Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin suurkuluttajat/alkoholistit, kuinka monta annosta suunnilleen juotte viikossa?

Vierailija
26.09.2020 |

Montako menee kerralla? Ja miksi juot sen verran mitä juot. Oletko aikonut lopettaa?

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 20-30 annosta. Kerralla 6-8.  Lopetan "sit joskus".

Vierailija
2/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8 mietoa lähes joka ilta, ADHD ja alkkiksen geenit. En varmaankaan lopeta koska ikävästi tämä ”ongelma” auttaa pitämään kurissa muut pahemmat ongelmat, eikä määrät ole noussut teini-iästä jatkuneesta tissuttelusta huolimatta. Olen kyllä ollut kuivillakin aina ajoittain, mutta en ole kokenut hyötyväni siitä mitenkään muuten paitsi rahaa ”säästyi” (meni johonki muuhun) tietysti hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun juon menee kerralla paljon. Voin juoda litran pullon viinaa tai 2-3 litraa viiniä tai laatikollisen kaljaa. Aamulla luonnollisesti lisää tai tulee krapula. Nyt en ole juonut kahteen viikkoon yhtään ja ainoa hyvä puoli on ettei krapuloita.

Vierailija
4/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per pv vähintään 0.7l viinapullo, monesti enemmän. Joskus pidän taukoja, mutta aika harvoin. En jaksa lopettaa kun vierotusoireet on niin kovat. Tällai pystyy hoitamaan arjen hommat.

Vierailija
5/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Per pv vähintään 0.7l viinapullo, monesti enemmän. Joskus pidän taukoja, mutta aika harvoin. En jaksa lopettaa kun vierotusoireet on niin kovat. Tällai pystyy hoitamaan arjen hommat.

Juotko sen pullon vähitellen pitkin päivää vai kerralla esim illalla? Käytkö joka päivä alkossa ostamassa uuden, vai ostatko kerralla pitemmän ajan tarpeet?

Vierailija
6/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi lisäkysymys, mikä saisi sinut lopettamaan, vai saisiko mikään?

Vierailija
7/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös viinapullo päivässä ole thl suositus. Sitten saa laumasuojan alkoholiin ja voi juoda rajatta eikä mikään pöpö enää tartu. Ja kun välillä oksentaa niin se huuhtoo röörejä vielä lisää.

Vierailija
8/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon koska ahdistaa liikaa kaikki maailman tapahtumat ja toivottoman oloinen tulevaisuus. Vaikka miten kouluttaudun, en luultavasti tule elinikäni aikana koskaan pääsemään esim. oman alan vakitöihin. En tule löytämään hyvää kumppania, enkä halua mitään lapsia näin surkeaan maailmaan. Toisin sanoen ei ole mitään erityistä odotettavaa tulevaisuudelta, siksi on ihan sama juoko vai ei. 

Vierailija
10/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa menee helposti yli yhdeksänkymmentä, tosin alkaa oleen elämä siinä pisteessä, että sitten olen ilman kolme ja puoli viikkoa. Turha kai mainitakaan, että kokonaan ilman olisi parempi, mutta 

Vierailija
11/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkitissuttelu 6 pint kokoista tuoppia = 1,5*6*7= 63 annosta, viikonloppuna parina päivänä tuohon päälle 5 annosta per pv. Eli semmoinen 73 annosta.

Olen 46-vuotias nainen ja olen juonut näin yli 10 vuotta. En aio lopettaa tai vähentää juomista.

Vierailija
12/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisti taas kirjoittelee fantasioitaan

Vierailija
13/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-8 mietoa lähes joka ilta, ADHD ja alkkiksen geenit. En varmaankaan lopeta koska ikävästi tämä ”ongelma” auttaa pitämään kurissa muut pahemmat ongelmat, eikä määrät ole noussut teini-iästä jatkuneesta tissuttelusta huolimatta. Olen kyllä ollut kuivillakin aina ajoittain, mutta en ole kokenut hyötyväni siitä mitenkään muuten paitsi rahaa ”säästyi” (meni johonki muuhun) tietysti hieman.

Ei ole mitään "alkkiksen geenejä" olemassa. Taitaa olla pelkkää itsepetosta ja tekosyitä vetää sitä viinaa tauluun aamusta iltaan.

Vierailija
14/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon koska ahdistaa liikaa kaikki maailman tapahtumat ja toivottoman oloinen tulevaisuus. Vaikka miten kouluttaudun, en luultavasti tule elinikäni aikana koskaan pääsemään esim. oman alan vakitöihin. En tule löytämään hyvää kumppania, enkä halua mitään lapsia näin surkeaan maailmaan. Toisin sanoen ei ole mitään erityistä odotettavaa tulevaisuudelta, siksi on ihan sama juoko vai ei. 

No tuolla asenteella voi olla varma, ettei sitä tulevaisuutta ole.

Vierailija
15/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.. nyt ku aloin laskemaan niin niin.. mä oon semmonen tissuttelija. Osaan kyllä olla ilmankin mutta en muista millon olisin ollu ihan täysin ilman alkoholia. Juon pääsääntöisesti vaan kaljaa.. joskus jos rapula niin ostan lonkeroa. Harvoin viiniä..viinaa en juo koska juon sitä samaa tahtia ku kaljaa niin siitä ei hyvää seuraa. Mutta, mä tissuttelen viikon aikana noin kontillisen eli sen 24 tai vähä yli.. perjantaiksi ostan kontin.. joskus se riittää joskus loppuu kesken, sama homma lauantaina. Saatan käydä baarissa (todella harvoin) ja ei niitten iltojen jälkeen oo jääny yleensä kaappiin ku kolme-neljä kaljaa. Ja mulla ei ole tietääkseni geenejä mikä tän on tehny.. nuorena paha masennus pahensi tätä ja sillon oli niin että saatoin juoda kaksi konttia vuorokauteen ja olla nukkumatta pitempiä pätkiä, oli todella huonossa kunnossa sillon. Tähän lisättäköön että silloin olin parikymppisenä nuori hoikka nainen..nyt olen reilu kolmekymppinen edelleen hoikka nainen.. ihmeen hyvä kuntoisena selvinnyt siihen määrään nähden mitä tuli vedettyä.

Anteeksi pitkä tarina.. en jatka enempää:)

Vierailija
16/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkitissuttelu 6 pint kokoista tuoppia = 1,5*6*7= 63 annosta, viikonloppuna parina päivänä tuohon päälle 5 annosta per pv. Eli semmoinen 73 annosta.

Olen 46-vuotias nainen ja olen juonut näin yli 10 vuotta. En aio lopettaa tai vähentää juomista.

Mites sun maksa-arvot, ootko mitannut?Mä juon "vain" 10 annosta vkossa mutta silti koholla snadisti.

Vierailija
17/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että runsaalla alkoholin kulutuksella tulee masennusoireita, jotka pistää ajattelemaan juuri noin? Alkoholi on vain hetkellinen apu masennukseen. Ala harrastamaan mieluummin liikuntaa, niin elämänilo palaa taas!

Vierailija
18/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös viinapullo päivässä ole thl suositus. Sitten saa laumasuojan alkoholiin ja voi juoda rajatta eikä mikään pöpö enää tartu. Ja kun välillä oksentaa niin se huuhtoo röörejä vielä lisää.

Säännöllinen kännääminen huonontaa vastustuskykyä.

Vierailija
19/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että runsaalla alkoholin kulutuksella tulee masennusoireita, jotka pistää ajattelemaan juuri noin? Alkoholi on vain hetkellinen apu masennukseen. Ala harrastamaan mieluummin liikuntaa, niin elämänilo palaa taas!

Huoh kuinka vaikea on tajuta ettei liikunnasta saa samaa kuin päihteistä? Pelkästään tuon liikuntamussutuksen lukeminen sai melkein hakemaan juotavaa. Jatkan nyt kuitenkin tätä naurettavaa selvinpäin olemista.

Vierailija
20/160 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerralla menee mielellään viinipullo, mutta lasillinenkin silloin tällöin käy. Mulla epäsäännöllinen työ ja juomista joutuu ärsyttävästi suunnittelemaan että voi juoda, mutta olla kuitenkin tiettyyn aikaan rattikelpoinen. Vapaapäivät onkin sitten yhtä juhlaa, kun ei joudu suunnittelemaan muuta kuin sen hetken, jolloin pitää alkaa selviämään että voi mennä töihin.

Urheilusta liikunnasta mussuttajat voi painua vaikka lenkille, en saa liikunnasta mitään kiksejä koskaan, lähinnä vaan alkaa vituttamaan kun liikkuu ja harmittaa se liikuntaan hukattu aika.

Mä saan elämääni sisältöä kahdesta itselleni tärkeästä asiasta ja ne on työ ja alkoholi.

Olen tyytyväinen tilanteeseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän