Onko Helsingissä asuminen se, mihin kaikki suomalaiset pyrkivät?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa porukkaa ja liian vähän luontoa, en muuttaisi vaikka alallani se olisi järkevää. Rovaniemi, Oulu ja Jyväskylä kokoluokaltaan ovat omaan makuuni, on kahviloita ja ravintoloita, lyhyet välimatkat, julkisia, ja luonto lähellä.
Luontoa löytyy lähiöistä, Helsinki on muutakin kuin keskusta. Mutta ymmärrän pointtisi ja aika lailla samaa mieltä.
Olen kyllä pyörinyt Helsingissä muuallakin, kuin keskustassa. Toivomukset luonnon suhteenkin voivat olla erilaisia. On mukavaa esimerkiksi päästä nopeasti tuntureille ja Lappiin, ja muutenkin pohjoisessa saa olla lähiluonnossakin enemmän rauhassa. Varmaan Helsingistäkin toki sieviä paikkoja löytyy, jonkin sellaisen läheisyyteen muuttaisin jos pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa porukkaa ja liian vähän luontoa, en muuttaisi vaikka alallani se olisi järkevää. Rovaniemi, Oulu ja Jyväskylä kokoluokaltaan ovat omaan makuuni, on kahviloita ja ravintoloita, lyhyet välimatkat, julkisia, ja luonto lähellä.
Luontoa löytyy lähiöistä, Helsinki on muutakin kuin keskusta. Mutta ymmärrän pointtisi ja aika lailla samaa mieltä.
Olen kyllä pyörinyt Helsingissä muuallakin, kuin keskustassa. Toivomukset luonnon suhteenkin voivat olla erilaisia. On mukavaa esimerkiksi päästä nopeasti tuntureille ja Lappiin, ja muutenkin pohjoisessa saa olla lähiluonnossakin enemmän rauhassa. Varmaan Helsingistäkin toki sieviä paikkoja löytyy, jonkin sellaisen läheisyyteen muuttaisin jos pitäisi.
Totta. Olen itse pyörinyt ympäri Lappia ja onhan siellä selvästi isompia metsäalueita ja niiden tuomia ulkoilu- ja harrastusmahdollisuuksia. Ärsyttää vaan kun monesti ihmiset olettavat, että koko Helsinki on pelkkää betoniviidakkoa ja kerrostaloja. :D
Korona on muuttanut monen ajatusmaailmaa.
Ennen koronaa Helsinki oli se juttu, koronan jälkeen muu Suomi.
Eivät tietenkään kaikki halua, kyllä jokainen löytää itselleen ideaalin asumispaikan Hangosta Utsjoelle. Jokainen viihtyy siellä, missä tuntee olonsa kotoisaksi ja kivoja paikkoja Suomessa riittää.
Minun haaveeni on muuttaa takaisin Helsingin keskustaan parinkymmenen Espoon vuoden jälkeen. Helsingin toistaiseksi vielä elävä keskusta, ihanat vanhat talot ja upeat merenrannat ja saaret, tarpeeksi pikkukaupunkimainen verrattuna maailman suurkaupunkeihin. Ruuhkat, niitä Helsingissä ei ole nähtykään, erityisesti kesällä se on minun lempikaupunkini. Luonnosta pidän myös, mutta en halua asua missään metsän keskellä, mökkiviikonloput riittävät.
Muutin 200km päähän pikkukaupunkiin
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon pitäisi maksaa, että suostuisin muuttamaan Helsinkiin.
Mulle maksettiin 5700, Tampereella samasta työstä 3700. Otin tietty diilin mutta jäin asumaan kehyskuntaan. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä asuminen on ainostaan mielekästä jos on rahaa. Se, että kituutat jossain lähiössä duunarin palkalla. Ainoa luksus on kaljat lähi baarissa viikonloppuisin? Mut hei olinhan mä Stadista sentään!!!!
Mulla on täällä lähiössä merelle 5 minuutin kävely, ihanaa luontoa ja kaikki mitä tarvitsen. Aikamoinen provoilija olet.
Pyrin siihen, että jos työt kutsuu Helsinkiin, asuisin lyhyen junamatkan päässä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon pitäisi maksaa, että suostuisin muuttamaan Helsinkiin.
Mulle maksettiin 5700, Tampereella samasta työstä 3700. Otin tietty diilin mutta jäin asumaan kehyskuntaan. Win-win.
Käsittääkseni tämä koski Helsingissä asumista. Mutta jos oletettaisiin, että asuisit siellä, niin halvalla olisit itsesi myynyt. Mulle pitäisi maksaa vähintään 100 000€ netto vuodessa JA ilmainen riittävän väljä asuminen palkan päälle, että edes harkitsisin asiaa.
Ei. Sieltä olis aivan liian pitkä työmatka.
En halua pääkaupunkiseudulle. Uutisten perusteella muuttumassa slummialueiksi ulkomaalaisjengeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa lähiöiden luonto vaan olla täynnä pussikaljottelijoita, nistejä ym. piknik-poukkaa
Käyn töissä Helsingissä, mutta en ole koskaan harkinnut muuttoa sinne. Työmatkan hoidan polkupyörällä.
Monen kehitysmaalaisen suunnitelma on asua loppuelämänsä helsingissä (kotimaassa käydään moikkaamassa lapsivaimoja)
No ei todellakaan, 6 kk riitti, jotenkin vastenmielinen paikka enkä osaa selittää miksi. Ei vaan ole mun juttu.
Olen myös asunut maailmalla, 6 kk Lontoossa, vuoden Düsseldorfissa ja 1.5v Münchenissä, joten on myös jonkin verran kokemusta muista isommista kaupungeista. Baijeriin lähdenkin heti uudestaan kun löytyy hyvä duuni.
Olen asunut 8 vuotta kantakaupungissa ja nyt alkaa riittämään. Suuntaan täältä seuraavaksi Berliiniin tai Barcelonaan.
Vierailija kirjoitti:
Monen kehitysmaalaisen suunnitelma on asua loppuelämänsä helsingissä (kotimaassa käydään moikkaamassa lapsivaimoja)
Kuinka monta kertaa niiden pitää mennä naimisiin, että loppuelämäksi riittää lapsivaimoja?
Kuusisaari-Lehtisaari akseli tai Munkkiniemen ranta kelpaisi itselleni kyllä. Aivan Helsingin keskustaan en silti muuttaisi. En halua nähdä ympäri vuoden päissään sekoilevia ihmisiä, narkkareita, kerjäläisia, asunnottomia jne. Kunnon omakotitaloja löytyy Stadin keskustan kaksion hinnalla esim. Tuusulasta, Nurmijärveltä, Kirkkonummelta.