Alkoholin suurkuluttajat/alkoholistit, kuinka monta annosta suunnilleen juotte viikossa?
Montako menee kerralla? Ja miksi juot sen verran mitä juot. Oletko aikonut lopettaa?
Kommentit (160)
13-15 annosta menee kerralla. Juon noin kolmesti viikossa.
Voin vastata entisenä puolisona laskemieni tölkkien perusteella 186 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Voin vastata entisenä puolisona laskemieni tölkkien perusteella 186 annosta viikossa.
Kunnioitettava määrä. Tekee 26,571 tölkkiä päivässä
Juon noin 50-70 ravintola-annosta viikossa. Yleensä kahtena päivänä 0.7l viinapullot ja sitten pitkin viikkoa kiljua. Miksikö juon? No taloudelliset, aviolliset ja työpaineet. Ei muuta sitten tarvitakkaan.
Kun mieheni juo (kerran tai kaksi viikossa) hän juo aika tavallisesti kokonaisen 0.5 litran vodkapullon päivässä.
Mä olen entinen himoliikkuja. Miten ihmeessä sitä voikaan masentua ja alkoholisoitua liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta huolimatta kun ne kerran on lääkkeitä kaikkeen :p Viiniä menee 1,5-2 pulloa päivittäin. Riskirajat ylittyy reippaasti. Näin mennyt jo useampi vuosi.
Oletteko te ihan tosissanne?
Ei kukaan voi juoda noin paljon,
vai voiko?😳
Vierailija kirjoitti:
Kun mieheni juo (kerran tai kaksi viikossa) hän juo aika tavallisesti kokonaisen 0.5 litran vodkapullon päivässä.
Eli aamupäivä annos. Eikö juo alkoholia ollenkaan iltapäivällä?
Oli näköjään poistettu se ainoa tapa millä voisi lopettaa juomisen. Ei jaksa yllättää kun tällä palstalla sensuuri iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juon koska ahdistaa liikaa kaikki maailman tapahtumat ja toivottoman oloinen tulevaisuus. Vaikka miten kouluttaudun, en luultavasti tule elinikäni aikana koskaan pääsemään esim. oman alan vakitöihin. En tule löytämään hyvää kumppania, enkä halua mitään lapsia näin surkeaan maailmaan. Toisin sanoen ei ole mitään erityistä odotettavaa tulevaisuudelta, siksi on ihan sama juoko vai ei.
Tiesitkö että runsaalla alkoholin kulutuksella tulee masennusoireita, jotka pistää ajattelemaan juuri noin? Alkoholi on vain hetkellinen apu masennukseen. Ala harrastamaan mieluummin liikuntaa, niin elämänilo palaa taas!
Huoh kuinka vaikea on tajuta ettei liikunnasta saa samaa kuin päihteistä? Pelkästään tuon liikuntamussutuksen lukeminen sai melkein hakemaan juotavaa. Jatkan nyt kuitenkin tätä naurettavaa selvinpäin olemista.
Tsemppiä sulle! Itselläni menossa neljäs viikko selvinpäin ja tuntuu niinkuin vanne kiristäis päätä. Jatkan silti, vaikka käyn ylikierroksilla enkä pysty nukkua. Kävelen päivittäin 10 kilometriä, mutta vaikka väsyn, en voi nukkua. Katotaan kuinka käy.
Vierailija kirjoitti:
Oli näköjään poistettu se ainoa tapa millä voisi lopettaa juomisen. Ei jaksa yllättää kun tällä palstalla sensuuri iskee.
Se saattaa sopia sinulle, mutta jollekin, kenelle se ei sovi voi laukaista pahimmillaan psykoosin.
Aina kun on vapaapäivä odottamassa, noin 15 annosta. Normiviikolla siis 30 ja lomalla noin 100. En ole aikonut lopettaa, koska huvit ovat suuremmat kuin haitat.
Huh, miten isoja määriä teillä menee. Itse olen ollut todella huolestunut silloin, kun minulla meni n.12 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ihan tosissanne?
Ei kukaan voi juoda noin paljon,
vai voiko?😳
Oletko kasvanut pumpulissa? Asutko vieläkin pumpulissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6-8 mietoa lähes joka ilta, ADHD ja alkkiksen geenit. En varmaankaan lopeta koska ikävästi tämä ”ongelma” auttaa pitämään kurissa muut pahemmat ongelmat, eikä määrät ole noussut teini-iästä jatkuneesta tissuttelusta huolimatta. Olen kyllä ollut kuivillakin aina ajoittain, mutta en ole kokenut hyötyväni siitä mitenkään muuten paitsi rahaa ”säästyi” (meni johonki muuhun) tietysti hieman.
Ei ole mitään "alkkiksen geenejä" olemassa. Taitaa olla pelkkää itsepetosta ja tekosyitä vetää sitä viinaa tauluun aamusta iltaan.
6-8 mietoa juomaa= ”viinaa aamusta iltaan”. Ei se onnistu amatööri! Ne riippuvuuksille altistavat geenit on kyllä olemassa, vai luuletsä että alkkiksen tie on niinku jonkun lapsuuden haave ja tulevaisuuden unelma?
Jotain 40. Jaa tuo seitsemälle päivälle, niin saat päivittäisannoksen suunnilleen. Tottumus on toinen luonto. En ole ajatellut lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se saattaa sopia sinulle, mutta jollekin, kenelle se ei sovi voi laukaista pahimmillaan psykoosin.
Yhdelle tuhannesta, niin sensuuri iskee. Yrtti kiellettiin alun perin, koska kasvattajat eivät suostuneet verotettavaksi Yhdysvalloissa tosin kuin alkoholin valmistajat. Terveys ei siis ole koskaan vaikuttanut kieltoihin vaan raha. Tutustu historiaan.
Eikä sillä, että se kaikille sopisi, kuten ei minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juon koska ahdistaa liikaa kaikki maailman tapahtumat ja toivottoman oloinen tulevaisuus. Vaikka miten kouluttaudun, en luultavasti tule elinikäni aikana koskaan pääsemään esim. oman alan vakitöihin. En tule löytämään hyvää kumppania, enkä halua mitään lapsia näin surkeaan maailmaan. Toisin sanoen ei ole mitään erityistä odotettavaa tulevaisuudelta, siksi on ihan sama juoko vai ei.
Tiesitkö että runsaalla alkoholin kulutuksella tulee masennusoireita, jotka pistää ajattelemaan juuri noin? Alkoholi on vain hetkellinen apu masennukseen. Ala harrastamaan mieluummin liikuntaa, niin elämänilo palaa taas!
Huoh kuinka vaikea on tajuta ettei liikunnasta saa samaa kuin päihteistä? Pelkästään tuon liikuntamussutuksen lukeminen sai melkein hakemaan juotavaa. Jatkan nyt kuitenkin tätä naurettavaa selvinpäin olemista.
Liikunnasta saatu elämänilo on pitkäkestoista. Alkoholista se 3-4 tuntia? Sitten alkaa masikset puskemaan laskuhumalassa, ja seuraavat päivät ovat yhtä helvettiä, jos vielä krapulan lisäksi on masennustaipumuksia. Niin, ja alkoholin tuoma mielihyvä on harhaa.
Olen juonut 6 olutta perjantaisin ja lauantaisin, ja pidin tätä kohtuullisena. Sit menetin työpaikan koronan takia, ja nyt taistelen joka ilta kaljanhimoa vastaan ja useimmiten häviän taistelun. Kohti totaalialkoholismia tässä siis luisun, koska en kuitenkaan kehtaa hakea apua koska "mitä jos joku saa tietää!?"
En, en ole kouluiän jälkeen käyttänyt mitään lääketieteen palveluita enkä aio käyttää jatkossakaan. Kuolen luomuna sitten kun on aika.