietää miten olet pakkomielteisen kiinnostunut ja miten ajautunut siihen?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt. En MISSÄÄN NIMESSÄ suosittele. Haisee, löyhkää, ihan joka paikassa, ihmiset ja köyhyys tulevat iholle, koirilla on kaksi tai kolme jalkaa, laihat pyhät lehmät syövät jätteitä.
maassahan on todella elinvoimainen keskiluokka ja hyvin paljon rikkaita. Eivät kaikki asu jossain kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tietää miten olet pakkomielteisen kiinnostunut ja miten ajautunut siihen?
Nolottaa tunnustaa, mutta aluksi katsoin Rillit huurussa sarjaa ja siinä hieman ihastuin tähän intialaiseen hahmoon Rajesh Koothrapaliin. Sitten aloin etsimään tietoa Intiasta ja kiinnostuin myös Bollywood elokuvista. Nyt olen katsonut päivittäin jonkun Bollywood tanssiesityksen. Ja toki tiedän, ettei tämä edusta oikeaa ja todellista Intiaa milllään tavoin.
Heh, maailmankaikkeuden p'''rssereikä imaisee puoleensa. No ei siinä.
Intia on m''onikultturinen maa ja sillä on m''onikultttuurisuuden m''oninaiset ongelmat. Pahin niistä on köyhyys. Ja kastijako, joka vaikuttaa vieläkin. Joukkorskatut naiset ovat pääosin olleet kastittomia tai ulkkiksia. Hajuja, löyhkää, saasteita, jätteitä, rampoja ihmisiä ja eläimiä, p''skaa, kusta ja mausteita.
Vauras keskiluokka asuu suojatuilla alueilla, oikein oikeistolaisten paratiisi, r''oskaväen slummit ja ghetot eivät haise nenään siellä, vaan levittäytyvät vähän kauempana. Oe ihanoo! Ja kyllähän se länsimainen tyyli osuu räikeästi silmään kaiken köyhyyden keskellä. En käsitä, miten tuota voi joku ihailla. Ai niin - toki ne, jotka kuvittelevat itsensä sinne vauraaseen keskiluokkaan tai jopa peräti rikkaaseen yläluokkaan. Eihän kukaan noista hörhöistäkään koskaan uudelleensynny rammaksi gettolapseksi tai -koiraksi.
Intialaisethan haisee vahvalle ja pahalle, ja se d-aksentti englanti on ärsyttävää :D.
Mua kiinnostaa (Amerikan) englannin kieli. Ja sen puheen kuuntelu ja oppiminen. Ja myös muut ulkomaat vaikka Euroopassa ja luonto siltä osin kuin turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt pari talvea siellä. Täysin eri mieltä, erittäin Shanti maa.
Vierailija kirjoitti:
INTIAAN
???
Wolt-ruokakuski neuvoi: älä mene intiaan. Se oli suoraan intiasta tuleva neuvo.
Olen kuullut, että keskiluokan ja ylemmän keskiluokan intialaiselle joku palveleva ruumiillista työtä tekevä henkilö esim. siivooja, tarjoilija jne ei ole edes ihminen. Voi kohdella kun jotakin s aastaa. Edes sairaanhoitajia ei kunnioiteta Intiassa ollenkaan.
Ehkä sinua alitajuisesti kiinnostaa vain Krishna, Buddha ja Jeesus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt pari talvea siellä. Täysin eri mieltä, erittäin Shanti maa.
Mitä tarkoittaa Shanti?