Alkoholin suurkuluttajat/alkoholistit, kuinka monta annosta suunnilleen juotte viikossa?
Montako menee kerralla? Ja miksi juot sen verran mitä juot. Oletko aikonut lopettaa?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per pv vähintään 0.7l viinapullo, monesti enemmän. Joskus pidän taukoja, mutta aika harvoin. En jaksa lopettaa kun vierotusoireet on niin kovat. Tällai pystyy hoitamaan arjen hommat.
Juotko sen pullon vähitellen pitkin päivää vai kerralla esim illalla? Käytkö joka päivä alkossa ostamassa uuden, vai ostatko kerralla pitemmän ajan tarpeet?
Riippuu päivästä, jos on työpäivä niin juon sen klo 17-21 välisenä aikana. Vapaalla aloitan aamusta, mutta en tule känniin koska tissuttelee pitkin päivää. Tosin yks pullo ei riitä.
Käyn alkossa 4-5 kertaa viikossa, ainoastaan koska jos ostan enemmän niin juon sen myös eli yritän pitää määrät alhaalla.
Tuleeko krapuloita vai onko keho jo ihan tottunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per pv vähintään 0.7l viinapullo, monesti enemmän. Joskus pidän taukoja, mutta aika harvoin. En jaksa lopettaa kun vierotusoireet on niin kovat. Tällai pystyy hoitamaan arjen hommat.
Juotko sen pullon vähitellen pitkin päivää vai kerralla esim illalla? Käytkö joka päivä alkossa ostamassa uuden, vai ostatko kerralla pitemmän ajan tarpeet?
Riippuu päivästä, jos on työpäivä niin juon sen klo 17-21 välisenä aikana. Vapaalla aloitan aamusta, mutta en tule känniin koska tissuttelee pitkin päivää. Tosin yks pullo ei riitä.
Käyn alkossa 4-5 kertaa viikossa, ainoastaan koska jos ostan enemmän niin juon sen myös eli yritän pitää määrät alhaalla.
Tuli tuosta mieleen tuttu joka hakee balttian maista juotavat. Kun sitä on paljon kotona niin juomisen määrät ovat nousseet paljon. Omapa on asiansa en ala moralisoimaan.
En voisi itse ostaa isoja määriä juomia kotiin. Pakko ostaa aina tasan sen verran, mitä suunnittelee juovansa samana iltana. Jos olisi vaikka useampi kontti kaljaa kotona niin tulisi varmaan juotua tuplamäärät ja eihän siinä mitään enää säästäisi kun juo enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ihan tosissanne?
Ei kukaan voi juoda noin paljon,
vai voiko?😳Oletko kasvanut pumpulissa? Asutko vieläkin pumpulissa?
Minulla on suvussa monta juoppoa joten minä en ainakaan ole kasvanut pumpulissa. Kyllä nuo määrät silti kuulostavat aivan järkyttäviltä. Eipä nimittäin ole tullut sukulaisilta ikinä kyseltyä montako annosta menee. Kyllä monen kirjoittajan kohdalla olen ihmetellyt, miten hän voi olla hengissä.
Yleensä tuota "pumpulissa kasvanut"-sanontaa käytetään negatiivisessa mielessä. Tässä tapauksessa on kyllä vain positiivista, jos nämä määrät järkyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ihan tosissanne?
Ei kukaan voi juoda noin paljon,
vai voiko?😳Oletko kasvanut pumpulissa? Asutko vieläkin pumpulissa?
Minulla on suvussa monta juoppoa joten minä en ainakaan ole kasvanut pumpulissa. Kyllä nuo määrät silti kuulostavat aivan järkyttäviltä. Eipä nimittäin ole tullut sukulaisilta ikinä kyseltyä montako annosta menee. Kyllä monen kirjoittajan kohdalla olen ihmetellyt, miten hän voi olla hengissä.
Yleensä tuota "pumpulissa kasvanut"-sanontaa käytetään negatiivisessa mielessä. Tässä tapauksessa on kyllä vain positiivista, jos nämä määrät järkyttävät.
Joskus vähän hirvittää kun katsoo millaisia määriä menee. Aamulla 7-8 tölkkiä että on normaali selvinpäin olo. Siitä aletaan sitten rakentamaan uutta humalaa johon menee koko päivä, ilta ja osa yöstä. Osaan juoda sellaista tahtia että erittäin harvoin sammun kesken juomisen. Joskus jos syön jotain raskasta niin saatan nukahtaa hetkeksi.
Juominen kestää sellaiset 4-6 päivää kerrallaan. Paitsi jos työt on esteenä niin silloin vain viikonloput mutta silloin vedänkin ihan pellin kiinni kännejä. Ei ole elämää niin pakenen alkoholin unohduttavaan vaikutukseen. Nyt jostain itsellenikin hämärästä syystä pari viikkoa selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkitissuttelu 6 pint kokoista tuoppia = 1,5*6*7= 63 annosta, viikonloppuna parina päivänä tuohon päälle 5 annosta per pv. Eli semmoinen 73 annosta.
Olen 46-vuotias nainen ja olen juonut näin yli 10 vuotta. En aio lopettaa tai vähentää juomista.Mites sun maksa-arvot, ootko mitannut?Mä juon "vain" 10 annosta vkossa mutta silti koholla snadisti.
Kaks viikkoa ennen lekuria juomatta, niin aina on normirajojen yläpäähän mahtunut.
Ei ole työterveys koskaan mihinkään seurantaan laittanut.
Kippis!
Nyt on hauskaa, mutta odotahan 10-vuoden päähän, niin ehkä olekaan enää.
Ketä kiinnostaa, mitä tapahtuu 10 vuoden päästä. Nytkö pitäisi olla kurjaa, että ehkä olisi 10 v päästä siedettävää? Ei millään ole lopulta mitään väliä.
Ei mikään ihme että suomalaisia on niin paljon pikavippikierteissä ym, kun tulevaisuus kiinnostaa noin vähän. Sitten valitetaan ahdinkoaan ja ollaan sysäämässä oma vastuuttomuutensa muiden syyksi, kun se tulevaisuus koittaakin, mikä ei ole aikaisemmin kiinnostanut, kun ollaan eletty "tässä ja nyt".
Mun täytyy alkaa lopettamaan vähäksi aikaa kun juodessa mulla käy niin, että näen tosi syviä ja todentuntuisia unia ja alkaa mennä sekasin mikä on ollut unta ja mikä totta.
En osaa oikein noita annoksia laskea. Juon joka toinen pöivä taikka joka kolmas pöivä muistin poikkeen. Eli pari pulloa viiniä heti nopeasti, muutama lonker tai a-olut tölkki ja 3-4 jallusnapsia.
Olen nainen,55v, naimisissa ja vuorotyössä. Vapaat rakennetaan sen mukaan että ehtii juoda, loiventua sekä kärsiä yhden päivän. Päivää ennen töihin menoa pystyy käymään kävelyllä. Siitäpä se työhuki sitten taas alkaa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa oikein noita annoksia laskea. Juon joka toinen pöivä taikka joka kolmas pöivä muistin poikkeen. Eli pari pulloa viiniä heti nopeasti, muutama lonker tai a-olut tölkki ja 3-4 jallusnapsia.
Olen nainen,55v, naimisissa ja vuorotyössä. Vapaat rakennetaan sen mukaan että ehtii juoda, loiventua sekä kärsiä yhden päivän. Päivää ennen töihin menoa pystyy käymään kävelyllä. Siitäpä se työhuki sitten taas alkaa.
Rankkaa menoa mutta ainoa tapa millä suomessa saa nauttia päihtymyksestä. Et ole ainoa jonka vapaat menee juomisen mukaan. Jotenkin pitää saada nauttia ja rentoutua.
Vuosia meni n. 5x0,5l kaljaa joka ilta. Erikoistilanteissa ja juhlissa tietenkin enemmän. Mutta tuolla määrällä oli aamulla ajokunnossa eikä ollut krapulaa. Sitten myöhemmin homma lipesi enemmän käsistä ja tuli tissuteltua aamusta asti. Nyt ei enää maha kestä, ja pidän pitkiäkin tipattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia meni n. 5x0,5l kaljaa joka ilta. Erikoistilanteissa ja juhlissa tietenkin enemmän. Mutta tuolla määrällä oli aamulla ajokunnossa eikä ollut krapulaa. Sitten myöhemmin homma lipesi enemmän käsistä ja tuli tissuteltua aamusta asti. Nyt ei enää maha kestä, ja pidän pitkiäkin tipattomia.
Se on niitä alkoholin huonoja puolia että se on sisuskaluille niin tuhoisaa. Voi sanoa että tavallaan valtio pakottaa tuhoamaan terveytensä jos haluaa päihtyä ja aika moni haluaa. Vähemmän haitallista ei haluta laillistaa ja syyt siihen ovat vain huonoja selityksiä.
0,7l viinapullo yksi tai kaksi viikossa. Korona aikana on vähän lisääntynyt. Muita litkuja hyvin harvoin. Puoli koppaa kaljaa juhannuksena.
Nyt olen ollut pari vuotta raittiina. juomaputkessa meni 12-40 annosta päivässä.
Esim:
Pe ilta 16
La koko päivä 20-40
Su 12
Vierailija kirjoitti:
Oli näköjään poistettu se ainoa tapa millä voisi lopettaa juomisen. Ei jaksa yllättää kun tällä palstalla sensuuri iskee.
Minä ja aika moni muu on lopettanut vertaisten tuella ns Minnesotatyylisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli näköjään poistettu se ainoa tapa millä voisi lopettaa juomisen. Ei jaksa yllättää kun tällä palstalla sensuuri iskee.
Minä ja aika moni muu on lopettanut vertaisten tuella ns Minnesotatyylisesti.
Minä en halua alkaa täysin raittiiksi vaan nauttia elämästä vähemmän haitallisesti.
En oikeen ymmärrä noita annoksia, mutta jos pulloista puhutaan niin pari puolen litran kossupulloa menee viiikonloppuna. Viikolla en ryyppää enkä polta tupakkaa vaikka olosuhteet sen mahdollistaisikin.
Miten teidän rahat riittää? Ja miten jaksatte hakea tuollaisia lasteja jatkuvasti kaupasta?
30 annosta kertaa 7 on 210 annosta. Naurattaa jonkun 12 pulloa juoneen "krapulat".
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän rahat riittää? Ja miten jaksatte hakea tuollaisia lasteja jatkuvasti kaupasta?
Turbohiivaa, sokeria, vettä, käymispönttö, tippalukko. 10 eurolla saa viikon juomat 7 päivässä.
0,75 viinipullo perjantaisin, 3-4 olutta viikolla, ei pienintä vaan sitä seuraava, ei A olut vaan keppana. Olutta ei joka vko. Haluaisin vähentää, mutta kun asun ja elän yksin ja lievä eläkkeellejääntimasennus vaivaa, tämä on ”nautintoni”. 😏😞