Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko antaa yhdenkin hyvän syyn miksi menisin paskaduuniin, josta tienaa saman verran kuin tuet ovat?

Vierailija
26.09.2020 |

Niin?

M34

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keho ei tee mitään hyödyllistä, sielu jättää sen etuajassa.

Ai jaa. Mun keho taas huusi hoosiannaa vuorotyössä jotka käytännössä ainoa mahdollisuus nykytilanteessa. Terveys parantunut huomattavasti.

Vierailija
82/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisit toivoa paremmasta tulevaisuudesta ja mahdollisuuden edetä tehtäviin, joissa tienaa tukia paremmin. Löytäisit paikan yhteisön jäsenenä ja uusia ihmissuhteita. Äidin ei tarvitsisi enää olla niin huolissaan ja hävetä kuulumistesi kertomista sukulaisille ja tutuille.

Alku joo, ...MUTTA

äidin vetäminen ja häpeän vetäminen tähän ja siis toisen ihmisen häpeän.... TÖRKEETÄ.

Tällaisten takia meillä on niin paljon mielenterveyden häiriöitä, kun vedotaan ja kasvatetaan häpeältä..

Että aapeen pitäisi vielä ottaa vastuu jonkun toisen tunteista? Oletetuista tunteista?

Kyllä aapeellä on itsellään ihan tarpeeksi tuossa käsittelemistä.

Mä kyllä suosittelen töihin menoa oman mielenterveyden takia. Täällä on tullut monta hyväää syytä.

Voisitko kouluttautua? Opiskelu on hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa muutakaan ja jos sen avulla saa myöhemmin parempaa duunia niin sitten kannattaa. Mutta jos se on jotain mitä ei halua edes merkitä cv:hen niin sitten ei kannata.

Toisaalta sillä välttää pupukurssit, työkokeilut, työtoiminnan ja karenssit.

Vierailija
84/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään mitään järkeä muuta kuin jos pysyy liitonrahalla. Olen ollut joskus kun seinät olisi päälle muuten kaatunut. Ja jaksoi tehdä raskasta työtä. Tosin oli enemmän työntekijöitä joskus eikä ihmisiä vedetty piippuun. Jos työmäärä on ylimitoitettua niin tällä järjellä en menisi. 

Tunnen niitä joitakin koko ikänsä tehneitä ja joka paikka kuuskymppisenä kulunut aivan tohjoksi. 

Tämä on kyllä totta. Olen ollut työelämässä -90 luvulta ja jatkuvasti on työelämän vaatimuksen kiristyneet ihan mahdottomiksi toteuttaa. Esimerkkinä työkaveri jäi eläkkeelle ja hänen tilalleen ei palkattu uutta työntekijää. Minulle vain ilmoitettiin että tee jatkossa hänenkin työt vaikka omiakin oli jo liikaa. Parin vuoden päästä sama juttu toisen työntekijän kohdalla. Jäi eläkkeelle ja minun pitäisi pystyä tekemään kolmen ihmisen työt.

Nyt kun alkaa olemaan jonossa vuosi sitten tehtyjä työpyyntöjä niin johtajat tulevat valittamaan että miksi näitä ei ole tehty kun asiakkaat valittaa. Osa työkavereista on potkujen pelossa tehnyt jo kaikki ylityörajat täyteen ja tekevät töitä myös yöllä ilmaiseksi että saavat työjonot tyhjiksi. Ovat sitten saikulla viikkokausia burnoutin takia.

Minulla on jonossa 150 tekemätöntä työtehtävää, koska pitäisi tehdä 24 tuntia vuorokaudessa töitä että pystyisi kaikki tekemään. Työaika on kuitenkin vain 8 tuntia ja teen sen mitä tuona aikana kerkeää tekemään. Työjono luonnollisesti kasvaa jatkuvasti, eikä niitä kerkeä ikinä tekemään. Saisi kyllä helposti poltettua itsensä loppuun jos lähtisi sille linjalle. Johtajat keksivät myydä jatkuvasti uusia juttuja asiakkaille ja ilmoittavat että tällainen päivämäärä olisi tällaisella asialla. En kehtaa edes vastata ettei ole mahdollista. Siinähän selittelevät asiakkaalle.

Vierailija
85/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kykene. Mutta jos voisin, niin poistaisin kaltaistesi loiseläjien kaikki tuet, niin alkaisi se paskatyö maistumaan.

Terveisin tyyppi, joka ei ole itse saanut mitään aikaan, vaan perinyt kaiken. Minä jos voisin, niin lopettaisin perintöoikeuden ja ottaisin ne valtiolle. Silloin olisi kaikki samalla viivalla ja jokainen tekisi omaisuutensa itse.

Vierailija
86/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kykene. Mutta jos voisin, niin poistaisin kaltaistesi loiseläjien kaikki tuet, niin alkaisi se paskatyö maistumaan.

Terveisin tyyppi, joka ei ole itse saanut mitään aikaan, vaan perinyt kaiken. Minä jos voisin, niin lopettaisin perintöoikeuden ja ottaisin ne valtiolle. Silloin olisi kaikki samalla viivalla ja jokainen tekisi omaisuutensa itse.

Niin ja jokainen kuluttaisi sen pienen/suuren omaisuutensa aivan itse eikä jättäisi lapsillensa mitään, näinhän sen on oltava. ; )

Vierailija
87/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tehdä omaisuutta, kun oma perheesi ei tule hyötymään siitä mahdollisesti kulutuksen jälkeen jäävästä ylimäärästä ollenkaan, vaan valtio vie kaiken määrättömään kitaansa? Eli säästät omaan asuntoosi vuosikausia ja kuolemasi jälkeen se menee vieraille.

Entistä enemmän työhaluttomiahan näin syntyisi.

Vierailija
88/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ketjuun vastanneet ovat? Monen arvomaailma näyttää olevan kuin suoraan 50-luvulta. 😮

M31 (Ilmeisesti yksi niistä harvoista, jotka eivät omaksuneet vanhempiensa arvomaailmaa tässä asiassa)

Vierailija
89/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat ap olla niitä paskoja jotka ulisee kuinka otat omasi myväosaisilta väkisin kun tuet viedään pois?

Mutta vastaus kysymykseesi: ei tarvitse :) Onneksi kukaan ei myöskäänh huomaa kun kuolet yksin katuojassa

Vierailija
90/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ns. paskaduunissa hampurilaisravintolassa vaikka olisin saanut tukia varmaan saman verran. Kyllä siinä oli kyse siitä, että minulla oli kova kynnys olla työttömänä ja te-toimiston kyttäyksen alla. En halunnut täyttää tukilomakkeita ja vastaanottaa te-toimiston puheluita, tehdä hakemuksia te-toimiston käskystä tms. Kyllä kyse oli ihan omanarvontunnosta. Olin hetken työttömänä ja olin tosi kateellinen ihmisille, jokta aamuisin olivat selvästi matkalla töihin. Lisäksi olisin tullut hulluksi vain yksin kotona möllöttäen. Työ, vaikkakin vuorotyötä, toi elämääni rutiinia ja ihmisiä, sillä siihen aikaan minulla ei oikein ollut ystäviä pääkaupunkiseudulla. Yksin kotona olisin varmasti masentunut. Lisäksi tuo työ auttoi saamaan minua sitten vähän paremman työpaikan ja lopulta pääsin opiskelemaan. Kun valmistuin yliopistosta enkä saanut heti oman alan töitä, menin vajaaksi puoleksi vuodeksi r-kiskalle myyjäksi. Taas ajatuksena oli se, että en halua te-toimiston kyttäyksen alaiseksi. 

Vierailija
91/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla onkin "huurumykket" paljon näitä kaltaisiasi. 

(joiden elannon sossu maksaa. ku isikään ei viitti aikuiselle enään) 

Yhteiskunnan maksamat asumistuet vääristää asuntomarkkinoita ja vuokria.

Saattaa olla että taikaseinästä loppuu pian setelit. Siinä vaiheessa kannattaa ehkä olla töissä. Työttömyysturvaan ollaan taas tekemässä leikkauksia. Kaikki vappusataset ja muut korotukset sosiaaliturvaan voidaan unohtaa.

Vierailija
92/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies otti reilun puolen vuoden työttömyyden jälkeen vastaan työn, josta jää käteen vähemmän kuin jäi ansiosidonnaisesta. Työ ei kyllä ole paskaduunia, mutta ei ihan hänen "tasoaan", sellaista perustyötä, kun ennen teki varsin vaativaa työtä. Työn hän otti siksi, että työssäolevan on helpompi vaihtaa työpaikkaa, kuin työttömän saada työtä. Lisäksi hän halusi työyhteisöön mukaan ja kyllähän jokaisessa työssä oppii ja saa kokemusta. Nyt hän on ollut tuossa samassa työpaikassa kohta 2 v, on viihtynyt erinomaisesti ja vähän aikaa sitten hänen pomonsa vaihtoi työpaikkaaa ja mieheni pääsi hänen paikalleen. 

Vierailija
93/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista syytä ei ole olemassakaan. Tämä fakta pitää kaikkien poliittisten suuntauksien tunnustaa. Asiaan auttaa vain tukien leikkaaminen, porrastaminen ja väliaikaisuus sekä työnteon kannattavaksi tekeminen.

Vierailija
94/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään mitään järkeä muuta kuin jos pysyy liitonrahalla. Olen ollut joskus kun seinät olisi päälle muuten kaatunut. Ja jaksoi tehdä raskasta työtä. Tosin oli enemmän työntekijöitä joskus eikä ihmisiä vedetty piippuun. Jos työmäärä on ylimitoitettua niin tällä järjellä en menisi. 

Tunnen niitä joitakin koko ikänsä tehneitä ja joka paikka kuuskymppisenä kulunut aivan tohjoksi. 

Olisi ehkä hyvä määritellä paskaduuni. Ajattelin, että kyse on töistä joihin ei tarvitse koulutusta. Tai lyhyt perehdytys riittää. Näitä löytyy myös toimistoista, ei työ ole välttämättä fyysisesti raskasta ollenkaan. Voi olla jopa tylsää, lähinnä netissä surffailua (vahtimestarit).

Nykyään kaikkiin töihin tarvitsee koulutuksen.

En minä ainakaan tarvinnut, kun menin siivoojaksi.

Vierailija
95/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vaikka paskaduunia, mutta olen tällä hetkellä mielenterveyssyistä sairaslomalla ja mielenterveysongelmani vaikuttaa työkykyyn. Sosiaaliturvakustannukset nousee mitä enemmän ihmisiä makaa kotona. Terveiden velvollisuus on käydä töissä.

Vierailija
96/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene huippuduuniin, josta tienaat moninkertaisesti sen, mitä tuet ovat.

Vierailija
97/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa millaisessa tilanteessa tuo olisi mahdollista? Oma palkkani on surkea, mutta rahaa jää käteen huomattavasti enemmän kuin tuilla.

Oletko oikeasti näin tietämätön? No sen verran tukia kertyy todella helposti. Jos nyt vaikka asut vuokralla kahden lapsen kanssa , saat toimeentulotuen perusosan joka on aikuiselle reilu 500€ ja ykisnhuoltajalle jotain lähemmäs 600€ ( en muista tarkkaan, ehkä jotain 570-580). Lapsista maksetaan perusosaa jokaisesta iän mukaan, mutta yli 300€ jokatapauksessa. Ja tämän rahan ei siis tarvitse kattaa vuokraa, vaan siihen saat erikseen asumistukea, joka kattaa 80% vuokrasta. Tonnin vuokrasta siis 800€. Sen jäljelle jäävän 200€ saat täydentävänä asumistukena, joten siihenkään ei tarvitse tuota toimeentulotuen perusosaa käyttää. Sitten noiden lisäksi tietysti sähkölaskusi maksetaan kokonaisuudessaan. Niin, ja jos joku perheessä tarvitsee reseptilääkkeitä, ne korvataan myös. Laskepa sitten kannattaako käydä tämän esimerkki henkilön käydä töissä jos palkasta jää käteen vaikka 1500€. No, eipä kannata vaikka jäisi 2000€, joten se siitä! Pitää jäädä verojen jälkeen reilusti yli 2000€ että edes jotain voittoa jäisi työnteosta.

Ap:han oli perheetön ja asui yksin, tarkotin siinä tilanteessa.

Vierailija
98/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä "tuilla saan enemmän rahaa kun paskatyöllä" -ihmiset oikeasti varmoja asiasta? Itsekin joskus ajattelin näin työttömänä mutta otinkin vastaan työn jossa huono palkka ja yllätyin lopulta että eihän se näin ollutkaan.

Vaikka ero tukien ja ja palkan määrässä ei ole järisyttävän iso, silti pienituloisena se tuntuu riittävän isolta jotta sinne töihin kyllä menee mielellään ja on oikeasti iloinen palkkapäivinä (vrt liitonrahojen maksupäivinä).

Vierailija
99/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mies otti reilun puolen vuoden työttömyyden jälkeen vastaan työn, josta jää käteen vähemmän kuin jäi ansiosidonnaisesta. Työ ei kyllä ole paskaduunia, mutta ei ihan hänen "tasoaan", sellaista perustyötä, kun ennen teki varsin vaativaa työtä. Työn hän otti siksi, että työssäolevan on helpompi vaihtaa työpaikkaa, kuin työttömän saada työtä. Lisäksi hän halusi työyhteisöön mukaan ja kyllähän jokaisessa työssä oppii ja saa kokemusta. Nyt hän on ollut tuossa samassa työpaikassa kohta 2 v, on viihtynyt erinomaisesti ja vähän aikaa sitten hänen pomonsa vaihtoi työpaikkaaa ja mieheni pääsi hänen paikalleen. 

Kyllä tuo on juurikin noin, eli töissä olevan on helpompi saada töitä kuin työttömän. Vaikka ne työt olisikin sitten ns. "paskatyötä". "Paskatyön" tekijäkin osoittaa, että on vastuullinen, reipas, työn teko sujuu, saa tarvittaessa suosittelijan töistä, kun taas vaikka jo vuoden verran työttömänä ollut on aika iso riski työnantajalle palkata. Ei voi koskaan tietää, miten mielenterveys on rakoillut työttömyyden aikana, miten päivärytmi muuttunut, jaksaako nousta aamuisin töihin jne. En siis sano, etteikö pitkänkin työttömyyden jälkeen voisi olla hyvä ja motivoitunut työntekijä mutta tottakai työnantajalle on houkuttelevampi vaihtoehto kahdesta samanlaisesta kandidaatista se, joka on koko ajan ollut "paskaduunissa" kuin vastaava tapaus työttömänä. 

Vierailija
100/189 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et olisi tuollainen katkera nolla, vaan virkeä aktiivinen oma itsesi!

"Virkeä ja aktiivinen"? Raahautuessani paskapalkalla paskaduuniin turhan päiten? Enpä usko.

Oikeasti se menee just päinvastoin. Silloin kun itse olin työelämässä tekemässä pas kaduunia olin työpäivän jälkeen niin väsynyt, etten jaksanut muuta kuin makoilla sohvalla.

Nyt työttömänä jaksan käydä päivittäin parin tunnin lenkillä ja tehdä oikeaa ruokaa. Leivätkin leivon alusta saakka. Töissä ollessa ei jaksanut tehdä kotona mitään. Sitten on sellainenkin odotus työnantajilla, että pitäisi olla valmis joustamaan ja tekemään esim ylitöitä. Tuollaisena päivänä jos oli ylitöitä ei todellakaan jäänyt aikaa saati olisi ollut energiaa tehdä mitään.

Tämä on niin totta.

Töiden jälkeen ei jaksa lähteä konserttiin, kirjastoon tai teatteriin. Mukavat päiväkävelyt jäävät haaveiksi., samoin kahvihetket kavereiden kanssa. Puistoissa ei ole aikaa istuskella ja ihmetellä maailmaa. Vaeltelu, kalastus ja metsästys vaativat aikaa, jota ei ole. 

Kaikki, mikä on oikeasti kiinnostavaa hautautuu töiden ja sen vatvomisen alle. Aina on väsynyt.

Töissä menee elämä hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi