Alkoholin suurkuluttajat/alkoholistit, kuinka monta annosta suunnilleen juotte viikossa?
Montako menee kerralla? Ja miksi juot sen verran mitä juot. Oletko aikonut lopettaa?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6-8 mietoa lähes joka ilta, ADHD ja alkkiksen geenit. En varmaankaan lopeta koska ikävästi tämä ”ongelma” auttaa pitämään kurissa muut pahemmat ongelmat, eikä määrät ole noussut teini-iästä jatkuneesta tissuttelusta huolimatta. Olen kyllä ollut kuivillakin aina ajoittain, mutta en ole kokenut hyötyväni siitä mitenkään muuten paitsi rahaa ”säästyi” (meni johonki muuhun) tietysti hieman.
Ei ole mitään "alkkiksen geenejä" olemassa. Taitaa olla pelkkää itsepetosta ja tekosyitä vetää sitä viinaa tauluun aamusta iltaan.
6-8 mietoa juomaa= ”viinaa aamusta iltaan”. Ei se onnistu amatööri! Ne riippuvuuksille altistavat geenit on kyllä olemassa, vai luuletsä että alkkiksen tie on niinku jonkun lapsuuden haave ja tulevaisuuden unelma?
No jos on koko elämän katsellut sonta-Sepon- ja Ritvan toilailuja kotioloissa, niin tottakai sitä silloin saattaa elää samalla tavalla kuin vanhemmat, mutta ei sun elimistössäs mitään viinageenejä lähtökohtaisesti muhi.
Varmaan menee 6-7 annosta päivässä. Viiniä, ei mitään sen ihmeellisempää syytä kuin että maistuu hyvältä ja rentouttaa. Olen juonut alkoholipitoisia juomia noin 40 vuotta, maksa-arvot ovat kunnossa, olen 64 v. nainen, harrastan monia urheilulajeja ja viimeisen testin mukaan fyysinen ikäni on 46 v. Olen kokopäivätöissä, eikä minulla ole koskaan ollut vaikeuksia viininjuontini vuoksi suoriutua työtehtähtävistäni.
En aio lopettaa/vähentää - vuosien aikana olen nähnyt niin monen terveen, alkoholittoman elämän loppuvan aivan liian aikaisin.
Kerran 7-12 päivässä 10-30 annosta 1-2pv:n dokailut, pitkillä vapailla kolmivuoroduunista (20v). Kivasti katkoo vuorotyön epäsäännöllistä työelämää. Loppuu sit ku loppuu.
Nam!
Vierailija kirjoitti:
Juon noin 50-70 ravintola-annosta viikossa. Yleensä kahtena päivänä 0.7l viinapullot ja sitten pitkin viikkoa kiljua. Miksikö juon? No taloudelliset, aviolliset ja työpaineet. Ei muuta sitten tarvitakkaan.
Taloudellisia ongelmia, ratkaisu; juon paljon viinaa. Eikö se viinaan menevä raha vain lisää niitä taloudellisia ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkitissuttelu 6 pint kokoista tuoppia = 1,5*6*7= 63 annosta, viikonloppuna parina päivänä tuohon päälle 5 annosta per pv. Eli semmoinen 73 annosta.
Olen 46-vuotias nainen ja olen juonut näin yli 10 vuotta. En aio lopettaa tai vähentää juomista.Mites sun maksa-arvot, ootko mitannut?Mä juon "vain" 10 annosta vkossa mutta silti koholla snadisti.
Kaks viikkoa ennen lekuria juomatta, niin aina on normirajojen yläpäähän mahtunut.
Ei ole työterveys koskaan mihinkään seurantaan laittanut.
Kippis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon noin 50-70 ravintola-annosta viikossa. Yleensä kahtena päivänä 0.7l viinapullot ja sitten pitkin viikkoa kiljua. Miksikö juon? No taloudelliset, aviolliset ja työpaineet. Ei muuta sitten tarvitakkaan.
Taloudellisia ongelmia, ratkaisu; juon paljon viinaa. Eikö se viinaan menevä raha vain lisää niitä taloudellisia ongelmia?
Siksi juonkin kiljua myös. Muuten taloudelliset haasteeni ovat eri mittauokassa kuin alkoholiin kuluva raha, joten alkoholi ei heilauta oleellisesti taloudellista puolta kumpaankaan suuntaan. Pää kuitenkin kestää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli näköjään poistettu se ainoa tapa millä voisi lopettaa juomisen. Ei jaksa yllättää kun tällä palstalla sensuuri iskee.
Se saattaa sopia sinulle, mutta jollekin, kenelle se ei sovi voi laukaista pahimmillaan psykoosin.
Alkoholin suurkulutus mitä se itsellä välillä on niin siinä on suurempi psykoosiriski. Noin 8 kertaa suurempi riski mutta eihän näitä asioita päätetä sen mukaan mistä on enemmän tai vähemmän haittaa.
Edesmennyt mieheni joi joko 9 litraa viiniä tai 72 tölkkiä olutta. Siksi onkin edesmennyt,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä juon koska ahdistaa liikaa kaikki maailman tapahtumat ja toivottoman oloinen tulevaisuus. Vaikka miten kouluttaudun, en luultavasti tule elinikäni aikana koskaan pääsemään esim. oman alan vakitöihin. En tule löytämään hyvää kumppania, enkä halua mitään lapsia näin surkeaan maailmaan. Toisin sanoen ei ole mitään erityistä odotettavaa tulevaisuudelta, siksi on ihan sama juoko vai ei.
Tiesitkö että runsaalla alkoholin kulutuksella tulee masennusoireita, jotka pistää ajattelemaan juuri noin? Alkoholi on vain hetkellinen apu masennukseen. Ala harrastamaan mieluummin liikuntaa, niin elämänilo palaa taas!
Huoh kuinka vaikea on tajuta ettei liikunnasta saa samaa kuin päihteistä? Pelkästään tuon liikuntamussutuksen lukeminen sai melkein hakemaan juotavaa. Jatkan nyt kuitenkin tätä naurettavaa selvinpäin olemista.
Liikunnasta saatu elämänilo on pitkäkestoista. Alkoholista se 3-4 tuntia? Sitten alkaa masikset puskemaan laskuhumalassa, ja seuraavat päivät ovat yhtä helvettiä, jos vielä krapulan lisäksi on masennustaipumuksia. Niin, ja alkoholin tuoma mielihyvä on harhaa.
Kyllä viinasta on iloa 1-2 päiväksi aamusta iltaan.
Darrapäivänä ottaa muutaman loivarin, niin se on siinä.
Sit duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkitissuttelu 6 pint kokoista tuoppia = 1,5*6*7= 63 annosta, viikonloppuna parina päivänä tuohon päälle 5 annosta per pv. Eli semmoinen 73 annosta.
Olen 46-vuotias nainen ja olen juonut näin yli 10 vuotta. En aio lopettaa tai vähentää juomista.Mites sun maksa-arvot, ootko mitannut?Mä juon "vain" 10 annosta vkossa mutta silti koholla snadisti.
Kaks viikkoa ennen lekuria juomatta, niin aina on normirajojen yläpäähän mahtunut.
Kippis!
Nyt on hauskaa, mutta odotahan 10-vuoden päähän, niin ehkä olekaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kippis!
Ketä kiinnostaa, mitä tapahtuu 10 vuoden päästä. Nytkö pitäisi olla kurjaa, että ehkä olisi 10 v päästä siedettävää? Ei millään ole lopulta mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kippis!
Ei elämää eletä 10 vuoden päässä vaan tässä ja nyt. Jos pitäisi valita pitkä ja kuiva elämä vai nautintoja niin ei tarvisi kahdesti miettiä. Elämä ilman nautintoja on vain tylsää olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kippis!
Sulla tuskin on niin hauskaa sen 10 vuoden aikana.
Keskity vain omasta elostasi murehtimiseen, niin on vielä tylsempää.
Litra olutta päivässä. Yksi ruoan kanssa ja toinen saunan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6-8 mietoa lähes joka ilta, ADHD ja alkkiksen geenit. En varmaankaan lopeta koska ikävästi tämä ”ongelma” auttaa pitämään kurissa muut pahemmat ongelmat, eikä määrät ole noussut teini-iästä jatkuneesta tissuttelusta huolimatta. Olen kyllä ollut kuivillakin aina ajoittain, mutta en ole kokenut hyötyväni siitä mitenkään muuten paitsi rahaa ”säästyi” (meni johonki muuhun) tietysti hieman.
Ei ole mitään "alkkiksen geenejä" olemassa. Taitaa olla pelkkää itsepetosta ja tekosyitä vetää sitä viinaa tauluun aamusta iltaan.
Jep, töihin vaan niin saadaan kaikki vierasperäisetkin pummit elätettyä. Siinä sitä raitista elämäntarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen entinen himoliikkuja. Miten ihmeessä sitä voikaan masentua ja alkoholisoitua liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta huolimatta kun ne kerran on lääkkeitä kaikkeen :p Viiniä menee 1,5-2 pulloa päivittäin. Riskirajat ylittyy reippaasti. Näin mennyt jo useampi vuosi.
Mulla meni terveys niin vähän vaikea himoliikkua enää. 20 vuotta terveellistä elämäntapaa lapsesta asti ja tässä mun palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, töihin vaan niin saadaan kaikki vierasperäisetkin pummit elätettyä. Siinä sitä raitista elämäntarkoitusta.
Menisin töihin jos vaan joku huolisi. Ne jotka huutaa että "mene töihin" niin saisivat itse perustaa yrityksen ja luoda niitä työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin töihin jos vaan joku huolisi. Ne jotka huutaa että "mene töihin" niin saisivat itse perustaa yrityksen ja luoda niitä työpaikkoja.
Minä en huutele että menkää töihin. Varmasti tuottavan yrityksen voisi muuten perustaa mutta laki ei salli. Juomien vaihtoehdoksi esim. kaliforniassa saa kukkaa. Verratuna vinin viljelyyn 18 kertaa tuottoisampaa. Suomessa halutaan pitää tuottoisa bisnes rikollisten hallussa. Joo vedetään sitten sitä viinaa kaksin käsin kun päättäjätkin niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per pv vähintään 0.7l viinapullo, monesti enemmän. Joskus pidän taukoja, mutta aika harvoin. En jaksa lopettaa kun vierotusoireet on niin kovat. Tällai pystyy hoitamaan arjen hommat.
Juotko sen pullon vähitellen pitkin päivää vai kerralla esim illalla? Käytkö joka päivä alkossa ostamassa uuden, vai ostatko kerralla pitemmän ajan tarpeet?
Riippuu päivästä, jos on työpäivä niin juon sen klo 17-21 välisenä aikana. Vapaalla aloitan aamusta, mutta en tule känniin koska tissuttelee pitkin päivää. Tosin yks pullo ei riitä.
Käyn alkossa 4-5 kertaa viikossa, ainoastaan koska jos ostan enemmän niin juon sen myös eli yritän pitää määrät alhaalla.
12-24 annosta/pv, mutta välillä pitää olla selvin päin, kun rahat loppuu.
Ja juon, koska olen kuoliaaksi tylsistynyt. Ei ole rakkautta, työtä eikä ystäviä, eikä oikein harrastuksiakaan ole löytynyt.